Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.prawo   »   Wymiana telewizora na nowy - czy niechciana naprawa

Wymiana telewizora na nowy - czy niechciana naprawa

Data: 2009-09-22 13:01:27
Autor: Stachna
Wymiana telewizora na nowy - czy niechciana naprawa
Witam uszkodził mi się telewizor - minęło już 6 miesięcy od daty
zakupu czyli ja muszę udowodnić niezgodność

Złożyłem reklamację - moje żądanie - wymiana na nowy.
Wszystko w oparciu o Ustawę z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych
warunkach sprzedaży
konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego

Oczywiście odpowiedź sprzedawcy - naprawa.

I tu się nie zgadzam - PRODUCENT REKLAMUJE SWOJE TELEWIZORY JAKO
NIEZAWODNE - mam nawet z jego strony ulotkę reklamową - oraz przy
zakupie sprzedawca powiedział - że do tej pory nie mieli z nimi
problemu.

W tym przypadku niezgodność towaru z umową - popsuł się telewizor
przypuszczam że to niewielka wada (na 90% poleciał zasilacz) - ale się
popsuł
Jednakże dla manie istotną cechą produktu była niezawodność - którą
reklamuje producent i to skłoniło mnie do kupna.

Czy na tej podstawie można spokojnie w sądzie wygrać - czy też
odpuścić sobie.

Bo powiedzą że koszt naprawy zasilacza to 100zł a cena telewizora
2900zł

Data: 2009-09-22 22:24:46
Autor: Alek
Wymiana telewizora na nowy - czy niechciana naprawa
Użytkownik "Stachna" <stachna@gmail.com> napisał

I tu się nie zgadzam - PRODUCENT REKLAMUJE SWOJE TELEWIZORY JAKO
NIEZAWODNE - mam nawet z jego strony ulotkę reklamową - oraz przy
zakupie sprzedawca powiedział - że do tej pory nie mieli z nimi
problemu.

W tym przypadku niezgodność towaru z umową - popsuł się telewizor
przypuszczam że to niewielka wada (na 90% poleciał zasilacz) - ale się
popsuł
Jednakże dla manie istotną cechą produktu była niezawodność - którą
reklamuje producent i to skłoniło mnie do kupna.

===
Jeśli uważasz, że produkt niezawodny to taki, którego żaden
egzemplarz nigdy się nie zepsuje to jesteś... w błędzie.

Data: 2009-09-22 13:54:02
Autor: Stachna
Wymiana telewizora na nowy - czy niechciana naprawa
==> Jeśli uważasz, że produkt niezawodny to taki, którego żaden
egzemplarz nigdy się nie zepsuje to jesteś... w błędzie.

Może jestem w błędzie ale ustawa

art. 4.
3. W przypadkach nieobjętych ust. 2, domniemywa się, że towar
konsumpcyjny
jest zgodny z umową, jeżeli nadaje się do celu, do jakiego tego
rodzaju towar
jest zwykle używany oraz gdy jego właściwości odpowiadają
właściwościom
cechującym towar tego rodzaju. Takie samo domniemanie przyjmuje się,
gdy
towar odpowiada oczekiwaniom dotyczącym towaru tego rodzaju, opartym
na
składanych publicznie zapewnieniach sprzedawcy, producenta lub jego
przedstawiciela;
w szczególności uwzględnia się zapewnienia, wyrażone w oznakowaniu
towaru lub reklamie, odnoszące się do właściwości towaru, w tym także
terminu, w jakim towar ma je zachować.

Mam reklamę - katalog produktów producenta i gdzie jak byk jest
napisane że: "telewizory wyróżnia funkcjonalność, jakość i
niezawodność"

Proszę o w miare konkretne odpowiedzi - bo nie pracuję w serwisie i
nie wiem czy mój telewizor jest 1 czy też 1000 - producent mnie
zapewnia o niezawodności i tu oczekuję pomocy. Bo nie wiem czy iść do
sądu czy też nie.

