Wymiana towaru i bieg gwarancji

Data: 2015-10-29 10:45:02
Autor: Jacek
Wymiana towaru i bieg gwarancji
Wymieniono mi niedawno na nowe świetlówki kompaktowe objęte 2-letnią gwarancją (gwarancja kończy mi się za miesiąc).
Kiedyś dawno temu po wymianie okres gwarancji biegł od nowa, a teraz powiedziano mi, że jest 2 lata od zakupu i już. Dodatkowo na pudełku mam napisane "Guaranty 6 jears", ale od tego sklep umywa ręce - tylko 2 lata.
Jak to jest? Wymiana nie odnawia biegu gwarancji?
Normalnie bym się nie czepiał, ale w czasach, gdy żarówki były po 80 groszy po prostu wkręcałem nową. Teraz nie dość, że te eko-wynalazki świecą gorzej, to jeszcze nie bardzo udaje im się wytrzymać 2 lata. DLatego trzymam paragony i chodzę wymieniać.
Jacek

Data: 2015-10-29 10:50:32
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-10-29 o 10:45, Jacek pisze:
[...]

Odpowiedzi na wszystkie twoje pytania musisz szukać w warunkach gwarancji.

--
Liwiusz

Data: 2015-10-29 11:08:37
Autor: Jacek
W dniu 2015-10-29 o 10:50, Liwiusz pisze:
[...]

Niestety na opakowaniu jest tylko "Guaranty 6 jears*".
Pod gwiazdką jest tylko IEC 60969. Jest jeszcze zapis "6 jears = 2,7 h/day". Na stronie internetowej podają, że jest 3 lata gwarancji, ale na temat jest odnowienia w chwili wymiany nie ma ani słowa.
Jacek

Data: 2015-10-29 11:26:32
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-10-29 o 11:08, Jacek pisze:
[...]

Zatem nie ma ĹĽadnej gwarancji.

--
Liwiusz

Data: 2015-11-02 04:01:06
Autor: Budzik
Wymiana towaru i bieg gwarancji
Użytkownik Liwiusz lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl ...

Niestety na opakowaniu jest tylko "Guaranty 6 jears*".

Zatem nie ma żadnej gwarancji.

A dlaczego?
Napis na pudełku nie spełnia wymogu pisemnosci gwarancji?

IMO ten napis gwarantuje, ze zarówka bedzie swieciła 6 lat przy uzywaniu nie dłuższym niz 2,7 godziny na dzien.
Dlaczego taki zapis miałby być niezobowi±zuj±cy dla producenta?

Data: 2015-11-02 14:41:21
Autor: J.F.
Wymiana towaru i bieg gwarancji
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:XnsA54629C59408Ebudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
[...]

Nie wiem co Liwiusz mial na mysli, ale
-przy takiej pisowni, to on nic nie gwarantuje,
-jesli bylby napisany poprawna angielszczyzna ... no, ciekawe pytanie, w Polsce zyjemy ... ale tez innego napisu polskiego zakladam, ze nie bylo.

-czy on  zapewnia o 6lat*2.7h zywotnosci, czy tylko o posiadaniu 6-letniej gwarancji, o szczegolach dostepnych na karcie gwarancyjnej ....

J.

Data: 2015-11-02 14:46:45
Autor: Liwiusz
Wymiana towaru i bieg gwarancji
W dniu 2015-11-02 o 14:41, J.F. pisze:
UĹĽytkownik "Budzik"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup
UĹĽytkownik Liwiusz lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl ...
[...]

Dlaczego taki zapis miałby być niezobowiązujący dla producenta?

[...]

Przed 24 grudnia 2014 był nawet przepis, że 'Nie uważa się za gwarancję
oświadczenia, które nie kształtuje obowiązków gwaranta.'. Szczerze
powiedziawszy nie wiem, jak siÄ™ to ma do obecnych przepisĂłw - czy zapis
ten został, czy wyleciał...

