Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity

Data: 2012-05-08 08:34:06
Autor: Marcin N
Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity
Jak to jest z tą zębatką zdawczą?
Wymiana wyłącznie jej - przedłuża życie całego napędu, czy nie?
Logiczne, że jako najmniejszy element - zużywa się najszybciej, ale tyle się naczytałem, że wymieniać należy wyłącznie kompletny napęd, że aż muszę Was zapytać o zdanie.

Data: 2012-05-08 08:50:13
Autor: Marcin N
Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity
Przy okazji:

tak wygląda moja zębatka
http://i129.photobucket.com/albums/p235/MarcinN/motocykl/20120421232.jpg

Wymieniać?

Data: 2012-05-08 09:05:15
Autor: Kamil Nowak 'Amil'
Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity
Marcin N napisał(a):
Wymieniać?

E po co. Odmaluj tylko (na niebiesko). Ale wczesniej potraktuj ja fosolem, zeby ten nalot rdzy zlikwidowac.

--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead

Data: 2012-05-08 09:28:36
Autor: Marcin N
Marcin N napisał(a):
Wymieniać?

E po co. Odmaluj tylko (na niebiesko). Ale wczesniej potraktuj ja
fosolem, zeby ten nalot rdzy zlikwidowac.

Co trzeba zrobić, żeby otrzymać odpowiedź pozbawioną sarkazmu?

Data: 2012-05-08 00:33:47
Autor: ursyn
W dniu wtorek, 8 maja 2012 09:28:36 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

> E po co. Odmaluj tylko (na niebiesko). Ale wczesniej potraktuj ja
> fosolem, zeby ten nalot rdzy zlikwidowac.

Co trzeba zrobić, żeby otrzymać odpowiedĽ pozbawion± sarkazmu?

Nie znam się na tym totalnie, ale jak na moje zielone oko nieznaj±cej się lamy, to te zęby wykrzywiaj± się w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara. Mnie tam pomysł pomalowania na niebiesko się podoba. Pomaluj, i wymień na now± jak wyschnie.

Pozdrawiam
   ursyn

Data: 2012-05-08 01:23:10
Autor: Monster
On 8 Maj, 09:33, ursyn <ursy...@gmail.com> wrote:

> [...]

Nie znam się na tym totalnie, ale jak na moje zielone oko nieznaj±cej się lamy, to te zęby wykrzywiaj± się w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara.

Zębatkę trzeba odwrócić,to się wyprostuj±

Tomek

Data: 2012-05-08 10:34:06
Autor: Kamil Nowak 'Amil'
Monster napisał(a):
Zębatkę trzeba odwrócić,to się wyprostuj±

albo jezdzic do tylu

--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead

Data: 2012-05-08 10:36:36
Autor: AZ
On 05/08/2012 10:34 AM, Kamil Nowak 'Amil' wrote:
Zębatkę trzeba odwrócić,to się wyprostuj±

albo jezdzic do tylu

Eeee Tomek w BMW od zawsze odwraca zębatke i jak widać działa.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-05-08 16:03:42
Autor: Monster
W dniu 2012-05-08 10:36, AZ pisze:
On 05/08/2012 10:34 AM, Kamil Nowak 'Amil' wrote:
Zębatkę trzeba odwrócić,to się wyprostuj±

albo jezdzic do tylu

Eeee Tomek w BMW od zawsze odwraca zębatke i jak widać działa.

Musisz mi pokazać jak się zęby sko¶ne odwraca:-)

--
Tomek
BMW R1100S

Data: 2012-05-08 16:18:54
Autor: AZ
On 05/08/2012 04:03 PM, Monster wrote:

Eeee Tomek w BMW od zawsze odwraca zębatke i jak widać działa.

Musisz mi pokazać jak się zęby sko¶ne odwraca:-)

To taka ironia była bo w BMW zęby się wyłamuj± i miel± a nie wycieraj± ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-05-08 16:46:35
Autor: Monster
W dniu 2012-05-08 16:18, AZ pisze:
[...]

Tylko w jednym przypadku,ale to cegła i się nie liczy:-)
A mielonkę to raz zrobili¶my w Dnieprze kumpla jak się zachciało z koszem na kole jezdzić,chyba 8 poszło:-)

--
Tomek
BMW R1100S

Data: 2012-05-08 09:36:40
Autor: AZ
On 05/08/2012 09:28 AM, Marcin N wrote:

E po co. Odmaluj tylko (na niebiesko). Ale wczesniej potraktuj ja
fosolem, zeby ten nalot rdzy zlikwidowac.

Co trzeba zrobić, żeby otrzymać odpowiedź pozbawioną sarkazmu?

Musisz zmienić nick tak dla niepoznaki.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-05-08 10:38:08
Autor: OGONek~

Użytkownik "Marcin N" <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> napisał w wiadomości news:joahv3$41f$1news.task.gda.pl...

Co trzeba zrobić, żeby otrzymać odpowiedź pozbawioną sarkazmu?

Odpowiem Ci bez sarkazmu - zestaw napędowy jest częścią _eksploatacyjną_ jak klocki hamulcowe itp. Zawsze wymienia się go w całości.

Jazda motocyklem nie jest tania (jeżeli ktoś Ci tak powiedział to kłamał) i jeżeli Cię na nią nie stać to sobie podaruj.

Zębatka jest już dosyć zużyta i teraz należy sprawdzić czy łańcuch jest równo wyciągnięty (kręcisz kolem i sprawdzasz palcem naciąg czy jest jednakowy na całej długości łańcucha), jeżeli nie to zestaw do wymiany.
Jeżeli jest w miarę równo wyciągnięty to możesz jeszcze trochę na nim przejechać.

--
OGONek~

Data: 2012-05-08 10:41:56
Autor: Roman Niewiarowski
W dniu 2012-05-08 10:38, OGONek~ pisze:
Zawsze wymienia się go w całości.

Dlaczego ? :)

jeżeli Cię na nią nie stać to sobie podaruj.

ROTFL

pozdr
newrom i dwie zebatki przednie na jedna tylna :)
--
RD07 - http://otomoto.pl/honda-xrv-africatwin-M3128032.html

Data: 2012-05-08 11:52:10
Autor: OGONek~

Użytkownik "Roman Niewiarowski" <newrom@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:4fa8dc53$0$1307$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2012-05-08 10:38, OGONek~ pisze:
Zawsze wymienia się go w całości.

Dlaczego ? :)

Bo są tak zrobione że przeważnie się zużywają w miarę jednocześnie.

pozdr
newrom i dwie zebatki przednie na jedna tylna :)

Jakie zębatki stosujesz? Wiesz że są różnego gatunku? :)

--
OGONek~

Data: 2012-05-08 11:54:27
Autor: AZ
On 05/08/2012 11:52 AM, OGONek~ wrote:

Bo są tak zrobione że przeważnie się zużywają w miarę jednocześnie.

A mi się zużyły niejednocześnie i co mam zrobić?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-05-08 12:05:23
Autor: OGONek~
Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisał w wiadomości news:joaqgj$r2$3node2.news.atman.pl...
On 05/08/2012 11:52 AM, OGONek~ wrote:

Bo są tak zrobione że przeważnie się zużywają w miarę jednocześnie.

A mi się zużyły niejednocześnie i co mam zrobić?

Swiadczy to przeważnie że łańcuch tez już oberwał.
Oczywiście różne bywają zębatki i łańcuchy :P

--
OGONek~

Data: 2012-05-08 12:14:15
Autor: AZ
On 05/08/2012 12:05 PM, OGONek~ wrote:

Swiadczy to przeważnie że łańcuch tez już oberwał.
Oczywiście różne bywają zębatki i łańcuchy :P

Tak oberwał, że przejechał jeszcze spokojnie ponad 30 kkm?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-05-08 12:18:23
Autor: Roman Niewiarowski
W dniu 2012-05-08 11:52, OGONek~ pisze:

Bo są tak zrobione że przeważnie się zużywają w miarę jednocześnie.

aha
Czyli wymienia sie elementy zuzyte, a nie 'caly zestaw'.
W afryce to faktycznie mi sie pokrywa, ale w detku nie bylo sensu ruszac tylu (+12 od nominalu) :)

Jakie zębatki stosujesz?

Sunstar, vaz (chyba jtt tez, duzo zalezy od tego co jest w sklepie, oraz co did wsadzil do zestawu) i... robione na zamowienie.

Wiesz że są różnego gatunku? :)

Ba, one smaki maja inne! ;)

pozdr
newrom
--
RD07 - http://otomoto.pl/honda-xrv-africatwin-M3128032.html

Data: 2012-05-08 13:05:09
Autor: SkiMir
Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity
W dniu 2012-05-08 10:38, OGONek~ pisze:
Zawsze wymienia się go w cało¶ci.

Dlaczego ? :)

Bo tak mówi± marketingowcy.

