Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic

Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic

Data: 2010-11-23 22:52:04
Autor: Mr.Pisiek
Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic
Witam !

M贸j wyb贸r pad艂 na : SLIP-ON OPEN EXHAUST SYSTEM Akrapovic

 http://www.akrapovic.com/motorcycle-exhaust/products/honda/model/cb-1000-r-2008/slip-on-60/

Mam pytanie : MA KTO艢 DO艢WIADCZENIA w TYM TEMACIE ?

Jak to dzia艂a ? Faktycznie lepiej ?
Jak zosta艂a dokonana zmiana mapy wtrysku ?
Power Commander czy co艣 innego ?

Za info z g贸ry dzi臋kuje !

Pozdrawiam !

Micha艂

Data: 2010-11-24 06:48:59
Autor: Kuczu
Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic
W dniu 2010-11-23 22:52, Mr.Pisiek pisze:
Witam !

M贸j wyb贸r pad艂 na : SLIP-ON OPEN EXHAUST SYSTEM Akrapovic


http://www.akrapovic.com/motorcycle-exhaust/products/honda/model/cb-1000-r-2008/slip-on-60/


Mam pytanie : MA KTO艢 DO艢WIADCZENIA w TYM TEMACIE ?

Jak to dzia艂a ? Faktycznie lepiej ?
Jak zosta艂a dokonana zmiana mapy wtrysku ?
Power Commander czy co艣 innego ?

Za info z g贸ry dzi臋kuje !

Akrapovic slip-on system Honda CB1000R 2008 MUST be used in combination with ECU fuel mapping enrichment, otherwise you risk severe engine damage!

PC III USB mappings available for HONDA CB1000R
www.powercommander.com:
M135-504 (with DB killer)
M135-505 (without DB killer))


Skopiowane ze strony ktora podales.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2010-11-24 08:13:37
Autor: Mr.Pisiek
Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic
W dniu 2010-11-24 06:48, Kuczu pisze:
W dniu 2010-11-23 22:52, Mr.Pisiek pisze:
Witam !

M贸j wyb贸r pad艂 na : SLIP-ON OPEN EXHAUST SYSTEM Akrapovic


http://www.akrapovic.com/motorcycle-exhaust/products/honda/model/cb-1000-r-2008/slip-on-60/



Mam pytanie : MA KTO艢 DO艢WIADCZENIA w TYM TEMACIE ?

Jak to dzia艂a ? Faktycznie lepiej ?
Jak zosta艂a dokonana zmiana mapy wtrysku ?
Power Commander czy co艣 innego ?

Za info z g贸ry dzi臋kuje !

Akrapovic slip-on system Honda CB1000R 2008 MUST be used in combination
with ECU fuel mapping enrichment, otherwise you risk severe engine damage!

PC III USB mappings available for HONDA CB1000R
www.powercommander.com:
M135-504 (with DB killer)
M135-505 (without DB killer))


Skopiowane ze strony ktora podales.


Hejka !

To wiem. Natomiast jaka mapa jest w艂a艣ciwa? s膮 cztery kt贸re znalaz艂em na stronie powercommandera : ( filtr ma by膰 fabryczny )

M16-013-504 Akrapovic street legal slip-on, Stock or  aftermarket air filter
M16-013-505 Akrapovic open slip-on, Stock or aftermarket air filter

M16-013-508 European model, Akrapovic slip-on exhaust and link pipe - with baffle, Stock air filter, Dynojet O2 eliminator fitted

M16-013-509 European model, Akrapovic slip-on exhaust and link pipe, Stock air filter, Dynojet O2 eliminator fitted


Baffle nale偶y rozumie膰 jako DB killer ?

Moj rocznik to 2009.

Pozdrawiam.

Micha艂

Data: 2010-11-24 01:20:36
Autor: Piotr Kuczynski
Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic
On 24 Lis, 08:13, "Mr.Pisiek" <pietrucha.mic...@gmail.com> wrote:

Hejka !

To wiem. Natomiast jaka mapa jest w砤禼iwa? s cztery kt髍e znalaz砮m na
stronie powercommandera : ( filtr ma by fabryczny )

M16-013-504 Akrapovic street legal slip-on, Stock or 燼ftermarket air
filter
M16-013-505 Akrapovic open slip-on, Stock or aftermarket air filter

M16-013-508 European model, Akrapovic slip-on exhaust and link pipe -
with baffle, Stock air filter, Dynojet O2 eliminator fitted

M16-013-509 European model, Akrapovic slip-on exhaust and link pipe,
Stock air filter, Dynojet O2 eliminator fitted

Baffle nale縴 rozumie jako DB killer ?

Moj rocznik to 2009.

Ale Ty wyraznie nie umiesz czytac. !!
Przeciez wyraznie napisali ze
M135-504 (with DB killer)
M135-505 (without DB killer))

pozostale mapy stosuje sie w przypadku dodatkowych modyfikacji wydechu
i dolotu. Dla stockowego motocykla sa tylko te dwie. W zaleznosci czy
uzywa sie wydech z DB killerem czy bez.
Co tu jeszcze mozna dodac ?

Kuczu

Data: 2010-11-24 14:43:37
Autor: James
Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic
"Piotr Kuczynski" wrote...
Co tu jeszcze mozna dodac ?

A taki kawalek tez ze strony producenta:
System is not homologated and is developed only for race track use.

;)

--
Pozdro
James

Data: 2010-11-24 18:27:27
Autor: Mr.Pisiek
Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic
W dniu 2010-11-24 10:20, Piotr Kuczynski pisze:
On 24 Lis, 08:13, "Mr.Pisiek"<pietrucha.mic...@gmail.com>  wrote:

Hejka !

