Wymiana wodomierzy a obecność w mieszkaniu

Data: 2010-07-30 21:12:12
Autor: Robert Tomasik
Wymiana wodomierzy a obecność w mieszkaniu
Użytkownik "scream" <nie@podam.pl> napisał w wiadomości news:ut639hjhlpft.1ctinezro9y41.dlg40tude.net...

Czy spółdzielnia ma jakiś prawny sposób na zmuszenie mnie do wpuszczenia
tego pieprzonego hydraulika i czy naprawdę muszę warować jak pies każdego
dnia kiedy oni powiedzą?!

Co najwyżej zaczną naliczać Ci wodę ryczałtem. Natomiast oczywiście przedstawiona porzez Ciebie sytuacja jest jakimś kretynizmem i napsiałbym do spółdzielni pismo, by wskazali jakiś sensowny przedział zcasu,w  którym chcą to robić. No przecież mneij więcej wiadomo, ile trwa wymiana w jednym mieszkaniu, więc moim zdanie spokojnie dałoby się pookreślać z dokłądnością do kilku godzin ramki dla określonej klatki, czy piętra.

I osobne pytanie, z czego wynika wymóg wymiany wodomierzy co dwa lata?

Z terminu ich legalizacji.

Data: 2010-07-30 14:26:19
Autor: witek
Wymiana wodomierzy a obecność w mieszkaniu
Robert Tomasik wrote:

Z terminu ich legalizacji.

2 lata? Nigdy nie miałem wodomierzy na 2 lata.

Data: 2010-07-30 21:44:24
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:i2v915$8ob$13inews.gazeta.pl...
Robert Tomasik wrote:

Z terminu ich legalizacji.

2 lata? Nigdy nie miałem wodomierzy na 2 lata.

No i co z tego wynika? W domach wodomierze mają legalizacje na 2 lata. Najlepiej, by ktoś mieszkajacy w mieszkaniu i czytający tę grupę sprawdził moją hipotezę poprzez sprawdzenie legalizacji swojego wodomierza. Podejrzewam, ze wszędzie będzie taka sama.

Data: 2010-07-30 15:01:16
Autor: witek
Robert Tomasik wrote:

Z terminu ich legalizacji.

2 lata? Nigdy nie miałem wodomierzy na 2 lata.

No i co z tego wynika? W domach wodomierze mają legalizacje na 2 lata.

jak niżej.
to chyba jakieś "chinskie".

Data: 2010-07-30 21:55:42
Autor: Big Jack
Wymiana wodomierzy a obecność w mieszkaniu
W wiadomości
*Robert Tomasik* napisał(-a):

[...]

Nie dalej jak wczoraj wymieniałem u siebie. Cytuję za kartą gwarancyjną: "Według aktualnie obowiązujących przepisów, legalizacja wodomierza jest ważna przez okres 5 lat". I na tyle jest jego gwarancja (moje - 2 pkt warunków gwarancji). Wodomierz mieszkaniowy ZENNER POLSKA JS 2,5 130

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2010-07-30 15:00:45
Autor: witek
*Robert Tomasik* napisał(-a):

[...]

Dokładnie tak.
Jak narazie nie spotkałem wodomierzy z legalizacja tylko na 2 lata.

Data: 2010-07-30 21:58:29
Autor: Robert Tomasik
*Robert Tomasik* napisał(-a):

[...]

Zatem wymiana co dwa lata jest po prostu niegospodarnością. W skali większej spółdzielni może się załapać nawet na kodeks karny. Pasowałoby ich o to zapytać.

Data: 2010-07-30 22:04:38
Autor: spp
W dniu 2010-07-30 21:44, Robert Tomasik pisze:

[...]

Standardowy okres legalizacji to pięć lat. Nie ma znaczenia czy używane są w blokach, domach czy zakładach przemysłowych.
I żeby nie było - sprawdziłem. Pięć lat. Wszystkie. ;)

--
spp

Data: 2010-07-31 09:58:10
Autor:
[...]

Moze liczniki były wyprodukowane 3 lat wstecz? Wtedy zostanaim 2 lata ważności. Data legalizacji powinna na nim być.

Data: 2010-07-30 22:53:28
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
[...]

Może w nowych, żeby kasę wyciągnąć. Moje były na 5 lat, chyba z 3 lata
temu kupione.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-07-30 14:15:39
Autor: Matt
On 30 Lip, 22:53, Przemysław Adam Śmiejek <niec...@spamu.pl> wrote:
Może w nowych, żeby kasę wyciągnąć. Moje były na 5 lat, chyba z 3 lata
temu kupione.

U mnie też 5 (zakładany ~10 miesięcy temu).

--
Regards
Matt