--
M.

Data: 2012-05-08 10:42:58
Autor: Kuczu
Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity
W dniu 2012-05-08 10:38, OGONek~ pisze:

Odpowiem Ci bez sarkazmu - zestaw napędowy jest częścią _eksploatacyjną_
jak klocki hamulcowe itp. Zawsze wymienia się go w całości.

Niekoniecznie w calosci. Dopuszczalna jest wymiana samej zebatki jesli reszta jest zdrowa. Ale to sie rzadko zdarza.

Jazda motocyklem nie jest tania (jeżeli ktoś Ci tak powiedział to
kłamał) i jeżeli Cię na nią nie stać to sobie podaruj.

tak

[...]

Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Data: 2012-05-08 10:52:56
Autor: AZ
On 05/08/2012 10:38 AM, OGONek~ wrote:
Co trzeba zrobić, żeby otrzymać odpowiedź pozbawioną sarkazmu?

Odpowiem Ci bez sarkazmu - zestaw napędowy jest częścią _eksploatacyjną_
jak klocki hamulcowe itp. Zawsze wymienia się go w całości.

A czy klocków nie powinno wymieniać się z zaciskami?

[...]

Potrafisz odpowiedzieć uzasadniając czemu zużytą zębatką ma dożynać zdrowy (o ile tak jest) łańcuch? Ja gdybym nie wymienił zębatki to bym miał napęd do wymiany po 40kkm a tak wyszło 65.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-05-08 11:57:02
Autor: OGONek~

Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisał w wiadomości news:joamt8$smk$1node2.news.atman.pl...

A czy klocków nie powinno wymieniać się z zaciskami?

Przeczytałeś dokładnie to co napisałem? Zwłaszcza to o częściach eksploatacyjnych?

Potrafisz odpowiedzieć uzasadniając czemu zużytą zębatką ma dożynać zdrowy (o ile tak jest) łańcuch? Ja gdybym nie wymienił zębatki to bym miał napęd do wymiany po 40kkm a tak wyszło 65.

Nie wiem jak to bywa u Ciebie ale jak łańcuch masz wyciągnięty to już nie pasuje do nowej zębatki za bardzo. Czyż nie?
Ja bym nie ryzykował jazdy motocyklem 100kW z takim już lekko przechodzonym łańcuchem.
Widzialem jak jednemu strzelił. Mial szczęście że do tyłu mu poleciał.

--
OGONek~

Data: 2012-05-08 12:01:21
Autor: AZ
On 05/08/2012 11:57 AM, OGONek~ wrote:
A czy klocków nie powinno wymieniać się z zaciskami?

Przeczytałeś dokładnie to co napisałem? Zwłaszcza to o częściach
eksploatacyjnych?

Gdzie mogę o tym przeczytać? Czy ściganci do każdej konfiguracji zębatek mają osobny łańcuch i go za każdym razem przekładają całość?

[...]

To nie łańcuch jest wyciągnięty tylko zębatka zużyta i to że łańcuch na niej ma luz powoduje dalszą degradację łańcucha.

Widzialem jak jednemu strzelił. Mial szczęście że do tyłu mu poleciał.

Wsczonsające, dobrze, że mu nogi nie odciął, ten łańcuch znaczy się.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-05-08 12:08:06
Autor: OGONek~

Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisał w wiadomości news:joaqth$r2$4node2.news.atman.pl...
[...]

O tym że zacisk nie jest częścią eksploatacyjna to f kasztym manóalu :P

Co do drugiego stwierdzenia to nic nie ma zastosowania. To jest wyczyn i to siÄ™ ma nijak do zwyklej jazdy. Tam nawet po kilka motĂłrĂłf majom panie :P

--
OGONek~

Data: 2012-05-08 11:26:35
Autor: Drzewo
Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity

Użytkownik "Marcin N" <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:joahv3$41f$1news.task.gda.pl...
Co trzeba zrobić, żeby otrzymać odpowiedĽ pozbawion± sarkazmu?

NTG! :D

--
www.moto-opinie.info

Data: 2012-05-08 09:35:56
Autor: AZ
On 05/08/2012 08:50 AM, Marcin N wrote:
Przy okazji:

tak wygląda moja zębatka
http://i129.photobucket.com/albums/p235/MarcinN/motocykl/20120421232.jpg

Wymieniać?

Ja bym wymienił.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-05-09 10:51:00
Autor: marider
W dniu 2012-05-08 09:35, AZ pisze:
[...]

