Data: 2011-09-18 17:52:04 | |
Autor: M. | |
Wymiana wadliwego towaru na powystawowy. | |
W jednej z sieci RTV kupiłem Laptopa. Była to ostatnia sztuka na magazynie i
została już tylko ta na wystawie. Okazało się, że laptop jest uszkodzony, czy mogę ustrzec się sytuacji, gdzie sprzedawca będzie próbował wcisnąć mi ten z wystawy, który stoi tam już od miesiąca włączony non-stop i do tego jest cały w odciskach paluchów? Czy pisząc pismo o niezgodności towaru z umowa sprzedaży mam zaznaczyć, że ma być nowy, zaplombowany przez producenta albo zwrot gotówki i czy taki zapis ma jakąś moc (nie musi być prawna, może być kosmiczna). -- |
|
Data: 2011-09-18 18:48:14 | |
Autor: Konrad | |
Wymiana wadliwego towaru na powystawowy. | |
Użytkownik "M." <tassobWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:5a65.000007f4.4e7613a4newsgate.onet.pl... W jednej z sieci RTV kupiłem Laptopa. Była to ostatnia sztuka na magazynie i Nie musisz się martwić - naprawią ci ten egzemplarz który masz. Kon |
|
Data: 2011-09-18 19:44:15 | |
Autor: M. | |
Wymiana wadliwego towaru na powystawowy. | |
Zakładamy, że usterka jest nienaprawialna i nie pytajcie co się zepsuło tylko przyjmijcie takie założenie. Druga sprawa, że w piśmie będzie wyraźne wskazanie, że chcę wymiany na nowy (na tym etapie to konsument decyduje, czy chce naprawiać, czy nowy sprzęt). -- |
|
Data: 2011-09-18 19:09:35 | |
Autor: m4rkiz | |
Wymiana wadliwego towaru na powystawowy. | |
M. wrote:
Nie musisz się martwić - naprawią ci ten egzemplarz który masz.Zakładamy, że usterka jest nienaprawialna i nie pytajcie co się zepsuło tylko oczywiscie ze jest naprawialna, wymienia co trzeba w serwisie Druga sprawa, że w piśmie będzie wyraźne wskazanie, jak ma to zrobic skoro ich nie ma? (na tym etapie to konsument decyduje, czy chce naprawiać, czy nowy sprzęt). artykul 8 punkt 1 "[..]chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów." |
|
Data: 2011-09-19 23:32:01 | |
Autor: M. | |
Wymiana wadliwego towaru na powystawowy. | |
M. wrote:kosztów." Sprawa wygląda tak - na etapie produkcji wsadzono do kartonu nie ten laptop co trzeba. Opakowanie oryginalnie zapieczętowano na etapie produkcji, także nie ma opcji, że go ktoś podmienił. Albo pomyliła się maszyna produkująca sprzęt, albo osoba biorąca udział w produkcji. Jedyną opcją jest wymiana laptopa na ten, który powinien się znaleźć w pudełku, ale w sklepie została już tylko jedna sztuka i na wystawie, a ja jej bardzo nie chcę. Czy mogę cokolwiek zdziałać, czy jakieś prawo pozwala mi na wymuszenie, żeby sklep sprowadził z głównego magazynu, nowy oryginalnie zapakowany sprzęt? Czy mogą mi wcisnąć używkę z wystawy, a ja nie mam nic do powiedzenia? Druga sprawa, dziś złożyłem u nich reklamację powołując się na ustawę i niezgodność towaru z umową kupna-sprzedaży. Póki co kierownik sklepu wysłał tylko zapytanie do centrali, jak tą sprawę rozwiązać, ale w sumie podpisał mi kopię mojego pisma, że je przyjął. W piśmie jest powołanie się na ustawę oraz żądanie wymiany na oryginalnie zapieczętowany produkt, bądź zwrot gotówki. Kurczę, trochę kasy wydałem, sprzęt mi potrzebny (ten który mam nie spełnia moich wymagań i nie nadaje się do zadań, które muszę na nim wykonywać) i pewnie parę tygodni teraz będzie przepychanek. Jeśli możecie udzielić mi jakiś wskazówek, na co się kategorycznie nie godzić i jak sprawę pozytywnie rozwiązać to będę kontent ;) -- |
|
Data: 2011-09-18 20:17:06 | |
Autor: Konrad | |
Wymiana wadliwego towaru na powystawowy. | |
Użytkownik "M." <tassobWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:5a65.000007f7.4e762defnewsgate.onet.pl... Zakładamy, że usterka jest nienaprawialna i nie pytajcie co się zepsuło tylko Nie żartuj albo poczytaj. Kon |