Wymiana tylnej przerzutki, czy mozna?

Data: 2011-04-20 23:25:01
Autor: Kris
Wymiana tylnej przerzutki, czy mozna?
chcialbym wymienic tylna przerzutke na sprawniejsza
ma korbe szosowa shimano, rower trekingowy
przednia przerzutke slx i manetki rowniez slx
kaseta 8 rzedowa, tyla stara przerzytka sram 7

nie cche kupowa byle czego, ale tez nie chce strzelac w maksymalna pulke
m starczyc na lata, nie jakies tam badziewie skoro cala transmisje
lancuch i kasete + korbe wymienilem w zeszlym roku
kaseta SHIMANO DEORE CS-LG60 8 biegowa
łańcuch Shimano DEORE Ultegra / XT CN-HG-91

rozumiem ze sprawa regulacji przerzutki nie jest czyms trudnym?
da sie zamntowac polecana przez was na dowolnym haku ??

Data: 2011-04-21 06:15:37
Autor: Ryszard Mikke
Kris <nictuniema@wp.pl> napisał(a):
chcialbym wymienic tylna przerzutke na sprawniejsza
ma korbe szosowa shimano, rower trekingowy
przednia przerzutke slx i manetki rowniez slx
kaseta 8 rzedowa, tyla stara przerzytka sram 7

Masz nasze błogosławieństwo.

[...]

Jesli masz na my¶li, że bedzie pasować do haka w Twoim rowerze - to tak,
będzie pasować.

rmikke

Data: 2011-04-21 15:08:35
Autor: Kris_Poland
[...]

juz sie wyja¶niło
manetka i przerzutka przednia to shimano slx

tyl sram 7 + manetka grip

co bys polecil za przerzutke i manetke na tyl ??

Data: 2011-04-21 13:59:45
Autor: Ryszard Mikke
Kris_Poland <sTOklTEZep@widWYoTNtoIJ.pl> napisał(a):

> [...]

manetka i przerzutka przednia to shimano slx

tyl sram 7 + manetka grip

co bys polecil za przerzutke i manetke na tyl ??

Wydaje mi się, że sram będzie OK.
Ja uzywam Shimano Deore z manetk± RapidFire i chwalę sobie, ale jak już ktos
pisał, musiałby¶ zmienić również manetkę na shimanowsk±. A różnicy wielkiej
nie zauważysz. Używałem wcze¶niej przerzutek shimano niższych klas (Acera i
Alivio) i różnica polegała głównie na tym, że te wyższe rzadziej trzeba było
regulować.

Zatem, jak masz kasę i ochotę, to kup mój zestaw, albo co¶ wyżej (XT/XTR,
je¶li to góral), ale równie dobrze możesz kupić sam± przerzutkę SRAM 7 i jeĽdzić.

A jak Ci się zacina przerzutka, to jeszcze warto sprawdzić, czy to nie z
powodu linki i pancerzy.

rmikke

rmikke

Data: 2011-04-22 13:34:58
Autor: Kris_Poland
Wymiana tylnej przerzutki, czy mozna?
Zatem, jak masz kasę i ochotę, to kup mój zestaw, albo co¶ wyżej (XT/XTR,
je¶li to góral), ale równie dobrze możesz kupić sam± przerzutkę SRAM 7 i jeĽdzić.

dobrze ale ta przerzutka XT bedzie dzialac na kasecie 8 rzędowej ???
wszedzie pisza ze ilosc biegow 9

A jak Ci się zacina przerzutka, to jeszcze warto sprawdzić, czy to nie z
powodu linki i pancerzy.

nie zacina się, ale manetka dziala mi na nerwy :)
a przerzuta sie przejadla, kolka itp

Data: 2011-04-22 13:39:08
Autor: Kris_Poland
Wymiana tylnej przerzutki, czy mozna?
to moze wymienie kaseta I lancuch tez cos na 9 rzedowego?
sa tutaj jakies ograniczenia odnosnie ramy ??

