Wymiana wa砶體

Data: 2009-11-29 23:59:09
Autor: to
Wymiana wa砶體
Chodzi mi po g艂owie wymiana wa艂k贸w na ostrzejsze. Jakie pasuj膮 i gdzie je kupi膰 wiem. Zastanawiam si臋 jednak nad samym monta偶em. Co warto zrobi膰 przy tej okazji? Ile to mo偶e kosztowa膰 w Warszawie? Chodzi o silnik V6 24v DOHC, tak wi臋c wa艂ki s膮 cztery...

Hm...

--
cokolwiek

Data: 2009-11-30 04:34:13
Autor: Tomasz Pyra
Wymiana wa艂k贸w
to pisze:
Chodzi mi po g艂owie wymiana wa艂k贸w na ostrzejsze. Jakie pasuj膮 i gdzie je kupi膰 wiem.

Pytanie jakie b臋dziesz wk艂ada艂.
Najlepiej gotowe wa艂ki, odpowiednio fabrycznie utwardzane - np. Catcams.
Je偶eli jest to obr贸bka wa艂k贸w, to s膮 dwie technologie - napawanie, kt贸re daje wi臋ksze mo偶liwo艣ci, ale daje wa艂ek o do艣膰 niskiej trwa艂o艣ci (polecane raczej do wyczynu) i szlifowanie, kt贸re pozwala zmieni膰 wa艂ek w mniejszym stopniu, ale efekt jest trwalszy.

Zastanawiam si臋 jednak nad samym monta偶em. Co warto zrobi膰 przy tej okazji?

W zale偶no艣ci od stopnia modyfikacji i konkretnego rozwi膮zania - je偶eli masz hydrauliczn膮 regulacj臋 luzu zaworowego, mo偶na go zamieni膰 na mechaniczn膮.

Mo偶na jeszcze obrobi膰 i wypolerowa膰 dolot.

Je偶eli pomiar ilo艣ci powietrza oparty jest o MAP, koniecznie musisz podla膰 program w ECU.
Je偶eli masz przep艂ywomierz, to przy ma艂ych modyfikacjach jeszcze niekoniecznie, chocia偶 by膰 mo偶e celowe b臋dzie podniesienie pr臋dko艣ci odci臋cia i podniesienie obrot贸w biegu ja艂owego.
Przy okazji podniesienia obrot贸w biegu ja艂owego mo偶na stoczy膰 ko艂o zamachowe.

Data: 2009-12-01 00:35:56
Autor: to
Wymiana wa砶體
Tomasz Pyra wrote:

[...]

To b臋d膮 wa艂ki fabryczne, od mocniejszej wersji silnika. To w zasadzie ostatnia rzecz kt贸ra brakuje mi do mocniejszej specyfikacji, a w wielu miejscach nawet j膮 przewy偶szy艂em (wyobra偶aj膮c sobie na chwil臋, 偶e zamontowa艂em ju偶 wszystkie zgromadzone do tej pory cz臋艣ci). Wa艂ki generalnie r贸偶ni膮 si臋 bardzo nieznacznie.

[...]

To ju偶 w艂a艣ciwie zrobione... ewentualnie m贸g艂bym pobawi膰 si臋 dolnym kolektorem dolotowym, ale nie wiem czy jest sens...

[...]

Mam przep艂ywomierz, jako tako powinno to dzia艂a膰. Strojenie chce zrobi膰 na ko艅cu, a przewiduje jeszcze kilka modyfikacji. P贸ki co musi je藕dzi膰 na obecnym programie (ale on w sumie te偶 by艂 kiedy艣 zmieniany). Zastanawiam si臋 natomiast czy nie by艂oby warto zmieni膰 zawor贸w na wi臋ksze. No i wtrysk贸w, bo te co mam nied艂ugo osi膮gn膮 kres swoich mo偶liwo艣ci, starcz膮 bodaj偶e do 220 KM.

Przy okazji podniesienia
obrot贸w biegu ja艂owego mo偶na stoczy膰 ko艂o zamachowe.

O w艂a艣nie, co do tego cz臋sto czytam sprzeczne opinie. Lekko odel偶one (-1 kg) m贸g艂bym mie膰 za jakie艣 250 z艂, dwa razy l偶ejsze (Fidanza) sporo dro偶ej... Tylko czy w og贸le warto? --
cokolwiek

Data: 2009-12-02 08:33:24
Autor: Tomasz Pyra
Wymiana wa艂k贸w
to pisze:

To b臋d膮 wa艂ki fabryczne, od mocniejszej wersji silnika.

No to przynajmniej nie b臋dziesz mia艂 problem贸w z trwa艂o艣ci膮.

[...]

Wydajno艣膰 wtrysk贸w w jakim艣 zakresie mo偶na te偶 poprawi膰 od ty艂u - podnosz膮c ci艣nienie paliwa na listwie wymieniaj膮c regulator, a czasami pomp臋 paliwa.

[...]

Zawsze to jaka艣 masa.
W dodatku masa wiruj膮ca i to po stronie silnika - czyli si臋 liczy bardziej.

Natomiast wp艂yw na jazd臋 jest niewielki. Silnik szybciej wchodzi na obroty na luzie, jako艣 tam minimalnie szybciej na I biegu, ale wp艂yw na osi膮gi mimo wszystko niewielki.
Stoczenie ko艂a poprawia te偶 trwa艂o艣膰 skrzyni bieg贸w, ale raczej tylko k艂owej :)

Z wad pojawia si臋 niestabilna praca na wolnych obrotach i w zasadzie nale偶y je wtedy podnie艣膰.

Wymiana wa砶體