Wymiary p³ytki radiatora do CPU

Data: 2013-08-05 14:16:01
Autor: Lisciasty
Wymiary p³ytki radiatora do CPU
Witam,

Czy kto¶ mo¿e mi powiedzieæ jakie s± wymiary podstaw wspó³czesnych radiatorów na CPU? Procesory maj± oko³o 38x38mm, interesuje mnie czy ta p³ytka z któr± styka siê procesor jest te¿ podobna, czy mo¿e ciut wiêksza?

L.

Data: 2013-08-05 22:23:48
Autor: Pszemol
"Lisciasty" <lisciasty@post.pl> wrote in message news:3a5e8edd-d706-4ef7-bcc1-c166d8d117d6googlegroups.com...
Czy kto¶ mo¿e mi powiedzieæ jakie s± wymiary podstaw wspó³czesnych radiatorów na CPU? Procesory maj± oko³o 38x38mm, interesuje mnie czy ta p³ytka z któr± styka siê procesor jest te¿ podobna, czy mo¿e ciut wiêksza?

Piwo do wanny i zalaæ zimn± wod±, a nie w wentylatory siê bawiæ! :-)

Data: 2013-08-05 21:25:57
Autor: Lisciasty
Wymiary p³ytki radiatora do CPU
W dniu wtorek, 6 sierpnia 2013 05:23:48 UTC+2 u¿ytkownik Pszemol napisa³:

Piwo do wanny i zalaæ zimn± wod±, a nie w wentylatory siê bawiæ! :-)

Nie ma wanny, jest tylko rezerwuar w kiblu, który ma ograniczon± sprawno¶æ :P

L.

Data: 2013-08-06 08:22:57
Autor: LPPL
Wymiary p³ytki radiatora do CPU

U¿ytkownik "Lisciasty"
W dniu wtorek, 6 sierpnia 2013 05:23:48 UTC+2 u¿ytkownik Pszemol napisa³:

Piwo do wanny i zalaæ zimn± wod±

Próbowa³em, ale s³abo siê pieni. No i po co rozcieñczaæ? Poza tym nie jestem w stanie unie¶æ wanny i s³abo mi siê w pozycji kucznej ch³epcze.

Nie ma wanny, jest tylko rezerwuar w kiblu, który ma ograniczon± sprawno¶æ :P

Ochyda! To ju¿ nawet mój pies nie pije z kibla. Ja rozumiem - upa³ siê rzuca wszystkim na czaszkê - ale nie mo¿ecie panowie wymy¶leæ jakiej¶ innej formy serwowania?!
Na przyk³ad wiadro, alboco?
--
LPPL:)

Data: 2013-08-06 08:28:59
Autor: BartekK
Wymiary płytki radiatora do CPU
W dniu 2013-08-05 23:16, Lisciasty pisze:
Witam,

Czy ktoś może mi powiedzieć jakie są wymiary podstaw współczesnych radiatorów na CPU? Procesory mają około 38x38mm, interesuje mnie czy ta płytka z którą styka się procesor jest też podobna, czy może ciut większa?
Zależy może, jaki radiator i na jakie CPU, ale boxy od intela mają podstawę (to co dotyka procesora) okrągłą, która ma średnicę ~38mm (linijką zmierzone).

Data: 2013-08-06 00:40:35
Autor: Lisciasty
Wymiary p³ytki radiatora do CPU
W dniu wtorek, 6 sierpnia 2013 08:28:59 UTC+2 u¿ytkownik BartekK napisa³:

Zale¿y mo¿e, jaki radiator i na jakie CPU, ale boxy od intela maj± podstawê (to co dotyka procesora) okr±g³±, która ma ¶rednicê ~38mm (linijk± zmierzone).

Dziêki! Mierzy³em jaki¶ pod AMD, jest kwadrat o boku 36mm.
Kurde, chyba nie robi± wiêkszych z tego co widzê :/

L.

Data: 2013-08-06 10:49:22
Autor: BartekK
W dniu 2013-08-06 09:40, Lisciasty pisze:
W dniu wtorek, 6 sierpnia 2013 08:28:59 UTC+2 użytkownik BartekK napisał:

Zależy może, jaki radiator i na jakie CPU, ale boxy od intela mają
podstawę (to co dotyka procesora) okrągłą, która ma średnicę ~38mm
(linijkÄ… zmierzone).

Dzięki! Mierzyłem jakiś pod AMD, jest kwadrat o boku 36mm.
Kurde, chyba nie robią większych z tego co widzę :/
Oczywiście to dotyczy "boxowych" chłodzeń. Wiele "tuningowych" ma znacznie większe podstawy, nawet jakieś 6x6cm

Data: 2013-08-06 11:38:14
Autor: Pszemol
"Lisciasty" <lisciasty@post.pl> wrote in message news:aa4eeec1-a6c7-45bf-b0c1-4a7352b847e8googlegroups.com...
[...]

No ale czemu nie popatrzysz na wentylatory do obudów?
S± znacznie wiêksze... tylko jak mówi³em wcze¶niej: strata czasu i pieniêdzy
bo piwo sch³odzisz szybciej zimn± wod± ni¿ jakimkolwiek Peltierem.

Data: 2013-08-06 11:01:32
Autor: Lisciasty
Wymiary p³ytki radiatora do CPU
W dniu wtorek, 6 sierpnia 2013 18:38:14 UTC+2 u¿ytkownik Pszemol napisa³:
No ale czemu nie popatrzysz na wentylatory do obudów?
S± znacznie wiêksze...

Mi chodzi³o o powierzchniê styku radiator-modu³ a nie o wentylator. Ten mo¿e byæ dowolnie wielki.

tylko jak mówi³em wcze¶niej: strata czasu i pieniêdzy
bo piwo sch³odzisz szybciej zimn± wod± ni¿ jakimkolwiek Peltierem..

Nie dzia³a. Ch³odzili¶my w rezerwuarach kiblowych i efekt by³ marny, mimo ¿e sporo tej wody polecia³o. By³ taki skwar ¿e woda z wodoci±gu tez by³a ciep³a :/

L.

Data: 2013-08-06 20:17:18
Autor: BartekK
W dniu 2013-08-06 20:01, Lisciasty pisze:
W dniu wtorek, 6 sierpnia 2013 18:38:14 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:
No ale czemu nie popatrzysz na wentylatory do obudów?
Są znacznie większe...

Mi chodziło o powierzchnię styku radiator-moduł a nie o wentylator. Ten może być dowolnie wielki.
Nie wiedziałem do jakiego zastosowania to chcesz użyć.

tylko jak mówiłem wcześniej: strata czasu i pieniędzy
bo piwo schłodzisz szybciej zimną wodą niż jakimkolwiek Peltierem.

Nie działa. Chłodziliśmy w rezerwuarach kiblowych i efekt był marny, mimo że sporo tej wody poleciało. Był taki skwar że woda z wodociągu tez była ciepła :/
To zrób patent taki, jak jest stosowany w "podgrzewaczu do butelek" dla dziecka - kąpiel wodna w pojemniczku, który ma od dołu grzałkę. A z zewnątrz izolacja termiczna i obudowa. W twoim przypadku zamiast grzałki od dołu dać peltiera i jak największy radiator (jeśli ciepło chcesz w powietrze wyrzucać) lub ten radiator też wsadź do kąpieli wodnej - zawsze to lepsze odbieranie ciepła niż przez powietrze.

Tylko czy sens jest chłodzić wodę dookoła butelki do +3'C? Nie prościej wsadzić pół godziny wcześniej to piwo do zwykłej lodówki? :)
W zasadzie za cenę sensownego peltiera 5x5cm (nie licząc radiatora i całej reszty) kupisz używaną lodówkę MINSK, która da radę od razu z całą kratą piwa, a przez całe lato zużyje za mniej zł prądu, niż byś wydał na sensowne chłodzenie procesorowe do tego peltiera.

Data: 2013-08-06 12:17:03
Autor: Lisciasty
Wymiary p³ytki radiatora do CPU
W dniu wtorek, 6 sierpnia 2013 20:17:18 UTC+2 u¿ytkownik BartekK napisa³:
zewn±trz izolacja termiczna i obudowa. W twoim przypadku zamiast grza³ki od do³u daæ peltiera i jak najwiêkszy radiator (je¶li ciep³o chcesz w powietrze wyrzucaæ) lub ten radiator te¿ wsad¼ do k±pieli wodnej -

Brzmi nie¼le :>

Tylko czy sens jest ch³odziæ wodê dooko³a butelki do +3'C? Nie pro¶ciej  wsadziæ pó³ godziny wcze¶niej to piwo do zwyk³ej lodówki? :)

To jest plener, tam nie ma lodówki

ca³ej reszty) kupisz u¿ywan± lodówkê MINSK, która da radê od razu z ca³±

To jest daleki plener, tam nie ma lodówki :>

L.

Data: 2013-08-07 10:15:14
Autor: Yakhub
Wymiary p³ytki radiatora do CPU
W li¶cie datowanym 6 sierpnia 2013 (21:17:03) napisano:

[...]

Kup sobie pud³o suchego lodu.

Nadaje siê nie tylko do sch³odzenia piwa, ale tak¿e do zmro¿enia wódki
:D

Alboo....

Nastêpnym razem poszukaj pleneru w pobli¿u strumyka...

--
Pozdrowienia,
 Yakhub

Data: 2013-08-07 10:17:40
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Wymiary p³ytki radiatora do CPU
Dnia 2013-08-07, o godz. 10:15:14
Yakhub <yakhub@gazeta.pl> napisa³(a):

Kup sobie pud³o suchego lodu.

Albo zabierz ze sob± ga¶nicê ¶niegow±. ;-)

Zdrówko

Wymiary p³ytki radiatora do CPU