Wymiana sztycy w widelcu w Krakowie,

Data: 2009-07-22 14:23:00
Autor: Andrzej Ozieblo
Wymiana sztycy w widelcu w Krakowie,
Najchetniej wymienilbym sztyce na dluzsza w moim widelcu (Suntour XCR z blokada). Myslalem o kupnie innego, teoretycznie lepsze widelca, ale ten w zupelnosci mi wystarczy. Wiem, ze wybijanie starej sztycy (lub usuwanie jej innymi sposobami) i wbijanie nowej nie jest zalecane, bo moze spowodowac osabienie korony widelca. Coz, sam kiedys tego dokonalem w duzej mierze (w koncowym nabijaniu pomogl mi serwis) w starym RST Mozo Pro. Jezdzilem na nim potem przez wiele lat, teraz jezdzi moja corka i owa przekladka sztyc w niczym mu nie zaszkodzila. Ale watpliwosci pozostaly.

A zatem pytania. Czy gdzies w Krakowie mozna znalezc serwis, ktory sie podejmie takiej wymiany sztycy (nowa, dluzsza juz dawno kupilem)? Kiedys   podejmowal sie tego niejaki Marcin na ul. Szlak, ale bylo to b. dawno temu. A moze jednak zdecydowanie odradzacie mi tego typu akcje?

Pozdrawiam wszystkich

Andrzej

Data: 2009-07-22 14:24:41
Autor: Rafał VFR
[...]

Witam
Ja wymieniam rurę sterową w koronach widelcy (niestety Poznań)
Wg mojej opini nie osłabia to korony - chyba, że ktoś ma metodę "za wszelką cenę da się to wybić" to może i owszem.
Najwiekszą moją tajemnicą jest sposób wyjęcia rury - oczywiście nie dotykam ani młotka ani tokarki - w sumie nawet pot na czole się nie pojawia :-)
Sam niedalej jak rok temu zmieniałem w swoim widelcu rurę sterową - przejchałem TC 08 od tego czasu kilka maratonów, właśnie wróciłem z gór - cały izdrowy.
Zrbione porządnie jest porządne.
Pzdr
RK

Data: 2009-07-22 15:10:21
Autor: Andrzej Ozieblo
Rafał VFR pisze:

Najwiekszą moją tajemnicą jest sposób wyjęcia rury - oczywiście nie dotykam ani młotka ani tokarki - w sumie nawet pot na czole się nie pojawia :-)

Ja Ci zdradze swoja, choc nigdy jej nie zastosowalem do rury sterowej, ale czesto korzystalem przy innych okazjach. Obcinamy krotko stara rure, tuz przy koronie. Bierzemy do reki brzeszczot pily do metalu i od srodka przecinamy w jednym miejscu pozostala czesc rury. W koncowej fazie trzeba ciac uwaznie (mozna sie posluzyc trojkatnym pilnikiem) by nie dostalo sie samej koronie. Po przecieciu wystarczy lekko podwazyc to co zostalo z rury - samo wypadnie. Nie spocimy sie. :) Ciekaw jestem czy metoda jest podobna do Twojej?

Opracowalem tez teoretycznie metode wbijania, moze z niej skorzystam o ile nie znajde serwisu.

Andrzej

Data: 2009-07-23 11:05:33
Autor: Rafał VFR
Wymiana sztycy w widelcu w Krakowie,
Ciekaw jestem czy
metoda jest podobna do Twojej?

Identyczna i moim zdaniem najlepsza.

Rafal VFR
GG 85456
http://www.put.poznan.pl/~rafal.kowalski

Data: 2009-07-22 18:28:01
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Wymiana sztycy w widelcu w Krakowie,

Najwiekszą moją tajemnicą jest sposób wyjęcia rury - oczywiście nie dotykam ani młotka ani tokarki - w sumie nawet pot na czole się nie pojawia :-)

Dawaj!
Tu sami swoi.
;-)

zyga

Data: 2009-07-22 18:46:08
Autor: CeZ__134
[...]

Tak btw; nie sztyca tylko sterowka :) Sztyce to masz pod d**ą , a sterowke w widelcu :)

pozdr

CeZ__134

Data: 2009-07-23 13:05:20
Autor: Andrzej Ozieblo
CeZ__134 pisze:

Tak btw; nie sztyca tylko sterowka :) Sztyce to masz pod d**ą , a sterowke w widelcu :)

Racja, choc wydawalo mi sie, ze widzialem juz slowo "sztyca sterowa" uzyte jako "rura sterowa". Pewnie sie pomylilem.

Andrzej

Data: 2009-07-22 19:52:49
Autor: kml

Użytkownik "Andrzej Ozieblo" <ypoziebl@cyf-kr.edu.pl> napisał w wiadomości news:h47060$oqo$1srv.cyf-kr.edu.pl...
 temu. A moze jednak zdecydowanie odradzacie mi tego typu akcje?

Pozdrawiam wszystkich

Andrzej

Nie wiem czy koszt wymiany nie będzie 3/4 ceny innego widelca podobnego do xcr a z dłuższą rurą.

kml
Last update 19/07/2009 manual do TIME Z i nowe graty.

Data: 2009-07-23 13:02:01
Autor: Andrzej Ozieblo
kml pisze:

Nie wiem czy koszt wymiany nie będzie 3/4 ceny innego widelca podobnego do xcr a z dłuższą rurą.

Tez sie zaczynam do tego sklaniac. Chyba skoncze na kupnie nowego Suntoura XCR, a ten obecny, niewiele uzywany, sprobuje sprzedac na allegro. Roznica powinna zamknac sie w ok. 100 zl.

Andrzej

Data: 2009-07-23 21:31:56
Autor: kml

Użytkownik "Andrzej Ozieblo" <ypoziebl@cyf-kr.edu.pl> napisał w wiadomości news:h49fq4$9tb$1srv.cyf-kr.edu.pl...

[...]