Data: 2011-04-22 15:05:51
Autor: Tomasz Minkiewicz
Wymiana tylnej przerzutki, czy mozna?
On Fri, 22 Apr 2011 13:39:08 +0200
"Kris_Poland" <sTOklTEZep@widWYoTNtoIJ.pl> wrote:

to moze wymienie kaseta I lancuch tez cos na 9 rzedowego?
sa tutaj jakies ograniczenia odnosnie ramy ??

Nie nie ma.

Ograniczeń co do liczby zębatek obsługiwanych przez przerzutkę też
w zasadzie nie ma, więc możesz kupić „dziewięciorzędową”, ożenić z
ośmiorzędowym wielotrybem i to będzie działać.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2011-04-22 15:52:20
Autor: Kris

Użytkownik "Tomasz Minkiewicz" <tommink@gmail.com> napisał w wiadomości news:20110422150551.677207d6sultan...
[...]

a co z manetka? tez wymienic na 9
przy 8 rzedowej kasecie? mowia ze to nie zadziala
wiec przerzutka 9 na 8 rzedowej kasecie tak
wiec co z manetka kupic jakas 8 ale tutaj nie ma chyba dobrego wyboru?

Data: 2011-04-26 17:23:25
Autor: Ryszard Mikke

UĹĽytkownik "Tomasz Minkiewicz" <tommink@gmail.com> napisaĹ&#65533; w wiadomoĹ&#65533;ci news:20110422150551.677207d6sultan...

> Nie nie ma.
>
> OgraniczeĹ&#65533; co do liczby zÄ&#65533;batek obsĹ&#65533;ugiwanych przez przerzutkÄ&#65533; teĹĽ
> w zasadzie nie ma, wiÄ&#65533;c moĹĽesz kupiÄ&#65533; â&#65533;&#65533;dziewiÄ&#65533;ciorzÄ&#65533;dowÄ&#65533;â&#65533;&#65533;, oĹĽeniÄ&#65533; z
> oĹ&#65533;miorzÄ&#65533;dowym wielotrybem i to bÄ&#65533;dzie dziaĹ&#65533;aÄ&#65533;.

a co z manetka? tez wymienic na 9
przy 8 rzedowej kasecie? mowia ze to nie zadziala
wiec przerzutka 9 na 8 rzedowej kasecie tak
wiec co z manetka kupic jakas 8 ale tutaj nie ma chyba dobrego wyboru?

Jeszcze raz... Masz trzy elementy - kaseta, przerzutka, manetka.

Manetka musi miec tyle biegow, ile masz w kasecie. Kaseta 8 biegów,
to i manetka musi miec 8 (tak, wiem, niektorzy preclowicze potrafia zalozyc
7-rzedowa i nie uzywac jednej zebatki, ale nie o to chodzi watkodawcy, prawda?).

Manetka musi tez pasowac do przerzutki skokiem (nie problem) i sila uciagu
(tu bywa roznie, wiec bezpiecznie miec manetke SRAM do przerzutki SRAM a
Shimano do Shimano, choc wiadomo, że rozne kombinacje tez dzialaja).

Natomiast dopasowanie przerzutki do kasety... mozesz dosc bezpiecznie zalozyc,
ze wszystko do wszystkiego bedzie pasowac.

Teraz kwestia lancucha. 9-cio rzedowy jest wezszy, niz 8-rzedowy.
Jak chcesz wymienic kasete na 9-rzedowa, to nalezaloby tez wymienic lancuch
i zebatki z przodu. Oczywiscie mozna, kwestia kasy. Ja sie nie zdecydowalem
jak na razie i jakos mnie te 8 biegow nie uwiera, wiec pewnie jeszcze dlugo na
nich pojezdze.

rmikke

Data: 2011-04-26 19:37:45
Autor: Kris
Wymiana tylnej przerzutki, czy mozna?

