Data: 2010-11-23 22:52:04 | |
Autor: Mr.Pisiek | |
Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic | |
Witam !
M贸j wyb贸r pad艂 na : SLIP-ON OPEN EXHAUST SYSTEM Akrapovic http://www.akrapovic.com/motorcycle-exhaust/products/honda/model/cb-1000-r-2008/slip-on-60/ Mam pytanie : MA KTO艢 DO艢WIADCZENIA w TYM TEMACIE ? Jak to dzia艂a ? Faktycznie lepiej ? Jak zosta艂a dokonana zmiana mapy wtrysku ? Power Commander czy co艣 innego ? Za info z g贸ry dzi臋kuje ! Pozdrawiam ! Micha艂 |
|
Data: 2010-11-24 06:48:59 | |
Autor: Kuczu | |
Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic | |
W dniu 2010-11-23 22:52, Mr.Pisiek pisze:
Witam ! Akrapovic slip-on system Honda CB1000R 2008 MUST be used in combination with ECU fuel mapping enrichment, otherwise you risk severe engine damage! PC III USB mappings available for HONDA CB1000R www.powercommander.com: M135-504 (with DB killer) M135-505 (without DB killer)) Skopiowane ze strony ktora podales. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :) Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ |
|
Data: 2010-11-24 08:13:37 | |
Autor: Mr.Pisiek | |
Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic | |
W dniu 2010-11-24 06:48, Kuczu pisze:
W dniu 2010-11-23 22:52, Mr.Pisiek pisze:Hejka ! To wiem. Natomiast jaka mapa jest w艂a艣ciwa? s膮 cztery kt贸re znalaz艂em na stronie powercommandera : ( filtr ma by膰 fabryczny ) M16-013-504 Akrapovic street legal slip-on, Stock or aftermarket air filter M16-013-505 Akrapovic open slip-on, Stock or aftermarket air filter M16-013-508 European model, Akrapovic slip-on exhaust and link pipe - with baffle, Stock air filter, Dynojet O2 eliminator fitted M16-013-509 European model, Akrapovic slip-on exhaust and link pipe, Stock air filter, Dynojet O2 eliminator fitted Baffle nale偶y rozumie膰 jako DB killer ? Moj rocznik to 2009. Pozdrawiam. Micha艂 |
|
Data: 2010-11-24 01:20:36 | |
Autor: Piotr Kuczynski | |
Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic | |
On 24 Lis, 08:13, "Mr.Pisiek" <pietrucha.mic...@gmail.com> wrote:
Hejka ! Ale Ty wyraznie nie umiesz czytac. !! Przeciez wyraznie napisali ze M135-504 (with DB killer) M135-505 (without DB killer)) pozostale mapy stosuje sie w przypadku dodatkowych modyfikacji wydechu i dolotu. Dla stockowego motocykla sa tylko te dwie. W zaleznosci czy uzywa sie wydech z DB killerem czy bez. Co tu jeszcze mozna dodac ? Kuczu |
|
Data: 2010-11-24 14:43:37 | |
Autor: James | |
Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic | |
"Piotr Kuczynski" wrote...
