Data: 2010-11-24 17:44:45 | |
Autor: Marcin N | |
Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic | |
Użytkownik "Mr.Pisiek" <pietrucha.michal@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ichd4v$ggb$1@news.task.gda.pl... Witam ! Zdradź mi, po co się instaluje takie rzeczy w motocyklu? Zawsze mnie ciekawiło, czy chodzi tylko o poprawienie ego, czy faktycznie potrzebne to komuś, kto nie jest zawodowym ścigantem. |
|
Data: 2010-11-24 08:50:39 | |
Autor: doktorski | |
Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic | |
On 24 Lis, 17:44, "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:
Zdrad mi, po co si instaluje takie rzeczy w motocyklu? Zawsze mniePytasz o wydech czy o rozwiazania do strojenia? pzdr, dr 14/525 |
|
Data: 2010-11-24 17:58:21 | |
Autor: Marcin N | |
Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic | |
Uytkownik "doktorski" <doktorski@gmail.com> napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:08936d08-6c20-47c0-bcf9-c97f48ad1ec0@l17g2000yqe.googlegroups.com... On 24 Lis, 17:44, "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote: Mylaem, e w tym przypadku to komplet, ale ciekawi mnie to dostrajanie i poprawianie mocy. Co do wydechu - to wiem, e tylko ego. |
|
Data: 2010-11-24 11:14:10 | |
Autor: doktorski | |
Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic | |
On 24 Lis, 17:58, "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:
My la em, e w tym przypadku to komplet, ale ciekawi mnie to dostrajanie iNie, to nie jest komplet. Ale wyfuk i modul to zalecane polaczenie. Co daje? Poprawe przebiegu krzywej momentu i mocy - to wersja dla myslacych. Poprawe mocy o kilkanascie kuni i prawo do naklejenia stickera na owiewce - wersja dla lanserow. Do Michala: Skoro juz inwestujesz w wydech i modul to nie zaluj na akcesoryjny filtr. Chyba, ze jestes po tej stronie barykady, ktora uwaza, ze taki filtr przepuszcza tone piachu rocznie itede. Nie namawiam ale polecam. Dalej: tak jak rozmawialismy zadna mapa z www nie bedzie idealna dla Twojego motocykla. Bez hamowni sie nie obejdzie. Z drugiej strony kazda mapa zblizona do konfiguracji Twojego motocykla i przeznaczona do konkretnego typu modulu bedzie bogatsza od serii ale nic nie zepsuje. Po prostu nie wykorzystasz tego co moze Ci zaoferowac silnik. W najgorszym przypadku krzywa momentu zlapie jakis dolek albocos. Poczujesz. Mozesz tez smialo przewalic sobie kazda z map dla PCV i potestowac. Nadal jednak twierdze, ze beda to odczucia subiektywne. Tu nic nie zastapi hamowni. O2eliminator: sprytne rozwiazanie ulatwiajace prace modulom ale z pewnymi ograniczeniami. Standardowo O2 sensor informuje ECU o skladzie mieszanki (lambda, AFR - jak kto woli). Jesli jest zbyt bogata - ECU zmniejsza dawke paliwa. Jesli zbyt uboga - odwrotnie. Myk polega na tym, ze jesli wzbogacisz modulem mieszanke poza zakres akceptowalny dla ECU jako norma (a normy jakie sa wszyscy wiemy) ECU zareaguje zubozeniem mieszanki. I cala robota modulu idzie