Pozdro

Data: 2009-09-22 23:03:01
Autor: gasper
Wymiana telewizora na nowy - czy niechciana naprawa
Użytkownik "Stachna" <stachna@gmail.com> napisał w wiadomości news:532d8cae-b0b4-49eb-8860-6213248e700433g2000vbe.googlegroups.com...
napisane że: "telewizory wyróżnia funkcjonalność, jakość i
niezawodność"

no i masz odpowiedź - tam nie jest napisane, że są niezawodne, tylko co innego ;)

Data: 2009-09-23 13:24:50
Autor: Marek Dyjor
Wymiana telewizora na nowy - czy niechciana naprawa
Stachna wrote:
===
Jeśli uważasz, że produkt niezawodny to taki, którego żaden
egzemplarz nigdy się nie zepsuje to jesteś... w błędzie.

Może jestem w błędzie ale ustawa

art. 4.
3. W przypadkach nieobjętych ust. 2, domniemywa się, że towar
konsumpcyjny
jest zgodny z umową, jeżeli nadaje się do celu, do jakiego tego
rodzaju towar
jest zwykle używany oraz gdy jego właściwości odpowiadają
właściwościom
cechującym towar tego rodzaju. Takie samo domniemanie przyjmuje się,
gdy
towar odpowiada oczekiwaniom dotyczącym towaru tego rodzaju, opartym
na
składanych publicznie zapewnieniach sprzedawcy, producenta lub jego
przedstawiciela;
w szczególności uwzględnia się zapewnienia, wyrażone w oznakowaniu
towaru lub reklamie, odnoszące się do właściwości towaru, w tym także
terminu, w jakim towar ma je zachować.

Mam reklamę - katalog produktów producenta i gdzie jak byk jest
napisane że: "telewizory wyróżnia funkcjonalność, jakość i
niezawodność"

Proszę o w miare konkretne odpowiedzi - bo nie pracuję w serwisie i
nie wiem czy mój telewizor jest 1 czy też 1000 - producent mnie
zapewnia o niezawodności i tu oczekuję pomocy. Bo nie wiem czy iść do
sądu czy też nie.

idź do sądu...   za naukę zwykel trzeba zapłacić  :)

Data: 2009-09-22 23:15:37
Autor: Stefan
Wymiana telewizora na nowy - czy niechciana naprawa
Dnia Tue, 22 Sep 2009 13:01:27 -0700 (PDT), Stachna napisał(a):

Witam uszkodził mi się telewizor - minęło już 6 miesięcy od daty
zakupu czyli ja muszę udowodnić niezgodność

Myślę, że producent i sprzedawca wiedzieli o tym że telewizor nie jest
niezawodny od początku. Nie musisz zbyt się starać aby to udowodnić.
Przypuszczelnie telewizor posiada kartę gwarancyjną, w której opisano
sposób postępowania na wypadek awarii. Sprzedawca i producent dobrze
wiedzieli, że TV może się zepsuć! Z premedytacją zapewniali cię o
niezawodnośći a przecież umawiali się jak będą postępować w razie usterki.

Oskarż ich o oszustwo, mataczenie, zarządaj dwóch 52 calowych telewizorów
jako rekompensatę. Tylko żeby były niezawodne!

Siarra

Data: 2009-09-23 00:32:27
Autor: Pawel
Wymiana telewizora na nowy - czy niechciana naprawa
I tu się nie zgadzam - PRODUCENT REKLAMUJE SWOJE TELEWIZORY JAKO
NIEZAWODNE - mam nawet z jego strony ulotkę reklamową - oraz przy
zakupie sprzedawca powiedział - że do tej pory nie mieli z nimi
problemu.

Boże skąd się biorą tacy ludzie. Na miejscu sprzedawcy wyśmiałbym Ci się w twarz.
Rzecza normalną jest, że to tylko sprzęt i czasami się może popsuć.

Data: 2009-09-22 15:48:25
Autor: Stachna
Wymiana telewizora na nowy - czy niechciana naprawa
On 23 Wrz, 00:32, "Pawel" <pa...@nospam.wp.pl> wrote:
I tu się nie zgadzam - PRODUCENT REKLAMUJE SWOJE TELEWIZORY JAKO
NIEZAWODNE - mam nawet z jego strony ulotkę reklamową - oraz przy
zakupie sprzedawca powiedział - że do tej pory nie mieli z nimi
problemu.