Użytkownik "Ryszard Mikke" <rmikke@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ip6v2d$h62$1inews.gazeta.pl...
[...]

ano wlasnie
tez tak mysle ze na 9 przechodzic nie bede
tylko co manetka i przerzutka 8 biegowa?
slyszalem ze gora to Alivio ?
a co w Sramie jest dobrego dla 8 rzedow?
moze zmienie sama przerzutke tylko manetka sram zostawie x.0

rmikke

Data: 2011-04-26 17:51:25
Autor: Ryszard Mikke
> [...]

slyszalem ze gora to Alivio ?
a co w Sramie jest dobrego dla 8 rzedow?
moze zmienie sama przerzutke tylko manetka sram zostawie x.0

Ale zdecyduj sie, pisales, ze to manetka Cie denerwuje.

Ja akurat jezdze wylacznie na Shimano. Nie zebym uwazal, ze lepsze, tak sie
zlozylo. Stad nie orientuje sie, co dokladnie mozna do SRAMa dostac i co jest
dobre, a co kiepskie.

Natomiast z tego, co dotychczas pisales, wychodzi mi, ze najprosciej byloby u
Ciebie wymienic kolka w tej przerzutce, co masz i zmienic manetke na cos typu
rapidfire od SRAMa, na tyle rzedow, ile tam akurat masz. I jezdzic, w koncu do
tego rower jest...

rmikke

Data: 2011-04-26 21:24:12
Autor: Kris
Wymiana tylnej przerzutki, czy mozna?

Użytkownik "Ryszard Mikke" <rmikke@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ip70mt$mmd$1inews.gazeta.pl...

[...]

moze nie sprecyzowal
podsumujmy ze wzgledu na koszty nie przechodze na 9
w zeszlym roku zainwestowowalem w nowa przerzutke przednia i korbe szosowa
fakt faktem gdzies tam lancuch zawsze mi ociera na srodkowym biegu
i 1 lub 8 rozny majster mogl to wyregulowac mi tez sie udawalo ale troche piachu i dupa
ale nie o tym chcialem

to na ta 8 z SRAM manetki i przerzutki co bys polecil ???
analogicznie do shimano 8 ???

mowisz ze niektorzy 9 biegowa przerzutke wkladaja w kasete 8 rzedowa
jesli tak to super chyba ze cos nie zalapalem...

jesli nie... to jaka dobra 8 zamontowac???
jak juz zainwestuje w tym roku to starczy mi ta 8 na conajmniej 2-3 sezony

Data: 2011-04-27 00:26:31
Autor: Kuba Abuk
On Apr 26, 9:24 pm, "Kris" <nictuni...@wp.pl> wrote:

to na ta 8 z SRAM manetki i przerzutki co bys polecil ???
analogicznie do shimano 8 ???

Shimano 8sp:
Przerzutka tylna - polecam starocie: RD-M950, RD-M952, RD-M739. Je¶li
cokolwiek innego 8/9sp  to wystrzegaj się treminów shadow, rapid rise
i dynasys.
Manetki cyglowe na 8sp: Shimano SLR-440 8sp (tania opcja - odpowiednik
LXa dla szosówek z prost± kierownic±. Działa bardzo dobrze),  XT M740,
XT M738, stary, dobry XTR M950, SRAM Rocket, SRAM Attack.
Gripy: SRAM Rocket 8sp lub Attack 8sp (uci±g shimanowski 1:2 -
odpowiedniki grup x-9 i x-7 analogicznie do triggerów wspomnianych
powyżej)

Moja żona jest zachwycona prac± gripów Rocket z XTR RD-M952 i gripów
Attack z przerzutk± SRAM Plasma.

mowisz ze niektorzy 9 biegowa przerzutke wkladaja w kasete 8 rzedowa
jesli tak to super chyba ze cos nie zalapalem...