Ja tez, to koszt ponizej 100zl za dobra zebatke wiec nie majatek a starczy na dlugo (o ile lancuch i tylna tez bedzie dobra a nie zadne gowno).

Pzdr
--
marider
Wsciekla Rn22 + dodatki

Data: 2012-05-08 10:37:18
Autor: Kuczu
W dniu 2012-05-08 08:50, Marcin N pisze:
Przy okazji:

tak wygląda moja zębatka
http://i129.photobucket.com/albums/p235/MarcinN/motocykl/20120421232.jpg

Wymieniać?

Ale szrot. Zebatke wyrzucic. Jesli lancuch jest w normie to wymienic sama zebatke.

Data: 2012-05-08 11:27:36
Autor: Marcin N
W dniu 2012-05-08 10:37, Kuczu pisze:
[...]

Ok, dziĹ› wymieniÄ™.
W komplecie z tylnÄ… oponÄ….

Hmm, a może tylną oponę należy wymienić w komplecie z przednią? Albo chociaż z przewodem hamulcowym...

Data: 2012-05-08 11:51:10
Autor: AZ
On 05/08/2012 11:27 AM, Marcin N wrote:

Ok, dziĹ› wymieniÄ™.
W komplecie z tylnÄ… oponÄ….

Hmm, a może tylną oponę należy wymienić w komplecie z przednią? Albo
chociaĹĽ z przewodem hamulcowym...

Gupi jesteĹ› i siÄ™ nie znasz, opony zawsze wymienia siÄ™ osiami.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-05-08 12:01:21
Autor: OGONek~

Użytkownik "Marcin N" <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> napisał w wiadomości news:joaou6

Ok, dziĹ› wymieniÄ™.
W komplecie z tylnÄ… oponÄ….

Hmm, a może tylną oponę należy wymienić w komplecie z przednią? Albo chociaż z przewodem hamulcowym...

A tu już tak nie jest. Przednia się przeważnie mniej zużywa niż tylna więc nie trzeba tego robić parami.

Co do przewodĂłw to producent zaleca co 5 lat - ale nikt tego nie przestrzega.

ps. Co do zestawu napędowego to polecam zębatki Sunstar i łańcuchy DiD.

--
OGONek~

Data: 2012-05-08 12:30:16
Autor: de Fresz
On 2012-05-08 12:01:21 +0200, "OGONek~" <spamerzywszystkichkrajow@p#$^%$^&.sie> said:

Co do przewodów to producent zaleca co 5 lat - ale nikt tego nie przestrzega.

W stalowym oplocie też?

de Fresz

Data: 2012-05-08 12:40:19
Autor: OGONek~
Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity
Użytkownik "de Fresz" <defresz@NOSPAMo2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:joasjo$5m4$1inews.gazeta.pl...
On 2012-05-08 12:01:21 +0200, "OGONek~" <spamerzywszystkichkrajow@p#$^%$^&.sie> said:

Co do przewodów to producent zaleca co 5 lat - ale nikt tego nie przestrzega.

W stalowym oplocie też?

A jakie s± zazwyczaj instalowane fabrycznie?
Nie próbujesz się przypadkiem czepić żeby się "czepić"?

ps. Nie pisz mi tu proszę że w nowych GSX-R sa instalowane fabrycznie w stalowym...

--
OGONek~

Data: 2012-05-08 12:46:50
Autor: de Fresz
On 2012-05-08 12:40:19 +0200, "OGONek~" <spamerzywszystkichkrajow@p#$^%$^&.sie> said:

Co do przewodów to producent zaleca co 5 lat - ale nikt tego nie przestrzega.

W stalowym oplocie też?

A jakie s± zazwyczaj instalowane fabrycznie?

W moim prawie pełnoletnim KTMie s± fabrycznie w oplocie. Husqa też takie montuje od lat nastu. I w wielu innych europejskich motocyklach.

Nie próbujesz się przypadkiem czepić żeby się "czepić"?

Nie próbujesz aby poklepać w kibord dla samego klepania?

ps. Nie pisz mi tu proszę że w nowych GSX-R sa instalowane fabrycznie w stalowym...

Łaaaa! Dżapsy po 30 latach wreszcie dokonały epokowego odkrycia! Szacun ;-)

de Fresz

Data: 2012-05-08 12:54:16
Autor: Roman Niewiarowski
W dniu 2012-05-08 12:46, de Fresz pisze:

W moim prawie pełnoletnim KTMie s± fabrycznie w oplocie.