Boże skąd się biorą tacy ludzie. Na miejscu sprzedawcy wyśmiałbym Ci się w
twarz.
Rzecza normalną jest, że to tylko sprzęt i czasami się może popsuć.

O tym, że może się zepsuć zdaję sobie sprawę - i nie przeczę temu. A
skąd się biorą ludzie, którzy piszą żeby napisać i nie wnoszą nic
nowego.

Ale niech producent  też uważa co pisze - papier wszystko zniesie -
mnie to wali jeżeli pisze w swoim katalogu razem z opisem technicznym
i parametrami - że cechuje go niezawodność - to niech go cechuje -
niech se wezmą ten egzemplarz do labolatorium i poprawią swoją
niezawodność. To pozostałe parametry w opisie też mam uznać za bzdurę
może będą się zgadzały, a może nie.

A tak naprawdę to później co sprzedadzą Ci jakąś rzecz w opisie będzie
jedno, a w pudełku cegłówka (kolor telewizora i cegłówki zagadza się
bo miał być czerwony - to już ekstremalne porównanie).

Ale to za bardzo nie wnosi nic do tematu

A do poprzedniego "proszku cudu" przypomniało mi się, że posiadam
jeszcze sprawny i nienaprawiany 17-18 letni telewizor takiej firmy jak
OTAKE. Także jest to 1 telewizor który mi się popsuł. Jak popatrzałem
na karty gwarancyjne moich sprzętów to radia, lodówki, pralki,
kuchenki wszystko czyste - żadnych napraw jedyne co zepsułem to
sokowirówkę - ale to sam bo za mocno marchewki wciskałem. Także moja
świadmość nt. popsucia się czegoś reklamowanego przez producenta jako
"NIEZAWODNEGO" powinna być nienaruszona.

Także śmiało proszę o wypowiedzi ale wnoszące coś do tematu.
Bo nie wiem czy iść "na noże" i jaka byłaby szansa wygrania, czy se
odpuścić.

Pozdrawiam

Data: 2009-09-23 06:51:57
Autor: Johnson
Wymiana telewizora na nowy - czy niechciana naprawa
Stachna pisze:


A do poprzedniego "proszku cudu" przypomniało mi się, że posiadam
jeszcze sprawny i nienaprawiany 17-18 letni telewizor takiej firmy jak
OTAKE. Także jest to 1 telewizor który mi się popsuł.

Idąc twoim tokiem rozumowania tamten procentu też cię oszukał, bo nie zapewniał że TV jest "niezawodny", a ten sie złośliwie mnie popsuł ...

To czy oni napisali coś w ulotce nie ma żadnego znaczenia dla roszczenia, jakie wynika z tej ustawy. Trzeba odróżnić dwa elementy - hipotezę normy prawnej - czyli niezgodność umowy (wtedy ma znaczenia to o czym zapewniał sprzedawca - choć reklamowane czegoś jako "niezadwodnego" nic nie znaczy) od sankcji normy (roszczeń) - dla której zasadniczo nie ma większego znaczenia jaka była niezgodność z umową.

Jeżeli TV kosztuje 1000 zł a naprawa 100 zł to sprawa o wymianę na nowy jest nie do wygrania (na szczęście)

--
@2009 Johnson
Gdy widzisz mędrca, myśl o tym, by mu dorównać. Gdy widzisz tego, komu brak rozsądku, zastanów się nad sobą samym.

Data: 2009-09-22 23:32:36
Autor: Stachna
Wymiana telewizora na nowy - czy niechciana naprawa
Jeżeli TV kosztuje 1000 zł a naprawa 100 zł to sprawa o wymianę na nowy
jest nie do wygrania (na szczęście)

--
@2009 Johnson
Gdy widzisz mędrca, myśl o tym, by mu dorównać. Gdy widzisz tego, komu
brak rozsądku, zastanów się nad sobą samym.

Coś konkretnego - czyli nie ma szans.