To wiem. Natomiast jaka mapa jest w砤禼iwa? s cztery kt髍e znalaz砮m na
stronie powercommandera : ( filtr ma by fabryczny )

M16-013-504     Akrapovic street legal slip-on, Stock or  aftermarket air
filter
M16-013-505     Akrapovic open slip-on, Stock or aftermarket air filter

M16-013-508     European model, Akrapovic slip-on exhaust and link pipe -
with baffle, Stock air filter, Dynojet O2 eliminator fitted

M16-013-509     European model, Akrapovic slip-on exhaust and link pipe,
Stock air filter, Dynojet O2 eliminator fitted

Baffle nale縴 rozumie jako DB killer ?

Moj rocznik to 2009.

Ale Ty wyraznie nie umiesz czytac. !!
Przeciez wyraznie napisali ze
M135-504 (with DB killer)
M135-505 (without DB killer))

pozostale mapy stosuje sie w przypadku dodatkowych modyfikacji wydechu
i dolotu. Dla stockowego motocykla sa tylko te dwie. W zaleznosci czy
uzywa sie wydech z DB killerem czy bez.
Co tu jeszcze mozna dodac ?

Kuczu

Czo砮m Kuczu !

No tak ....

jeszcze tylko interesuje mnie co znaczy "with baffle" ???

Aha !
Ponadto w nowym Power Commander V jest O2 Eliminator co oznacza硂by 縠 mapa M16-013-509 by砤by OK. (???)

Czy nie jest to przypadkiem tak 縠 mapy:
M135-504 (with DB killer)
M135-505 (without DB killer) by硑 dedykowane do Power Commander PCIII USB ???

Czy w starym Power Commander PCIII USB by O2 Eliminator w komplecie ?

Jeszcze jedna NIEISζ:

street legal slip-on - to system kt髍y mnie NIE interesuje (ten z katalizatorem)

open slip-on : to ten system kt髍y mnie interesuje (no CAT)

S to dwa r罂ne uk砤dy wydechowe. Dlaczego zatem w tym PDFie dotycz眂ym open slip-on system pisz 縠 to tylko r罂nica DB Killer'a ?

http://www.akrapovic.com/typo3conf/ext/user_products/mod1/uploads/products/slip_on_open_exhaust_system_for_the_honda_cb_1000_r_2008_2010_/ho_cb1000_so_open_08_10.pdf


PC III USB mappings are available for HONDA CB1000R on
www.powercommander.com:
M135-504 (with DB killer) -- - naprawd to mapa do Akrapovic street legal slip-on
M135-505 (without DB killer)-- naprawd to mapa do Akrapovic open slip-on

Uffff....

Koniguracja jest taka :
Akrapovic open slip-on (no CAT)
Power Commander V with O2 Eliminator
Filtr fabryczny
oczywi禼ie steel link pipe 縠by to po砤czy.

Pytanie : Kt髍 map wgra ?


Kuczu ! dzi阫i za odpowied - ja i tak musz zrobi na ten temat "doktorat" bo nie zamierzam wgra z砮j mapy i niedajB覩 narobi sobie ki秎u w silniku :-)) - zimno i pada to mam na to czas :-))))

Pozdrawiam

Micha

Data: 2010-11-24 20:19:49
Autor: Kuczu
Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic
W dniu 2010-11-24 18:27, Mr.Pisiek pisze:
W dniu 2010-11-24 10:20, Piotr Kuczynski pisze:
On 24 Lis, 08:13, "Mr.Pisiek"<pietrucha.mic...@gmail.com> wrote:

Hejka !

To wiem. Natomiast jaka mapa jest w艂a艣ciwa? s膮 cztery kt贸re znalaz艂em na
stronie powercommandera : ( filtr ma by膰 fabryczny )

M16-013-504 Akrapovic street legal slip-on, Stock or aftermarket air
filter
M16-013-505 Akrapovic open slip-on, Stock or aftermarket air filter

M16-013-508 European model, Akrapovic slip-on exhaust and link pipe -
with baffle, Stock air filter, Dynojet O2 eliminator fitted

M16-013-509 European model, Akrapovic slip-on exhaust and link pipe,
Stock air filter, Dynojet O2 eliminator fitted

Baffle nale偶y rozumie膰 jako DB killer ?

Moj rocznik to 2009.

Ale Ty wyraznie nie umiesz czytac. !!
Przeciez wyraznie napisali ze
M135-504 (with DB killer)
M135-505 (without DB killer))

pozostale mapy stosuje sie w przypadku dodatkowych modyfikacji wydechu
i dolotu. Dla stockowego motocykla sa tylko te dwie. W zaleznosci czy
uzywa sie wydech z DB killerem czy bez.
Co tu jeszcze mozna dodac ?

Kuczu

Czo艂em Kuczu !

No tak ....

jeszcze tylko interesuje mnie co znaczy "with baffle" ???

Aha !
Ponadto w nowym Power Commander V jest O2 Eliminator co oznacza艂oby 偶e
mapa M16-013-509 by艂aby OK. (???)

Czy nie jest to przypadkiem tak 偶e mapy:
M135-504 (with DB killer)
M135-505 (without DB killer) by艂y dedykowane do Power Commander PCIII
USB ???

Czy w starym Power Commander PCIII USB by艂 O2 Eliminator w komplecie ?

Jeszcze jedna NIE艢CIS艁O艢膯:

street legal slip-on - to system kt贸ry mnie NIE interesuje (ten z
katalizatorem)

open slip-on : to ten system kt贸ry mnie interesuje (no CAT)

S膮 to dwa r贸偶ne uk艂ady wydechowe. Dlaczego zatem w tym PDFie dotycz膮cym
open slip-on system pisz膮 偶e to tylko r贸偶nica DB Killer'a ?

http://www.akrapovic.com/typo3conf/ext/user_products/mod1/uploads/products/slip_on_open_exhaust_system_for_the_honda_cb_1000_r_2008_2010_/ho_cb1000_so_open_08_10.pdf



PC III USB mappings are available for HONDA CB1000R on
www.powercommander.com:
M135-504 (with DB killer) -- - naprawd臋 to mapa do Akrapovic street legal
slip-on
M135-505 (without DB killer)-- naprawd臋 to mapa do Akrapovic open slip-on

Uffff....

