Wymiana wadliwego towaru na powystawowy.

Data: 2011-09-18 17:52:04
Autor: M.
Wymiana wadliwego towaru na powystawowy.
W jednej z sieci RTV kupiłem Laptopa. Była to ostatnia sztuka na magazynie i
została już tylko ta na wystawie. Okazało się, że laptop jest uszkodzony, czy
mogę ustrzec się sytuacji, gdzie sprzedawca będzie próbował wcisnąć mi ten z
wystawy, który stoi tam już od miesiąca włączony non-stop i do tego jest cały w
odciskach paluchów?
Czy pisząc pismo o niezgodności towaru z umowa sprzedaży mam zaznaczyć, że ma
być nowy, zaplombowany przez producenta albo zwrot gotówki i czy taki zapis ma
jakąś moc (nie musi być prawna, może być kosmiczna).

Data: 2011-09-18 18:48:14
Autor: Konrad

Użytkownik "M." <tassobWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:5a65.000007f4.4e7613a4newsgate.onet.pl...
[...]

Nie musisz się martwić - naprawią ci ten egzemplarz który masz.

Kon

Data: 2011-09-18 19:44:15
Autor: M.
> [...]

> odciskach paluchów?

Nie musisz się martwić - naprawią ci ten egzemplarz który masz.

Zakładamy, że usterka jest nienaprawialna i nie pytajcie co się zepsuło tylko
przyjmijcie takie założenie. Druga sprawa, że w piśmie będzie wyraźne wskazanie,
że chcę wymiany na nowy (na tym etapie to konsument decyduje, czy chce
naprawiać, czy nowy sprzęt).

Data: 2011-09-18 19:09:35
Autor: m4rkiz
M. wrote:
Nie musisz się martwić - naprawią ci ten egzemplarz który masz.
Zakładamy, że usterka jest nienaprawialna i nie pytajcie co się zepsuło tylko
przyjmijcie takie założenie.

oczywiscie ze jest naprawialna, wymienia co trzeba w serwisie

Druga sprawa, że w piśmie będzie wyraźne wskazanie,
że chcę wymiany na nowy

jak ma to zrobic skoro ich nie ma?

(na tym etapie to konsument decyduje, czy chce naprawiać, czy nowy sprzęt).

artykul 8 punkt 1
"[..]chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów."

Data: 2011-09-19 23:32:01
Autor: M.
M. wrote:
> [...]

artykul 8 punkt 1
"[..]chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych

Sprawa wygląda tak - na etapie produkcji wsadzono do kartonu nie ten laptop co
trzeba. Opakowanie oryginalnie zapieczętowano na etapie produkcji, także nie ma
opcji, że go ktoś podmienił. Albo pomyliła się maszyna produkująca sprzęt, albo
osoba biorąca udział w produkcji. Jedyną opcją jest wymiana laptopa na ten,
który powinien się znaleźć w pudełku, ale w sklepie została już tylko jedna
sztuka i na wystawie, a ja jej bardzo nie chcę. Czy mogę cokolwiek zdziałać, czy
jakieś prawo pozwala mi na wymuszenie, żeby sklep sprowadził z głównego
magazynu, nowy oryginalnie zapakowany sprzęt? Czy mogą mi wcisnąć używkę z
wystawy, a ja nie mam nic do powiedzenia?

Druga sprawa, dziś złożyłem u nich reklamację powołując się na ustawę i
niezgodność towaru z umową kupna-sprzedaży. Póki co kierownik sklepu wysłał
tylko zapytanie do centrali, jak tą sprawę rozwiązać, ale w sumie podpisał mi
kopię mojego pisma, że je przyjął. W piśmie jest powołanie się na ustawę oraz
żądanie wymiany na oryginalnie zapieczętowany produkt, bądź zwrot gotówki.

Kurczę, trochę kasy wydałem, sprzęt mi potrzebny (ten który mam nie spełnia
moich wymagań i nie nadaje się do zadań, które muszę na nim wykonywać) i pewnie
parę tygodni teraz będzie przepychanek. Jeśli możecie udzielić mi jakiś
wskazówek, na co się kategorycznie nie godzić i jak sprawę pozytywnie rozwiązać
to będę kontent ;)

Data: 2011-09-18 20:17:06
Autor: Konrad

Użytkownik "M." <tassobWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:5a65.000007f7.4e762defnewsgate.onet.pl...

[...]

Nie żartuj albo poczytaj.

Kon

Wymiana wadliwego towaru na powystawowy.