--
Liwiusz

Data: 2015-11-02 17:57:49
Autor: Jacek
W dniu 2015-11-02 o 05:01, Budzik pisze:
IMO ten napis gwarantuje, ze zarówka bedzie swieciła 6 lat przy uzywaniu
nie dłuższym niz 2,7 godziny na dzien.
Dlaczego taki zapis miałby być niezobowi±zuj±cy dla producenta?
Dodam jeszcze od siebie, że żarówki kupiłem w sklepie "nie dla idiotów" i zrobili ze mnie całkowitego idiotę, bo żarówkę przyjęli do naprawy lub ekspertyzy (jak powiedziała panienka z okienka). Nie było mowy, aby wymienić od ręki. Nie wiem, na czym miała owa ekspertyza polegać, czy na telepatycznym stwierdzeniu, że pr±d zasilania miałem o odpowiednich parametrach? W każdym razie wymienili mi na now±, ale musiałem 2 razy się fatygować do sklepu i trwało to 3 tygodnie.
Generalnie - nie polecam.
Jacek

Data: 2015-11-02 19:27:48
Autor: J.F.
Wymiana towaru i bieg gwarancji

Użytkownik "Jacek"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:n184mc$sn5$1@node2.news.atman.pl...
[...]

A gdzie wymieniaja "od reki"  ?
W jednym Kauflandzie mi sie trafilo, i chyba w Carefurze ..

J.

Data: 2015-11-02 20:18:23
Autor: Jacek
W dniu 2015-11-02 o 19:27, J.F. pisze:

[...]

Bo chodzisz po "zagramanicznych" sklepach. W polskim Dobromirze panienka z okienka bierze żarówkę, podł±cza pod tester, sprawdza paragon i wydaje now±, a jak nie ma to zwrot kasy.
Jacek

Data: 2015-11-02 20:40:47
Autor: Robert Tomasik
W dniu 02-11-15 o 19:27, J.F. pisze:

[...]

Mnie w REAL-u przykładowo oraz NOMI. W Twoim wypadku zło¶liwie  zaż±dał bym okazania wyniku tej ekspertyzy dla samej grandy zobaczenia, jakiż to wysokiej klasy specjalista stwierdził, że owa żarówka faktycznie nie ¶wieci.

Data: 2015-11-10 22:06:45
Autor: ±ćęłń󶼿
Wymiana towaru i bieg gwarancji
Ja miałem takie dwie zło¶liwe cholery, co to nie ¶wieciły w domu, ale ¶wieciły w sklepowym zBOKu.

-- -- -
jakiż to wysokiej klasy specjalista stwierdził, że owa żarówka faktycznie nie ¶wieci.

Data: 2015-11-13 11:14:59
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 10 Nov 2015,  ±ćęłń󶼿 wrote:

Ja miałem takie dwie zło¶liwe cholery, co to nie ¶wieciły w domu, ale
¶wieciły w sklepowym zBOKu.

  I w tym momencie klops - bo pewnie obowi±zuj±ce prawo nie stwierdza,
jakie s± minimalne i maksymalne odstępy między krawędzi± gwintu
mocowania (zakładaj±c że to żarówka E14/E27/E40) a "stopk±".
  A normy (polskie i branżowe) niekoniecznie obowi±zuj±.
  BOK może Ci poradzić wymianę lampy :> (na tak± która ma duż±
tolerancję na ów odstęp albo przynajmniej "w dobr± stronę" dla
konkretnej żarówki) i nic nie zrobisz, bo producent lampy
jest równie "winny" jak producent żarówki (i to prawda).

  A jak poprzednik stwiedził, pewnie metod± podpięcia
zasilania w WIDOCZNY sposób nikt nie stwierdzał (że nie
¶wiec±).

  To samo dotyczy popularnych akumulatorów R4(AA)/R3(AAA),
  Też niektórym akumulatorom w niektórych sprzętach brakuje
ćwierć mm do styku.