w powietrze. Dzieki O2 eliminator ECU zawsze dostaje informacje o AFR na tym samym poziomie (np. 15,0). Na rynku dostepne sa tez bardziej zaawansowane rozwiazania czyli O2 modulatory - w przypadku kiedy producent silnika opracowuje rozne wartosci AFR dla roznych stanow TPS i rpm (a tak wlasnie jest w nowszych modelach motocykli - ECU sa w stanie przetwarzac odpowiednio duze ilosci danych i wysterowac na ich podstawie do 8 wtryskiwaczy) konieczne jest dostosowywanie sygnalu O2 sensora dla ECU. Inaczej bedzie prawie tak jak bez O2 eliminatora. Jednoczesnie sygnal z sensora wykorzystywany moze byc przez modul do biezacej kontroli skladu mieszanki i jego optymalizacji. pzdr, dr 14/525 |
|
Data: 2010-11-24 18:45:42 | |
Autor: Mr.Pisiek | |
Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic | |
W dniu 2010-11-24 17:44, Marcin N pisze:
Czołem ! Już wyjaśniam : Zakupiłem nową CB1000R w salonie. Lubię Hondy a ten Stretfighter podoba mi się BARDZO. Normy Euro3 spowodowały że ten LITROWY motocykl brzmi jak elektryczny MELEX a nie jak uliczny ŁOBUZ. Chcę to zmienić. Oprócz cudownego dźwięku tłumika osiagnę również efekt polegający na tym że zamyślone PANIE w osobowych autach usłyszą mnie prędzej niż ja zdążę się zirytować ich taktyką jazdy w mieście. To moje osobiste zdanie ale uważam że głośniejszy wydech ma wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Im szybciej Cię usłyszą tym szybciej polookają w lusterka. Nie mówię tu broń boże o jakimś ryku gołych rur wydechowych bo to wiocha ale rasowy ryk silnika litrowego + Akra to jest to co mam na mysli pisząc "Głosniejszy" Katalizator wygląda jak woreczek MOSZNOWY i należy się go pozbyć z przyczyn estetycznych. Ten fabryczny układ waży też dużo. Ten model Akrapovica podoba mi się jak SMOK (wersja Titan) Wykres momentu obrotowego po wymianie układu też mi się podoba - bo jak zapewne wiesz to moment jest odpowiedzialny za przyspieszenie maszyny a nie moc. Nie jeżdżę na żadnym torze dlatego właśnie zależy mi na takich modernizacjach które nie będą miały negatywnego wpływu na żywotność silnika. ( dlatego pragnę wgrać właściwą mapę do PCV ) A moje EGO jest OK i tłumik tutaj nie gra roli :-))))) Pozdrawiam Michał |
|
Data: 2010-11-24 18:32:38 | |
Autor: kakmar | |
Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic | |
Dnia 24.11.2010 Mr.Pisiek <pietrucha.michal@gmail.com> napisał/a:
To nie lepiej było kupić od razu coś szybkiego? -- kakmaratgmaildotcom emotikonysądlaemo |
|
Data: 2010-11-24 19:39:28 | |
Autor: Mr.Pisiek | |
Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic | |
W dniu 2010-11-24 19:32, kakmar pisze:
Dnia 24.11.2010 Mr.Pisiek<pietrucha.michal@gmail.com> napisał/a:Miłość od pierwszego wejrzenia ........ wiesz jak to jest :-)))) |
|
Data: 2010-11-24 20:26:48 | |
Autor: Ivam | |
Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic | |
Użytkownik "Mr.Pisiek" <pietrucha.michal@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:icjj33$d4b$1@news.task.gda.pl...
