Wymiana waluty online - fritzexchange.pl

Data: 2012-06-02 19:40:56
Autor: xbartx
Wymiana waluty online - fritzexchange.pl

Musiałem wymienić niedawno koledze trochę euro. Jako, że rozstałem się z BZWBK (konta walutowe) to pomyślałem, że zrewiduję też temat wymiany walut online i poszukam alternatywy dla walutomatu. O cinkciarz.pl było już chyba nie raz i można też dużo o tym w sieci poczytać - ktoś to dobrze podsumował, że ta nazwa nie wzięła się znikąd ;)
Ja natomiast trafiłem na
https://fritzexchange.pl
i powiem szczerze zostałem pozytywnie zaskoczony. Konta mają w Alior banku i przelew idzie dosłownie momentalnie. Po około 2-3 minutach po wysłaniu przelewu z Aliora już mogłem próbować sprzedawać walutę w fritzexchange. Nie będę wnikał w szczegóły techniczne, bo wszystko jest na stronie. Serwis jest czytelny a kursy naprawdę konkurencyjne i chyba jedne z lepszych aktualnie. Co najważniejsze cała wymiana pieniędzy zamknęła się u mnie w niecałe 5 minut co jest niewątpliwie bardzo dobrym wynikiem.

--
xbartx

Data: 2012-06-02 17:55:11
Autor: Miernik
On Jun 2, 9:40 pm, xbartx <b...@hashzero.net> wrote:
[...]

U mnie wpłata była w 3 minuty, wypłata w 5 minut - w sumie 8.

Kursów dla kwot poniżej 10000 jednostek waluty obcej nikt nie ma
lepszych (szukałem, jeżeli ktoś znajdzie proszę dać znać), a dla kwot
od 10000 wzwyż są jeszcze lepsze na http://www.cinkciarz.pl ale tam
wymiana trwa też 8, ale godzin nie minut. I to 8 godzin roboczych
kantoru (które są 7.5 godziny dziennie), także jak odeślą przelew tego
samego dnia to masz szczęście (zwykle tylko jak zaczniesz transakcję
między 9 a 10 rano to zdążą odesłać tego samego dnia, inaczej
następnego dnia roboczego. Oraz http://www.lowspread.pl ma odrobinę
leszpe niż Fritz kursy walut skandynawskich dla kwot od 10000
jednostek wzwyż.

Fritz'owi brakuje obsługi AUD, a przecież Alior prowadzi konta AUD.

Data: 2012-06-03 14:29:56
Autor: XYZ
On 03.06.2012 02:55, Miernik wrote:
[...]

Kilka dnie temu wymieniałem DKK w Lowspread i mogę polecić. Ogromnym plusem jest to (podobnie jak Cinkciarz), że mają konto dla DKK, NOK, SEK w Nordei, więc można bez problemu wpłacić gotówkę w kasie i nie zapłacić nic za przelew.
Kursy znacznie stabilniejsze niż w Cinkciarzu (t.j. nie są tak często aktualizowane).
Transakcja zrealizowana w +/- dwie godziny (po tym czasie sprawdziłem konto docelowe), choć w serwisie nie była zakończona aż do następnego dnia.
Poza tym opłata karna za niezrealizowanie transakcji to 5% w porównaniu do 10% w Cinkciarzu.

Data: 2012-06-05 04:48:02
Autor: neterr
On 2 Cze, 21:40, xbartx <b...@hashzero.net> wrote:

Ja natomiast trafiłem nahttps://fritzexchange.pl
i powiem szczerze zostałem pozytywnie zaskoczony. Konta mają w Alior

Również polecam tandem fritz-alior. Od momentu zarejestrowania nowego
konta do fizycznej wypłaty waluty upłynęło kilkanaście minut (z czego
najwięcej w Aliorze bo tylko jedna kasa jest walutowa).

--
netter

Data: 2012-06-05 05:39:32
Autor: luc
On 5 Cze, 13:48, neterr <siecradi...@gmail.com> wrote:
> [...]

konta do fizycznej wypłaty waluty upłynęło kilkanaście minut (z czego
najwięcej w Aliorze bo tylko jedna kasa jest walutowa).

Ktoś próbował tego z Multibankiem? Bo bym się z cinkciarzem
pożegnał...

pzdrwm
luc

Data: 2012-06-05 15:24:12
Autor: Przemek

Użytkownik "luc" <bananek@gmx.net> napisał w wiadomości news:fbf82c81-a3e2-4f74-8a6f-c67fd77ab271s9g2000vbg.googlegroups.com...
> [...]

najwięcej w Aliorze bo tylko jedna kasa jest walutowa).

Ktoś próbował tego z Multibankiem? Bo bym się z cinkciarzem

Sek w tym ze za przelew do Multi nawet z BRE zaplacisz min 5 zeta, dlatego mnie sie na razie nie oplaca przenosic z TOP FX bo w sumie zyskam przy swojej racie 1,5zl (uwzgledniajac oplate za przelew 5PLN) , ale bede obserwowal.....bo kursy CHF maja okolo 1,2 grosza mniejsze przy zakupie niz TOP FX

Data: 2012-06-06 02:08:20
Autor: luc
Wymiana waluty online - fritzexchange.pl
On 5 Cze, 15:24, "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>
wrote:
U ytkownik "luc" <bana...@gmx.net> napisa w wiadomo cinews:fbf82c81-a3e2-4f74-8a6f-c67fd77ab271s9g2000vbg.googlegroups.com...

> R wnie polecam tandem fritz-alior. Od momentu zarejestrowania nowego
> konta do fizycznej wyp aty waluty up yn o kilkana cie minut (z czego
> najwi cej w Aliorze bo tylko jedna kasa jest walutowa).

Kto pr bowa tego z Multibankiem? Bo bym si z cinkciarzem
po egna ...

[...]

Kupowałem dziś CHF i cinkciarz był o 1 gr lepszy od fritza. Na razie
zostaję u "koników walutowych".

pzdrwm
luc

Data: 2012-06-12 19:26:51
Autor: neoniusz
W dniu 02.06.2012 21:40, xbartx pisze:
i powiem szczerze zostałem pozytywnie zaskoczony. Konta mają w Alior

A u mnie Alior psuje przelewy. Teraz zauwazylem, pierwszy raz chcialem sprobowac.

Nie ma nazwiska nadawcy - mojego, zamiast tego jest ulica mojego zamieszkania. W miejscu zamieszkania jest tylko miasto. I to na potwierdzeniu z alioru tak wygląda... Ciekawe czy to przejdzie...

Data: 2012-06-12 19:31:06
Autor: neoniusz
W dniu 12.06.2012 19:26, neoniusz pisze:
[...]

Robilem przelew europejski, tak ma byc?

Data: 2012-06-12 19:45:07
Autor: osa
W dniu 2012-06-12 19:26, neoniusz pisze:
W dniu 02.06.2012 21:40, xbartx pisze:

A u mnie Alior psuje przelewy. Teraz zauwazylem, pierwszy raz chcialem
sprobowac.

Szkoda gadać. Miałem (nie)przyjemność parsować ich wyciągi w formacie MT940 gdzie chciałem odfiltrować przelewy przychodzące i po pewnym czasie system się rozjechał bo Alior potrafił zwrócić operację jako 'przelew przychodzący' w połączeniu z 'obciążenie rachunku' lub 'przelew wychodzący' w połączeniu z 'uznanie rachunku'...

Data: 2012-06-12 19:54:10
Autor: neoniusz
W dniu 12.06.2012 19:45, osa pisze:
[...]

Dzwonilem na dezinfolinie. "ALE PAN TO NA PEWNO DOBRZE WSZYSTKO WPISAŁ"?. Ok, ciekawostka, şe dane nadawcy sie wpisuje wedlug nich. Nie da sie. A co na przyszlosc? Prosze sie nie przejmowac, ten przelew na pewno dojdzie. Ale co z kolejnymi przelewami? Prosze sie nie przejmowac, ten przelew na pewno dojdzie. Luuuuuuuuuudzie, litosci.

Zobaczymy jutro o 9 jak fritz bedzie ksiegowal przelewy.

W krajowych zawsze wszystko bylo dobrze, a tutaj skecze.

Data: 2012-06-12 19:30:21
Autor: Miernik
On Jun 12, 7:54 pm, neoniusz <n...@joemonster.org> wrote:
Zobaczymy jutro o 9 jak fritz bedzie ksiegowal przelewy.

W krajowych zawsze wszystko bylo dobrze, a tutaj skecze.

W historii moich wychodzących przelewów mam normalnie (chociaż robiłem
tylko do Fritza i inne wewnątrz Aliora walutowe). Natomiast wszystkie
przelewy przychodzące wewnętrzne z wewnątrz Aliora mam tak jak
piszecie: zamiast nazwy nadawcy - ulica. Rok temu było tak samo.

Jest tak tylko w przelewach z Alior'a, SEPA itp są normalnie.

To wy widzicie tak w swoich przelewach wychodzących? Ja nie, tylko w
przychodzących z wszystkich platform wymiany walut z kontami w Aliorze
w których wymieniałem.

Za to Alior jest jedynym znanym mi bankiem w którym przy przelewach
przychodzących międzynarodowych nie-SEPA widnieje numer rachunku
nadawcy. Wszędzie indziej są tylko dane nadawcy. Czy ktoś zna
jakikolwiek inny bank gdzie jest w historii numer konta nadawcy przy
przelewach przychodzących z zagranicy nie-SEPA?

Data: 2012-06-13 09:02:58
Autor: neoniusz
W dniu 13.06.2012 04:30, Miernik pisze:
To wy widzicie tak w swoich przelewach wychodzących? Ja nie, tylko w
przychodzących z wszystkich platform wymiany walut z kontami w Aliorze
w których wymieniałem.

U mnie w wychodzacych jest zle. Na walutowym mam dopiero 2 transakcje - wplate gotowkowa w oddziale - i tam dane sa dobrze i wychodzacy przelew do fritz - i tam jest zle.

Tak to wyglada:

http://img20.imageshack.us/img20/2434/aliorek.jpg

Tak teraz mysle i... moze problem lezy w tym, ze u gory jest "przelew krajowy". Bo niby robie walutowy (jest on de facto krajowy, ale wypelnia sie walutowy), ale tutaj sie pojawia, ze krajowy. I moze aliorek sobie z tym nie moze poradzic i miesza?

Pieniadze doszly przed chwila do fritza.

Wymiana waluty online - fritzexchange.pl