Wymiana szyby przedniej samochodu

Data: 2012-12-25 17:17:33
Autor: Tata
Wymiana szyby przedniej samochodu
W Passacie wymieniałem szybę przednią w specjalizującym się zakładzie wymiany szyb. Po ok. roku czasu na obrzeżach przy szybie pojawiły się purchle, czyli rdza. Jak sądzę, przy wymianie (wycinaniu) uszkodzono lakier do gołej blachy. Chciałbym teraz w moim Toledo II wymienić przednią szybę, ma wiele "kropek" po uderzeniach żwiru, ale boję się powtórki sytuacji z Passata. Być osobiście to pan "specjalista" poczuje się obrażony i wygoni z warsztatu. Spisana umowa też nic nie daje, bo po wymianie niczego nie udowodnię. Jak zabezpieczyć się (o ile to możliwe) przed uszkodzeniem lakieru z powodu niechlujstwa, podczas wymiany w zakładzie wymiany szyb? Na dzień dzisiejszy lakier nie jest uszkodzony, mimo, że pojazd ma już kilkanaście lat.

Z poważaniem
MJ

Data: 2012-12-25 18:38:28
Autor: szufla
Wymiana szyby przedniej samochodu
 Być osobiÅ›cie to pan "specjalista" poczuje siÄ™ obrażony i wygoni z warsztatu.

ROTFL.

sz.

Data: 2012-12-26 09:00:29
Autor: Bogus
W dniu 2012-12-25 17:17, Tata pisze:
W Passacie wymieniałem szybę przednią w specjalizującym się zakładzie
wymiany szyb. Po ok. roku czasu na obrzeżach przy szybie pojawiły się
purchle, czyli rdza. Jak sÄ…dzÄ™, przy wymianie (wycinaniu) uszkodzono
[...]

no to tylko teraz mam potwierdzenie, bo w fiacie ojca 8 lat temu też wymieniano szybę z przodu, teraz całe podszybie jest zżarte przez rdze a jak patrzę na inne samochody z tego rocznika to blacharka przy szybie zdrowiutka, tak podejrzewałem że musieli coś poharatać przy wymianie...

Data: 2012-12-26 09:03:46
Autor: Bogus
Wymiana szyby przedniej samochodu
tak się zastanawiam dlaczego przy wymianie szyby z uszczelką robią się uszkodzenia>? przecież starą szybę się rozbija i uszczelka wychodzi leciutko, a nową osadza się jak w fabryce

co innego klejone gdzie trzeba usunąć stary klej...

Data: 2012-12-26 09:02:59
Autor: PiteR
Wymiana szyby przedniej samochodu
na  ** p.m.s **  Tata pisze tak:

Jak zabezpieczyæ siê (o ile to mo¿liwe) przed uszkodzeniem lakieru
z powodu niechlujstwa, podczas wymiany w zak³adzie wymiany szyb?

Cz³owiek, który sprawê zna. Bez potrzeby nie otwiera ust. Pierwszy z brzegu wskaza³ bar. Potem g³adko w nim opowie¶æ snu³...

1. jeszcze siê taki nie urodzi³ co by nie uszkodzi³
2. lepiej dobrze wyskrobaæ ni¿ trochê zostawiæ
3. zbyt cienko zamazali blachê jakim¶ podk³adem i dlatego zardzewia³a

W Passacie wymienia³em szybê przedni± w specjalizuj±cym siê zak³adzie wymiany szyb.

W którym passacie? daj co¶ od siebie.

--
    Piter
    vw golf mk2  1.3 '87

Data: 2012-12-26 09:17:25
Autor: Tata
Wymiana szyby przedniej samochodu
W którym passacie? daj co¶ od siebie.

VW Passat B4.

Z uk³onami
MJ

Data: 2012-12-26 15:04:36
Autor: chwdp
Wymiana szyby przedniej samochodu
W dniu 2012-12-25 17:17, Tata pisze:> W Passacie wymieniałem szybę przednią w specjalizującym się zakładzie
> [...]
> przed uszkodzeniem lakieru z powodu niechlujstwa, podczas wymiany w
> zakładzie wymiany szyb? Na dzień dzisiejszy lakier nie jest uszkodzony,

wymien sam. jest to proste o ile nie jest sie debilem z 2 lewymi rekami. no i garaz by sie przydal ale od biedy moze byc zadaszony parking.

Data: 2012-12-29 09:57:21
Autor: tor
Wymiana szyby przedniej samochodu
W normalnym zak³adzie mo¿esz byæ przy wymianie szyby i daj± gwarancjê na to co robi±. Jak u mnie by³a wymieniana szyba, bo dosta³em kamieniem, to ca³y czas by³em przy aucie i nikt nie robi³ problemów. Ch³opaki normalnie wycieli szybê, wyczyscili stary klej, a potem przed polozeniem nowej, posmarowali calo¶æ specjaln± farb± (podk³adem). Jak wysch³o, to dopiero poszed³ ten czarny klej i na to szyba. Od wymiany mine³o prawie 7 lat i nie ma ¶ladu ¿adnej rdzy i itp.
A co do podszybia. W autach ró¿nie bywa. Czasem jest tak, ¿e ch³opaki bior± ciê za wycinane a tu dziury lec±. Wtedy blacharz i dopiero nowa szyba.

Pozdrawiam
 Tor

Wymiana szyby przedniej samochodu