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-11-15 19:16:04
Autor: Marsjanin
Wymiana towaru i bieg gwarancji
Dnia Fri, 13 Nov 2015 11:14:59 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

  BOK moĹĽe Ci poradzić wymianÄ™ lampy :> (na takÄ… ktĂłra ma duĹĽÄ…
tolerancję na ów odstęp albo przynajmniej "w dobrą stronę" dla
konkretnej ĹĽarĂłwki) i nic nie zrobisz, bo producent lampy jest rĂłwnie
"winny" jak producent ĹĽarĂłwki (i to prawda).

Adam Słodowy poradziłby dogiąć styki płaskim śrubokrętem, a w razie styków, których nie można doginać położenie na nich monety o niskim nominale.

Ale ja nie jestem SĹ‚odowy. :)

PS. Uwaga na prÄ…d.

--
Pozdrawiam,
Marsjanin

Data: 2015-11-16 11:31:40
Autor: Gotfryd Smolik news
Wymiana towaru i bieg gwarancji
On Sun, 15 Nov 2015, Marsjanin wrote:

Adam Słodowy poradziłby dogi±ć styki płaskim ¶rubokrętem,

  Optymista :)
  W urz±dzeniach "nie ma styku" tak to nie wygl±da.
  Doginać można, tylko że styk przechodzi obok końca żarówki.
  Przy 30 stopniach nie sięga żarówki, przy 60 jest "za ale obok".
  Za Słodowego pewnie taki "ekooszczędnych" rozwi±zań nie było ;>

a w razie
styków, których nie można doginać położenie na nich monety o niskim
nominale.

  Położenie? Na styku odgiętym o 45..60 stopni?
  ;)
  Nie licząc grubo¶ci potrzebnej "monety", zostaje sprawa braku cechy
"leżenia" w sporej czę¶ci przypadków (chyba w większo¶ci lamp o¶ żarówki
 nie jest pionowa). Zdj±ć żyrandol, odchylić o 60 stopni aż do wkręcenia
 żarówki, powiesić żyrandol.... :D

Ale ja nie jestem Słodowy. :)

PS. Uwaga na pr±d.

 To jest ból wszelkich prowizorek.
 W przypadku zwykłej żarówki można zwyczajnie ostrożnie dokleić
lutownic± bułę cyny. Ale jak kto¶ kupuje "żarówkę" (lampę LED
lub CFL w kształcie żarówki) z zamiarem trzymania paragonu na
wypadek reklamacji, to odetnie sobie wszelkie podstawy do
reklamacji jakby się naprawdę zepsuła.

pozdrowienia, Gotfryd

Data: 2015-11-16 12:01:52
Autor: Zbynek Ltd.
Marsjanin napisał(a) :
[...]

Adam Słodowy poradziłby dogi±ć styki płaskim ¶rubokrętem, a w razie styków, których nie można doginać położenie na nich monety o niskim nominale.

Ale ja nie jestem Słodowy. :)

PS. Uwaga na pr±d.

No wła¶nie - uwaga na hmmm... napięcie ;-)
Adam Słodowy by raczej tego nie doradził. Dzi¶ pamiętasz o tej monecie. Za jaki¶ czas, przy wymianie żarówki, nagle błysk, huk, ciemno¶ć w mieszkaniu - wła¶nie zwarłe¶ monet± oba wyprowadzenia i zadziałały bezpieczniki :-)
Powiesz, że wył±czasz prędzej wył±cznikiem? Kto¶ inny może nie wył±czyć.

    Zbyszek
PGP key: 0xE09DDDC1

Data: 2015-11-22 22:57:41
Autor: Marsjanin
Wymiana towaru i bieg gwarancji
Dnia Mon, 16 Nov 2015 12:01:52 +0100, Zbynek Ltd. napisał(a):

No właśnie - uwaga na hmmm... napięcie ;-)

Dobra, macie rację. Ja pewnie bym sobie jakoś poradził, ale rzeczywiście – pewnie do tych celów „uszkodziłbym” lampę albo „żarówkę”.

--
Pozdrawiam,
Marsjanin

Data: 2015-11-10 22:04:16
Autor: ±ćęłń󶼿
Wymiana towaru i bieg gwarancji
Misie w leroju, ale to była żarówka wbudowana w cał± lampę, wymienili mi zarówkę kanibalizuj±c inn± lampę.

