Wymiana żarówki i bezpiecznika

Data: 2020-02-19 00:28:17
Autor: Bolko
Wymiana żarówki i bezpiecznika
Mam mazdę 6 najstarszy model.
Niby kawał auta a jak przyjdzie wymienić żarówkę to masakra jakaś.
Tak mało miejsca.
Następnym razem to do elektryka pojadę żeby mi wymienił :(.

Oczywiście przy okazji poszedł mi bezpiecznik.
I kolejne 15 minut zajeło mi wyciągnięcie go.

Pytanie czy są jakieś sposoby  na wymianę ?

w końcu udało mi się nożem wyciągnąć, ale nie polecam tej metody

Data: 2020-02-19 09:35:17
Autor: MF

Istnieją szczypczyki do wyciągania bezpieczników <https://www.google.com/search?q=automotive+fuse+tool&tbm=isch>, można też użyć pincety lub małych szczypiec z wąskimi noskami, ale zazwyczaj trzeba się najpierw wprawić.

--
MF

Data: 2020-02-19 02:41:31
Autor: Bolko
W dniu środa, 19 lutego 2020 11:37:48 UTC+1 użytkownik MF napisał:
> [...]

Istnieją szczypczyki do wyciągania bezpieczników <https://www.google.com/search?q=automotive+fuse+tool&tbm=isch>, można też użyć pincety lub małych szczypiec z wąskimi noskami, ale zazwyczaj trzeba się najpierw wprawić.

Ale dlaczego nie ma takiego "g*wna" w normalnym sklepie?

wiem,pytanie nie do Ciebie

Data: 2020-02-19 03:09:41
Autor: Kris
W dniu środa, 19 lutego 2020 11:41:33 UTC+1 użytkownik Bolko napisał:

Ale dlaczego nie ma takiego "g*wna" w normalnym sklepie?

Jest to g*wno najczęściej w skrzynce z bezpiecznikami- gdzies do obudowy podpięte. We wszystkich moich autach zawsze tam było.
https://allegro.pl/oferta/mazda-6-gh-08-012-2-2-citd-skrzynka-bezpiecznika-7026748867
Tu od mazda 6 i widać ze uchwyt jest

Data: 2020-02-19 03:26:57
Autor: Przemek Jedrzejczak
Wymiana żarówki i bezpiecznika
Zafira i B7 też miały ale jak się zniknie to faktycznie jest kłopot.

Data: 2020-02-19 14:01:41
Autor: yabba
W dniu 19-02-2020 o 11:41, Bolko pisze:
[...]

Są w sklepach internetowych:

https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=szczypce+do+bezpiecznik%C3%B3w+samochodowych

A nawet w przykładowym stacjonarnym:

https://www.petrostar.pl/akcesoria/pozostale/connect-zestaw-bezpiecznikow-unival-szcypce-kpl,p779398434

yabba

Data: 2020-02-19 09:36:49
Autor: K
[...]

Co do bezpiecznikow typu blade to sa do tego specjalne szczypce plastkowe. Jak bedziesz delikatny to i malymi kombinerkami wyjmiesz.
Co do wymiany zarowek, to pamietam w Vectrze C/Signum zeby wymienic prawa mijania trzeba bylo wyciagnac obudowe filtra powietrza.

Data: 2020-02-19 02:19:01
Autor: Bolko
[...]

Ale zastanawiam się jak takie auta przechodzą homologacje?
Jak chciałem kupić żarówki na oglądałem na youtoube jakieś porównanie żarówek i chyba fiat był pokazany gdzie trzeba było ściągnąć koło.
A przecież bez świateł podobno nie można jeżdzić.

PRzy wyciąganiu bezpiecznika w pewnym momencie nie wytrzymałem i podjechałem do norauto.

"Panie daj pan jakiś wichajster do wyciągania".
Pan odpowiedział że nie mają.

Data: 2020-02-19 11:25:13
Autor: K
On 19/02/2020 10:19, Bolko wrote:

[...]

Sa kraje w europie z suma dni deszczowych wieksza niz w Polsce w ktorych nie trzeba jezdzic na swiatlach w ciagu dnia. Poza tym obstawiam, ze z 80% ludzi i tak jezdzi z czyms takim do serwisu. Wez tez pod uwage, ze coraz wiecej aut ma ledy. Np w moim obecnym (Insignia B) normalne zarowki mam tylko w bocznych i tylnych kierunkach plus cofania.

Data: 2020-02-19 11:46:51
Autor: Michał Jankowski
W dniu 19.02.2020 o 11:19, Bolko pisze:

[...]

A kto ci każe jeździć? Dzwonisz do assistanca, przyjeżdża laweta, "na warstacie" wymienią.

   MJ

Data: 2020-02-19 11:59:52
Autor: Budzik
Wymiana żarówki i bezpiecznika
Użytkownik Bolko suryga@gmail.com ...

[...]

A jak przeszły homologocje suszarki iskry jako rejestrujące samochód na którym dokonuje sie pomiaru?

PRzy wyciąganiu bezpiecznika w pewnym momencie nie wytrzymałem i podjechałem do norauto.

"Panie daj pan jakiś wichajster do wyciągania".
Pan odpowiedział że nie mają.

Co do bezpiecznika to coś w skrzyneczce z narzedziami powinienes znalezc...
W ostecznosci zrobic pałeczki jak do sushi z dwóch srubokretów. --
Pozdrawia... Budzik
Jacoj: ...istnieją na świecie ludzie, którzy potrafią zepsuć stalową kulę...
Pszemol: No to jest nas dwu...

Data: 2020-02-21 22:55:19
Autor: wowa
Wymiana żarówki i bezpiecznika

Co do bezpiecznika to coś w skrzyneczce z narzedziami powinienes znalezc...

Czasem jest wyciągaczka wsadzona do skrzynki bezpieczników. Może są inne skrzynki i trzeba poszukać. Instrukcja obsługi?
Wojtek

Data: 2020-02-20 16:38:16
Autor: robot
W dniu 2020-02-19 o 09:28, Bolko pisze:
[...]

Jak ci w przyszłości LED padnie to odszczekasz.

Wymiana żarówki i bezpiecznika