Co tu jeszcze mozna dodac ? A taki kawalek tez ze strony producenta: System is not homologated and is developed only for race track use. ;) -- Pozdro James |
|
Data: 2010-11-24 18:27:27 | |
Autor: Mr.Pisiek | |
Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic | |
W dniu 2010-11-24 10:20, Piotr Kuczynski pisze:
On 24 Lis, 08:13, "Mr.Pisiek"<pietrucha.mic...@gmail.com> wrote: Czo砮m Kuczu ! No tak .... jeszcze tylko interesuje mnie co znaczy "with baffle" ??? Aha ! Ponadto w nowym Power Commander V jest O2 Eliminator co oznacza硂by 縠 mapa M16-013-509 by砤by OK. (???) Czy nie jest to przypadkiem tak 縠 mapy: M135-504 (with DB killer) M135-505 (without DB killer) by硑 dedykowane do Power Commander PCIII USB ??? Czy w starym Power Commander PCIII USB by O2 Eliminator w komplecie ? Jeszcze jedna NIEISζ: street legal slip-on - to system kt髍y mnie NIE interesuje (ten z katalizatorem) open slip-on : to ten system kt髍y mnie interesuje (no CAT) S to dwa r罂ne uk砤dy wydechowe. Dlaczego zatem w tym PDFie dotycz眂ym open slip-on system pisz 縠 to tylko r罂nica DB Killer'a ? http://www.akrapovic.com/typo3conf/ext/user_products/mod1/uploads/products/slip_on_open_exhaust_system_for_the_honda_cb_1000_r_2008_2010_/ho_cb1000_so_open_08_10.pdf PC III USB mappings are available for HONDA CB1000R on www.powercommander.com: M135-504 (with DB killer) -- - naprawd to mapa do Akrapovic street legal slip-on M135-505 (without DB killer)-- naprawd to mapa do Akrapovic open slip-on Uffff.... Koniguracja jest taka : Akrapovic open slip-on (no CAT) Power Commander V with O2 Eliminator Filtr fabryczny oczywi禼ie steel link pipe 縠by to po砤czy. Pytanie : Kt髍 map wgra ? Kuczu ! dzi阫i za odpowied - ja i tak musz zrobi na ten temat "doktorat" bo nie zamierzam wgra z砮j mapy i niedajB覩 narobi sobie ki秎u w silniku :-)) - zimno i pada to mam na to czas :-)))) Pozdrawiam Micha |
|
Data: 2010-11-24 20:19:49 | |
Autor: Kuczu | |
Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic | |
W dniu 2010-11-24 18:27, Mr.Pisiek pisze:
W dniu 2010-11-24 10:20, Piotr Kuczynski pisze: Pokreciles wszystko. Mozna zalozyc sam tlumik przelotowy a mozna wlozyc w niego db-killera (baffle) i miec halas street legal. Oba przy uzyciu oryginalnej sondy lambda. I wtedy uzyc jedna z dwoch pierwszych map. Mozna zrobic to samo ale bez lambdy, wtedy nalezy zmienic rure laczaca (link pipe) i zamiast lambdy podlaczyc o2 eliminator. Wtedy wgrywa sie jedna z nastepnych map (z db-killerem albo bez). Nie wiem czy PC V jest kompatybilny z PC III i czy pasuja mapy z jednego do drugiego. o2 eliminator nigdy nie jest w komplecie bo dla kazdej marki moto jest inny. Sluzy on "oszukaniu" sterownika w momencie gdy wyrzuca sie lambde. PC sam w sobie jest uniwersalny i pasuje do wielu marek, zmienia sie tylko wiazke laczaca go z instalacja i mapy. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :) Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ |
|
Data: 2010-11-24 20:53:34 | |
Autor: Mr.Pisiek | |
Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic | |
W dniu 2010-11-24 20:19, Kuczu pisze:
W dniu 2010-11-24 18:27, Mr.Pisiek pisze:MEGA DZI臉KI .... ! - dzi臋ki WAM Panowie zaczynam OGARNIA膯 :-) Dzi臋kuj臋 wszystkim kt贸rzy mieli cierpliwo艣膰 mnie tu edukowa膰 / przyda si臋 napewno !!! - POZDRAWIAM !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! |
|
Data: 2010-11-24 21:37:04 | |