Koniguracja jest taka :
Akrapovic open slip-on (no CAT)
Power Commander V with O2 Eliminator
Filtr fabryczny
oczywi艣cie steel link pipe 偶eby to po艂aczy膰.

Pytanie : Kt贸r膮 map臋 wgra膰 ?


Kuczu ! dzi臋ki za odpowied藕 - ja i tak musz臋 zrobi膰 na ten temat
"doktorat" bo nie zamierzam wgra膰 z艂ej mapy i niedajB脫G narobi膰 sobie
ki艣lu w silniku :-)) - zimno i pada to mam na to czas :-))))

Pokreciles wszystko. Mozna zalozyc sam tlumik przelotowy a mozna wlozyc w niego db-killera (baffle) i miec halas street legal. Oba przy uzyciu oryginalnej sondy lambda. I wtedy uzyc jedna z dwoch pierwszych map.

Mozna zrobic to samo ale bez lambdy, wtedy nalezy zmienic rure laczaca (link pipe) i zamiast lambdy podlaczyc o2 eliminator. Wtedy wgrywa sie jedna z nastepnych map (z db-killerem albo bez).

Nie wiem czy PC V jest kompatybilny z PC III i czy pasuja mapy z jednego do drugiego. o2 eliminator nigdy nie jest w komplecie bo dla kazdej marki moto jest inny. Sluzy on "oszukaniu" sterownika w momencie gdy wyrzuca sie lambde. PC sam w sobie jest uniwersalny i pasuje do wielu marek, zmienia sie tylko wiazke laczaca go z instalacja i mapy.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2010-11-24 20:53:34
Autor: Mr.Pisiek
Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic
W dniu 2010-11-24 20:19, Kuczu pisze:
W dniu 2010-11-24 18:27, Mr.Pisiek pisze:
W dniu 2010-11-24 10:20, Piotr Kuczynski pisze:
On 24 Lis, 08:13, "Mr.Pisiek"<pietrucha.mic...@gmail.com> wrote:

Hejka !

To wiem. Natomiast jaka mapa jest w艂a艣ciwa? s膮 cztery kt贸re
znalaz艂em na
stronie powercommandera : ( filtr ma by膰 fabryczny )

M16-013-504 Akrapovic street legal slip-on, Stock or aftermarket air
filter
M16-013-505 Akrapovic open slip-on, Stock or aftermarket air filter

M16-013-508 European model, Akrapovic slip-on exhaust and link pipe -
with baffle, Stock air filter, Dynojet O2 eliminator fitted

M16-013-509 European model, Akrapovic slip-on exhaust and link pipe,
Stock air filter, Dynojet O2 eliminator fitted

Baffle nale偶y rozumie膰 jako DB killer ?

Moj rocznik to 2009.

Ale Ty wyraznie nie umiesz czytac. !!
Przeciez wyraznie napisali ze
M135-504 (with DB killer)
M135-505 (without DB killer))

pozostale mapy stosuje sie w przypadku dodatkowych modyfikacji wydechu
i dolotu. Dla stockowego motocykla sa tylko te dwie. W zaleznosci czy
uzywa sie wydech z DB killerem czy bez.
Co tu jeszcze mozna dodac ?

Kuczu

Czo艂em Kuczu !

No tak ....

jeszcze tylko interesuje mnie co znaczy "with baffle" ???

Aha !
Ponadto w nowym Power Commander V jest O2 Eliminator co oznacza艂oby 偶e
mapa M16-013-509 by艂aby OK. (???)

Czy nie jest to przypadkiem tak 偶e mapy:
M135-504 (with DB killer)
M135-505 (without DB killer) by艂y dedykowane do Power Commander PCIII
USB ???

Czy w starym Power Commander PCIII USB by艂 O2 Eliminator w komplecie ?

Jeszcze jedna NIE艢CIS艁O艢膯:

street legal slip-on - to system kt贸ry mnie NIE interesuje (ten z
katalizatorem)

open slip-on : to ten system kt贸ry mnie interesuje (no CAT)

S膮 to dwa r贸偶ne uk艂ady wydechowe. Dlaczego zatem w tym PDFie dotycz膮cym
open slip-on system pisz膮 偶e to tylko r贸偶nica DB Killer'a ?

http://www.akrapovic.com/typo3conf/ext/user_products/mod1/uploads/products/slip_on_open_exhaust_system_for_the_honda_cb_1000_r_2008_2010_/ho_cb1000_so_open_08_10.pdf




PC III USB mappings are available for HONDA CB1000R on
www.powercommander.com:
M135-504 (with DB killer) -- - naprawd臋 to mapa do Akrapovic street legal
slip-on
M135-505 (without DB killer)-- naprawd臋 to mapa do Akrapovic open slip-on

Uffff....

Koniguracja jest taka :
Akrapovic open slip-on (no CAT)
Power Commander V with O2 Eliminator
Filtr fabryczny
oczywi艣cie steel link pipe 偶eby to po艂aczy膰.

Pytanie : Kt贸r膮 map臋 wgra膰 ?


Kuczu ! dzi臋ki za odpowied藕 - ja i tak musz臋 zrobi膰 na ten temat
"doktorat" bo nie zamierzam wgra膰 z艂ej mapy i niedajB脫G narobi膰 sobie
ki艣lu w silniku :-)) - zimno i pada to mam na to czas :-))))

Pokreciles wszystko. Mozna zalozyc sam tlumik przelotowy a mozna wlozyc
w niego db-killera (baffle) i miec halas street legal. Oba przy uzyciu
oryginalnej sondy lambda. I wtedy uzyc jedna z dwoch pierwszych map.