I co kat* pisze o wymianie tych przewodow w serwis Manueli ?

* zrobilem optymistyczne zalozenie ze ktm uwierzyl ze jego wynalazki pozyja dostatecznie dlugo ;)

pozdr
newrom
--
RD07 - http://otomoto.pl/honda-xrv-africatwin-M3128032.html

Data: 2012-05-08 13:07:07
Autor: de Fresz
On 2012-05-08 12:54:16 +0200, Roman Niewiarowski <newrom@poczta.onet.pl> said:

W moim prawie pełnoletnim KTMie s± fabrycznie w oplocie.

I co kat* pisze o wymianie tych przewodow w serwis Manueli ?

Każ± czekować co drugi przegl±d i "replace if necessary". Ja tam w językach nieuczony, więc nie wiem ile to będzie w latach.

* zrobilem optymistyczne zalozenie ze ktm uwierzyl ze jego wynalazki pozyja dostatecznie dlugo ;)

Oni - wierz±. Większo¶ć wła¶cicieli też. Tylko zło¶liwce w ęternetu ¶miom wontpić!

de Fresz

Data: 2012-05-08 13:41:17
Autor: Roman Niewiarowski
W dniu 2012-05-08 13:07, de Fresz pisze:

Oni - wierz±. Większo¶ć wła¶cicieli też.

zgodnie z zasada Keep Throwing Money?

Tylko zło¶liwce w ęternetu ¶miom wontpić!

ojtam ojtam, przeciez ktm mial motur z silnikiem od dt125, wiec bywaja trwale kateemy!

pozdr
newrom
--
RD07 - http://otomoto.pl/honda-xrv-africatwin-M3128032.html

Data: 2012-05-08 15:02:04
Autor: de Fresz
On 2012-05-08 13:41:17 +0200, Roman Niewiarowski <newrom@poczta.onet.pl> said:

Oni - wierz±. Większo¶ć wła¶cicieli też.

zgodnie z zasada Keep Throwing Money?

Znam parę osób, które _musz±_ pakować znacznie więcej kasy w Hundy, czy inne Jamahahy, niż ja włożyłem w tego Austryjaka (wliczaj±c kwotę zakupu). I on nawet jeĽdzi!

Tylko zło¶liwce w ęternetu ¶miom wontpić!

ojtam ojtam, przeciez ktm mial motur z silnikiem od dt125, wiec bywaja trwale kateemy!

Tey, czep się jakich¶ prawdziwych padak, Kawasaki na ten przykład.

de Fresz

Data: 2012-05-08 15:38:17
Autor: AZ
On 05/08/2012 03:02 PM, de Fresz wrote:
[...]

No w Hundy czy Jamahahahy to tak, ale w takie KHI to panie paliwo, klocki i opony.

Jep się na cyce co??

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-05-08 16:01:19
Autor: de Fresz
On 2012-05-08 15:38:17 +0200, AZ <artur.zabronski@gmail.com> said:

[...]

A bo w dziedzinie gdzie KTM jest mocny, Kawasaki się w ogóle nie naprawia, tylko od razu po sezonie czy dwóch złomuje.

Co za wrażliwiec, ho ho.

de Fresz

Data: 2012-05-08 16:18:04
Autor: AZ
On 05/08/2012 04:01 PM, de Fresz wrote:

A bo w dziedzinie gdzie KTM jest mocny, Kawasaki się w ogóle nie
naprawia, tylko od razu po sezonie czy dwóch złomuje.

A to ja nie wiem, mnie to tylko czarne interesuje.

Co za wrażliwiec, ho ho.

Wkońcu mam Kawasaki ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-05-08 16:33:27
Autor: de Fresz
On 2012-05-08 16:18:04 +0200, AZ <artur.zabronski@gmail.com> said:

A bo w dziedzinie gdzie KTM jest mocny, Kawasaki się w ogóle nie
naprawia, tylko od razu po sezonie czy dwóch złomuje.

A to ja nie wiem, mnie to tylko czarne interesuje.

Zbok!

Co za wrażliwiec, ho ho.

Wkońcu mam Kawasaki ;-)

A ja i Kawałsraki i KTMa, to chyba już powinienem zacz±ć siekierę oszczyć, nie?

de Fresz

Data: 2012-05-08 16:44:11
Autor: AZ
Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity
On 05/08/2012 04:33 PM, de Fresz wrote:

Zbok!

Zboczeńcy to oraj± moturami ¶ciółkę w lesie i gwałc± spaceruj±ce staruszki.