Autor: Arni | |
Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic | |
Mr.Pisiek pisze:
MEGA DZI蔏I .... ! - dzi阫i WAM Panowie zaczynam OGARNIA :-) to jeszcze zacznij cytaty przycinac i bedzie OK :) -- Arni Toru '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb" '91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420 '91 Honda Prelude 2,0 EX na sprzeda '01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat |
|
Data: 2010-11-24 23:33:43 | |
Autor: marider | |
Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic | |
W dniu 2010-11-24 20:19, Kuczu pisze:
PC sam w sobie jest uniwersalny i pasuje do wielu marek, zmienia sie tylko wiazke laczaca go z instalacja i mapy. A to skad wiadomo? o_O Pzdr -- marider Wsciekla Rn22 + dodatki |
|
Data: 2010-11-24 17:44:45 | |
Autor: Marcin N | |
Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic | |
U偶ytkownik "Mr.Pisiek" <pietrucha.michal@gmail.com> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:ichd4v$ggb$1@news.task.gda.pl... Witam ! Zdrad藕 mi, po co si臋 instaluje takie rzeczy w motocyklu? Zawsze mnie ciekawi艂o, czy chodzi tylko o poprawienie ego, czy faktycznie potrzebne to komu艣, kto nie jest zawodowym 艣cigantem. |
|
Data: 2010-11-24 08:50:39 | |
Autor: doktorski | |
Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic | |
On 24 Lis, 17:44, "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:
Zdrad 爉i, po co si instaluje takie rzeczy w motocyklu? Zawsze mniePytasz o wydech czy o rozwiazania do strojenia? pzdr, dr 14/525 |
|
Data: 2010-11-24 17:58:21 | |
Autor: Marcin N | |
Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic | |
U縴tkownik "doktorski" <doktorski@gmail.com> napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:08936d08-6c20-47c0-bcf9-c97f48ad1ec0@l17g2000yqe.googlegroups.com... On 24 Lis, 17:44, "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote: My秎a砮m, 縠 w tym przypadku to komplet, ale ciekawi mnie to dostrajanie i poprawianie mocy. Co do wydechu - to wiem, 縠 tylko ego. |
|
Data: 2010-11-24 11:14:10 | |
Autor: doktorski | |
Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic | |
On 24 Lis, 17:58, "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:
My la em, e w tym przypadku to komplet, ale ciekawi mnie to dostrajanie iNie, to nie jest komplet. Ale wyfuk i modul to zalecane polaczenie. Co daje? Poprawe przebiegu krzywej momentu i mocy - to wersja dla myslacych. Poprawe mocy o kilkanascie kuni i prawo do naklejenia stickera na owiewce - wersja dla lanserow. Do Michala: Skoro juz inwestujesz w wydech i modul to nie zaluj na akcesoryjny filtr. Chyba, ze jestes po tej stronie barykady, ktora uwaza, ze taki filtr przepuszcza tone piachu rocznie itede. Nie namawiam ale polecam. Dalej: tak jak rozmawialismy zadna mapa z www nie bedzie idealna dla Twojego motocykla. Bez hamowni sie nie obejdzie. Z drugiej strony kazda mapa zblizona do konfiguracji Twojego motocykla i przeznaczona do konkretnego typu modulu bedzie bogatsza od serii ale nic nie zepsuje. Po prostu nie wykorzystasz tego co moze Ci zaoferowac silnik. W najgorszym przypadku krzywa momentu zlapie jakis dolek albocos. Poczujesz. Mozesz tez smialo przewalic sobie kazda z map dla PCV i potestowac. Nadal jednak twierdze, ze beda to odczucia subiektywne. Tu nic nie zastapi hamowni. O2eliminator: sprytne rozwiazanie ulatwiajace prace modulom ale