To teraz 2 pytanie

Czy czas jaki telewizor jest u sprzedawcy (już 1 miesiąc) zalicza się
do tych 2 lat
czy też przedłuża się go o czas

Rozumiem też - że mogę żadać od sprzedawcy wszelkich kosztów
związanych z montażem i ddemontażem oraz transportem.

Pozdrawiam

Data: 2009-09-23 09:31:22
Autor: szerszen
Wymiana telewizora na nowy - czy niechciana naprawa

Użytkownik "Stachna" <stachna@gmail.com> napisał w wiadomości news:4cbf5057-0125-4280-805e-b7521e937bb4d34g2000vbm.googlegroups.com...

Rozumiem też - że mogę żadać od sprzedawcy wszelkich kosztów
związanych z montażem i ddemontażem oraz transportem.

a co biedny sprzedawca ma do tego?
to on jest gwarantem?

Data: 2009-09-23 10:25:21
Autor: Johnson
Wymiana telewizora na nowy - czy niechciana naprawa
szerszen pisze:

Rozumiem też - że mogę żadać od sprzedawcy wszelkich kosztów
związanych z montażem i ddemontażem oraz transportem.

a co biedny sprzedawca ma do tego?
to on jest gwarantem?

Przecież nie rozmawiamy o gwarancji. Idź się wyśpij :)

--
@2009 Johnson
Gdy widzisz mędrca, myśl o tym, by mu dorównać. Gdy widzisz tego, komu brak rozsądku, zastanów się nad sobą samym.

Data: 2009-09-23 10:25:53
Autor: Johnson
Wymiana telewizora na nowy - czy niechciana naprawa
Stachna pisze:

Czy czas jaki telewizor jest u sprzedawcy (już 1 miesiąc) zalicza się
do tych 2 lat
czy też przedłuża się go o czas

Rozumiem też - że mogę żadać od sprzedawcy wszelkich kosztów
związanych z montażem i ddemontażem oraz transportem.


Wszystko jest w ustawie, wystarczy przeczytać.


--
@2009 Johnson
Gdy widzisz mędrca, myśl o tym, by mu dorównać. Gdy widzisz tego, komu brak rozsądku, zastanów się nad sobą samym.

Data: 2009-09-25 10:31:01
Autor: poreba
Wymiana telewizora na nowy - czy niechciana naprawa
Dnia Wed, 23 Sep 2009 06:51:57 +0200, Johnson napisał(a):

Idąc twoim tokiem rozumowania tamten procentu też cię oszukał, bo nie zapewniał że TV jest "niezawodny", a ten sie złośliwie mnie popsuł ...
Ale Twoja usterka objawia się w dyskusjach z tylko niektórymi dyskutantami na psp.
NMSP ;)

--
pozdro
poreba

Data: 2009-10-14 23:59:28
Autor: Stachna
Wymiana telewizora na nowy - czy niechciana naprawa
12-10 odebrałem telewizor - oczywiście nikt o niczym wcześniej mnie
nie poinformował - ale to już mniejsza z tym.

Przy czym po odbiorze okazało się, że tak naprawiali i wystąpiły
następne usterki - plamy i przebarwienia na matrycy LCD - i znów
reklamacja.

Czyli nie mam już telewizora półtora miesiąca.

Natomiast producent - nic nie odpowiedział poprostu olał sprawę - tak
jak napisał spp: "Nr 1 na rynku" jakby tak odpisali to bym się
cieszył. A nie totalne olewanie klienta.

I pytanie - bo mają określić czy usterka jest znaczna czy nie -
oczywiście eksperci - ale w tym momencie uszkodzenie nastąpiło w
serwisie. Oddając TV nie było przebarwień na matrycy. Co mogę zrobić
by nie powiedzieli że procentowo to jest nieznaczne i oddadzą mi
uszkodzony w ich serwisie telewizor.

