Wymogi formalne w ofercie pracy - dowód osobisty.

Data: 2009-12-28 11:24:53
Autor: jacem
Wymogi formalne w ofercie pracy - dowód osobisty.
Jednym z wymogów formalnych, które musi spełnić kandydat ubiegający się o stanowisko w urzędzie państwowym, jest:

- kopia DOWODU OSOBISTEGO.

Mój siostrzeniec jest zainteresowany ofertą, ale niestety, dowodu na ten czas nie ma (dokumenty skradziono mu w autobusie) i może jedynie dostarczyć kopię PASZPORTU.

Aby rozwiać wątpliwości, zatelefonował do kadr.
Pani kadrowa wyraźnie określiła, że tak jak w ogłoszeniu, musi być kopia DOWÓDU OSOBISTEGO.

"Tak ustaliła komisja, bo jeśli wpłynie 80 ofert to nie będą przecież wszystkich tych osób przesłuchiwać, więc jakieś kryterium musi być! Pana oferta zostanie odrzucona nawet wówczas, gdy napisze pan oświadczenie o przyczynie niedostarczenia dowodu. Ma pan pecha!"

Mam wątpliwości, czy urząd ma prawo wymagać dowodu osobistego, a może po prostu wystarczy dowód tożsamości?
Czy ustalanie ofert i wymagań formalnych (kopii dokumentów, oświadczeń...itp) określają konkretne przepisy? Jeśli tak, to jakie?

Czy urząd państwowy ma prawo zarządać ściśle kopii dowodu osobistego (a nie dowodu tożsamości)?

Proszę, niech ktoś biegły wyjaśni.

pozdrawiam

j.

Data: 2009-12-28 10:43:09
Autor: Jacek_P
Wymogi formalne w ofercie pracy - dowĂłd osobisty.
jacem napisal:
[ ciach ]

Dziennik Ustaw z 2006 r. Nr 139 poz. 993
USTAWA z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludnosci i dowodach osobistych (ze zmianami) - tekst jednolity

Art. 42. 1. Osoba, ktora utracila dowod osobisty, jest obowiazana
niezwlocznie zawiadomic o tym organ gminy. Organ ten wydaje zaswiadczenie
o utracie dowodu osobistego, WAZNE DO CZASU WYDANIA NOWEGO DOKUMENTU.

Poinformuj urzedniczke, ze odmawiajac przyjecia podania lub
stosujac wspomniana selekcje naruszaja przepisy prawa. Przytocz
jej ten artykul, oswiec jej ciemnote, aby wiecej nie bladzila ;)
--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2009-12-28 11:48:46
Autor: Jacek_P
Wymogi formalne w ofercie pracy - dowĂłd osobisty.
RadoslawF napisal:
Przeczytaj jeszcze raz ale ze zrozumieniem.
Jak przyniesie to przyjmą.
Jak będą je porządkować przed rozpatrzeniem to poleci
na bok lub nawet do kosza. I teraz jak im to udowodnisz ?

No to teraz sam przeczytaj ze szczegolnym zwroceniem uwagi
na fragment: "...stanowisko w urzedzie panstwowym...".
Obsada w takich przypadkach ma byc CO DO ZASADY w trybie
konkursowym. W zwiazku z powyzszym mozna zazadac informacji
o zasadach i trybie rozpatrzenia wnioskow, a w szczegolnosci
zadac obecnosci obserwatora. Wiem, ze jest to BARDZO RZADKO
stosowane, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby JAKAS
OSOBA TRZECIA wystapila z takim wnioskiem.
--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2009-12-28 14:00:38
Autor: RadoslawF
Dnia 2009-12-28 12:48, Użytkownik Jacek_P napisał:

[...]

Zażądaj.
Doprowadź abyś został tą osobą.
Udowodnij.
A potem nam to opisz.  :-)
Specjalisto teoretyku.

Pozdrawiam

Data: 2009-12-28 14:27:52
Autor: Jacek_P
RadoslawF napisal:
Zażądaj.
Doprowadź abyś został tą osobą.
Udowodnij.
A potem nam to opisz.  :-)
Specjalisto teoretyku.

Bylem w takich komisjach jako czlonek. Dwa razy bylem obserwatorem.
Teoretyku-gadulo ;)
--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2009-12-28 20:36:24
Autor: RadoslawF
Dnia 2009-12-28 15:27, Użytkownik Jacek_P napisał:

Bylem w takich komisjach jako czlonek. Dwa razy bylem obserwatorem.
Teoretyku-gadulo ;)

To się teraz do takiej zgłoś jako oficjalna opozycja.
Specjalisto teoretyku.

I nie zapomnij nam tego opisać.
Czekamy.
:-)

Pozdrawiam

Data: 2009-12-28 21:06:16
Autor: Jacek_P
RadoslawF napisal:
To się teraz do takiej zgłoś jako oficjalna opozycja.
Specjalisto teoretyku.

To raczej ty masz jakis problem, a nie ja.
Teoretyku-gadulo... ;)

I nie zapomnij nam tego opisać.
Czekamy.
:-)

A po co? Przeciez mechanizm takiego dzialania
w skali gminy jest prosty jak drut. Tym bardziej,
ze za chwile beda wybory samorzadowe, wiec opozycja
radosnie na udry pojdzie, a aktualna wladza bedzie
sie bala wyciagniecia przewalanki.

Margaritas ante porcos? ;)
--
Jacek

Data: 2009-12-28 22:42:31
Autor: RadoslawF
Dnia 2009-12-28 22:06, Użytkownik Jacek_P napisał:

[...]

Bo zobaczysz w praktyce to czego nie możesz zrozumieć.
Specjalisto teoretyku.

Pozdrawiam

Data: 2009-12-29 03:27:59
Autor: tokaj1
[...]

Nie dajmy się zwariować. Czasem lepiej nie pracować niż mieć do
czynienia z debiliozą.
A na razie widać, że w tym urzędzie jest daleko od normalności o
standardach JUŻ nie mówiąc.
Zwykła nadgorliwość babska z komunistycznym rodowodem.

Reasumując: chłopak powinien wysłać ksero paszportu z adnotacją: dowód
osobisty jest w trakcie wymiany.
Wymiana dowodu jest sprawa normalną.
I nie wspominać tu o zgubieniu ani kradzieży bo dla niektórych dowód
jest rzeczą świętą i należy go nosić przy sobie zawsze i wszędzie aby
w każdej chwili móc okazać go M I E L I C J I.

Data: 2009-12-28 14:51:41
Autor: jacem
Użytkownik "Jacek_P" <Lato-i-Upal@cyf-kr.edu.pl> napisał w wiadomości news:hha23t$cek$1srv.cyf-kr.edu.pl...
jacem napisal:
[...]

Wszystko fajnie, i takie postępowanie od razu każdemu nasunie się na myśl - załączenie dokumentu potwierdzającego złożenie wniosku o nowy dowód osobisty lub jego zagubienie i zastępczo inny dow. potwierdzający tożsamość.

Ale co z tego? Skoro wg pani kadrowej nie po to są wymogi, aby wybrać osoby spełniające warunki zatrudnienia, aby wybrać osoby jak najbardziej kompetentne, ale po to, żeby, niczym na loterii odsiać tych, którzy przypadkowo np nie są w posiadaniu tego akurat dokumentu, a tożsamość mogą poświadczyć paszportem. I w konsekwencji rekrutujący będą mieli mniej roboty.

j.

Data: 2009-12-28 15:50:41
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Jacek_P pisze:
Poinformuj urzedniczke, ze odmawiajac przyjecia podania lub
stosujac wspomniana selekcje naruszaja przepisy prawa. Przytocz
jej ten artykul, oswiec jej ciemnote, aby wiecej nie bladzila ;)

I w kancowym efykciu ituk go odrzycom, a dowodu, rze za bryk dowodu bryk.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2009-12-28 18:11:56
Autor: Jacek_P
Przemysław Adam Śmiejek napisal:
I w kancowym efykciu ituk go odrzycom, a dowodu, rze za bryk dowodu bryk.

Nie wytrzezwiales jeszcze Tristan, czy nowa grypa tak toba trzesie? ;)
--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2009-12-28 11:39:57
Autor: Napletec
Wymogi formalne w ofercie pracy - dowód osobisty.
Proszę, niech ktoś biegły wyjaśni.

zgodnie z kpa zaśw o zgłoszeniu kradzierzy zastompuje dowód osob (wraz z innym dow toższ)

jk

Data: 2009-12-28 21:06:54
Autor: Kazik
jacem pisze:
Jednym z wymogów formalnych, które musi spełnić kandydat ubiegający się o stanowisko w urzędzie państwowym, jest:

- kopia DOWODU OSOBISTEGO.

Inne pytanie brzmi, czy moga od Ciebie wymagac dostarczenia kopii tego dokumentu? Ja pracuje prywatnie i w kadrach zaparlem sie ze kopii nie dam - dalem oswiadczenie jakie dane znajduja sie w dowodzie i ze sa prawdziwe.

Data: 2009-12-28 21:46:22
Autor: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
Dnia Mon, 28 Dec 2009 11:24:53 +0100, jacem napisał(a):

Jednym z wymogów formalnych, które musi spełnić kandydat ubiegający się o stanowisko w urzędzie państwowym, jest:

- kopia DOWODU OSOBISTEGO.

Przejrzałem losowo kilka ogłoszeń:
http://bip.kprm.gov.pl/kprm/sc/ogloszenia/

i nie trafiałem ogłoszenia w których wymagano kopii dokumentu
poświadczającego obywatelstwo polskie lub oświadczenie.

Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
grupy.3mam.net 'Kontakt' dla e-poczty
DTP 2006
http://foto.3mam.net/album2/DTP-2006/index.php

Data: 2009-12-30 18:22:12
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 28 Dec 2009, Krzysztof 'kw1618' z Warszawy wrote:

[...]

  Tak mnie naszło: czy żądanie dokumentu, który ewidentnie dyskryminuje
niepolskich mieszkańców Unii Europejskiej przypadkiem nie narusza
jakichś postanowień unijnych?
  :)
(zdaje mi się po prawdzie, że dla pracowników ciągle jeszcze takiej
zasady nie ma, dotyczy ona niewątpliwie DG).

pdr, Gotfryd

Data: 2009-12-29 03:17:08
Autor: tokaj1
On 28 Gru, 11:24, "jacem" <ja...@10g.pl> wrote:
[...]

To jakaś parodia!!!
Co ma dowód do konkursu?
Dajcie mi adres tego urzędu. Zaraz narobię tam rabanu!!!

Data: 2009-12-29 22:29:14
Autor: jacem
Użytkownik "tokaj1" <tokaj1@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:4cd64b3d-2f13-41b1-ae6b-359be0ab469dc34g2000yqn.googlegroups.com...
[...]

Proszę bardzo!

Adres urzędu:

http://www.bip.wzp.pl/

Oferta pracy:

http://www.bip.wzp.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=23311:inspektor-w-wydziale-administracyjnym-oferta-nr-10109&catid=430:um-ogoszenia&Itemid=100

Musisz się pospieszyć, bo termin składania ofert tylko do 31.12.2009.

Powodzenia. :-)

Wymogi formalne w ofercie pracy - dowód osobisty.