Co za wrażliwiec, ho ho.

Wkońcu mam Kawasaki ;-)

A ja i Kawałsraki i KTMa, to chyba już powinienem zacz±ć siekierę
oszczyć, nie?

No.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-05-13 08:59:00
Autor: Kefir
Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity
On 8 Maj, 15:38, AZ <artur.zabron...@gmail.com> wrote:
On 05/08/2012 03:02 PM, de Fresz wrote:>>> Oni - wierz±. Większo¶ć wła¶cicieli też.

> [...]

Dobre.

> [...]
> zakupu). I on nawet jeĽdzi!

> Tey, czep się jakich¶ prawdziwych padak, Kawasaki na ten przykład..

Uczucia religijne urazil?

--
Artur vel Kefir & ST955 (sprzedany) & XT660X (sprzedam) & Tiger
955i (nie oddam za zadne skarby)

Data: 2012-05-09 10:56:17
Autor: marider
On 2012-05-08 12:01:21 +0200, "OGONek~"
<spamerzywszystkichkrajow@p#$^%$^&.sie> said:

Co do przewodów to producent zaleca co 5 lat - ale nikt tego nie
przestrzega.

Chyba co 4.

W stalowym oplocie też?

Te sa dozywotnie, chyba ze je cos przetnie ;)

A jakie s± zazwyczaj instalowane fabrycznie?

Gumy, po taniosci.

ps. Nie pisz mi tu proszę że w nowych GSX-R sa instalowane fabrycznie w
stalowym...

W K11 dali przednie zaciski hamulcowe Brembo ale pompa i przewody sa tak marne ze to zabija caly efekt i klamka wchodzi w manetke jak sie scisnie wiec u mnie oryginalne gumowe przewody bylyby tam #1 do wywalenia. Cale szczescie mam Yamahi ;)

Pzdr
--
marider
Wsciekla Rn22 + dodatki

Data: 2012-05-09 09:58:02
Autor: Marcin N
W dniu 2012-05-08 11:27, Marcin N pisze:
W dniu 2012-05-08 10:37, Kuczu pisze:

Ale szrot. Zebatke wyrzucic. Jesli lancuch jest w normie to wymienic
sama zebatke.

Ok, dziĹ› wymieniÄ™.
W komplecie z tylnÄ… oponÄ….

No i wymieniłem.
Od razu dostał ze 20% mocy i z 15% przyczepności w złożeniu. Do tego poprawiła się widoczność w lusterkach.

Data: 2012-05-09 23:54:57
Autor: Jackare
Użytkownik "Marcin N" <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> napisał w wiadomości news:joafn4$vda$1news.task.gda.pl...
Przy okazji:

tak wygląda moja zębatka
http://i129.photobucket.com/albums/p235/MarcinN/motocykl/20120421232.jpg

Wymieniać?

a co to za sprzęt, bo ze zdjęcia wygląda na coś niewielkiego o niezbyt dużej mocy.

Data: 2012-05-10 08:42:19
Autor: Marcin N
W dniu 2012-05-09 23:54, Jackare pisze:
[...]

duĹĽej mocy.

Fazer 600, 95KM

Data: 2012-05-10 10:17:18
Autor: Kuczu
Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity
W dniu 2012-05-09 23:54, Jackare pisze:

a co to za sprzęt, bo ze zdjęcia wygląda na coś niewielkiego o niezbyt
duĹĽej mocy.

Umiesz ocenic moc sprzeta po zdjeciu jego zebatki i lancucha ? WOW !

Data: 2012-05-10 20:53:12
Autor: Ivam
Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity
UĹĽytkownik "Kuczu"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:jofte2$iuo$1@inews.gazeta.pl...
Umiesz ocenic moc sprzeta po zdjeciu jego zebatki i lancucha ? WOW !

Koles jest dobry, co nie? Tymbardziej, ze we fazerze jest dosc szeroki lancuch - 530.

--
pzdr:
Ivam

Data: 2012-05-10 22:05:26
Autor: Kuczu
W dniu 2012-05-10 20:53, Ivam pisze:

Koles jest dobry, co nie? Tymbardziej, ze we fazerze jest dosc szeroki
lancuch - 530.

Wiekszych sie juz raczej nie stosuje. Kiedys byly 630 w duzych sprzetach ale dzisiaj nawet 200 konne Busy maja 530.