Pozdrawiam
Staszek

Data: 2009-09-23 07:43:41
Autor: Marcin Debowski
Wymiana telewizora na nowy - czy niechciana naprawa
On 2009-09-22, Stachna <stachna@gmail.com> wrote:
A do poprzedniego "proszku cudu" przypomniało mi się, że posiadam
jeszcze sprawny i nienaprawiany 17-18 letni telewizor takiej firmy jak

Nie rozumiesz lub udajesz, że nie rozumiesz to jest serio wyłącznie twój problem.
Także śmiało proszę o wypowiedzi ale wnoszące coś do tematu.
Bo nie wiem czy iść "na noże" i jaka byłaby szansa wygrania, czy se
odpuścić.

Oczywiście że idź na noże. Masz bezsporna rację. Wszyscy jak jeden mąż i żona ci w tym wątku to przecież przyznają. Zaryzykuję twierdzenie, że masz niezawodna szansę na wygranie. Teraz już masz co chciałeś usłyszeć więc juz nie męcz tylko drani pozywaj.

--
Marcin

Data: 2009-09-23 05:05:36
Autor: Marcin Debowski
Wymiana telewizora na nowy - czy niechciana naprawa
On 2009-09-22, Stachna <stachna@gmail.com> wrote:
I tu się nie zgadzam - PRODUCENT REKLAMUJE SWOJE TELEWIZORY JAKO
NIEZAWODNE - mam nawet z jego strony ulotkę reklamową - oraz przy
zakupie sprzedawca powiedział - że do tej pory nie mieli z nimi
problemu.

Dość ciekawa sprawa, ale podejrzewam, że sąd uzna, że oceniając rozsądnie powinnas była wiedzieć, że absolutną prawdą to nie jest.

--
Marcin

Data: 2009-09-22 14:31:50
Autor: Stachna
Wymiana telewizora na nowy - czy niechciana naprawa
On 22 Wrz, 23:05, Marcin Debowski <agate...@INVALID.ml1.net> wrote:
On 2009-09-22, Stachna <stac...@gmail.com> wrote:

> I tu si nie zgadzam - PRODUCENT REKLAMUJE SWOJE TELEWIZORY JAKO
> NIEZAWODNE - mam nawet z jego strony ulotk reklamow - oraz przy
> zakupie sprzedawca powiedzia - e do tej pory nie mieli z nimi
> problemu.

Do ciekawa sprawa, ale podejrzewam, e s d uzna, e oceniaj c
rozs dnie powinnas by a wiedzie , e absolutn prawd to nie jest.

--
Marcin

Dlaczego posiadam -stary telewizor - zakupiony z 7 lat temu - który
nigdy mi się nie popsuł - jedyne co musiałem zrobić to wymienić -
baterie w pilocie - a nikt mnie nie zapewniał o jego niezawodności

Pozdro

Data: 2009-09-23 05:54:53
Autor: Marcin Debowski
Wymiana telewizora na nowy - czy niechciana naprawa
On 2009-09-22, Stachna <stachna@gmail.com> wrote:
Dlaczego posiadam -stary telewizor - zakupiony z 7 lat temu - który
nigdy mi się nie popsuł - jedyne co musiałem zrobić to wymienić -
baterie w pilocie - a nikt mnie nie zapewniał o jego niezawodności

Ujmę prościej: Jak widzisz reklame "ten proszek czyni cuda" to spodziewasz się faktycznie słownikowego cudu?

--
Marcin

Data: 2009-09-23 20:08:05
Autor: Papa Smerf
Wymiana telewizora na nowy - czy niechciana naprawa
Órzytkownik "Marcin Debowski" napisał:
Ujmę prościej: Jak widzisz reklame "ten proszek czyni cuda" to
spodziewasz się faktycznie słownikowego cudu?

czyli co, twierdzisz że reklama, politycy i sprzedawcy mogą bezkarnie kałać a innych wsadza sie do pudła?:O(

p.s. tak wiem, żyjemy w państwie "prawa"!:O(

Data: 2009-09-23 13:23:35
Autor: Marek Dyjor
Wymiana telewizora na nowy - czy niechciana naprawa
Stachna wrote:
Witam uszkodził mi się telewizor - minęło już 6 miesięcy od daty
zakupu czyli ja muszę udowodnić niezgodność

Złożyłem reklamację - moje żądanie - wymiana na nowy.
Wszystko w oparciu o Ustawę z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych
warunkach sprzedaży
konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego

Oczywiście odpowiedź sprzedawcy - naprawa.