Załapałe¶. Wszystko jedno jak± przerzutkę zamontujesz dla 7/8/9sp..
Istotny jest jedynie uci±g. W przypadku Shimano i SRAM/Sachs
"literowych" (Attack, Rocket, Neos, Quarz, Plasma) stosunek długo¶ci
ci±gniętej linki do ruchu przerzutki to 1:2.  SRAMy "cyfrowe" (3.0,
5.0, 7.0, 9.0,9.0sl, X-4, X-5, X-7, X-9, X-0) maj± 1:1. Przerzutki
Dyna-Sys 10sp maj± już inny.

Zdravim,
Kuba

Data: 2011-04-27 11:17:40
Autor: Tomasz Minkiewicz
Wymiana tylnej przerzutki, czy mozna?
On Wed, 27 Apr 2011 00:26:31 -0700 (PDT)
Kuba Abuk <j.gruchota@gmail.com> wrote:

On Apr 26, 9:24 pm, "Kris" <nictuni...@wp.pl> wrote:

> to na ta 8 z SRAM manetki i przerzutki co bys polecil ???
> analogicznie do shimano 8 ???

Shimano 8sp:
Przerzutka tylna - polecam starocie: RD-M950, RD-M952, RD-M739. Jeśli
cokolwiek innego 8/9sp  to wystrzegaj siÄ™ treminĂłw shadow, rapid rise
i dynasys.

Czemu nie shadow? MajÄ… lepsze prowadzenie linki, znacznie stabilniejszy
wózek dzięki mocniejszej sprężynie i wiszą bliżej osi roweru, co
zmniejsza szanse na zahaczenie o coĹ› przerzutkÄ… (nie, ĹĽeby te szanse
były tak czy owak wysokie, ale zawsze). To dobre przerzutki.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2011-04-27 05:35:01
Autor: Kuba Abuk
Wymiana tylnej przerzutki, czy mozna?
On Apr 27, 11:17 am, Tomasz Minkiewicz <tomm...@gmail.com> wrote:

Czemu nie shadow? Maj± lepsze prowadzenie linki, znacznie stabilniejszy
wózek dzięki mocniejszej sprężynie i wisz± bliżej osi roweru, co
zmniejsza szanse na zahaczenie o co¶ przerzutk± (nie, żeby te szanse
były tak czy owak wysokie, ale zawsze). To dobre przerzutki.

Dlaczego? Bo nie warto wierzyć marketingowcom.
http://www.mtbr.com/cat/drivetrain/derailleur/shimano/xtrshadowderaileur/PRD_428592_116crx.aspx
http://www.mtbr.com/cat/drivetrain/derailleur/shimano/xtshadowderailleur/PRD_428594_116crx.aspx

Zdravim,
Kuba

Data: 2011-04-27 15:14:40
Autor: Tomasz Minkiewicz
Wymiana tylnej przerzutki, czy mozna?
On Wed, 27 Apr 2011 05:35:01 -0700 (PDT)
> [...]

> były tak czy owak wysokie, ale zawsze). To dobre przerzutki.

Dlaczego? Bo nie warto wierzyć marketingowcom.

Tylko że widzisz – wiara, czyjakolwiek i w cokolwiek, nie ma nic do
rzeczy, bo ja takiej przerzutki na co dzień używam, więc po prostu
wiem co mĂłwiÄ™.

http://www.mtbr.com/cat/drivetrain/derailleur/shimano/xtrshadowderaileur/PRD_428592_116crx.aspx
http://www.mtbr.com/cat/drivetrain/derailleur/shimano/xtshadowderailleur/PRD_428594_116crx.aspx

Hmmm… To może wyższe grupy za mocno odchudzili? Poza tym te to już
chyba dziesiÄ…tkowe? Ja mam dziewiÄ…tkowego SLXa, z tradycyjnym uciÄ…giem
linki i sprawuje się znakomicie, a ZTCP opinie o XT były równie dobre
(ale jeśli nie widać różnicy, po co przepłacać).