-- -- -
 A gdzie wymieniaja "od reki"  ?

Data: 2015-10-29 17:35:58
Autor: J.F.
Wymiana towaru i bieg gwarancji
UĹĽytkownik "Liwiusz"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:n0sq5c$pd7$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Gdzie je wkrecasz ? Swietlowki spokojnie wytrzymuja dluzej.
Ale np szkodzi im czeste zapalanie - stad nie bardzo nadaja sie do lazienek i toalet.

Odpowiedzi na wszystkie twoje pytania musisz szukać w warunkach gwarancji.

Nie zbyt lakonicznie ?
Ja sie juz w gaszczu tych nowych przepisow gubie, ale az tak wiele od starych sie chyba nie roznia.

Sklep odpowiada w ramach niezgodnosci z umowa/wady fizycznej/prawnej/rekojmii, czy co tam (p)oslowie mieli na mysli.
Przypadek zepsucia towaru ciagle jest jakos podejrzanie niejasno opisany ... albo ominiety :-)

Rekojmia trwa dwa lata od wydania rzeczy ... ale poszukac tam na lampie, czy nie napisali np "trwalosc 10 lat*".
Albo "10 tys godzin". Bo wtedy do tego terminu.

Kto wymienil ? Jesli gwarant, to sprzedawca powienien miec to zasadniczo ... w pupie. To nie jest towar ktory on sprzedal, i g* go obchodzi dalszy los.
Natomiast gwarant powinien wydac nowy towar z biegnaca od nowa gwarancja.

Jesli sprzedawca wymienil w ramach rekojmii/wady i wydal nowy towar, to z kolei gwarant powinien wypelnic zobowiazanie gwarancje na nowy w koncu towar - ale wiadomo - karty z numerem nie ma,  gwarancja na podstawie paragonu, a paragon stary. No chyba, ze bez paragonu uzna z wlasnej dobrej woli.

Sklep moze wiec mowic o 2 latach rekojmii, a 6 lat gwarancji od gwaranta jest.
A jak nie ma ... to mamy niezgodnosc z umowa :-)
Ile trwajaca, to ja juz nie wiem - 6 lat, czy tylko 2 lata, gwarancja nie trwalosc, a moze jednak trwalosc ? :-)

J.

Data: 2015-10-29 22:58:08
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-10-29 o 17:35, J.F. pisze:

[...]

I stare, i nowe, były jedne: warunki gwarancji są w karcie gwarancyjnej,
a nie w ustawie (dotyczy gwarancji dla konsumentĂłw).

Sklep odpowiada w ramach niezgodnosci z umowa/wady
fizycznej/prawnej/rekojmii, czy co tam (p)oslowie mieli na mysli.

Ale my tu nie o tym, tylko o gwarancji.

BTW: rękojmi, nie rękojmii.

--
Liwiusz

Data: 2015-10-30 11:37:30
Autor: Trefni¶
Wymiana towaru i bieg gwarancji
W dniu .10.2015 o 22:58 Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> pisze:

(...)
BTW: rękojmi, nie rękojmii.

Nie wygrasz z tym tak łatwo:

Np. "Niezależno¶ć rękojmii od gwarancji":

http://www.prawokonsumenckie.pl/pl/a/Rekojmia-niezalezna-od-gwarancji

Ale w tek¶cie pisz± już prawidłowo.
Bo teraz teksty internetowe (a już na pewno nagłówki) pisz± "informatycy".

BTW kiedy¶ Dijkstra (pionier informatyki, specjalista od algorytmów i  języków programowania) zapytany, jaki język programowania jest najlepszy,  odpowiedział:
"Dobry programista szczyci się znajomo¶ci± języka ojczystego i matematyki".

--
Trefni¶

Data: 2015-10-30 16:01:33
Autor: J.F.
Wymiana towaru i bieg gwarancji
UĹĽytkownik "Liwiusz"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:n0u4pl$6js$2@node1.news.atman.pl...
W dniu 2015-10-29 o 17:35, J.F. pisze:
Sklep odpowiada w ramach niezgodnosci z umowa/wady
fizycznej/prawnej/rekojmii, czy co tam (p)oslowie mieli na mysli.
Ale my tu nie o tym, tylko o gwarancji.

O czym my tu, to nie bardzo wiadomo, mozliwe ze o wielu naraz.

Piszacy sie pomylil, sklep sie pomylil.

J.

Data: 2015-10-30 17:36:12
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 29 Oct 2015, Liwiusz wrote:

W dniu 2015-10-29 o 17:35, J.F. pisze:

Ja sie juz w gaszczu tych nowych przepisow gubie, ale az tak wiele od
starych sie chyba nie roznia.

I stare, i nowe, były jedne: warunki gwarancji s± w karcie gwarancyjnej,

  W sprawie formalnej: "nowe" i "stare" warunki różni± się
od wyżej zapodanego zapisu tym, że za warunki gwarancyjne
uważa się również wszelkie deklaracje *reklamowe*.
"O¶wiadczenie gwarancyjne może zostać złożone w reklamie"
(to z aktualnej ustawy).

a nie w ustawie (dotyczy gwarancji dla konsumentów).

  Zgoda co do faktu że nie wynika z ustawy.
  Ale tre¶ć karty gwarancyjnej nie jest jako¶ "ważniejsza"
od tre¶ci reklamy - pod warunkiem wykazania, że reklama
dotyczyła TEGO towaru. Czyli modelu 1734/8a, a nie
"wcze¶niejszego przestarzałego" modelu 1734/7i ;>

  Dla zachowania równowagi między "rozumem" a "prawem" należałoby
jeszcze dodać: "¶cisłe", czyli z zastrzeżeniem wszelkich haczyków
"do 512 MB/s na ł±czu 10 Mbit/s" :P

  Po polsku: "praktycznie się z Tob± zgadzam".
  Ale formalnie tę tre¶ć za bardzo zawęziłe¶ ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-10-30 00:53:37
Autor: nkab
W dniu czwartek, 29 paĽdziernika 2015 17:36:12 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

Ile trwajaca, to ja juz nie wiem - 6 lat, czy tylko 2 lata, gwarancja nie trwalosc, a moze jednak trwalosc ? :-)

Te 6 lat to tylko obietnica producenta, że produkt powinien
wytrzymać 6 lat.

A tak nawiasem mówi±c to kupuję żarówki np. co 2 lata
i oddaję t± co się zepsuła po 3-4-6 latach a nie t± ostatni±
i co wtedy ma powiedzieć producent? Powinni na żarówkach
podawać datę produkcji ale jako¶ jej tam nie zauważyłem.

Andrzej.

Data: 2015-10-30 15:27:35
Autor: J.F.
Wymiana towaru i bieg gwarancji
Użytkownik  napisał w wiadomo¶ci
[...]

Nie nie -  napisane bylo, ze 6 lat gwarancji - po angielsku i byc moze z bledem.

Kto daje 6 lat gwarancji na produkt, ktory  nie ma 6 trwalosci ? *)
Czy nalezy wiec przyjac, ze to jest zapewnienie o 6 latach trwalosci ?
Ja sie nie wypowiem, ja nie jestem SSN :-)

Jesli jednak nalezy, to z tego wynikaja dalsze skutki dla sprzedawcy.
Inne, niz z samej gwarancji.

*)  - No "lifetime warranty" sie w swiecie zdarza,

[...]

Maja nr serii, czasem seryjne, zmieniaja modele, gwarancje/rekojmie realizuja czesto sklepy - oni zmieniaja dostawcow czesciej - widac nie stanowi to problemu.

No i zawsze zostaje "przetwornica w swietlowce jest sprawna, wypaleniu ulegly elektrody jarznika, o czym swiadczy zaczernienie koncow.
produkt nie ulegl wiec awarii tylko naturalnemu zuzyciu, w zwiazku z tym reklamacji nie uznajemy" :-)

J.

Data: 2015-10-30 16:04:10
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 30 Oct 2015, J.F. wrote:

*)  - No "lifetime warranty" sie w swiecie zdarza,

  ¦wiat jest duży i wielki, i w tym ¶wiecie różni producenci
maj± różne definicje tego lajfa od gwarancji ;)
  Od czasu, kiedy widziałem dyskusję o takiej definicji, po
prawdzie publicznie dostępnej ale dobrze zamaskowanej,
z rzadka ogl±dałem jedn± czy drug± - i różne były.
  Do nienajrzadszych należało np. "przeż życie produktu
rozumieć należy utrzymywanie produkcji tego modelu".
  Albo oficjalne ogłoszenie końca sprzedaży.
  Albo końca wsparcia.

  Przecież nikt nie gwarantował ŻYCIA UŻYTKOWNIKA, czyż nie?
  :>
  Acz, przyznaję, takie z których wynikało że chyba jednak
chodzi o "życie egzemplarza produktu" też się zdarzały.

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-10-30 17:33:57
Autor: Liwiusz
Wymiana towaru i bieg gwarancji
W dniu 2015-10-30 o 16:04, Gotfryd Smolik news pisze:

 Acz, przyznajÄ™, takie z ktĂłrych wynikaĹ‚o ĹĽe chyba jednak
chodzi o "życie egzemplarza produktu" też się zdarzały.

W sensie: że jak się zepsuje, to znaczy że życie się zakończyło i
gwarancja upada? ;)

--
Liwiusz

Data: 2015-10-30 18:12:12
Autor: J.F.
Wymiana towaru i bieg gwarancji
UĹĽytkownik "Liwiusz"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:n1065r$vu$1@node2.news.atman.pl...
[...]

I tak i nie. Taka opona np - bieznik sie sciera, i dopoki sie nie zetrze, gwarancja jest.
Oczywiscie gwarancja na inne usterki niz starcie bieznika, przedwczesne starcie :-)

https://www.youtube.com/watch?v=RJc5NxtoGAQ

P.S. Po smierci nabywcy gwarancja wygasa, czy nie ?
Oczywiscie od strony prawnej, a nie praktycznej ...

J.

Data: 2015-10-31 01:34:36
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 30 Oct 2015, Liwiusz wrote:

[...]

  Owszem, mniej więcej :), ale nie "zepsuje cokolwiek".
  Nie zapomniaj o szczególe: w odróżnieniu od "konsumenckiej
niezgodno¶ci" (oraz ustawowej rękojmi) gwarancja może być
(dowolnie) *szczegółowa*.
  Nie musi obejmować cało¶ci "produktu" ani zakupu.
  Co¶ w stylu "na zęby w Liwiuszu ale nie całego Liwiusza" ;)

i gwarancja upada? ;)

  Tak.
  Wbrew pozorom ma to sens - gdy gwarancja jest na CZʦĆ
w produkcie, przynajmniej "na oko" krytyczn± dla działania
cało¶ci, a już szczególnie w kategorii "poza serwisem
nie dostanę".
  Przecież to nie takie dziwne - byle samochód miewa
odrębn± gwarancję na "całokształt", rdzewienie
podwozia (albo nadwozia), może (mieć osobn±) na silnik,
na skrzynię biegów... z osobnymi warunkami, prawda?

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-10-30 17:17:22
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 30 Oct 2015, nkab@toya.net.pl wrote:

[...]

  W sprawie formalnej - a co data produkcji ma do daty
zakupu takiej żarówki, zepsuje się niczym wędlina?
  Obstawiam, że producent deklaruj±cy iż jego żarówka
zepsuje się od *przechowywania* zrobiłby sobie
doskonał± antyreklamę :)

<akcja: trollowanie, tryb: na poważnie>
  I jeszcze chcesz dołożyć "sklepikom osiedlowym".
  Nie do¶ć, że baterii ludzie już tam nie kupuj± - na
skutek pętli "jak mu zostały to były stare więc pewnie
ma stare", to jeszcze i żarówek nie kupi±, bo wszak
"maj± krótsz± gwarancję" :>)
</akcja>

pzdr, Gotfryd

Wymiana towaru i bieg gwarancji