Wymiana uszczelki drzwi w starej lodówce POLAR - jak ?

Data: 2011-01-30 16:23:40
Autor: Piotrek
Wymiana uszczelki drzwi w starej lodówce POLAR - jak ?
Witam
mam starą (16 lat) chłodziarko-zamrażarkę Polar  o oznaczeniu KB 27/1 VIP i zapewne jej czas dobiega końca :(
Na razie chcę jeszcze wymienić uszczelki (o ile dostanę), ale oglądałem mocowania i nie za bardzo wiem jak uszczelki są mocowane i czy w ogole mozna je wymienić ? Mógłbym zastosować metodę brute force ale na razie jeszcze lodówka jest w użyciu i nie za bardzo chę ją od razu eliminować z ruchu...
Czy ktoś mnie oświeci ?

Piotrek

Data: 2011-01-30 15:59:54
Autor: m4rkiz
?Użytkownik "Piotrek" <beztegolangolier@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ii3vq0$gb6$1@node1.news.atman.pl...
[...]

patentow jest kilka, pewnie beda to wkrety widoczne po odchyleniu uszczelki,
(na metalowe drzwi wypelnione termoizolacja przykrecony jest plastik ze
srodka na ktorego krawedz nalozona jest uszczelka)
ale upieral sie nie bede, moze byc tez wciskana w rowek badz nakladana na
jakas krawedz

Data: 2011-01-31 10:33:37
Autor: Robson
Wymiana uszczelki drzwi w starej lodówce POLAR - jak ?
patentow jest kilka, pewnie beda to wkrety widoczne po odchyleniu
uszczelki,

Tak wlasnie jest, wymienialem uszczelke w Polarze 2 tygodnie temu. Jako ulatwienie dodam, ze wystarczy wkrety wykrecic do polowy (nie wykrecac do konca, bo moze byc problem  trafieniem w stare orwory), wyjac uszczelke, wcisnac w szczeline nowa i dokrecic.

Data: 2011-01-30 19:21:29
Autor: wt
Wymiana uszczelki drzwi w starej lodówce POLAR - jak ?
Na razie chcę jeszcze wymienić uszczelki (o ile dostanę), ale oglądałem mocowania i nie za bardzo wiem jak uszczelki są mocowane i czy w ogole mozna
Najłatwiej dobrać odpowiedni profil w składzie z tworzywami, ciąć z metra i odpowiednio dobranym klejem przykleić.

Data: 2011-01-30 19:31:36
Autor: Ikselka
Dnia Sun, 30 Jan 2011 16:23:40 +0100, Piotrek napisał(a):

[...]

Skoro działa, to dlaczego piszesz, że jej czas dobiega końca? - może o
sposób wymiany uszczelki zapytaj w serwisie?
I poczytaj tutaj, może to Ci coś podpowie, przejrzyj też inne tematy z
linka:

Data: 2011-01-30 21:08:35
Autor: Czarek Daniluk
W dniu 2011-01-30 19:31, Ikselka pisze:

[...]

Kupi nową, i jak po 5 latach będzie musiał wymienić - bo naprawa nieopłacalna, to z rozrzewnieniem wspomni stary polar ;)

Pozdrawiam !!

PS:
Teściowej padła sprężarka w Indesicie - Made in Poland, po 5 latach i 2 miesiącach, jak szukaliśmy nowej - to dogadaliśmy się z ludźmi że im zdechła identyczna po ciut ponad 2 latach - naprawa nieopłacalna bo lodówka rozszczelniona gdzieś na przewodach ;)

Data: 2011-01-30 22:03:02
Autor: Arek
Wymiana uszczelki drzwi w starej lodówce POLAR - jak ?
(...)
[...]

Obecne AGD to koszmar!
Okap za dużą kasę wyje już na 1-szym biegu,
Pralka piszczy, nie chce wirować bo minimalne niewyważenie, brrr
Lodówka nowoczesna chodzi 2x głośniej niż nasz stara 15-letnia
Wydaje się kupę kasy, dają jakieś bajery elektroniczne, ale konkretnych, porządanych własności w najprostszym użytkowaniu ubywa...

Data: 2011-01-30 22:19:15
Autor: eMonika
Użytkownik "Piotrek" <beztegolangolier@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ii3vq0$gb6$1node1.news.atman.pl...
[...]

Mi pan z serwisu (u mnie akurat Vestfrost, ale zasada moze byc taka sama) powiedział, ze nie da sie wymienić samej uszczelki, trzeba by wymienić całe drzwi, ale powiedział, że rozwalenie uszczelki (u mnie na górnej linii) nie wpływa na jej pracę.

Nie wiem co za idiota (a może faktycznie geniusz ekonomiczny) tak zaprojektował urządzenie (2 drzwiowe, góra chłodziarka, dół zamrażalnik), ze uszczelka od drzwiczek zamrażalki nie jest niczym osłonieta (wystarczyłby głupi plastikowy "daszek"), a wiadomo, ze różne paproszki i kropelki na tę uszczelkę spadają, skoro z lodówki korzysta sie często i  i trzeba tę uszczelkę często czyścić, przez co nie ma cudów, prędzej czy później sie ona rozwali, przez co kolejne syfy wpadają do środka uszczelki i sie tam dopiero lęgnie, a tego to juz nijak nie da sie doczyścić, chyba, ze całą uszczelke rozwalić...

:-)   Monika

Data: 2011-01-31 08:36:31
Autor: 666
Wymiana uszczelki drzwi w starej lodówce POLAR - jak ?
Uszczelka prawdopodobnie jest zaciśnięta pomiędzy blachą drzwi, a plastikiem wewnętrznej wykładziny drzwi.
Całość jest skręcona na śrubki, które są widoczne po mocnym odchyleniu uszczelki.
Rozkręcasz śrubki, zdejmujesz wewnętrzny plastikowy panel, zmieniasz uszczelkę, skręcasz.
Uważaj przy śrubkach, żeby za bardzo nie wyrobić otworów w cienkiej blasze drzwi.

-- -- -
Na razie chcę jeszcze wymienić uszczelki, ale oglądałem mocowania i nie za
bardzo wiem jak uszczelki są mocowane i czy w ogole mozna je wymienić?

--

Wymiana uszczelki drzwi w starej lodówce POLAR - jak ?