Normy Euro3 spowodowały że ten LITROWY motocykl brzmi jak elektryczny MELEX a nie jak uliczny ŁOBUZ. Chcę to zmienić. No i powod ok. Oprócz cudownego dźwięku tłumika osiagnę również efekt polegający na tym że zamyślone PANIE w osobowych autach usłyszą mnie prędzej niż ja zdążę się zirytować ich taktyką jazdy w mieście. Jechales KIEDYS puszka? Wyprzedzil Cie WTEDY ktos z glosnym wydechem? Jesli USLYSZALES go 10, 20, 50, 100 czy tam 300m wczesniej (JADACEGO za Toba) to gratuluje SUPER zajebistego zmyslu sluchu. Ja takiego NIE posiadam i watpie, zeby wiekszosc PANI w tej materii roznila sie ODE MNIE. W praktyce jest tak, ze glosnego AKRAPA kilent/klientka w PUSZCE uslyszy dopiero jak zostanie wyprzedzona przez LOBUZA. To moje osobiste zdanie ale uważam że głośniejszy wydech ma wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Im szybciej Cię usłyszą tym szybciej polookają w lusterka. Jak zaczniesz JEZDZIC tak, zeby przewidywac zachowania INNYCH to glosna PUSZKA dla zwiekszenia BEZPIECZENSTWA nie bedzie Ci potrzebna. Jedynie w KORKU gdy sie stoi ~5m za puszka i sie zrobi PRZEGAZOWKE to wtedy ewentualnie PANI uslyszy. A dres zastawi Ci droge. Katalizator wygląda jak woreczek MOSZNOWY i należy się go pozbyć z przyczyn estetycznych. No i zajebiscie. Ten fabryczny układ waży też dużo.[...] Wykres momentu obrotowego po wymianie układu też mi się podoba[...] Nie jeżdżę na żadnym torze Jak nie JEZDZISZ po torze, to po chuj Ci niewiadomo JAKA poprawa MOMENTU i niewiadomo jakie ODCHUDZANIE maszyny? Zeby nie bylo watpliwosci: uwazam, ze akcesoryjne wydechy sa ok, ale takie kombinowanie i tlumaczenia jakie tu odstawiasz przypominaja mi siebie samego, kiedy musze wyjasnic mojej kobiecie koniecznosc zakupu nowych opon zamiast nowej kiecki. Tu sa precle - nie musisz sie tlumaczyc jesli nie chcesz:) A moje EGO jest OK i tłumik tutaj nie gra roli :-))))) Taaa... moje tez... ale i tak chce przelotowke. I tez bede tlumaczyl dziewczynie/zonie/sasiadom/policjantom etc. bardzo racjonalne powody zakupu tej puszki, mimo ze w codziennym zastosowaniu nie ma on wplywu kompletnie na nic. A propos - Kuczu: lezy u Ciebie ta puszka jeszcze? Bo pamietam o niej;) -- pzdr: Ivam |
|
Data: 2010-11-24 11:55:05 | |
Autor: doktorski | |
Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic | |
On 24 Lis, 20:26, "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm> wrote:
Jak nie JEZDZISZ po torze, to po chuj Ci niewiadomo JAKA poprawa MOMENTU iPochuj to pingwin w wodzie stoi, jak mawiaja starzy indianie. Jezdziles kiedys motocyklem przed i po modyfikacjach? Wiesz o ile wiekszy fun z jazdy moze dac ten sam motocykl lekko dlubniety? Pomijam swiadomie wzgledy estetyczne czyli to co widac i slychac. Jesli nie jezdziles (a na to mi wyglada) to nie zadawaj glupich pytan. Zeby nie bylo watpliwosci:Widac masz zupelnie inne problemy niz watkotfurca. pzdr, dr 14/525 |
|
Data: 2010-11-24 12:59:33 | |
Autor: AZ | |
Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic | |
On 24 Lis, 20:55, doktorski <doktor...@gmail.com> wrote:
Ty ju jednemu stuningowae tak 14, e gdy go zapytaem "i jak?" zrobi oczy jak stare zotwki i powiedzia "kurwa, stary - to by demon, musiaem wgra agodniejsz map" a Tobie nawet si nie przyzna ;-) -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2010-11-24 13:21:37 | |
Autor: doktorski | |
Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic | |
On 24 Lis, 21:59, AZ <artur.zabron...@gmail.com> wrote:
Ty ju jednemu stuningowae tak 14, e gdy go zapytaem "i jak?"Przepraszam, nie chcialem. Mi mowil, ze fajnie na kolo wstaje juz od 4krpm.... :) No, ale ostateczna weryfikacja map odbyla sie AFAIK u Tomka Kedziora, ktoren to Tomek ustawil drynde pod preferencje wlasciciela. I mi nic do tego :) pzdr, dr 14/525 |
|
Data: 2010-11-24 21:35:45 | |
Autor: Marcin N | |
Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic | |
Uzytkownik "doktorski" <doktorski@gmail.com> napisal w wiadomosci grup dyskusyjnych:5cbacec4-a439-4940-a7d6-07fb7d73b667@y2g2000prf.googlegroups.com... Jezdziles kiedys motocyklem przed i po modyfikacjach? Wiesz o ile Nie jezdzilem i nie wiem. Intryguje mnie jednak, czy komukolwiek jest potrzebne poprawianie parametrw pojazdu, ktry ma osiagi ustepujace jedynie bolidowi F1. Jak znakomitym kierowca trzeba byc, zeby te (niezmodyfikowane) osiagi wykorzystac w pelni i odczuwac niedosyt. Nie wyobrazam sobie innej motywacji niz zawodnicza jazda na torze, a kazdy inny powd wydaje mi sie zwyczajnym lansem. Przy czym lans nie jest zly, tylko po co udawac, ze jest inny powd. Sam dla lansu "stuningowalem" swj motocykl o paski na felgach. ;) |
|
Data: 2010-11-24 12:54:57 | |
Autor: AZ | |
Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic | |
On 24 Lis, 21:35, "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:
Powiem Ci na moim przykadzie - w UE mamy co takiego jak normy EuroX ktre to pojazdy musz spenia no i przez te spenianie tych norm motocykle nie jed tak jak by si chciao eby jedziy. Przy 4-5 krpm miaem dziur w momencie ktra bya wyranie odczuwalna do takiego stopnia, e mnie to irytowao. 4 podkadki pod iglice zaatwiy spraw i zygzak jedzi tak jak ma jecha. Intryguje mnie jednak, czy komukolwiek jest potrzebne poprawianie parametr wNie wiem czemu tak jarasz si porwnywaniem osigw motocykli do Boxtera czy F1. Czy Boxter/F1 to jest maksymalnie maksimum? Mam Zygzaka od ponad 1,5 roku i mimo tych 160 KM po przejechaniu 55 kkm jego osigi przestay mnie zadowala, a wrcz przy ruszaniu na wiatach musz si odpycha nogami. Nie wyobrazam sobie innej motywacji niz zawodnicza jazda na torze, a kazdyPojedzisz troch i sam si przekonasz. BTW. Czemu zamienie GS500 na Fazera skoro ten pierwszy mia osigi Boxtera? Przy czym lans nie jest zly, tylko po co udawac, ze jest inny pow d. Sam dlaNie rozrniasz tuningu optycznego od tego technicznego. Poza tym jak lansowa si mocniejszym od seryjnego motocyklem? Na owiewce sobie wykres z hamowni wyklei? -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2010-11-24 21:41:11 | |
Autor: Ivam | |
Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic | |
Uzytkownik "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisal w wiadomosci grup dyskusyjnych:icjsu9$g6b$1@news.onet.pl...
Intryguje mnie jednak, czy komukolwiek jest potrzebne poprawianie parametrw pojazdu, ktry ma osiagi ustepujace jedynie bolidowi F1. Jak znakomitym kierowca trzeba byc, zeby te (niezmodyfikowane) osiagi wykorzystac w pelni i odczuwac niedosyt. Musisz zrozumiec miedzy "potrzeba", a "chec". I po problemie. Przy czym lans nie jest zly, tylko po co udawac, ze jest inny powd. I tutaj sie z Toba zgadzam w 100% i mniej/wiecej o tym byl moj wczesniejszy post. -- pzdr: Ivam |
|
Data: 2010-11-24 21:36:51 | |
Autor: Ivam | |
Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic | |
Uzytkownik "doktorski" <doktorski@gmail.com> napisal w wiadomosci grup dyskusyjnych:5cbacec4-a439-4940-a7d6-07fb7d73b667@y2g2000prf.googlegroups.com...
Jezdziles kiedys motocyklem przed i po modyfikacjach? Wiesz o ile Wiem. Przeczytaj jeszcze raz mojego posta i posta autora tematu. Moze zapalpiesz o co mi chodzilo. Jak nie zalapiesz to nie wysilaj sie na kolejna odpowiedz. Widac masz zupelnie inne problemy niz watkotfurca. Jak wyzej. -- pzdr: Ivam |
|
Data: 2010-11-24 21:22:19 | |
Autor: Kuczu | |
Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic | |
W dniu 2010-11-24 20:26, Ivam pisze:
A propos - Kuczu: lezy u Ciebie ta puszka jeszcze? Bo pamietam o niej;) Wisi pod sufitem w garazu i czeka. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :) Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ |
|
Data: 2010-11-24 23:45:03 | |
Autor: marider | |
Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic | |
W dniu 2010-11-24 20:26, Ivam pisze:
Oprócz cudownego dźwięku tłumika osiagnę również efekt polegający na Tak, edukacja w Polsce lezy i kwiczy z roku na rok. Pewnie juz niewiele osob w ogole wie co to jest efekt Dopplera (tu jest kilka prostych rachunkow z wyjasnieniem -> http://www.if.pw.edu.pl/~mrow/doppler/ ) "Loud pipes saves lives" to bzdura! Za to policjanci i diagnosta na pewno sie uciesza choc fakt ze po wstawieniu chocby koncowek, K&N i PC3 (badz PC V) reakcja moto na gaz i osiagi jest diametralnie rozna. Wyglad i oszczednosc na masie swoja droga ;) Pzdr PS: tez mialem smaka na Akrapa ale mi przeszlo raczej po poprzedniej RN20 i pelnym ukladzie. niby wydech super och i ach najlepszy ale dzwiek taki sobie jak na moje ucho, teraz bedzie chyba 3/4 Yoshi - tj. gole puszki + y-pipe - szkoda mi tracic dol na ulice.. -- marider Wsciekla Rn22 + dodatki |
|
Data: 2010-11-25 17:28:38 | |
Autor: Ivam | |
Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic | |
Użytkownik "marider" <marider_WYTNIJ@go2.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ick4hh$nbr$1@news.net.icm.edu.pl...
Tak, edukacja w Polsce lezy i kwiczy z roku na rok. Pewnie juz niewiele osob w ogole wie co to jest efekt Dopplera (tu jest kilka prostych rachunkow z wyjasnieniem -> http://www.if.pw.edu.pl/~mrow/doppler/ ) To mialem w podstawowce. Jedna z rzeczy, ktore najlepiej zapamietalem z calej tamtej szkoly. OIDP nie ma tam nic o glosnosci, a jedynie czestotliwosci. Mozna brac pod uwage ewentualnie zaleznosc przenikania dzwieku przez rozne materialy w zaleznosci od czestotliwosci, ale nie tu bym doszukiwal sie tego, ze glosnej maszyny samochodziarze nie uslysza wczesniej. Mozna sobie zrobic eksperyment stacjonarny. Wezmy glosniki i puscmy muzyke z tych glosnikow. Jesli staniemy przed glosnikami to bedziemy slyszec dzwiek glosniej niz jesli staniemy za glosnikami. Jesli wezmiemy motocykl, nawet na fabrycznej puszce, odpalimy go i staniemy w odleglosci jednego metra za maszyna (od strony czerwonych swiatel) oraz w odleglosci jednego metra z przodu maszyny (od strony bialych swiatel) to na 100% bedziemy slyszec roznice. A teraz wystarczy skumac fakty - dzwiek z wydechu "idzie" do "tylu" maszyny. Osoba siedzaca w puszce skierowana jest do przodu, za soba ma jeszcze fotel, drzwi, tylna kanapa, caly bagaznik i kupe roznych rzeczy, ktore utrudniaja dostep dzwiekow z zewnatrz... jak rozumowanie do niektorych nie dociera to zawsze mozna zrobic empiryczne badania, zdjac tlumik z motocykla i poprosic kolege, zeby jechal za nami, a potem nas wyprzedzil. Na 100% nawet gluchy uslyszy roznice i dojdzie do wniosku, ze dzwiek z glosnego wydechu przed nami jest zdecydowanie glosniejszy niz ten za nami. "Loud pipes saves lives" to bzdura! Kwestia sporna. Uwazam, ze jednak w pewnej materii to powiedzenie to prawda. Chodzi mi o zycie/zdrowie pieszych i rowerzystow ktorzy (momentami odnosze takie wrazenie) sa kompletnie slepi. -- pzdr: Ivam |
|