Wymienią ci licznik energii. Będzie zbierał dane o kliencie

Data: 2013-05-01 10:11:16
Autor: Budzik
Wymienią ci licznik energii. Będzie zbierał dane o kliencie
Osobnik posiadający mail animka@tonieja.wp.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Tak, jeśli np. mieli dotąd na rachunkach zawyżane prognozy.

W jaki sposób "nie zawyżanie" spowoduje niższe rachunki?

--
Pozdrawia... Budzik
"Kiedy delektujemy się dziwnym i egzotycznym pięknem kwiatów - zdrowo

Data: 2013-05-01 10:31:55
Autor: W
Wymienią ci licznik energii. Będzie zbierał dane o kliencie
Budzik wystukał, co następuje:

[...]

To jest taki typowy syndrom 'short attention span' - ktoś nie pamięta, że pół roku wcześniej zapłacił prognozę 2x wyższą niż realne zużycie i teraz się cieszy jak idiota, że ma przez pół roku 'za darmo'... cóż zrobić, myślenie boli.

Data: 2013-05-01 15:03:13
Autor: Bydlę
On 2013-05-01 12:11:16 +0200, Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> said:

[...]

Dzięki niezawyżaniu.
;>

--
Bydlę

Data: 2013-05-01 18:00:51
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail pan.bydle@gmail.com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Tak, jeśli np. mieli dotąd na
rachunkach zawyżane prognozy.

W jaki sposób "nie zawyżanie" spowoduje niższe rachunki?

Dzięki niezawyżaniu.
;>

Ale nie chodzi o zawyżanie zuzycia. Tylko prognoz.
Więc? Możesz wyjasnić dokładniej?

--
Pozdrawia... Budzik
"Wiedza to władza. Ale niewiedza, niestety, nie oznacza jeszcze

Data: 2013-05-01 15:49:18
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 01.05.2013 12:11, Budzik pisze:
[...]

Pieniądz zamrożony to koszt. Jak mam dzisiaj zapłacić 200zł i dostać za rok zwrot 100zł, to oznacza, że przez rok moje 100zł jest zamrożone i nie przynosi dochodu, albo co gorsza, nie miałem tych 100zł i wziąłem je na kredyt z banku i wtedy straty są może jeszcze wyższe.

To tak jak z PIT-em. Zarobię 100 000 w styczniu, to na początku lutego oddam 18 000 zaliczki na podatek, choć np. w lutym całe 100 000 zainwestuję w budowę fabryki i będę miał bilans na 0, to wyrówna mi się dopiero za półtora roku jak rozliczę roczny PIT.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2013-05-01 18:00:50
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail niechce@spamu.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

Ale energia raczej drożeje, wiec nadpłacona daje zysk w postaci rozliczenia po niższej cenie.
Poza tym skąd przekonanie, że prognozowanie powoduje zawsze szacowanie w góre?

--
Pozdrawia... Budzik
"Film powinien zaczynać się od trzęsienia ziemi, potem zaś napiecie

Data: 2013-05-01 20:20:22
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 01.05.2013 20:00, Budzik pisze:
[...]

A myślisz, że oni ostateczne rozliczenie robią po cenach wg prognoz, o ile zdrożało? A to nie jest tak, że po prostu raz na rok wyliczają ile masz im zapłacić, a wpłaty z wnętrza roku po prostu sumują jako zaliczkę wpłaconą?

Poza tym skąd przekonanie, że prognozowanie powoduje zawsze szacowanie w
góre?

Nie wyrażałem takiego przekonania. Nie wiem. Ja mam niedopłaty ciągle. Ale może z powodu drożenia energii. Ja odpowiadałem tylko na pytanie

> W jaki sposób "nie zawyżanie" spowoduje niższe rachunki?

Nic nie było o ,,czy naprawdę następuje zawyżanie?''.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2013-05-01 23:14:23
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 1 May 2013, Budzik wrote:

Ale energia raczej drożeje, wiec nadpłacona daje zysk w postaci rozliczenia
po niższej cenie.

  Nie żartuj.
  Sprawdziłeś kiedyś taki kwit? :)
  Kwota jest "z momentu zużycia", nie "z momentu zapłaty".

Poza tym skąd przekonanie, że prognozowanie powoduje zawsze
szacowanie w góre?

  To był po prostu zarzut, o ile się nie mylę wynikający z "doświadczenia
życiowego" zainteresowanych.
  Pytasz setkę zainteresowanych i sam stajesz się zainteresowany :)

pzdr, Gotfryd

Wymienią ci licznik energii. Będzie zbierał dane o kliencie