z pewnymi ograniczeniami. Standardowo O2 sensor informuje ECU o skladzie mieszanki (lambda, AFR - jak kto woli). Jesli jest zbyt bogata - ECU zmniejsza dawke paliwa. Jesli zbyt uboga - odwrotnie. Myk polega na tym, ze jesli wzbogacisz modulem mieszanke poza zakres akceptowalny dla ECU jako norma (a normy jakie sa wszyscy wiemy) ECU zareaguje zubozeniem mieszanki. I cala robota modulu idzie w powietrze. Dzieki O2 eliminator ECU zawsze dostaje informacje o AFR na tym samym poziomie (np. 15,0). Na rynku dostepne sa tez bardziej zaawansowane rozwiazania czyli O2 modulatory - w przypadku kiedy producent silnika opracowuje rozne wartosci AFR dla roznych stanow TPS i rpm (a tak wlasnie jest w nowszych modelach motocykli - ECU sa w stanie przetwarzac odpowiednio duze ilosci danych i wysterowac na ich podstawie do 8 wtryskiwaczy) konieczne jest dostosowywanie sygnalu O2 sensora dla ECU. Inaczej bedzie prawie tak jak bez O2 eliminatora. Jednoczesnie sygnal z sensora wykorzystywany moze byc przez modul do biezacej kontroli skladu mieszanki i jego optymalizacji. pzdr, dr 14/525 |
|
Data: 2010-11-24 18:45:42 | |
Autor: Mr.Pisiek | |
Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic | |
W dniu 2010-11-24 17:44, Marcin N pisze:
Czo艂em ! Ju偶 wyja艣niam : Zakupi艂em now膮 CB1000R w salonie. Lubi臋 Hondy a ten Stretfighter podoba mi si臋 BARDZO. Normy Euro3 spowodowa艂y 偶e ten LITROWY motocykl brzmi jak elektryczny MELEX a nie jak uliczny 艁OBUZ. Chc臋 to zmieni膰. Opr贸cz cudownego d藕wi臋ku t艂umika osiagn臋 r贸wnie偶 efekt polegaj膮cy na tym 偶e zamy艣lone PANIE w osobowych autach us艂ysz膮 mnie pr臋dzej ni偶 ja zd膮偶臋 si臋 zirytowa膰 ich taktyk膮 jazdy w mie艣cie. To moje osobiste zdanie ale uwa偶am 偶e g艂o艣niejszy wydech ma wp艂yw na bezpiecze艅stwo jazdy. Im szybciej Ci臋 us艂ysz膮 tym szybciej polookaj膮 w lusterka. Nie m贸wi臋 tu bro艅 bo偶e o jakim艣 ryku go艂ych rur wydechowych bo to wiocha ale rasowy ryk silnika litrowego + Akra to jest to co mam na mysli pisz膮c "G艂osniejszy" Katalizator wygl膮da jak woreczek MOSZNOWY i nale偶y si臋 go pozby膰 z przyczyn estetycznych. Ten fabryczny uk艂ad wa偶y te偶 du偶o. Ten model Akrapovica podoba mi si臋 jak SMOK (wersja Titan) Wykres momentu obrotowego po wymianie uk艂adu te偶 mi si臋 podoba - bo jak zapewne wiesz to moment jest odpowiedzialny za przyspieszenie maszyny a nie moc. Nie je偶d偶臋 na 偶adnym torze dlatego w艂a艣nie zale偶y mi na takich modernizacjach kt贸re nie b臋d膮 mia艂y negatywnego wp艂ywu na 偶ywotno艣膰 silnika. ( dlatego pragn臋 wgra膰 w艂a艣ciw膮 map臋 do PCV ) A moje EGO jest OK i t艂umik tutaj nie gra roli :-))))) Pozdrawiam Micha艂 |
|
Data: 2010-11-24 18:32:38 | |
Autor: kakmar | |
Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic | |
Dnia 24.11.2010 Mr.Pisiek <pietrucha.michal@gmail.com> napisa艂/a:
To nie lepiej by艂o kupi膰 od razu co艣 szybkiego? -- kakmaratgmaildotcom emotikonys膮dlaemo |
|
Data: 2010-11-24 19:39:28 | |
Autor: Mr.Pisiek | |
Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic | |
W dniu 2010-11-24 19:32, kakmar pisze:
Dnia 24.11.2010 Mr.Pisiek<pietrucha.michal@gmail.com> napisa艂/a:Mi艂o艣膰 od pierwszego wejrzenia ........ wiesz jak to jest :-)))) |
|
Data: 2010-11-24 20:26:48 | |
Autor: Ivam | |
Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic | |
U偶ytkownik "Mr.Pisiek" <pietrucha.michal@gmail.com> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:icjj33$d4b$1@news.task.gda.pl...