Mozna zrobic to samo ale bez lambdy, wtedy nalezy zmienic rure laczaca
(link pipe) i zamiast lambdy podlaczyc o2 eliminator. Wtedy wgrywa sie
jedna z nastepnych map (z db-killerem albo bez).

Nie wiem czy PC V jest kompatybilny z PC III i czy pasuja mapy z jednego
do drugiego. o2 eliminator nigdy nie jest w komplecie bo dla kazdej
marki moto jest inny. Sluzy on "oszukaniu" sterownika w momencie gdy
wyrzuca sie lambde. PC sam w sobie jest uniwersalny i pasuje do wielu
marek, zmienia sie tylko wiazke laczaca go z instalacja i mapy.


MEGA DZI臉KI .... ! - dzi臋ki WAM Panowie zaczynam OGARNIA膯 :-)
Dzi臋kuj臋 wszystkim kt贸rzy mieli cierpliwo艣膰 mnie tu edukowa膰 / przyda si臋 napewno !!!  - POZDRAWIAM !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Data: 2010-11-24 21:37:04
Autor: Arni
Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic
Mr.Pisiek pisze:

MEGA DZI蔏I .... ! - dzi阫i WAM Panowie zaczynam OGARNIA :-)
Dzi阫uj wszystkim kt髍zy mieli cierpliwo舵 mnie tu edukowa / przyda si napewno !!!  - POZDRAWIAM !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

to jeszcze zacznij cytaty przycinac i bedzie OK :)

--
Arni         Toru
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420
'91 Honda Prelude 2,0 EX  na sprzeda
'01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat

Data: 2010-11-24 23:33:43
Autor: marider
Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic
W dniu 2010-11-24 20:19, Kuczu pisze:
PC sam w sobie jest uniwersalny i pasuje do wielu
marek, zmienia sie tylko wiazke laczaca go z instalacja i mapy.


A to skad wiadomo? o_O

Pzdr
--
marider
Wsciekla Rn22 + dodatki

Data: 2010-11-24 17:44:45
Autor: Marcin N
Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic

U偶ytkownik "Mr.Pisiek" <pietrucha.michal@gmail.com> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:ichd4v$ggb$1@news.task.gda.pl...
Witam !

M贸j wyb贸r pad艂 na : SLIP-ON OPEN EXHAUST SYSTEM Akrapovic


http://www.akrapovic.com/motorcycle-exhaust/products/honda/model/cb-1000-r-2008/slip-on-60/

Mam pytanie : MA KTO艢 DO艢WIADCZENIA w TYM TEMACIE ?

Jak to dzia艂a ? Faktycznie lepiej ?
Jak zosta艂a dokonana zmiana mapy wtrysku ?
Power Commander czy co艣 innego ?

Zdrad藕  mi, po co si臋 instaluje takie rzeczy w motocyklu? Zawsze mnie ciekawi艂o, czy chodzi tylko o poprawienie ego, czy faktycznie potrzebne to komu艣, kto nie jest zawodowym 艣cigantem.

Data: 2010-11-24 08:50:39
Autor: doktorski
Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic
On 24 Lis, 17:44, "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:
Zdrad 爉i, po co si instaluje takie rzeczy w motocyklu? Zawsze mnie
ciekawi硂, czy chodzi tylko o poprawienie ego, czy faktycznie potrzebne to
komu, kto nie jest zawodowym 禼igantem.
Pytasz o wydech czy o rozwiazania do strojenia?

pzdr, dr
14/525

Data: 2010-11-24 17:58:21
Autor: Marcin N
Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic

U縴tkownik "doktorski" <doktorski@gmail.com> napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:08936d08-6c20-47c0-bcf9-c97f48ad1ec0@l17g2000yqe.googlegroups.com...
On 24 Lis, 17:44, "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:
Zdrad  mi, po co si instaluje takie rzeczy w motocyklu? Zawsze mnie
ciekawi硂, czy chodzi tylko o poprawienie ego, czy faktycznie potrzebne to
komu, kto nie jest zawodowym 禼igantem.
Pytasz o wydech czy o rozwiazania do strojenia?

My秎a砮m, 縠 w tym przypadku to komplet, ale ciekawi mnie to dostrajanie i poprawianie mocy.

Co do wydechu - to wiem, 縠 tylko ego.

Data: 2010-11-24 11:14:10
Autor: doktorski
Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic
On 24 Lis, 17:58, "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:
My la em, e w tym przypadku to komplet, ale ciekawi mnie to dostrajanie i
poprawianie mocy.
Nie, to nie jest komplet. Ale wyfuk i modul to zalecane polaczenie.

Co daje? Poprawe przebiegu krzywej momentu i mocy - to wersja dla
myslacych.
Poprawe mocy o kilkanascie kuni i prawo do naklejenia stickera na
owiewce - wersja dla lanserow.

Do Michala:

Skoro juz inwestujesz w wydech i modul to nie zaluj na akcesoryjny
filtr. Chyba, ze jestes po tej stronie barykady, ktora uwaza, ze taki
filtr przepuszcza tone piachu rocznie itede. Nie namawiam ale polecam.

Dalej: tak jak rozmawialismy zadna mapa z www nie bedzie idealna dla
Twojego motocykla. Bez hamowni sie nie obejdzie. Z drugiej strony
kazda mapa zblizona do konfiguracji Twojego motocykla i przeznaczona
do konkretnego typu modulu bedzie bogatsza od serii ale nic nie
zepsuje. Po prostu nie wykorzystasz tego co moze Ci zaoferowac silnik.
W najgorszym przypadku krzywa momentu zlapie jakis dolek albocos.
Poczujesz. Mozesz tez smialo przewalic sobie kazda z map dla PCV i
potestowac. Nadal jednak twierdze, ze beda to odczucia subiektywne. Tu
nic nie zastapi hamowni.

O2eliminator: sprytne rozwiazanie ulatwiajace prace modulom ale z
pewnymi ograniczeniami. Standardowo O2 sensor informuje ECU o skladzie
mieszanki (lambda, AFR - jak kto woli). Jesli jest zbyt bogata - ECU
zmniejsza dawke paliwa. Jesli zbyt uboga - odwrotnie. Myk polega na
tym, ze jesli wzbogacisz modulem mieszanke poza zakres akceptowalny
dla ECU jako norma (a normy jakie sa wszyscy wiemy) ECU zareaguje
zubozeniem mieszanki. I cala robota modulu idzie w powietrze. Dzieki
O2 eliminator ECU zawsze dostaje informacje o AFR na tym samym
poziomie (np. 15,0). Na rynku dostepne sa tez bardziej zaawansowane
rozwiazania czyli O2 modulatory - w przypadku kiedy producent silnika
opracowuje rozne wartosci AFR dla roznych stanow TPS i rpm (a tak
wlasnie jest w nowszych modelach motocykli - ECU sa w stanie
przetwarzac odpowiednio duze ilosci danych i wysterowac na ich
podstawie do 8 wtryskiwaczy) konieczne jest dostosowywanie sygnalu O2
sensora dla ECU. Inaczej bedzie prawie tak jak bez O2 eliminatora.
Jednoczesnie sygnal z sensora wykorzystywany moze byc przez modul do
biezacej kontroli skladu mieszanki i jego optymalizacji.

pzdr, dr
14/525

Data: 2010-11-24 18:45:42
Autor: Mr.Pisiek
Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic
W dniu 2010-11-24 17:44, Marcin N pisze:

U偶ytkownik "Mr.Pisiek" <pietrucha.michal@gmail.com> napisa艂 w wiadomo艣ci
grup dyskusyjnych:ichd4v$ggb$1@news.task.gda.pl...
Witam !

M贸j wyb贸r pad艂 na : SLIP-ON OPEN EXHAUST SYSTEM Akrapovic


http://www.akrapovic.com/motorcycle-exhaust/products/honda/model/cb-1000-r-2008/slip-on-60/


Mam pytanie : MA KTO艢 DO艢WIADCZENIA w TYM TEMACIE ?

Jak to dzia艂a ? Faktycznie lepiej ?
Jak zosta艂a dokonana zmiana mapy wtrysku ?
Power Commander czy co艣 innego ?

Zdrad藕 mi, po co si臋 instaluje takie rzeczy w motocyklu? Zawsze mnie
ciekawi艂o, czy chodzi tylko o poprawienie ego, czy faktycznie potrzebne
to komu艣, kto nie jest zawodowym 艣cigantem.

Czo艂em !
Ju偶 wyja艣niam :
Zakupi艂em now膮 CB1000R w salonie. Lubi臋 Hondy a ten Stretfighter podoba mi si臋 BARDZO. Normy Euro3 spowodowa艂y 偶e ten LITROWY motocykl brzmi jak elektryczny MELEX a nie jak uliczny 艁OBUZ. Chc臋 to zmieni膰.
Opr贸cz cudownego d藕wi臋ku t艂umika osiagn臋 r贸wnie偶 efekt polegaj膮cy na tym 偶e zamy艣lone PANIE w osobowych autach us艂ysz膮 mnie pr臋dzej ni偶 ja zd膮偶臋 si臋 zirytowa膰 ich taktyk膮 jazdy w mie艣cie.
To moje osobiste zdanie ale uwa偶am 偶e g艂o艣niejszy wydech ma wp艂yw na bezpiecze艅stwo jazdy. Im szybciej Ci臋 us艂ysz膮 tym szybciej polookaj膮 w lusterka. Nie m贸wi臋 tu bro艅 bo偶e o jakim艣 ryku go艂ych rur wydechowych bo to wiocha ale rasowy ryk silnika litrowego + Akra to jest to co mam na mysli pisz膮c "G艂osniejszy"
Katalizator wygl膮da jak woreczek MOSZNOWY i nale偶y si臋 go pozby膰 z przyczyn estetycznych. Ten fabryczny uk艂ad wa偶y te偶 du偶o.
Ten model Akrapovica podoba mi si臋 jak SMOK (wersja Titan)
Wykres momentu obrotowego po wymianie uk艂adu te偶 mi si臋 podoba - bo jak zapewne wiesz to moment jest odpowiedzialny za przyspieszenie maszyny a nie moc.
Nie je偶d偶臋 na 偶adnym torze dlatego w艂a艣nie zale偶y mi na takich modernizacjach kt贸re nie b臋d膮 mia艂y negatywnego wp艂ywu na 偶ywotno艣膰 silnika. ( dlatego pragn臋 wgra膰 w艂a艣ciw膮 map臋 do PCV )

A moje EGO jest OK i t艂umik tutaj nie gra roli :-)))))

Pozdrawiam

Micha艂

Data: 2010-11-24 18:32:38
Autor: kakmar
Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic
Dnia 24.11.2010 Mr.Pisiek <pietrucha.michal@gmail.com> napisa艂/a:

Czo艂em !
Ju偶 wyja艣niam :
Zakupi艂em now膮 CB1000R w salonie.

To nie lepiej by艂o kupi膰 od razu co艣 szybkiego?

--
kakmaratgmaildotcom emotikonys膮dlaemo

Data: 2010-11-24 19:39:28
Autor: Mr.Pisiek
Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic
W dniu 2010-11-24 19:32, kakmar pisze:
Dnia 24.11.2010 Mr.Pisiek<pietrucha.michal@gmail.com>  napisa艂/a:

Czo艂em !
Ju偶 wyja艣niam :
Zakupi艂em now膮 CB1000R w salonie.