I tu się nie zgadzam - PRODUCENT REKLAMUJE SWOJE TELEWIZORY JAKO
NIEZAWODNE - mam nawet z jego strony ulotkę reklamową - oraz przy
zakupie sprzedawca powiedział - że do tej pory nie mieli z nimi
problemu.

W tym przypadku niezgodność towaru z umową - popsuł się telewizor
przypuszczam że to niewielka wada (na 90% poleciał zasilacz) - ale się
popsuł
Jednakże dla manie istotną cechą produktu była niezawodność - którą
reklamuje producent i to skłoniło mnie do kupna.

Czy na tej podstawie można spokojnie w sądzie wygrać - czy też
odpuścić sobie.

Bo powiedzą że koszt naprawy zasilacza to 100zł a cena telewizora
2900zł

buchachachacha...

naprawdę dobre  :)

znajdź dobr kobieto definicję prawną niezawodoności.

jakby wiedzieli że sie nei psują to by dali ci gwarancję z wpisanym, że w przypadku uszkodzenia następuje wymiana na nowy od ręki.

właśnei co jest napsiane w gwarancji producenta?

Data: 2009-09-23 05:15:00
Autor: Stachna
Wymiana telewizora na nowy - czy niechciana naprawa
On 23 Wrz, 13:23, "Marek Dyjor" <mdy...@poczta.onet.pl> wrote:
Stachna wrote:
> Witam uszkodził mi się telewizor - minęło już 6 miesięcy od daty
> zakupu czyli ja muszę udowodnić niezgodność

> Złożyłem reklamację - moje żądanie - wymiana na nowy.
> Wszystko w oparciu o Ustawę z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych
> warunkach sprzedaĹźy
> konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego

> Oczywiście odpowiedź sprzedawcy - naprawa.

> I tu się nie zgadzam - PRODUCENT REKLAMUJE SWOJE TELEWIZORY JAKO
> NIEZAWODNE - mam nawet z jego strony ulotkę reklamową - oraz przy
> zakupie sprzedawca powiedział - że do tej pory nie mieli z nimi
> problemu.

> W tym przypadku niezgodność towaru z umową - popsuł się telewizor
> przypuszczam że to niewielka wada (na 90% poleciał zasilacz) - ale się
> popsuł
> Jednakże dla manie istotną cechą produktu była niezawodność - którą
> reklamuje producent i to skłoniło mnie do kupna.

> Czy na tej podstawie można spokojnie w sądzie wygrać - czy też
> odpuścić sobie.

> Bo powiedzą że koszt naprawy zasilacza to 100zł a cena telewizora
> 2900zł

buchachachacha...

naprawdę dobre  :)

znajdź dobr kobieto definicję prawną niezawodoności.

jakby wiedzieli że sie nei psują to by dali ci gwarancję z wpisanym, że w
przypadku uszkodzenia następuje wymiana na nowy od ręki.

właśnei co jest napsiane w gwarancji producenta?- Ukryj cytowany tekst -

- PokaĹź cytowany tekst -

Gwarancji nie posiadam - gdyż została zdan z kompletem hahaha

natomiast znalazłem coś takiego - a przy okazji brak jest określenia -
"wysokiej niezawodności" - w tym przypadku można powiedzieć że poziom
niezawodności jest nie określony. Jeżeli miałbym podany czas
bezawaryjnej pracy to co innego jak np. podają przy dyskach itp.

MTBF = MTR + MTTFF
MTBF - średni czas pomiędzy uszkodzeniami
MTR - średni czas odnowy
MTTFF - średni czas pracy do uszkodzenia

Niezawodność to cecha użytkowa podająca dla danej zbiorowości obiektów
przewidywaną liczbę egzemplarzy które będą pracować bez uszkodzeń w
zadanym przedziale czasowym. Dla pojedynczego obiektu jest to szansa
że obiekt będzie działał sprawnie przez określony czas, czyli jest to
czas jego bezawaryjnej pracy z założonym prawdopodobieństwem np. że w
czasie roku prawdopodobieństwo bezawaryjnej pracy wynosi 90%. Aby
określić niezawodność muszą być spełnione następujące wymagania:
●ilościowe określenie niezawodności w postaci prawdopodobieństwa
●określenie warunków środowiskowych w których obiekt ma sprawne
działanie ●określenie wymaganego czasu sprawnego działania między
uszkodzeniami –bez tego wartość niezawodności nie ma sensu dla
obiektĂłw naprawianych.

