Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Wymiana swiec na zimnym czy goracym silniku?

Wymiana swiec na zimnym czy goracym silniku?

Data: 2011-02-14 11:27:30
Autor: sth
Wymiana swiec na zimnym czy goracym silniku?
Czy wymiany swiec powinno sie dokonywac na goracym (cieplym) czy zimnym silniku? A moze to jest bez znaczenia?
Pytam, bo wydaje mi sie, ze na zimnym bedzie "luzniejsze" pasowanie gwintu i mniejsze ryzyko jego ewentualnego zerwania. Poza tym wiele lat temu mialem sytuacje, ze wymienialem na zagrzanym silniku i mialem powazny problem z wykreceniem jednej ze swiec. Gwint zostal dosc mozno zmasakrowany, ale na szczescie wtedy obylo sie bez jego naprawy.
Moze ktos wiec wie jaka jest zasada albo ma wlasne doswiadczenia/przemyslenia.

rozszerzal nosc temperaturowa aluminium jest wieksza niz stali, wiec jak latwo sie domyslic na cieplym bedzie luzniej.

Data: 2011-02-14 11:53:25
Autor: DJ
Wymiana swiec na zimnym czy goracym silniku?

rozszerzal nosc temperaturowa aluminium jest wieksza niz stali, wiec jak latwo sie domyslic na cieplym bedzie luzniej.
Wlasnie z tego powodu sadze, ze akurat odwrotnie. Aluminium rozszerzajac sie bedzie powodowac, ze otwor bedzie mniejszy, bardziej ciasny. A do tego oczywiscie srednica gwintu swiecy wieksza.

DJ

Data: 2011-02-14 03:02:52
Autor: Czarek Daniluk
Wymiana swiec na zimnym czy goracym silniku?
On 14 Lut, 11:53, "DJ" <dariu...@poczta.onet.pl> wrote:
> rozszerzal nosc temperaturowa aluminium jest wieksza niz stali, wiec jak
> latwo sie domyslic na cieplym bedzie luzniej.

Wlasnie z tego powodu sadze, ze akurat odwrotnie. Aluminium rozszerzajac sie
bedzie powodowac, ze otwor bedzie mniejszy, bardziej ciasny. A do tego
oczywiscie srednica gwintu swiecy wieksza.

DJ

Przy zapieczeniu oczywiście tylko na ciepło, polewając jeszcze jaką
ropą w otwór :)

Jak wszystko jest w porządku to co za różnica czy na ciepło czy na
zimno ? i tak i tak się ją odkręci, tylko na ciepło może być problem z
utrzymaniem jej w ręku :D

Pozdrawiam !

Data: 2011-02-14 17:16:34
Autor: sth
Wymiana swiec na zimnym czy goracym silniku?
Wlasnie z tego powodu sadze, ze akurat odwrotnie. Aluminium rozszerzajac sie bedzie powodowac, ze otwor bedzie mniejszy, bardziej ciasny.

rotfl

Data: 2011-02-15 10:30:28
Autor: Jakub Witkowski
Wymiana swiec na zimnym czy goracym silniku?
W dniu 2011-02-14 11:53, DJ pisze:

rozszerzal nosc temperaturowa aluminium jest wieksza niz stali, wiec jak
latwo sie domyslic na cieplym bedzie luzniej.
Wlasnie z tego powodu sadze, ze akurat odwrotnie. Aluminium rozszerzajac sie
bedzie powodowac, ze otwor bedzie mniejszy, bardziej ciasny.

Raczej nie :)
Wyobraź to sobie tak: przedmiot o dowolnym kształcie, który w czasie
rozgrzewania powiększa się liniowo, cały, o X%.
To tak jakbyś go ciut powiększył na ekranie...
Oczywiście powiększają się również otwory :)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

Data: 2011-02-15 12:31:43
Autor: Waldek Godel
Wymiana swiec na zimnym czy goracym silniku?
Dnia Tue, 15 Feb 2011 10:30:28 +0100, Jakub Witkowski napisał(a):

Raczej nie :)
Wyobraź to sobie tak: przedmiot o dowolnym kształcie, który w czasie
rozgrzewania powiększa się liniowo, cały, o X%.
To tak jakbyś go ciut powiększył na ekranie...
Oczywiście powiększają się również otwory :)

Oczywiście zakładając, że cały przedmiot rozgrzewa się równo w całej
objętości, czyli że głowica na zewnątrz ma równiez te kilkaset stopni.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja.

Data: 2011-02-15 16:21:53
Autor: Jakub Witkowski
Wymiana swiec na zimnym czy goracym silniku?
W dniu 2011-02-15 13:31, Waldek Godel pisze:
Dnia Tue, 15 Feb 2011 10:30:28 +0100, Jakub Witkowski napisał(a):

Raczej nie :)
Wyobraź to sobie tak: przedmiot o dowolnym kształcie, który w czasie
rozgrzewania powiększa się liniowo, cały, o X%.
To tak jakbyś go ciut powiększył na ekranie...
Oczywiście powiększają się również otwory :)

Oczywiście zakładając, że cały przedmiot rozgrzewa się równo w całej
objętości, czyli że głowica na zewnątrz ma równiez te kilkaset stopni.

Czy ktoś wymienia świece na silniku *pracującym*? :)

Głowica to aluminium o b. dobrej przewodności cieplnej. Po zgaszeniu
silnika temperatura całego elementu bardzo szybko wyrównuje się.

Zresztą nawet w czasie pracy 90% jej objętości ma temperaturę dość
równą, zbliżoną do 100st (dla silnika chłodzonego cieczą).

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

Wymiana swiec na zimnym czy goracym silniku?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona