Data: 2011-02-14 11:16:09 | |
Autor: DJ | |
Wymiana swiec na zimnym czy goracym silniku? | |
Witam
Czy wymiany swiec powinno sie dokonywac na goracym (cieplym) czy zimnym silniku? A moze to jest bez znaczenia? Pytam, bo wydaje mi sie, ze na zimnym bedzie "luzniejsze" pasowanie gwintu i mniejsze ryzyko jego ewentualnego zerwania. Poza tym wiele lat temu mialem sytuacje, ze wymienialem na zagrzanym silniku i mialem powazny problem z wykreceniem jednej ze swiec. Gwint zostal dosc mozno zmasakrowany, ale na szczescie wtedy obylo sie bez jego naprawy. Moze ktos wiec wie jaka jest zasada albo ma wlasne doswiadczenia/przemyslenia. Pozdrawiam Darek |
|
Data: 2011-02-14 11:21:30 | |
Autor: Rafał VFR | |
Wymiana swiec na zimnym czy goracym silniku? | |
Zimnym.
I tylko zimnym. Pzdr Rafał |
|
Data: 2011-02-14 10:49:00 | |
Autor: G Nowak | |
Wymiana swiec na zimnym czy goracym silniku? | |
Zimnym. Ja z kolei slyszalem, ze *wykreca* sie na cieplym ale opinie w internecie sa podzielone. -- Pozdr G |
|
Data: 2011-02-14 11:27:30 | |
Autor: sth | |
Wymiana swiec na zimnym czy goracym silniku? | |
Czy wymiany swiec powinno sie dokonywac na goracym (cieplym) czy zimnym silniku? A moze to jest bez znaczenia? rozszerzal nosc temperaturowa aluminium jest wieksza niz stali, wiec jak latwo sie domyslic na cieplym bedzie luzniej. |
|
Data: 2011-02-14 11:53:25 | |
Autor: DJ | |
Wymiana swiec na zimnym czy goracym silniku? | |
Wlasnie z tego powodu sadze, ze akurat odwrotnie. Aluminium rozszerzajac sie bedzie powodowac, ze otwor bedzie mniejszy, bardziej ciasny. A do tego oczywiscie srednica gwintu swiecy wieksza. DJ |
|
Data: 2011-02-14 03:02:52 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
Wymiana swiec na zimnym czy goracym silniku? | |
On 14 Lut, 11:53, "DJ" <dariu...@poczta.onet.pl> wrote:
> rozszerzal nosc temperaturowa aluminium jest wieksza niz stali, wiec jak Przy zapieczeniu oczywiście tylko na ciepło, polewając jeszcze jaką ropą w otwór :) Jak wszystko jest w porządku to co za różnica czy na ciepło czy na zimno ? i tak i tak się ją odkręci, tylko na ciepło może być problem z utrzymaniem jej w ręku :D Pozdrawiam ! |
|
Data: 2011-02-14 17:16:34 | |
Autor: sth | |
Wymiana swiec na zimnym czy goracym silniku? | |
Wlasnie z tego powodu sadze, ze akurat odwrotnie. Aluminium rozszerzajac sie bedzie powodowac, ze otwor bedzie mniejszy, bardziej ciasny. rotfl |
|
Data: 2011-02-15 10:30:28 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Wymiana swiec na zimnym czy goracym silniku? | |
W dniu 2011-02-14 11:53, DJ pisze:
Wlasnie z tego powodu sadze, ze akurat odwrotnie. Aluminium rozszerzajac sie Raczej nie :) Wyobraź to sobie tak: przedmiot o dowolnym kształcie, który w czasie rozgrzewania powiększa się liniowo, cały, o X%. To tak jakbyś go ciut powiększył na ekranie... Oczywiście powiększają się również otwory :) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2011-02-15 12:31:43 | |
Autor: Waldek Godel | |
Wymiana swiec na zimnym czy goracym silniku? | |
Dnia Tue, 15 Feb 2011 10:30:28 +0100, Jakub Witkowski napisał(a):
Raczej nie :) Oczywiście zakładając, że cały przedmiot rozgrzewa się równo w całej objętości, czyli że głowica na zewnątrz ma równiez te kilkaset stopni. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja. |
|
Data: 2011-02-15 16:21:53 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Wymiana swiec na zimnym czy goracym silniku? | |
W dniu 2011-02-15 13:31, Waldek Godel pisze:
Dnia Tue, 15 Feb 2011 10:30:28 +0100, Jakub Witkowski napisał(a): Czy ktoś wymienia świece na silniku *pracującym*? :) Głowica to aluminium o b. dobrej przewodności cieplnej. Po zgaszeniu silnika temperatura całego elementu bardzo szybko wyrównuje się. Zresztą nawet w czasie pracy 90% jej objętości ma temperaturę dość równą, zbliżoną do 100st (dla silnika chłodzonego cieczą). -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2011-02-14 11:42:59 | |
Autor: J.F. | |
Wymiana swiec na zimnym czy goracym silniku? | |
On Mon, 14 Feb 2011 11:16:09 +0100, DJ wrote:
Pytam, bo wydaje mi sie, ze na zimnym bedzie "luzniejsze" pasowanie gwintu i mniejsze ryzyko jego ewentualnego zerwania. Poza tym wiele lat temu mialem sytuacje, ze wymienialem na zagrzanym silniku i mialem powazny problem z wykreceniem jednej ze swiec. Gwint zostal dosc mozno zmasakrowany, ale na szczescie wtedy obylo sie bez jego naprawy. zmasakrowanie przy wykrecaniu ? Dziwne. J. |
|
Data: 2011-02-14 11:51:43 | |
Autor: DJ | |
Wymiana swiec na zimnym czy goracym silniku? | |
Dosc dziwne. Od poczatku swieca bardzo ciezko sie wykrecala. Probowalem w jedna i w druga strone i do konca szlo bardzo ciezko. DJ |
|
Data: 2011-02-14 13:57:13 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Wymiana swiec na zimnym czy goracym silniku? | |
W dniu 2011-02-14 11:51, DJ pisze:
Dosc dziwne. Od poczatku swieca bardzo ciezko sie wykrecala. Probowalem w A wkręcałeś ją wcześniej sam? I lekko się wkręcała? Bo jak dla mnie, to opis przypomina wykręcanie świecy wkręconej krzywo... -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2011-02-14 16:17:02 | |
Autor: DJ | |
Wymiana swiec na zimnym czy goracym silniku? | |
> A wkręcałeś ją wcześniej sam? I lekko się wkręcała?
Wczesniej jej nie wkrecalem wiec teoretycznie jest mozliwosc, ze byla zle wkrecona. DJ |
|
Data: 2011-02-14 22:05:11 | |
Autor: Olo | |
Wymiana swiec na zimnym czy goracym silniku? | |
On 2011-02-14 11:16, DJ wrote:
Witam na zimnym Pytam, bo wydaje mi sie, ze na zimnym bedzie "luzniejsze" pasowanie gwintu i proszę bardzo - wszystko robisz na zimnym silniku, ewentualnie letnim , ale nigdy gorącym... przykręcasz święcę najpierw ręką , tak aby dobrze trafić na gwint, dokręcasz kluczem do świec ale "z czuciem" nie za mocno... Odkręcasz też w miarę możliwości ręką - jeśli już jest na tyle poluzowana , że się da... to co opisałeś to wkręciłeś tą świecę kluczem na chama - blok jest z miękkiego stopu więc jakoś "poszło".. Zjechałeś przy tym gwint a to jest dramat raczej... jakbyś wkręcał początkowo ręką to nie byłoby problemu... Zbyt mocne dokręcanie świec też jest bez sensu, bo po iluś tam kkm się zapieka w gnieździe i jest spory problem z odkręceniem... Zasada jest taka, że nie robi się tego na chama, to nie jest śruba od koła... |
|
Data: 2011-02-14 22:23:47 | |
Autor: sth | |
Wymiana swiec na zimnym czy goracym silniku? | |
Zasada jest taka, że nie robi się tego na chama, to nie jest śruba od koła... a srube od kola mozna na chama? |
|
Data: 2011-02-15 00:20:05 | |
Autor: Olo | |
Wymiana swiec na zimnym czy goracym silniku? | |
On 2011-02-14 22:23, sth wrote:
Zasada jest taka, że nie robi się tego na chama, to nie jest śruba od nie, ale niektórzy dokręcają ile siły w rękach |
|
Data: 2011-02-15 08:54:04 | |
Autor: Artur\(m\) | |
Wymiana swiec na zimnym czy goracym silniku? | |
Użytkownik "Olo" <alexhawk@usuntentekst_onet.pl> napisał w wiadomości news:ijcdb5$83s$1news.onet.pl... On 2011-02-14 22:23, sth wrote: W nodze:) |
|
Data: 2011-02-15 09:34:25 | |
Autor: Hants | |
Wymiana swiec na zimnym czy goracym silniku? | |
"DJ" <dariuszj@poczta.onet.pl> wrote in message news:ijavct$cet$1news.onet.pl...
Na zimnym. Kup sobie jeszcze klucz wychylowy, paste miedziana i instrukcje serwisowania swojego auta. Unikniesz zerwanych gwintow i jakichkolwiek problemow z ich wkrecaniem/wykrecaniem. |
|
Data: 2011-02-15 12:04:59 | |
Autor: Olo | |
Wymiana swiec na zimnym czy goracym silniku? | |
On 2011-02-15 10:34, Hants wrote:
"DJ" <dariuszj@poczta.onet.pl> wrote in message zaciekawiła mnie ta pasta miedziana - akurat nigdy jej nie używałem i nigdy nie miałem problemu z odkręceniem świec - zależy wszystko od tego z jaką siłą taką świecę dokręcisz... |
|