Wymiany towaru lub zwrotu pieniędzy po wygaśnięciu gwarancji rozruchowej?

Data: 2012-03-23 05:28:15
Autor: Robert Stefański
Wymiany towaru lub zwrotu pieniędzy po wygaśnięciu gwarancji rozruchowej?
Kilka temu na forum ktoś miał podobny problem:

"Witam
Dziękuje wszystkim za opinie. Po mailu od gostka który domaga się
wymiany
towaru lub zwrotu kasy mimo że mineły te 7 dni gwarancji jakiej mu
udzieliłem napisałem do niego takiego maila" Na słuchawki udzielam 7-
dniowej
gwarancji rozruchowej i jest to zaznaczone w opisie aukcji. Niestety
ten
czas minąl więc Pana prośbę o zwrot pieniędzy lub wymianę słuchawek
uważam
za niezasadną. Jeśli otrzymał Pan słuchawki uszkodzone (głębokie rysy)
trzeba było wtedy bezzwłocznie do mnie napisać lub zadzwonić, a
słuchawki
zostałyby wymienione.". A oto jego odpowiedz "okres użydkowania
słuchawek
wynosił 3 dni. Nie przyjmuje do wiadomości zakończecia okresu
gwarancji na
sprzedany towar. Żądam wymiany towaru lub zwrotu pieniędzy. W
przypadku
odmowy swoich roszczen będę dochodził na drodze prawnej"
Czyli sumując nie ma on podstawy prawnej dla swego roszczenia,prawda?
Pozdrawiam Krzych"

http://msp.money.pl/grupa-pl_soc_prawo/gwarancja;na;towar,watek,575023.html

Panie odpowiedzi wówczas nie było, ośmielę się zapytać ponownie - czy
jeżeli upłynął termin gwarancji "rozruchowej", to klient ma prawo
domagać się po tym terminie wymiany towaru lub  zwrotu pieniędzy?
Dodam, że towar był sprzedawany przez osobę nie posiadając firmy
osobie która również nie posada firmy. Gwarancja rozruchowa wynosiła 7
dni.

Data: 2012-03-23 16:48:12
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Fri, 23 Mar 2012 05:28:15 -0700 (PDT), Robert Stefański napisał(a):

Czyli sumując nie ma on podstawy prawnej dla swego roszczenia,prawda?

IMO nie ma. Jak uważa że ma, to niech idzie do sądu.
--
Jacek

Wymiany towaru lub zwrotu pieniędzy po wygaśnięciu gwarancji rozruchowej?