Wymiana tarcz 160 mm na 180 mm

Data: 2016-05-27 11:40:04
Autor: ±ćęłń󶼿
Wymiana tarcz 160 mm na 180 mm
Spowalniacze 160 mm chcę zmienić z przodu na 180 mm.
Zamówiłem adapter hamulca przedniego Shimano do tarcz 180 mm, zamówiłem tarcze 180 mm, dzi¶ przekładam, i... NIE PASUJE :-((
Co jest do jasnej anielki?
Widelec to Suntour NCX;
Hamulce to Shimano BR-M415;
Kupiony adapter to Shimano przód SM-MA-F180P/P2 /PS;
Stare tarcze to SM-RT53 160 mm, kupione tarcze to Shimano SM RT54180 mm (centerlock);
Gdzie robię bł±d?

Data: 2016-05-27 12:19:56
Autor: Albert Stonoga
W dniu 27.05.2016 o 11:40,  ±ćęłń󶼿 pisze:
Spowalniacze 160 mm chcę zmienić z przodu na 180 mm.
Zamówiłem adapter hamulca przedniego Shimano do tarcz 180 mm, zamówiłem tarcze 180 mm, dzi¶ przekładam, i... NIE PASUJE :-((
(...)
Gdzie robię bł±d?

Przede wszystkim  konfiguracji czytnika newsów.

Albert Stonoga

Data: 2016-05-27 12:22:11
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Fri, 27 May 2016 12:19:56 +0200, Albert Stonoga napisał(a):

[...]

Przyganiał kocioł garnkowi...
--
Jacek
"Wszelka izolacja jest gleb±, na której wyrasta nienawi¶ć do obcych, a

Data: 2016-05-27 13:23:14
Autor: Albert Stonoga
W dniu 27.05.2016 o 12:22, Jacek Maciejewski pisze:

Przede wszystkim  konfiguracji czytnika newsów.

Albert Stonoga

Przyganiał kocioł garnkowi...

Mógłby¶ rozwin±¶ sw± uwagę?

Albert Stonoga

Data: 2016-05-27 15:55:38
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Fri, 27 May 2016 13:23:14 +0200, Albert Stonoga napisał(a):

[...]

A gdzie delimiter przed podpisem :)

Data: 2016-05-27 13:18:18
Autor: ±ćęłń󶼿
Wymiana tarcz 160 mm na 180 mm
Już się udało.
Mój bł±d był prozaiczny.
Adapter przyszedł z wkręconymi ¶rubami do mocowania adaptera w ramie.
Bez zastanowienia przyj±łem, że wła¶nie tak maj± być te ¶ruby wkręcone.
Tyle, że ¶ruby były wkręcone w adapter z przeciwnej strony - adapter nieopatrznie zamontowałem więc do góry nogami (ten egzemplarz był bez namalowanych oznaczeń "top"), w sposób bardziej podobny do montażu adaptera tarcz 160 mm ;-)
A gdy próbowałem adapter przymierzyć w poprawnej pozycji, też co¶ blokowało zacisk hamulca - okazało się, że to po prostu linka hamulcowa, której prowadzenie trzeba było poprawić.
Dzisiaj trochę pojeżdżę i sprawdzę, czy jest różnica w skuteczno¶ci tarcz 180 mm względem 160 mm (na razie sam przód) - ale bardzo delikatnie, żeby klocki się dotarły.
Warto zmieniać klocki przy zmianie tarcz? Teoria teori±, ale portfel portfelem.

Data: 2016-05-29 22:41:47
Autor: solar
Wymiana tarcz 160 mm na 180 mm
Dzisiaj trochę pojeżdżę i sprawdzę, czy jest różnica w skuteczno¶ci tarcz 180 mm względem 160 mm (na razie sam przód) - ale bardzo delikatnie, żeby klocki się dotarły.

Nie poczujesz żadnej różnicy, tym bardziej jeżdż±c delikatnie. A klocki się dociera, jeżdż±c wła¶nie mniej delikatnie.

Warto zmieniać klocki przy zmianie tarcz? Teoria teori±, ale portfel portfelem.

A gdzie masz teorię, że klocki zmienia się z tarcz±? To nie samochód. Co za różnica, czy nowe klocki docierasz do starej tarczy, czy stare klocki do nowej?

--
Solar             www.solar.blurp.org
"Smutno, gdy kręgosłup prostuje się dopiero na krzyżu."

Data: 2016-05-30 06:39:49
Autor: ±ćęłń󶼿
Wymiana tarcz 160 mm na 180 mm
A jaka jest różnica pomiędzy samochodem, a rowerem - z "docieraniem" klocków hamulcowych?

-- -- -

Data: 2016-05-30 07:52:57
Autor: bans
W dniu 2016-05-27 o 11:40,  ±ćęłń󶼿 pisze:

Spowalniacze 160 mm chcę zmienić z przodu na 180 mm.
[ciach]
Widelec to Suntour NCX;

Kolejny debilizm w wykonaniu naszego pupila: tarcze 160mm nazywa "spowalniaczami" zdradzaj±c jednocze¶nie nazwę widelca, który w terenie w którym hamulce tarczowe s± potrzebne jest zupełnie bezużyteczny. Kolejny dowód na to że kole¶ trolluje.

Pozdrawiam wszystkich którzy sil± się na pomoc temu bęcwałowi - go¶ć was o¶miesza.

Gdzie robię bł±d?

Pisz±c na tę grupę.

--
bans