To nie lepiej by艂o kupi膰 od razu co艣 szybkiego?

Mi艂o艣膰 od pierwszego wejrzenia ........ wiesz jak to jest :-))))

Data: 2010-11-24 20:26:48
Autor: Ivam
Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic
U偶ytkownik "Mr.Pisiek" <pietrucha.michal@gmail.com> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:icjj33$d4b$1@news.task.gda.pl...
Normy Euro3 spowodowa艂y 偶e ten LITROWY motocykl brzmi jak elektryczny MELEX a nie jak uliczny 艁OBUZ. Chc臋 to zmieni膰.

No i powod ok.

Opr贸cz cudownego d藕wi臋ku t艂umika osiagn臋 r贸wnie偶 efekt polegaj膮cy na tym 偶e zamy艣lone PANIE w osobowych autach us艂ysz膮 mnie pr臋dzej ni偶 ja zd膮偶臋 si臋 zirytowa膰 ich taktyk膮 jazdy w mie艣cie.

Jechales KIEDYS puszka? Wyprzedzil Cie WTEDY ktos z glosnym wydechem? Jesli USLYSZALES go 10, 20, 50, 100 czy tam 300m wczesniej (JADACEGO za Toba) to gratuluje SUPER zajebistego zmyslu sluchu. Ja takiego NIE posiadam i watpie, zeby wiekszosc PANI w tej materii roznila sie ODE MNIE. W praktyce jest tak, ze glosnego AKRAPA kilent/klientka w PUSZCE uslyszy dopiero jak zostanie wyprzedzona przez LOBUZA.

To moje osobiste zdanie ale uwa偶am 偶e g艂o艣niejszy wydech ma wp艂yw na bezpiecze艅stwo jazdy. Im szybciej Ci臋 us艂ysz膮 tym szybciej polookaj膮 w lusterka.

Jak zaczniesz JEZDZIC tak, zeby przewidywac zachowania INNYCH to glosna PUSZKA dla zwiekszenia BEZPIECZENSTWA nie bedzie Ci potrzebna. Jedynie w KORKU gdy sie stoi ~5m za puszka i sie zrobi PRZEGAZOWKE to wtedy ewentualnie PANI uslyszy. A dres zastawi Ci droge.

Katalizator wygl膮da jak woreczek MOSZNOWY i nale偶y si臋 go pozby膰 z przyczyn estetycznych.

No i zajebiscie.

Ten fabryczny uk艂ad wa偶y te偶 du偶o.
[...]
Wykres momentu obrotowego po wymianie uk艂adu te偶 mi si臋 podoba
[...]
Nie je偶d偶臋 na 偶adnym torze

Jak nie JEZDZISZ po torze, to po chuj Ci niewiadomo JAKA poprawa MOMENTU i niewiadomo jakie ODCHUDZANIE maszyny?

Zeby nie bylo watpliwosci:
uwazam, ze akcesoryjne wydechy sa ok, ale takie kombinowanie i tlumaczenia jakie tu odstawiasz przypominaja mi siebie samego, kiedy musze wyjasnic mojej kobiecie koniecznosc zakupu nowych opon zamiast nowej kiecki. Tu sa precle - nie musisz sie tlumaczyc jesli nie chcesz:)

A moje EGO jest OK i t艂umik tutaj nie gra roli :-)))))

Taaa... moje tez... ale i tak chce przelotowke. I tez bede tlumaczyl dziewczynie/zonie/sasiadom/policjantom etc. bardzo racjonalne powody zakupu tej puszki, mimo ze w codziennym zastosowaniu nie ma on wplywu kompletnie na nic.

A propos - Kuczu: lezy u Ciebie ta puszka jeszcze? Bo pamietam o niej;)

--
pzdr:
Ivam

Data: 2010-11-24 11:55:05
Autor: doktorski
Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic
On 24 Lis, 20:26, "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm> wrote:
Jak nie JEZDZISZ po torze, to po chuj Ci niewiadomo JAKA poprawa MOMENTU i
niewiadomo jakie ODCHUDZANIE maszyny?
Pochuj to pingwin w wodzie stoi, jak mawiaja starzy indianie.

Jezdziles kiedys motocyklem przed i po modyfikacjach? Wiesz o ile
wiekszy fun z jazdy moze dac ten sam motocykl lekko dlubniety? Pomijam
swiadomie wzgledy estetyczne czyli to co widac i slychac. Jesli nie
jezdziles (a na to mi wyglada) to nie zadawaj glupich pytan.


Zeby nie bylo watpliwosci:
uwazam, ze akcesoryjne wydechy sa ok, ale takie kombinowanie i tlumaczenia
jakie tu odstawiasz przypominaja mi siebie samego, kiedy musze wyjasnic
mojej kobiecie koniecznosc zakupu nowych opon zamiast nowej kiecki. Tu sa
precle - nie musisz sie tlumaczyc jesli nie chcesz:)
Widac masz zupelnie inne problemy niz watkotfurca.

pzdr, dr
14/525

Data: 2010-11-24 12:59:33
Autor: AZ
Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic
On 24 Lis, 20:55, doktorski <doktor...@gmail.com> wrote:

Jezdziles kiedys motocyklem przed i po modyfikacjach? Wiesz o ile
wiekszy fun z jazdy moze dac ten sam motocykl lekko dlubniety? Pomijam
swiadomie wzgledy estetyczne czyli to co widac i slychac. Jesli nie
jezdziles (a na to mi wyglada) to nie zadawaj glupich pytan.

