Wymiana telewizora na nowy - czy niechciana naprawa

Data: 2009-09-23 13:23:35
Autor: Marek Dyjor
Wymiana telewizora na nowy - czy niechciana naprawa
Stachna wrote:
Witam uszkodzi mi si telewizor - mino ju 6 miesicy od daty
zakupu czyli ja musz udowodni niezgodno

Zoyem reklamacj - moje danie - wymiana na nowy.
Wszystko w oparciu o Ustaw z dnia 27 lipca 2002 r. o szczeglnych
warunkach sprzeday
konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego

Oczywicie odpowied sprzedawcy - naprawa.

I tu si nie zgadzam - PRODUCENT REKLAMUJE SWOJE TELEWIZORY JAKO
NIEZAWODNE - mam nawet z jego strony ulotk reklamow - oraz przy
zakupie sprzedawca powiedzia - e do tej pory nie mieli z nimi
problemu.

W tym przypadku niezgodno towaru z umow - popsu si telewizor
przypuszczam e to niewielka wada (na 90% polecia zasilacz) - ale si
popsu
Jednake dla manie istotn cech produktu bya niezawodno - ktr
reklamuje producent i to skonio mnie do kupna.

Czy na tej podstawie mona spokojnie w sdzie wygra - czy te
odpuci sobie.

Bo powiedz e koszt naprawy zasilacza to 100z a cena telewizora
2900z

buchachachacha...

naprawd dobre  :)

znajd dobr kobieto definicj prawn niezawodonoci.

jakby wiedzieli e sie nei psuj to by dali ci gwarancj z wpisanym, e w przypadku uszkodzenia nastpuje wymiana na nowy od rki.

wanei co jest napsiane w gwarancji producenta?

Data: 2009-09-23 05:15:00
Autor: Stachna
On 23 Wrz, 13:23, "Marek Dyjor" <mdy...@poczta.onet.pl> wrote:
Stachna wrote:
> [...]

> zakupie sprzedawca powiedział - że do tej pory nie mieli z nimi
> problemu.

> W tym przypadku niezgodność towaru z umową - popsuł się telewizor
> przypuszczam że to niewielka wada (na 90% poleciał zasilacz) - ale się
> popsuł
> Jednakże dla manie istotną cechą produktu była niezawodność - którą
> reklamuje producent i to skłoniło mnie do kupna.

> Czy na tej podstawie można spokojnie w sądzie wygrać - czy też
> odpuścić sobie.

> Bo powiedzą że koszt naprawy zasilacza to 100zł a cena telewizora

buchachachacha...

naprawdę dobre  :)

znajdź dobr kobieto definicję prawną niezawodoności.

jakby wiedzieli że sie nei psują to by dali ci gwarancję z wpisanym, że w
przypadku uszkodzenia następuje wymiana na nowy od ręki.

właśnei co jest napsiane w gwarancji producenta?- Ukryj cytowany tekst -

- Pokaż cytowany tekst -

Gwarancji nie posiadam - gdyż została zdan z kompletem hahaha

natomiast znalazłem coś takiego - a przy okazji brak jest określenia -
"wysokiej niezawodności" - w tym przypadku można powiedzieć że poziom
niezawodności jest nie określony. Jeżeli miałbym podany czas
bezawaryjnej pracy to co innego jak np. podają przy dyskach itp.

MTBF = MTR + MTTFF
MTBF - średni czas pomiędzy uszkodzeniami
MTR - średni czas odnowy
MTTFF - średni czas pracy do uszkodzenia

Niezawodność to cecha użytkowa podająca dla danej zbiorowości obiektów
przewidywaną liczbę egzemplarzy które będą pracować bez uszkodzeń w
zadanym przedziale czasowym. Dla pojedynczego obiektu jest to szansa
że obiekt będzie działał sprawnie przez określony czas, czyli jest to
czas jego bezawaryjnej pracy z założonym prawdopodobieństwem np. że w
czasie roku prawdopodobieństwo bezawaryjnej pracy wynosi 90%. Aby
określić niezawodność muszą być spełnione następujące wymagania:
●ilościowe określenie niezawodności w postaci prawdopodobieństwa
●określenie warunków środowiskowych w których obiekt ma sprawne
działanie ●określenie wymaganego czasu sprawnego działania między
uszkodzeniami –bez tego wartość niezawodności nie ma sensu dla
obiektów naprawianych.

A co do terminow jest tam podany tylko 3 m-ce na negocjacje i nic
wiecej

Jedyne co to później można by się powołać na:
Wyrok SN z dnia 15 czerwca 2005 r., sygn. IV CK 786/04
Kupujący może odstąpić od umowy sprzedaży z powodu zwłoki sprzedawcy w
wymianie wydanych rzeczy na wolne od wad.

Pozdro

Data: 2009-09-23 05:26:29
Autor: Stachna
Wymiana telewizora na nowy - czy niechciana naprawa
Napisaem do producenta jak naley rozumie zdanie o niezawodnoci.

Zobaczymy co odpisze i czy odpisze.

Pozdrawiam

Data: 2009-09-23 14:27:18
Autor: spp

Pewnie odpisze, e tak samo jak 'Nr 1 na rynku'. :)

--
spp

Wymiana telewizora na nowy - czy niechciana naprawa