Data: 2012-05-08 09:35:16
Autor: AZ
On 05/08/2012 08:34 AM, Marcin N wrote:
Jak to jest z tą zębatką zdawczą?
Wymiana wyłącznie jej - przedłuża życie całego napędu, czy nie?
Logiczne, ĹĽe jako najmniejszy element - zuĹĽywa siÄ™ najszybciej, ale tyle
się naczytałem, że wymieniać należy wyłącznie kompletny napęd, że aż
muszę Was zapytać o zdanie.

Gówno prawda, w sensie żeby nie wymieniać. W poprzednim napędzie była tak zużyta że po odkręceniu na autostradzie urwało wszystkie zęby. W aktualnym napędzie wymieniłem coś po ok. 30kkm bo wyglądała już na zużytą i aktualnie napęd ma coś chyba koło 65 kkm (poprzedni skończył po ok. 30 kkm) i aktualnie jest do wymiany.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-05-08 11:26:15
Autor: de Fresz
On 2012-05-08 08:34:06 +0200, Marcin N <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> said:

Jak to jest z t± zębatk± zdawcz±?
Wymiana wył±cznie jej - przedłuża życie całego napędu, czy nie?
Logiczne, że jako najmniejszy element - zużywa się najszybciej, ale tyle się naczytałem, że wymieniać należy wył±cznie kompletny napęd, że aż muszę Was zapytać o zdanie.

Legendy głosz± (bo sam jako¶ nie sprawdzałem), że wymiana samej przedniej zębatki potrafi znacznie wydłużyć żywotno¶ć łańcucha, szczególnie w krossach/enduro chłopaki to często praktykuj±, bo tu zestaw potrafi nie wytrzymać nawet jednego sezonu (mowa o amatorskim lataniu). W sumie - co masz do stracenia? Możesz być ortodoksem i zmienić cało¶ć lub zaeksperymentować. Sama przednia zębatka kosztuje ile, z 70 zł? Cały sensowny napęd przynajmniej koło pińcet. No to sam sobie odpowiedz czy opłaca się ryzykować (i co dokładnie ryzykujesz).

de Fresz

Data: 2012-05-08 11:37:37
Autor: Roman Niewiarowski
W dniu 2012-05-08 11:26, de Fresz pisze:

[...]

Jak zakladasz przod nominal, a tyl +12 to spokojnie dwie-trzy przednie zrobisz na okraglo, zanim tyl sie zuzyje. Przy nominalnych tyl/przod tez sie wydluza zywotnosc. Z lancuchami troche wiekszy problem bo sie nierowno wyciagaja.
W szosowych zawsze wymieniam komplet bo przewaznie konczy sie lancuch zanim zjade przednia zebatke :-/

pozdr
newrom
--
RD07 - http://otomoto.pl/honda-xrv-africatwin-M3128032.html

Data: 2012-05-08 12:20:21
Autor: de Fresz
On 2012-05-08 11:37:37 +0200, Roman Niewiarowski <newrom@poczta.onet.pl> said:

[...]

W endurakach ten "nominał" to ¶liska sprawa, bo motóry z homo nierzadko miewaj± strasznie kastruj±ce przełożenia fabrycznie i pierwsz± rzecz±, któr± trzeba zrobić, jest zmiana na jakie¶ ludzkie 14/50 czy co¶ w tych okolicach.

W szosowych zawsze wymieniam komplet bo przewaznie konczy sie lancuch zanim zjade przednia zebatke :-/

W szosówkach miałem podobnie, co ciekawe w endurakach już ze 3 razy też mi się cało¶ć do¶ć równomiernie zużyła. No ale to już zależy od setki czynników.

de Fresz

Data: 2012-05-08 11:50:19
Autor: AZ
On 05/08/2012 11:26 AM, de Fresz wrote:
[...]

70? 35 PLN. Ja zrobiłem eksperyment i już wiem a inni bed± powtarz±ć że brońciepanieboże nie wymieniać pojedyńczo...

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-05-08 12:26:03
Autor: de Fresz
On 2012-05-08 11:50:19 +0200, AZ <artur.zabronski@gmail.com> said:

Sama przednia zębatka kosztuje
ile, z 70 zł? Cały sensowny napęd przynajmniej koło pińcet. No to sam
sobie odpowiedz czy opłaca się ryzykować (i co dokładnie ryzykujesz).

70? 35 PLN.

Zależy od firmy i motóra. Osobi¶cie jestem bardzo przywi±zany do zestawów Sunstar-DID i w zeszłym roku co¶ koło 70 zeta płaciłem za przedni± do Husqi. Acz faktycznie na takie dożynki może nie ma sensu pchać się w nejlepsiejsze.