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2011-04-27 06:27:36
Autor: Kuba Abuk

Kuba Abuk <j.gruch...@gmail.com> wrote:
> [...]

Prowadzenie linki wymy¶lił Sachs (DiRT) i zastosował w plastikowych
przerzutkach najpierw samego Sachs'a, a po przejęciu firmy również
SRAM. Dużo lepsze rozwi±zanie to klasyczna przerzutka + AVID
Rollamajig:)
Przed zło¶liwym patykiem żaden shadow, czy inny dziad nie uchroni...

> Dlaczego? Bo nie warto wierzyć marketingowcom.

Tylko że widzisz - wiara, czyjakolwiek i w cokolwiek, nie ma nic do
rzeczy, bo ja takiej przerzutki na co dzień używam, więc po prostu
wiem co mówię.

Życzę 50k km bezproblemowej eksploatacji.

>http://www.mtbr.com/cat/drivetrain/derailleur/shimano/xtrshadowderail...
>http://www.mtbr.com/cat/drivetrain/derailleur/shimano/xtshadowderaill...

Hmmm... To może wyższe grupy za mocno odchudzili? Poza tym te to już
chyba dziesi±tkowe? Ja mam dziewi±tkowego SLXa, z tradycyjnym uci±giem
linki i sprawuje się znakomicie, a ZTCP opinie o XT były równie dobre
(ale je¶li nie widać różnicy, po co przepłacać).

Obie s± dziewi±tkowe. Przekombinowana została nowa sprężyna i to
najprawdopodobniej ona winna uszkodzeniom.
Oczywi¶cie opinie nie s± statystycznie istotne, bo z większym
prawdopodobieństwem opublikowana zostanie negatywna opinia po
uszkodzeniu czę¶ci. Przynajmniej ja nie mam zwyczaju rozpisywać się
nad czym¶, co działa poprawnie.

Zdravim,
Kuba

Data: 2011-04-27 18:12:36
Autor: Jan Srzednicki
On 2011-04-27, Kuba Abuk wrote:
On Apr 27, 3:14 pm, Tomasz Minkiewicz <tomm...@gmail.com> wrote:
On Wed, 27 Apr 2011 05:35:01 -0700 (PDT)

Kuba Abuk <j.gruch...@gmail.com> wrote:

Prowadzenie linki wymyślił Sachs (DiRT) i zastosował w plastikowych
przerzutkach najpierw samego Sachs'a, a po przejęciu firmy również
SRAM. DuĹĽo lepsze rozwiÄ…zanie to klasyczna przerzutka + AVID
Rollamajig:)

A dlaczego niby proteza w postaci Rollamajiga jest lepsza?

Przed złośliwym patykiem żaden shadow, czy inny dziad nie uchroni...

Ale te 3cm, na które shadow mniej wystaje, mogą uchronić przerzutkę/hak
przed równie złośliwym głazem bocznym. ;)

> Dlaczego? Bo nie warto wierzyć marketingowcom.

Tylko ĹĽe widzisz - wiara, czyjakolwiek i w cokolwiek, nie ma nic do
rzeczy, bo ja takiej przerzutki na co dzień używam, więc po prostu
wiem co mĂłwiÄ™.

Życzę 50k km bezproblemowej eksploatacji.

A jaka przerzutka zapewnia 50k km bezproblemowej eksploatacji?

(mój XT Shadow po ~12k km działa dalej perfekcyjnie, jeśli nie liczyć
zatartego na amen łożyska w dolnym kółeczku)

Data: 2011-05-07 19:58:19
Autor: Kris
Wymiana tylnej przerzutki, czy mozna?
a teraz z innej beczki czy na kasete 6 gdybym ja wymienil na kasete 8
(inny rower)
moglbym pozniej przerzucic przerzutke z obecnego roweru ?

teraz bym wymienil moze przerzutke lub kolka sram 7
ale widze ze ceny kolek dosc wysokie moze x-5 ?
 aponizej przeszczepil to na stary rower z 6 biegowa kaseta razem z manetka ?

Data: 2011-05-08 22:15:16
Autor: Ryszard Mikke
[...]

Jesli dobrze Cie rozumiem (a nie jestem pewien...), to wszystko zadziala, oprocz "razem z manetka". rmikke

Data: 2011-05-11 08:40:58
Autor: Kris_Poland
Wymiana tylnej przerzutki, czy mozna?

Użytkownik "Ryszard Mikke"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:iq74lk$6ae$1@inews.gazeta.pl...

Jesli dobrze Cie rozumiem (a nie jestem pewien...), to wszystko zadziala,
oprocz "razem z manetka".

rmikke

chodzi mi o przeszczep na stara rame gdzie kaseta jest 6 rzedow

Data: 2011-05-11 07:56:18
Autor: Ryszard Mikke
> [...]

>oprocz "razem z manetka".

>rmikke

chodzi mi o przeszczep na stara rame gdzie kaseta jest 6 rzedow

A mi o to, że pozenienie osmiobiegowej manetki z szesciobiegowa kaseta jest,
byc moze, wykonalne, ale niewarte czasu i nerwow.

rmikke

Data: 2011-05-11 22:25:27
Autor: Kris
Wymiana tylnej przerzutki, czy mozna?

Użytkownik "Ryszard Mikke" <rmikke@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomo¶ci news:iqdff2$bst$1inews.gazeta.pl...
A mi o to, że pozenienie osmiobiegowej manetki z szesciobiegowa kaseta jest,
byc moze, wykonalne, ale niewarte czasu i nerwow.

ale 8 kasete tez chce przerzucic wszystkie bebechy z przerzutki 8
tyle ze nie wiem co na to kolo w starym rowerze, piasta itp rama
czy wejdzie?

Data: 2011-04-27 10:05:37
Autor: Ryszard Mikke
> [...]

ale nie o tym chcialem

to na ta 8 z SRAM manetki i przerzutki co bys polecil ???

SRAM, jako się rzekło, nie orientuje się na tyle, żeby cos polecać lub nie
polecać.

Jak chce Ci się wymienić na Shimano, to mogę powiedzieć, że z Deore mam mniej
roboty, niż miałem z Alivio i Acer±. Wyzszych nie próbowałem, ale je¶li
niezawodno¶ć nadal podobnie rosnie z cena, to XTR powinien w ogole nie wymagac
regulacji i przeskakiwac jak tylko pomyslisz o zmianie biegu ;)

Znaczy, dla moich potrzeb Deore jest całkowicie wystarczaj±ca.
Oraz, wystarczy patrzec na ilosc biegow - miałem przerzutkę Acerę i Alivio
pozenione z klamkomanetk± bliżej nieznanej mi klasy, potem Alivio i Deore z
manetk± Deore - wszystkie manetki o¶miobiegowe, bo taka jest kaseta.

mowisz ze niektorzy 9 biegowa przerzutke wkladaja w kasete 8 rzedowa
jesli tak to super chyba ze cos nie zalapalem...

Nie, mówie ze siedmiobiegowa manetke da sie pozenic z osmiobiegowa kaseta,
tyle ze masz siedem biegow. Mysle tez, ze mozna dziewieciobiegowa manetke z
dziesieciobiegowa kaseta, tez kosztem jednego biegu. Mozna tez odwrotnie, ale
trzeba BARDZO uwazac, żeby nie wrzucic biegu, ktorego nie masz na kasecie, bo
ci lacuch zleci, a to nie jest fajne.

Nie wiem, czy da sie pozenic sprzet pasujacy do roznych lancuchow (roznica
miedzy 8 a 9 biegowym). Jak sprobujesz, napisz o wynikach, zawsze sie czegos
nauczymy ;)

jesli nie... to jaka dobra 8 zamontowac???
jak juz zainwestuje w tym roku to starczy mi ta 8 na conajmniej 2-3 sezony

Jak chcesz miec z tym spokoj na pare sezonow, to polecam moj zestaw (manetka i
przerzutka Deore), mam to juz dwa lata i nie odczuwam potrzeby wymiany na na
jakas super-hiper nowosc. Jakbym nagle zaczal srac gotowka, to moze bym sobie
XTR Shadow sprawił.

rmikke

Data: 2011-04-21 12:38:19
Autor: Tomasz Minkiewicz
Wymiana tylnej przerzutki, czy mozna?
On Wed, 20 Apr 2011 23:25:01 +0200
"Kris" <nictuniema@wp.pl> wrote:

chcialbym wymienic tylna przerzutke na sprawniejsza
ma korbe szosowa shimano, rower trekingowy
przednia przerzutke slx i manetki rowniez slx

To może załóż jeszcze tylną przerzutkę slx – będziesz miał komplet.

kaseta 8 rzedowa, tyla stara przerzytka sram 7

Hę? Istniały jakieś sramowskie przerzutki tylne kompatybilne
z uciÄ…giem szimanowskich manetek? WeĹş no sprawdĹş jeszcze raz,
co masz tam napisane.

Poza tym, jeśli dotychczasowa przerzutka nie jest skatowana, nowa nie
będzie działać wiele lepiej. Szimanowskie przerzutki shadow dlatego
głównie są dobre, że świetnie kopiują rozwiązania, które sram miał
parę lat wcześniej.

[...]

Montaż i regulacja przerzutki tylnej są proste i nie nastręczają
trudności.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2011-04-21 14:44:07
Autor: Kris_Poland
Wymiana tylnej przerzutki, czy mozna?
UĹĽytkownik "Tomasz Minkiewicz"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup

"Kris" <nictuniema@wp.pl> wrote:

chcialbym wymienic tylna przerzutke na sprawniejsza
ma korbe szosowa shimano, rower trekingowy
przednia przerzutke slx i manetki rowniez slx

To może załóż jeszcze tylną przerzutkę slx – będziesz miał komplet.

nie zaleĹĽy mi na komplecie tylko na dobrej przerzutce
sprawnej która dobrze sobie radzi z zmiana biegów na tym łańcuchu

[...]

Wiesz no nie znam sie, rower oddwalem do serwisu ale do serwisu mam 40km
pomiajac czas ze od reki mi to nie zrobi to mam 2 kursy ktore wciagna mi ze 3-4godziny
Serwisant zna sie na rzeczy i wiedzial z czym co wspolpracuje
wiec jak moze wroce do domu to ci powiem dokladniej jaka mam manetke
ale chyba aaaaaaaaaaaaa juz wiem mam starego gripa :) juz jestesmy w domu
sorki za zamieszanie
zatem do wymiany przerzutka i manetka + jakas linka pancerzyk

przerzutke wymieniam bo ma kolka zuzyte i strasznie sie brudzi
ogolnie dziala ale czyszczenie jej to masakra

Data: 2011-04-22 07:56:24
Autor: Tomek
W dniu 2011-04-21 14:44, Kris_Poland pisze:
przerzutke wymieniam bo ma kolka zuzyte i strasznie sie brudzi
ogolnie dziala ale czyszczenie jej to masakra

Jak przerzutka działa to wymień kółka. A nowa to niby magicznie nie będzie się brudziła?

PS. cytuj jakoś sensowniej, bo ciężko się czyta.

Data: 2011-04-22 13:20:20
Autor: Kris_Poland
Wymiana tylnej przerzutki, czy mozna?
UĹĽytkownik "Tomek"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:4db11851$0$2442$65785112@news.neostrada.pl...

Jak przerzutka działa to wymień kółka. A nowa to niby magicznie nie będzie się brudziła?

to nie tak
chce wymienic manetkÄ™ I przerzutkÄ™ za jednym

Wymiana tylnej przerzutki, czy mozna?