A co do terminow jest tam podany tylko 3 m-ce na negocjacje i nic
wiecej

Jedyne co to później można by się powołać na:
Wyrok SN z dnia 15 czerwca 2005 r., sygn. IV CK 786/04
Kupujący może odstąpić od umowy sprzedaży z powodu zwłoki sprzedawcy w
wymianie wydanych rzeczy na wolne od wad.

Pozdro

Data: 2009-09-23 05:26:29
Autor: Stachna
Wymiana telewizora na nowy - czy niechciana naprawa
Napisałem do producenta jak należy rozumieć zdanie o niezawodności.

Zobaczymy co odpisze i czy odpisze.

Pozdrawiam

Data: 2009-09-23 14:27:18
Autor: spp
Wymiana telewizora na nowy - czy niechciana naprawa
Stachna pisze:
Napisałem do producenta jak należy rozumieć zdanie o niezawodności.

Zobaczymy co odpisze i czy odpisze.

Pewnie odpisze, że tak samo jak 'Nr 1 na rynku'. :)

--
spp

Data: 2009-09-23 21:56:19
Autor: crazy bejbi
Wymiana telewizora na nowy - czy niechciana naprawa
Stachna pisze:
Witam uszkodził mi się telewizor - minęło już 6 miesięcy od daty
zakupu czyli ja muszę udowodnić niezgodność

Złożyłem reklamację - moje żądanie - wymiana na nowy.
Wszystko w oparciu o Ustawę z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych
warunkach sprzedaży
konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego

Oczywiście odpowiedź sprzedawcy - naprawa.

I tu się nie zgadzam - PRODUCENT REKLAMUJE SWOJE TELEWIZORY JAKO
NIEZAWODNE - mam nawet z jego strony ulotkę reklamową - oraz przy
zakupie sprzedawca powiedział - że do tej pory nie mieli z nimi
problemu.

cytuję za  wikipedią:

Niezawodność (ang. reliability) jest to własność obiektu mówiąca o tym, czy pracuje on poprawnie (spełnia wszystkie powierzone mu funkcje i czynności) przez wymagany czas i w określonych warunkach eksploatacji (w danym zespole czynników wymuszających).

Niezawodność obiektu jest określona przez prawdopodobieństwo wystąpienia zdarzenia opisanego definicją:

czyli:
1. niezawodność dotyczy pewnych warunków. Oczywiście oni ich nie określili w reklamie, ale raczej nie można domniemywać, że dotyczy "każdych warunków". Oczywiście oni się powołają na badania, że przebadali w warunkach laboratoryjnych, bo warunków Twojego domu nie mieli ...
2. zespół czynników wymuszających - podobnie jak powyżej - jesteś na 100% pewien, że twoje zasilanie w gniazdu ma dokładnie tyle ile jest w instrukcji ? np. 220 V ? a nie np. 221V ?
3. jest to prawdopodobieństwo wystąpienia zdarzenia. Zatem oni mogli założyć prawdopodobieństwo 99% i już uznać to jako "niezawodny". Pewnie są na to jeszcze dodatkowo jakieś normy przemysłowe, które określają ilość wad na ileśtam sztuk. Pewnie firma ma księgę jakości do której są procedury, które o tym mówią. Oczywiście w przypadku rozprawy się na to powołają - że to są ich normy zakładowe.

Wojtek

--
              ****** www.sklepzczesciami.pl ******
amortyzatory, sprzęgło, rozrząd, sprężyny zawieszenia, żarówki H4, H7

Wymiana telewizora na nowy - czy niechciana naprawa

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona