Data: 2011-02-14 11:27:30 | |
Autor: sth | |
Wymiana swiec na zimnym czy goracym silniku? | |
Czy wymiany swiec powinno sie dokonywac na goracym (cieplym) czy zimnym silniku? A moze to jest bez znaczenia? rozszerzal nosc temperaturowa aluminium jest wieksza niz stali, wiec jak latwo sie domyslic na cieplym bedzie luzniej. |
|
Data: 2011-02-14 11:53:25 | |
Autor: DJ | |
Wymiana swiec na zimnym czy goracym silniku? | |
Wlasnie z tego powodu sadze, ze akurat odwrotnie. Aluminium rozszerzajac sie bedzie powodowac, ze otwor bedzie mniejszy, bardziej ciasny. A do tego oczywiscie srednica gwintu swiecy wieksza. DJ |
|
Data: 2011-02-14 03:02:52 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
Wymiana swiec na zimnym czy goracym silniku? | |
On 14 Lut, 11:53, "DJ" <dariu...@poczta.onet.pl> wrote:
> rozszerzal nosc temperaturowa aluminium jest wieksza niz stali, wiec jak Przy zapieczeniu oczywiście tylko na ciepło, polewając jeszcze jaką ropą w otwór :) Jak wszystko jest w porządku to co za różnica czy na ciepło czy na zimno ? i tak i tak się ją odkręci, tylko na ciepło może być problem z utrzymaniem jej w ręku :D Pozdrawiam ! |
|
Data: 2011-02-14 17:16:34 | |
Autor: sth | |
Wymiana swiec na zimnym czy goracym silniku? | |
Wlasnie z tego powodu sadze, ze akurat odwrotnie. Aluminium rozszerzajac sie bedzie powodowac, ze otwor bedzie mniejszy, bardziej ciasny. rotfl |
|
Data: 2011-02-15 10:30:28 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Wymiana swiec na zimnym czy goracym silniku? | |
W dniu 2011-02-14 11:53, DJ pisze:
Wlasnie z tego powodu sadze, ze akurat odwrotnie. Aluminium rozszerzajac sie Raczej nie :) Wyobraź to sobie tak: przedmiot o dowolnym kształcie, który w czasie rozgrzewania powiększa się liniowo, cały, o X%. To tak jakbyś go ciut powiększył na ekranie... Oczywiście powiększają się również otwory :) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2011-02-15 12:31:43 | |
Autor: Waldek Godel | |
Wymiana swiec na zimnym czy goracym silniku? | |
Dnia Tue, 15 Feb 2011 10:30:28 +0100, Jakub Witkowski napisał(a):
Raczej nie :) Oczywiście zakładając, że cały przedmiot rozgrzewa się równo w całej objętości, czyli że głowica na zewnątrz ma równiez te kilkaset stopni. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja. |
|
Data: 2011-02-15 16:21:53 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Wymiana swiec na zimnym czy goracym silniku? | |
W dniu 2011-02-15 13:31, Waldek Godel pisze:
Dnia Tue, 15 Feb 2011 10:30:28 +0100, Jakub Witkowski napisał(a): Czy ktoś wymienia świece na silniku *pracującym*? :) Głowica to aluminium o b. dobrej przewodności cieplnej. Po zgaszeniu silnika temperatura całego elementu bardzo szybko wyrównuje się. Zresztą nawet w czasie pracy 90% jej objętości ma temperaturę dość równą, zbliżoną do 100st (dla silnika chłodzonego cieczą). -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|