Ty ju jednemu stuningowa砮 tak 14, 縠 gdy go zapyta砮m "i jak?"
zrobi oczy jak stare z硂t體ki i powiedzia "kurwa, stary - to by
demon, musia砮m wgra 砤godniejsz map" a Tobie nawet si nie
przyzna ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2010-11-24 13:21:37
Autor: doktorski
Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic
On 24 Lis, 21:59, AZ <artur.zabron...@gmail.com> wrote:
Ty ju jednemu stuningowa砮 tak 14, 縠 gdy go zapyta砮m "i jak?"
zrobi oczy jak stare z硂t體ki i powiedzia "kurwa, stary - to by
demon, musia砮m wgra 砤godniejsz map" a Tobie nawet si nie
przyzna ;-)
Przepraszam, nie chcialem. Mi mowil, ze fajnie na kolo wstaje juz od
4krpm.... :)
No, ale ostateczna weryfikacja map odbyla sie AFAIK u Tomka Kedziora,
ktoren to Tomek ustawil drynde pod preferencje wlasciciela. I mi nic
do tego :)

pzdr, dr
14/525

Data: 2010-11-24 21:35:45
Autor: Marcin N
Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic

Uzytkownik "doktorski" <doktorski@gmail.com> napisal w wiadomosci grup dyskusyjnych:5cbacec4-a439-4940-a7d6-07fb7d73b667@y2g2000prf.googlegroups.com...

Jezdziles kiedys motocyklem przed i po modyfikacjach? Wiesz o ile
wiekszy fun z jazdy moze dac ten sam motocykl lekko dlubniety?

Nie jezdzilem i nie wiem.

Intryguje mnie jednak, czy komukolwiek jest potrzebne poprawianie parametr體 pojazdu, kt髍y ma osiagi ustepujace jedynie bolidowi F1. Jak znakomitym kierowca trzeba byc, zeby te (niezmodyfikowane) osiagi wykorzystac w pelni i odczuwac niedosyt.

Nie wyobrazam sobie innej motywacji niz zawodnicza jazda na torze, a kazdy inny pow骴 wydaje mi sie zwyczajnym lansem.

Przy czym lans nie jest zly, tylko po co udawac, ze jest inny pow骴. Sam dla lansu "stuningowalem" sw骿 motocykl o paski na felgach. ;)

Data: 2010-11-24 12:54:57
Autor: AZ
Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic
On 24 Lis, 21:35, "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:

Nie jezdzilem i nie wiem.

Powiem Ci na moim przyk砤dzie - w UE mamy co takiego jak normy EuroX
kt髍e to pojazdy musz spe硁ia no i przez te spe硁ianie tych norm
motocykle nie je縟勘 tak jak by si chcia硂 縠by je糳zi硑. Przy 4-5
krpm mia砮m dziur w momencie kt髍a by砤 wyra糿ie odczuwalna do
takiego stopnia, 縠 mnie to irytowa硂. 4 podk砤dki pod iglice
za砤twi硑 spraw i zygzak jedzi tak jak ma jecha.
Intryguje mnie jednak, czy komukolwiek jest potrzebne poprawianie parametr w
pojazdu, kt ry ma osiagi ustepujace jedynie bolidowi F1. Jak znakomitym
kierowca trzeba byc, zeby te (niezmodyfikowane) osiagi wykorzystac w pelni i
odczuwac niedosyt.

Nie wiem czemu tak jarasz si por體nywaniem osi眊體 motocykli do
Boxtera czy F1. Czy Boxter/F1 to jest maksymalnie maksimum? Mam
Zygzaka od ponad 1,5 roku i mimo tych 160 KM po przejechaniu 55 kkm
jego osi眊i przesta硑 mnie zadowala, a wr阠z przy ruszaniu na
秝iat砤ch musz si odpycha nogami.
Nie wyobrazam sobie innej motywacji niz zawodnicza jazda na torze, a kazdy
inny pow d wydaje mi sie zwyczajnym lansem.

Poje糳zisz troch i sam si przekonasz. BTW. Czemu zamieni砮 GS500 na
Fazera skoro ten pierwszy mia osi眊i Boxtera?
Przy czym lans nie jest zly, tylko po co udawac, ze jest inny pow d. Sam dla
lansu "stuningowalem" sw j motocykl o paski na felgach. ;)

Nie rozr罂niasz tuningu optycznego od tego technicznego. Poza tym jak
lansowa si mocniejszym od seryjnego motocyklem? Na owiewce sobie
wykres z hamowni wyklei?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2010-11-24 21:41:11
Autor: Ivam
Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic
Uzytkownik "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisal w wiadomosci grup dyskusyjnych:icjsu9$g6b$1@news.onet.pl...
Intryguje mnie jednak, czy komukolwiek jest potrzebne poprawianie parametr體 pojazdu, kt髍y ma osiagi ustepujace jedynie bolidowi F1. Jak znakomitym kierowca trzeba byc, zeby te (niezmodyfikowane) osiagi wykorzystac w pelni i odczuwac niedosyt.

Musisz zrozumiec miedzy "potrzeba", a "chec". I po problemie.

Przy czym lans nie jest zly, tylko po co udawac, ze jest inny pow骴.

I tutaj sie z Toba zgadzam w 100% i mniej/wiecej o tym byl moj wczesniejszy post.

--
pzdr:
Ivam

Data: 2010-11-24 21:36:51
Autor: Ivam
Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic
Uzytkownik "doktorski" <doktorski@gmail.com> napisal w wiadomosci grup dyskusyjnych:5cbacec4-a439-4940-a7d6-07fb7d73b667@y2g2000prf.googlegroups.com...
Jezdziles kiedys motocyklem przed i po modyfikacjach? Wiesz o ile
wiekszy fun z jazdy moze dac ten sam motocykl lekko dlubniety?

Wiem. Przeczytaj jeszcze raz mojego posta i posta autora tematu. Moze zapalpiesz o co mi chodzilo.

Jak nie zalapiesz to nie wysilaj sie na kolejna odpowiedz.

Widac masz zupelnie inne problemy niz watkotfurca.

Jak wyzej.

--
pzdr:
Ivam

Data: 2010-11-24 21:22:19
Autor: Kuczu
Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic
W dniu 2010-11-24 20:26, Ivam pisze:

A propos - Kuczu: lezy u Ciebie ta puszka jeszcze? Bo pamietam o niej;)

Wisi pod sufitem w garazu i czeka.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2010-11-24 23:45:03
Autor: marider
Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic
W dniu 2010-11-24 20:26, Ivam pisze:
Opr贸cz cudownego d藕wi臋ku t艂umika osiagn臋 r贸wnie偶 efekt polegaj膮cy na
tym 偶e zamy艣lone PANIE w osobowych autach us艂ysz膮 mnie pr臋dzej ni偶 ja
zd膮偶臋 si臋 zirytowa膰 ich taktyk膮 jazdy w mie艣cie.

Jechales KIEDYS puszka? Wyprzedzil Cie WTEDY ktos z glosnym wydechem?
Jesli USLYSZALES go 10, 20, 50, 100 czy tam 300m wczesniej (JADACEGO za
Toba) to gratuluje SUPER zajebistego zmyslu sluchu. Ja takiego NIE
posiadam i watpie, zeby wiekszosc PANI w tej materii roznila sie ODE
MNIE. W praktyce jest tak, ze glosnego AKRAPA kilent/klientka w PUSZCE
uslyszy dopiero jak zostanie wyprzedzona przez LOBUZA.

To moje osobiste zdanie ale uwa偶am 偶e g艂o艣niejszy wydech ma wp艂yw na
bezpiecze艅stwo jazdy. Im szybciej Ci臋 us艂ysz膮 tym szybciej polookaj膮 w
lusterka.

Jak zaczniesz JEZDZIC tak, zeby przewidywac zachowania INNYCH to glosna
PUSZKA dla zwiekszenia BEZPIECZENSTWA nie bedzie Ci potrzebna. Jedynie w
KORKU gdy sie stoi ~5m za puszka i sie zrobi PRZEGAZOWKE to wtedy
ewentualnie PANI uslyszy. A dres zastawi Ci droge.


Tak, edukacja w Polsce lezy i kwiczy z roku na rok. Pewnie juz niewiele osob w ogole wie co to jest efekt Dopplera (tu jest kilka prostych rachunkow z wyjasnieniem -> http://www.if.pw.edu.pl/~mrow/doppler/ )

"Loud pipes saves lives" to bzdura! Za to policjanci i diagnosta na pewno sie uciesza choc fakt ze po wstawieniu chocby koncowek, K&N i PC3 (badz PC V) reakcja moto na gaz i osiagi jest diametralnie rozna. Wyglad i oszczednosc na masie swoja droga ;)

Pzdr
PS: tez mialem smaka na Akrapa ale mi przeszlo raczej po poprzedniej RN20 i pelnym ukladzie. niby wydech super och i ach najlepszy ale dzwiek taki sobie jak na moje ucho, teraz bedzie chyba 3/4 Yoshi - tj. gole puszki + y-pipe - szkoda mi tracic dol na ulice..
--
marider
Wsciekla Rn22 + dodatki

Data: 2010-11-25 17:28:38
Autor: Ivam
Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic
U偶ytkownik "marider" <marider_WYTNIJ@go2.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:ick4hh$nbr$1@news.net.icm.edu.pl...
Tak, edukacja w Polsce lezy i kwiczy z roku na rok. Pewnie juz niewiele osob w ogole wie co to jest efekt Dopplera (tu jest kilka prostych rachunkow z wyjasnieniem -> http://www.if.pw.edu.pl/~mrow/doppler/ )

To mialem w podstawowce. Jedna z rzeczy, ktore najlepiej zapamietalem z calej tamtej szkoly. OIDP nie ma tam nic o glosnosci, a jedynie czestotliwosci. Mozna brac pod uwage ewentualnie zaleznosc przenikania dzwieku przez rozne materialy w zaleznosci od czestotliwosci, ale nie tu bym doszukiwal sie tego, ze glosnej maszyny samochodziarze nie uslysza wczesniej.

Mozna sobie zrobic eksperyment stacjonarny. Wezmy glosniki i puscmy muzyke z tych glosnikow. Jesli staniemy przed glosnikami to bedziemy slyszec dzwiek glosniej niz jesli staniemy za glosnikami. Jesli wezmiemy motocykl, nawet na fabrycznej puszce, odpalimy go i staniemy w odleglosci jednego metra za maszyna (od strony czerwonych swiatel) oraz w odleglosci jednego metra z przodu maszyny (od strony bialych swiatel) to na 100% bedziemy slyszec roznice.

A teraz wystarczy skumac fakty - dzwiek z wydechu "idzie" do "tylu" maszyny. Osoba siedzaca w puszce skierowana jest do przodu, za soba ma jeszcze fotel, drzwi, tylna kanapa, caly bagaznik i kupe roznych rzeczy, ktore utrudniaja dostep dzwiekow z zewnatrz... jak rozumowanie do niektorych nie dociera to zawsze mozna zrobic empiryczne badania, zdjac tlumik z motocykla i poprosic kolege, zeby jechal za nami, a potem nas wyprzedzil. Na 100% nawet gluchy uslyszy roznice i dojdzie do wniosku, ze dzwiek z glosnego wydechu przed nami jest zdecydowanie glosniejszy niz ten za nami.

"Loud pipes saves lives" to bzdura!

Kwestia sporna. Uwazam, ze jednak w pewnej materii to powiedzenie to prawda. Chodzi mi o zycie/zdrowie pieszych i rowerzystow ktorzy (momentami odnosze takie wrazenie) sa kompletnie slepi.

--
pzdr:
Ivam

Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic

Nowy film z video.banzaj.pl wi阠ej »
Redmi 9A - recenzja bud縠towego smartfona