Normy Euro3 spowodowa艂y 偶e ten LITROWY motocykl brzmi jak elektryczny MELEX a nie jak uliczny 艁OBUZ. Chc臋 to zmieni膰. No i powod ok. Opr贸cz cudownego d藕wi臋ku t艂umika osiagn臋 r贸wnie偶 efekt polegaj膮cy na tym 偶e zamy艣lone PANIE w osobowych autach us艂ysz膮 mnie pr臋dzej ni偶 ja zd膮偶臋 si臋 zirytowa膰 ich taktyk膮 jazdy w mie艣cie. Jechales KIEDYS puszka? Wyprzedzil Cie WTEDY ktos z glosnym wydechem? Jesli USLYSZALES go 10, 20, 50, 100 czy tam 300m wczesniej (JADACEGO za Toba) to gratuluje SUPER zajebistego zmyslu sluchu. Ja takiego NIE posiadam i watpie, zeby wiekszosc PANI w tej materii roznila sie ODE MNIE. W praktyce jest tak, ze glosnego AKRAPA kilent/klientka w PUSZCE uslyszy dopiero jak zostanie wyprzedzona przez LOBUZA. To moje osobiste zdanie ale uwa偶am 偶e g艂o艣niejszy wydech ma wp艂yw na bezpiecze艅stwo jazdy. Im szybciej Ci臋 us艂ysz膮 tym szybciej polookaj膮 w lusterka. Jak zaczniesz JEZDZIC tak, zeby przewidywac zachowania INNYCH to glosna PUSZKA dla zwiekszenia BEZPIECZENSTWA nie bedzie Ci potrzebna. Jedynie w KORKU gdy sie stoi ~5m za puszka i sie zrobi PRZEGAZOWKE to wtedy ewentualnie PANI uslyszy. A dres zastawi Ci droge. Katalizator wygl膮da jak woreczek MOSZNOWY i nale偶y si臋 go pozby膰 z przyczyn estetycznych. No i zajebiscie. Ten fabryczny uk艂ad wa偶y te偶 du偶o.[...] Wykres momentu obrotowego po wymianie uk艂adu te偶 mi si臋 podoba[...] Nie je偶d偶臋 na 偶adnym torze Jak nie JEZDZISZ po torze, to po chuj Ci niewiadomo JAKA poprawa MOMENTU i niewiadomo jakie ODCHUDZANIE maszyny? Zeby nie bylo watpliwosci: uwazam, ze akcesoryjne wydechy sa ok, ale takie kombinowanie i tlumaczenia jakie tu odstawiasz przypominaja mi siebie samego, kiedy musze wyjasnic mojej kobiecie koniecznosc zakupu nowych opon zamiast nowej kiecki. Tu sa precle - nie musisz sie tlumaczyc jesli nie chcesz:) A moje EGO jest OK i t艂umik tutaj nie gra roli :-))))) Taaa... moje tez... ale i tak chce przelotowke. I tez bede tlumaczyl dziewczynie/zonie/sasiadom/policjantom etc. bardzo racjonalne powody zakupu tej puszki, mimo ze w codziennym zastosowaniu nie ma on wplywu kompletnie na nic. A propos - Kuczu: lezy u Ciebie ta puszka jeszcze? Bo pamietam o niej;) -- pzdr: Ivam |
|
Data: 2010-11-24 11:55:05 | |
Autor: doktorski | |
Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic | |
On 24 Lis, 20:26, "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm> wrote:
Jak nie JEZDZISZ po torze, to po chuj Ci niewiadomo JAKA poprawa MOMENTU iPochuj to pingwin w wodzie stoi, jak mawiaja starzy indianie. Jezdziles kiedys motocyklem przed i po modyfikacjach? Wiesz o ile wiekszy fun z jazdy moze dac ten sam motocykl lekko dlubniety? Pomijam swiadomie wzgledy estetyczne czyli to co widac i slychac. Jesli nie jezdziles (a na to mi wyglada) to nie zadawaj glupich pytan. Zeby nie bylo watpliwosci:Widac masz zupelnie inne problemy niz watkotfurca. pzdr, dr 14/525 |
|
Data: 2010-11-24 12:59:33 | |
Autor: AZ | |
Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic | |
On 24 Lis, 20:55, doktorski <doktor...@gmail.com> wrote:
Ty ju jednemu stuningowa砮 tak 14, 縠 gdy go zapyta砮m "i jak?" zrobi oczy jak stare z硂t體ki i powiedzia "kurwa, stary - to by demon, musia砮m wgra 砤godniejsz map" a Tobie nawet si nie przyzna ;-) -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2010-11-24 13:21:37 | |
Autor: doktorski | |
Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic | |
On 24 Lis, 21:59, AZ <artur.zabron...@gmail.com> wrote:
Ty ju jednemu stuningowa砮 tak 14, 縠 gdy go zapyta砮m "i jak?"Przepraszam, nie chcialem. Mi mowil, ze fajnie na kolo wstaje juz od 4krpm.... :) No, ale ostateczna weryfikacja map odbyla sie AFAIK u Tomka Kedziora, ktoren to Tomek ustawil drynde pod preferencje wlasciciela. I mi nic do tego :) pzdr, dr 14/525 |
|
Data: 2010-11-24 21:35:45 | |
Autor: Marcin N | |
Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic | |
Uzytkownik "doktorski" <doktorski@gmail.com> napisal w wiadomosci grup dyskusyjnych:5cbacec4-a439-4940-a7d6-07fb7d73b667@y2g2000prf.googlegroups.com... Jezdziles kiedys motocyklem przed i po modyfikacjach? Wiesz o ile Nie jezdzilem i nie wiem. Intryguje mnie jednak, czy komukolwiek jest potrzebne poprawianie parametr體 pojazdu, kt髍y ma osiagi ustepujace jedynie bolidowi F1. Jak znakomitym kierowca trzeba byc, zeby te (niezmodyfikowane) osiagi wykorzystac w pelni i odczuwac niedosyt. Nie wyobrazam sobie innej motywacji niz zawodnicza jazda na torze, a kazdy inny pow骴 wydaje mi sie zwyczajnym lansem. Przy czym lans nie jest zly, tylko po co udawac, ze jest inny pow骴. Sam dla lansu "stuningowalem" sw骿 motocykl o paski na felgach. ;) |
|
Data: 2010-11-24 12:54:57 | |
Autor: AZ | |
Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic | |
On 24 Lis, 21:35, "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:
Powiem Ci na moim przyk砤dzie - w UE mamy co takiego jak normy EuroX kt髍e to pojazdy musz spe硁ia no i przez te spe硁ianie tych norm motocykle nie je縟勘 tak jak by si chcia硂 縠by je糳zi硑. Przy 4-5 krpm mia砮m dziur w momencie kt髍a by砤 wyra糿ie odczuwalna do takiego stopnia, 縠 mnie to irytowa硂. 4 podk砤dki pod iglice za砤twi硑 spraw i zygzak jedzi tak jak ma jecha. Intryguje mnie jednak, czy komukolwiek jest potrzebne poprawianie parametr wNie wiem czemu tak jarasz si por體nywaniem osi眊體 motocykli do Boxtera czy F1. Czy Boxter/F1 to jest maksymalnie maksimum? Mam Zygzaka od ponad 1,5 roku i mimo tych 160 KM po przejechaniu 55 kkm jego osi眊i przesta硑 mnie zadowala, a wr阠z przy ruszaniu na 秝iat砤ch musz si odpycha nogami. Nie wyobrazam sobie innej motywacji niz zawodnicza jazda na torze, a kazdyPoje糳zisz troch i sam si przekonasz. BTW. Czemu zamieni砮 GS500 na Fazera skoro ten pierwszy mia osi眊i Boxtera? Przy czym lans nie jest zly, tylko po co udawac, ze jest inny pow d. Sam dlaNie rozr罂niasz tuningu optycznego od tego technicznego. Poza tym jak lansowa si mocniejszym od seryjnego motocyklem? Na owiewce sobie wykres z hamowni wyklei? -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2010-11-24 21:41:11 | |
Autor: Ivam | |
Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic | |
Uzytkownik "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisal w wiadomosci grup dyskusyjnych:icjsu9$g6b$1@news.onet.pl...
Intryguje mnie jednak, czy komukolwiek jest potrzebne poprawianie parametr體 pojazdu, kt髍y ma osiagi ustepujace jedynie bolidowi F1. Jak znakomitym kierowca trzeba byc, zeby te (niezmodyfikowane) osiagi wykorzystac w pelni i odczuwac niedosyt. Musisz zrozumiec miedzy "potrzeba", a "chec". I po problemie. Przy czym lans nie jest zly, tylko po co udawac, ze jest inny pow骴. I tutaj sie z Toba zgadzam w 100% i mniej/wiecej o tym byl moj wczesniejszy post. -- pzdr: Ivam |
|
Data: 2010-11-24 21:36:51 | |
Autor: Ivam | |
Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic | |
Uzytkownik "doktorski" <doktorski@gmail.com> napisal w wiadomosci grup dyskusyjnych:5cbacec4-a439-4940-a7d6-07fb7d73b667@y2g2000prf.googlegroups.com...
Jezdziles kiedys motocyklem przed i po modyfikacjach? Wiesz o ile Wiem. Przeczytaj jeszcze raz mojego posta i posta autora tematu. Moze zapalpiesz o co mi chodzilo. Jak nie zalapiesz to nie wysilaj sie na kolejna odpowiedz. Widac masz zupelnie inne problemy niz watkotfurca. Jak wyzej. -- pzdr: Ivam |
|
Data: 2010-11-24 21:22:19 | |
Autor: Kuczu | |
Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic | |
W dniu 2010-11-24 20:26, Ivam pisze:
A propos - Kuczu: lezy u Ciebie ta puszka jeszcze? Bo pamietam o niej;) Wisi pod sufitem w garazu i czeka. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :) Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ |
|
Data: 2010-11-24 23:45:03 | |
Autor: marider | |
Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic | |
W dniu 2010-11-24 20:26, Ivam pisze:
Opr贸cz cudownego d藕wi臋ku t艂umika osiagn臋 r贸wnie偶 efekt polegaj膮cy na Tak, edukacja w Polsce lezy i kwiczy z roku na rok. Pewnie juz niewiele osob w ogole wie co to jest efekt Dopplera (tu jest kilka prostych rachunkow z wyjasnieniem -> http://www.if.pw.edu.pl/~mrow/doppler/ ) "Loud pipes saves lives" to bzdura! Za to policjanci i diagnosta na pewno sie uciesza choc fakt ze po wstawieniu chocby koncowek, K&N i PC3 (badz PC V) reakcja moto na gaz i osiagi jest diametralnie rozna. Wyglad i oszczednosc na masie swoja droga ;) Pzdr PS: tez mialem smaka na Akrapa ale mi przeszlo raczej po poprzedniej RN20 i pelnym ukladzie. niby wydech super och i ach najlepszy ale dzwiek taki sobie jak na moje ucho, teraz bedzie chyba 3/4 Yoshi - tj. gole puszki + y-pipe - szkoda mi tracic dol na ulice.. -- marider Wsciekla Rn22 + dodatki |
|
Data: 2010-11-25 17:28:38 | |
Autor: Ivam | |
Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic | |
U偶ytkownik "marider" <marider_WYTNIJ@go2.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:ick4hh$nbr$1@news.net.icm.edu.pl...
Tak, edukacja w Polsce lezy i kwiczy z roku na rok. Pewnie juz niewiele osob w ogole wie co to jest efekt Dopplera (tu jest kilka prostych rachunkow z wyjasnieniem -> http://www.if.pw.edu.pl/~mrow/doppler/ ) To mialem w podstawowce. Jedna z rzeczy, ktore najlepiej zapamietalem z calej tamtej szkoly. OIDP nie ma tam nic o glosnosci, a jedynie czestotliwosci. Mozna brac pod uwage ewentualnie zaleznosc przenikania dzwieku przez rozne materialy w zaleznosci od czestotliwosci, ale nie tu bym doszukiwal sie tego, ze glosnej maszyny samochodziarze nie uslysza wczesniej. Mozna sobie zrobic eksperyment stacjonarny. Wezmy glosniki i puscmy muzyke z tych glosnikow. Jesli staniemy przed glosnikami to bedziemy slyszec dzwiek glosniej niz jesli staniemy za glosnikami. Jesli wezmiemy motocykl, nawet na fabrycznej puszce, odpalimy go i staniemy w odleglosci jednego metra za maszyna (od strony czerwonych swiatel) oraz w odleglosci jednego metra z przodu maszyny (od strony bialych swiatel) to na 100% bedziemy slyszec roznice. A teraz wystarczy skumac fakty - dzwiek z wydechu "idzie" do "tylu" maszyny. Osoba siedzaca w puszce skierowana jest do przodu, za soba ma jeszcze fotel, drzwi, tylna kanapa, caly bagaznik i kupe roznych rzeczy, ktore utrudniaja dostep dzwiekow z zewnatrz... jak rozumowanie do niektorych nie dociera to zawsze mozna zrobic empiryczne badania, zdjac tlumik z motocykla i poprosic kolege, zeby jechal za nami, a potem nas wyprzedzil. Na 100% nawet gluchy uslyszy roznice i dojdzie do wniosku, ze dzwiek z glosnego wydechu przed nami jest zdecydowanie glosniejszy niz ten za nami. "Loud pipes saves lives" to bzdura! Kwestia sporna. Uwazam, ze jednak w pewnej materii to powiedzenie to prawda. Chodzi mi o zycie/zdrowie pieszych i rowerzystow ktorzy (momentami odnosze takie wrazenie) sa kompletnie slepi. -- pzdr: Ivam |
|