Ja zrobiłem eksperyment i już wiem a inni bed± powtarz±ć że brońciepanieboże nie wymieniać pojedyńczo...

W±tki łańcuchowe s± równie pełne klechd i bajań ludowych, co te olejowe. Prosty test: co się powinno smarować w łańcuchu, rolki, czy ł±czenia ogniw? Z obserwacji - rozkład odpowiedzi jest 50:50. Ł±cznie z artykułami w gazetkach dla zmotoryzowanych gospodyń wiejskich.

de Fresz

Data: 2012-05-08 12:31:17
Autor: AZ
On 05/08/2012 12:26 PM, de Fresz wrote:

[...]

Nie wiem, mam olejarkę i ona się tym zajmuje. Widziałem natomiast miszczów smaruj±cych płytki z boku...

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-05-08 12:42:02
Autor: OGONek~
Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity

Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:joasll$3ac$1node2.news.atman.pl...

Widziałem natomiast  miszczów smaruj±cych płytki z boku...

Białym smarem? :P

--
OGONek~

Data: 2012-05-08 12:50:57
Autor: AZ
On 05/08/2012 12:42 PM, OGONek~ wrote:
Widziałem natomiast miszczów smaruj±cych płytki z boku...

Białym smarem? :P

Tak.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-05-08 13:59:54
Autor: OGONek~
Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity
Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:joatqh$4o8$1node2.news.atman.pl...
On 05/08/2012 12:42 PM, OGONek~ wrote:
Widziałem natomiast miszczów smaruj±cych płytki z boku...

Białym smarem? :P

Tak.

Biedny był i nie stac go było na złotego DiD-a to chociaż pobielił :P

--
OGONek~

Data: 2012-05-08 14:05:17
Autor: AZ
On 05/08/2012 01:59 PM, OGONek~ wrote:

Biedny był i nie stac go było na złotego DiD-a to chociaż pobielił :P

A ja bardzo chętnie bym kupił czarny/stalowy a nie ten wiejski złoty ale nie było, cóż...

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-05-08 14:10:35
Autor: Kamil Nowak 'Amil'
AZ napisał(a):
A ja bardzo chętnie bym kupił czarny

ah ta poprawnosc polityczna

--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead

Data: 2012-05-08 12:51:26
Autor: Roman Niewiarowski
W dniu 2012-05-08 12:31, AZ pisze:

Nie wiem, mam olejarkę i ona się tym zajmuje.

Powinienes jeszcze zalozyc szczotki, bo jak wiadomo z precla i louisa, lancuch trzeba czyscic przed smarowaniem ;)

pozdr
newrom
--
RD07 - http://otomoto.pl/honda-xrv-africatwin-M3128032.html

Data: 2012-05-08 12:56:35
Autor: AZ
On 05/08/2012 12:51 PM, Roman Niewiarowski wrote:
Nie wiem, mam olejarkę i ona się tym zajmuje.

Powinienes jeszcze zalozyc szczotki, bo jak wiadomo z precla i louisa,
lancuch trzeba czyscic przed smarowaniem ;)

Eeee u mnie komputer pokładowy mówi "a teraz jedĽ czysta przez 100
kilometrów w celu oczyszczenia łańcucha". Działa ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-05-08 13:32:37
Autor: duddits
On 08.05.2012 12:31, AZ wrote:
Nie wiem, mam olejarkę i ona się tym zajmuje. Widziałem natomiast
miszczów smaruj±cych płytki z boku...

Ale w trakcie czynno¶ci, że niby specjalnie? Mnie też czasem ręka zadrży i co¶ tam na bok poleci :) Z czasem (niespecjalnie zawracam sobie głowę czyszczeniem) robi się tego więcej ... w sensie do wizyty w myjni.

--
[GoMoto.TV]
naszym motorem jest pasja

Data: 2012-05-08 13:41:21
Autor: AZ
On 05/08/2012 01:32 PM, duddits wrote:

Ale w trakcie czynno¶ci, że niby specjalnie? Mnie też czasem ręka zadrży
i co¶ tam na bok poleci :) Z czasem (niespecjalnie zawracam sobie głowę
czyszczeniem) robi się tego więcej ... w sensie do wizyty w myjni.

Specjalnie, kręcił kołem i psiukał na wysoko¶ci zębatki po boku ale nie wiem czy z dwóch stron czy tylko jednej.

--
Artur
ZZR 1200

Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity