Wymuszenie pierwszeństwa

Data: 2012-11-02 11:29:10
Autor: Myjk
Wymuszenie pierwszeństwa
Fri, 02 Nov 2012 09:38:21 +0100, Uncle Pete
Dlaczego tylu kierowców jest przekonanych

Ilu jest tych kierowców? --
Pozdor Myjk

Data: 2012-11-02 11:40:59
Autor: jerzu
Wymuszenie pierwszeñstwa
On Fri, 2 Nov 2012 11:29:10 +0100, Myjk <myjkel@nospam.op.pl> wrote:

Ilu jest tych kierowców?

Obserwuj±c to konkretne skrzy¿owanie, do¶æ sporo.

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski  xxx.jerzu@interia.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2012-11-02 12:01:36
Autor: Myjk
Wymuszenie pierwszeñstwa
Fri, 02 Nov 2012 11:40:59 +0100, jerzu
Ilu jest tych kierowców?
Obserwując to konkretne skrzyżowanie, dość sporo.

Dość sporo, to wie jak jeździć. Ponadto, z kierunku z którego poruszał się autobus nie ma "bezwzględnego"
pierwszeństwa nad pojazdami z lewej (to jest AFAIR skrzyżowanie
równorzędne). Jeśli z przeciwnego kierunku do ruchu ciężarówki jechał
pojazd (uściślając, chciał np. skręcić w swoje lewo), to ciężarówka miała
"większe" pierwszeństwo niż autobus.

--
Pozdor Myjk

Data: 2012-11-02 12:35:20
Autor: Artur Maśląg
Wymuszenie pierwszeństwa
W dniu 2012-11-02 12:01, Myjk pisze:
[...]

W ogóle nie ma czegoś takiego jak "bezwzględne" pierwszeństwo.

równorzędne). Jeśli z przeciwnego kierunku do ruchu ciężarówki jechał
pojazd (uściślając, chciał np. skręcić w swoje lewo), to ciężarówka miała
"większe" pierwszeństwo niż autobus.

LOL - nie, nie miała. Pierwszeństwo i tak miał autobus.

Data: 2012-11-02 12:56:23
Autor: Myjk
Wymuszenie pierwszeństwa
Fri, 02 Nov 2012 12:35:20 +0100, Artur Maśląg
Ponadto, z kierunku z którego poruszał się autobus nie ma "bezwzględnego"
pierwszeństwa nad pojazdami z lewej (to jest AFAIR skrzyżowanie
W ogóle nie ma czegoś takiego jak "bezwzględne" pierwszeństwo.

Dlatego właśnie napisałem w "zawiasach".

Data: 2012-11-02 13:12:27
Autor: Artur Maśląg
Wymuszenie pierwszeństwa
W dniu 2012-11-02 12:56, Myjk pisze:
[...]

Nie ściemniaj - wprowadziłeś gradację "pierwszeństwa" i jego
"przechodzenie" na podstawie wyimaginowanego 3 pojazdu.
Nic takiego miejsca nie miało (i nie ma), relacja pierwszeństwa
jest jedna i sytuacja jest prosta - ciężarówka musiała ustąpić
pierwszeństwa autobusowi i tego nie zrobiła. Nawet gdyby był
ten wyimaginowany 3 pojazd, to nadal to niczego nie zmienia
w zakresie relacji pierwszeństwa ciężarówka-autobus.

Data: 2012-11-02 13:59:26
Autor: Myjk
Wymuszenie pierwszeństwa
Fri, 02 Nov 2012 13:12:27 +0100, Artur Maśląg
[...] Nawet gdyby był ten wyimaginowany 3 pojazd, to nadal to niczego nie zmienia w zakresie relacji pierwszeństwa ciężarówka-autobus.

To w teorii. W praktyce, po co ciężarówka ma stać, gdy z naprzeciwka
poruszają się pojazdy, które siłą rzeczy "unieruchamiają" autobus, a nie
mają wpływu na pierwszeństwo ciężarówki? Dla zasady? Ja rozumiem i zgadzam
się, że w świetle przepisów BUS miał pierwszeńśtwo i stosunkowo łatwo jest
po kolizji przypisać winę, ale ostatecznie nie musi to być takie oczywiste. --
Pozdor Myjk

Data: 2012-11-02 14:54:18
Autor: Jakub Witkowski
Wymuszenie pierwszeństwa
W dniu 2012-11-02 13:59, Myjk pisze:
[...]

Jeśli autobus jest unieruchomiony, to ciężarówka wyjeżdżając nie wymusza pierwszeństwa.

Wymuszenie jest wtedy, gdy pojazd wymuszający powoduje zmianę prędkości lub toru jazdy
tego na kim wymusił - jeśli to nie zachodzi, nie ma wymuszenia.

Gdyby było inaczej, to np. wyjeżdżając z podporządkowanej, widząc z bardzo daleka pojazd
jadÄ…cy drogÄ…  z pierwszeÅ„stwem, musielibyÅ›my bezwzglÄ™dnie stać, mimo że wyjechanie
nie miałoby na jego ruch żadnego wpływu - ewidentna bzdura.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogÄ… być niepoważne,
gts /kropka/ pl    |  lub caÅ‚oÅ›ci poglÄ…dom ich Autora.

Data: 2012-11-02 15:14:18
Autor: Gotfryd Smolik news
Wymuszenie pierwszeństwa
On Fri, 2 Nov 2012, Myjk wrote:

Fri, 02 Nov 2012 13:12:27 +0100, Artur Ma¶l±g

[...] Nawet gdyby by³ ten wyimaginowany 3 pojazd, to nadal
to niczego nie zmienia w zakresie relacji pierwszeñstwa
ciê¿arówka-autobus.

To w teorii. W praktyce, po co ciê¿arówka ma staæ, gdy z naprzeciwka
poruszaj± siê pojazdy, które si³± rzeczy "unieruchamiaj±" autobus,

  Ma tak jechaæ, ¿eby móc ust±piæ mu pierwszeñstwa, je¶li bêdzie taka potrzeba.
  Ci z przeciwka mog± np. dobrowolnie ust±piæ pierwszeñstwa, i co wtedy?
"Nie widzia³em ¿e tamten mu ust±pi³"?
  A kogo to obchodzi?
  Ba, przepis o zakazie blokowania skrzy¿owania nie uchyla pierwszeñstwa.
  Z³amanie (lub nie) zakazu (przez busmena) nie wp³ywa na pierwszeñstwo.

a nie maj± wp³ywu na pierwszeñstwo ciê¿arówki?

  Jaki maj± mieæ, skoro (ciê¿arówka) ju¿ go nie ma?
"G³êbszy brak pierwszeñstwa"?
  To nie "ostro¿no¶æ", która jest w przepisach stopniowana :)

Dla zasady?

  Nie. Dla ust±pienia pierwszeñstwa!
(i nie napisa³em, ze nie mo¿e jechaæ - tyle, ¿e teza "tamten musi staæ"
nie jest ¼ród³em ¿adnego uprawnienia, teza "tamten mi dobrowolnie
ust±pi³" to co innego).

Ja rozumiem i zgadzam
siê, ¿e w ¶wietle przepisów BUS mia³ pierwszeñ¶two i stosunkowo ³atwo jest
po kolizji przypisaæ winê, ale ostatecznie nie musi to byæ takie oczywiste.

  To zgadzasz siê czy nie zgadzasz siê?
  Usi³ujesz obróciæ kota ogonem w wyj±tkowo oczywistym przypadku :]
  A potem wszyscy zachodz± w g³owê "czemu te przepisy takie skomplikowane".
  Bo czytelnicy (przepisów) szukaj± dziury w ca³ym! ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-11-03 16:45:00
Autor: Myjk
Wymuszenie pierwszeństwa
Fri, 2 Nov 2012 15:14:18 +0100, Gotfryd Smolik news
Ja rozumiem i zgadzam
się, że w świetle przepisów BUS miał pierwszeńśtwo i stosunkowo łatwo jest
po kolizji przypisać winę, ale ostatecznie nie musi to być takie oczywiste.
  To zgadzasz siÄ™ czy nie zgadzasz siÄ™?

Zgadzam się do teorii. BUS miał pierwszeńswo.

  UsiÅ‚ujesz obrócić kota ogonem

Etam. ;) Ten w ciężarówce to nie był mój wujek... :P

  A potem wszyscy zachodzÄ… w gÅ‚owÄ™ "czemu te przepisy takie skomplikowane".
  Bo czytelnicy (przepisów) szukajÄ… dziury w caÅ‚ym! ;)

Ależ nie szukam dziury w całym. Nie twierdzę też, że przepisy są złe.
Twierdzę jedynie, że wielu egzekwuje swoje pierwszeństwo, jakby było
bezwzględnie nadane.

--
Pozdor Myjk

Data: 2012-11-02 16:47:56
Autor: Artur Maśląg
Wymuszenie pierwszeństwa
[...]

Sprawa jest dość prosta - zupełnie nie wiem czemu ją komplikujesz, choć
być może jest to kwestia braku zrozumienia PoRD itd.
Ciężarówka (a wprost kierowca) ma obowiązek ustąpienia pierwszeństwa
autobusowi. Gdyby autobus stał i kierowca w jakiś sposób przekazał
temu z ciężarówki, że może jechać, to wszytko ok - nie wymusił itd.,
co nie zmienia faktu, że pierwszeństwa nie miał.

Ja rozumiem i zgadzam
się, że w świetle przepisów BUS miał pierwszeńśtwo i stosunkowo łatwo jest
po kolizji przypisać winę, ale ostatecznie nie musi to być takie oczywiste.

Nie ściemniaj - sprawa dość oczywista i tak naprawdę bezdyskusyjna.

Data: 2012-11-03 09:19:46
Autor: Marek Dyjor
Wymuszenie pierwszeństwa
Myjk wrote:
[...]

w zawiasach to możesz dostać wyrok...

Data: 2012-11-02 12:35:42
Autor: Uncle Pete
Wymuszenie pierwszeństwa
[...]

Ale bez przesady, te trzy pojazdy miałyby najpierw wzajemnie się zablokować, a potem ktoś ruszyłby pierwszy i nawet w przypadku stłuczki skutki byłyby o wiele mniejsze. Na 99% ciężarówka pruła po pustym nieznajomym mieście (popatrz na blachy i kiedy to się stało) zakładając, że jak jest prosto, to ma się pierwszeństwo.

Owszem, skrzyżowań równorzędnych na głównych drogach w Warszawie jest mało, ale to akurat jest dobrze oznaczone i nie jest zawieszone perdylionem znaków, z których trzeba wyszukać ten właściwy.

Piotr

Data: 2012-11-02 12:54:07
Autor: Myjk
Wymuszenie pierwszeństwa
Fri, 02 Nov 2012 12:35:42 +0100, Uncle Pete
Ale bez przesady, te trzy pojazdy miałyby najpierw wzajemnie się zablokować,

To w jeździe chodzi o to, żeby się blokować?

a potem ktoś ruszyłby pierwszy i nawet w przypadku stłuczki skutki byłyby o wiele mniejsze.

Ktoś, znaczy kto? Ciągną na ten czas zapałki, grają w nożyczki i kamień?

Na 99% ciężarówka pruła po pustym nieznajomym mieście (popatrz na blachy i kiedy to się stało) zakładając, że jak jest prosto, to ma się pierwszeństwo.

Tak! Pruła 215 km/h, udało się jej znacznie wytracić prędkość, mimo tego nie uniknęła kolizji! --
Pozdor Myjk

Data: 2012-11-02 14:40:58
Autor: Tom N
Wymuszenie pierwszeństwa
Myjk w <news:10mnhrl050ytp.dlgmyjk.org>:

Fri, 02 Nov 2012 12:35:42 +0100, Uncle Pete

To w je¼dzie chodzi o to, ¿eby siê blokowaæ?
a potem kto¶ ruszy³by pierwszy i nawet w przypadku st³uczki skutki by³yby o wiele mniejsze.
Kto¶, znaczy kto? Ci±gn± na ten czas zapa³ki, graj± w no¿yczki i kamieñ?

No w³a¶nie, ¿eby siê nie blokowaæ, to gestami namawia siê do gry w zapa³ki,
jeden z drugim wysiadaj±, a trzeci spokojnie przeje¿d¿a skrzy¿owanie ;P

--
'Tom N'

Data: 2012-11-02 15:01:50
Autor: Myjk
Wymuszenie pierwszeństwa
Fri, 2 Nov 2012 14:40:58 +0100, Tom N
No właśnie, żeby się nie blokować, to gestami namawia się do gry w zapałki,
jeden z drugim wysiadają, a trzeci spokojnie przejeżdża skrzyżowanie ;P

W dalszej dyskusji wyszło, że ten co przejeżdża to "typowy" burak! Nie
dosyć że wymusił bez gestów i pozwolenia innych, to jeszcze przejechał! W
ogóle nie był w stanie permanentnego zagrożenia, burak! ;)))

--
Pozdor Myjk

Data: 2012-11-02 12:59:20
Autor: Artur Maśląg
Wymuszenie pierwszeństwa
W dniu 2012-11-02 12:35, Uncle Pete pisze:
[...]

Ano prawda - przez to skrzyżowanie dzień w dzień jeździ mnóstwo
samochodów i sytuacje "wątpliwe" bywają, ale jakoś ludzie w większości
bez specjalnych problemów przejeżdżają. Znam z autopsji :)

Na 99% ciężarówka pruła po pustym
nieznajomym mieście (popatrz na blachy i kiedy to się stało) zakładając,
że jak jest prosto, to ma się pierwszeństwo.

CoÅ› w tym stylu - Romera wcale nie jest drogÄ… "mniejszÄ…". Ruch w
mieście dużo mniejszy z racji wydłużonego weekendu...

Owszem, skrzyżowań równorzędnych na głównych drogach w Warszawie jest
mało,

Na głównych może i tak, ale trochę ich jednak jest.

ale to akurat jest dobrze oznaczone i nie jest zawieszone
perdylionem znaków, z których trzeba wyszukać ten właściwy.

Zupełnie normalne skrzyżowanie :)

Data: 2012-11-02 21:59:56
Autor: UnclePete
Wymuszenie pierwszeństwa
Zupełnie normalne skrzyżowanie :)

Normalne, ale szczerze mówiąc jak przez niego przejeżdżam, odczuwam wewnętrzny niepokój i energicznie kręcę głową :))

Data: 2012-11-03 21:26:12
Autor: z
Wymuszenie pierwszeñstwa
W dniu 2012-11-02 21:59, UnclePete pisze:
Zupe³nie normalne skrzy¿owanie :)

Normalne, ale szczerze mówi±c jak przez niego przeje¿d¿am, odczuwam
wewnêtrzny niepokój i energicznie krêcê g³ow± :))

Je¿d¿ê przez podobne. I mam takie same odczucia.
Ca³e szczê¶cie ¿e nie ma siê gdzie rozpêdziæ i tranzyt nie je¼dzi.
Generalnie nie lubiê formalizowania wszystkiego co siê da ale gdy wkrada siê chaos, gdy oznakowanie nie odpowiada natê¿eniu ruchu, gdy samochody stoj± zamiast "udra¿niaæ" skrzy¿owanie...

Data: 2012-11-03 21:47:38
Autor: Artur Ma¶l±g
Wymuszenie pierwszeñstwa
W dniu 2012-11-03 21:26, z pisze:
[...]

Zasadniczo to chyba dobrze? Tak, masz zwolniæ i siê rozgl±daæ.

Ca³e szczê¶cie ¿e nie ma siê gdzie rozpêdziæ i tranzyt nie je¼dzi.

Hmmm - tranzyt na takich skrzy¿owaniach rzadko siê trafia, a co do
rozpêdzenia... Hmmm, s± tacy co potrafi± i to ca³kiem nie¼le.

Generalnie nie lubiê formalizowania wszystkiego co siê da ale gdy wkrada
siê chaos, gdy oznakowanie nie odpowiada natê¿eniu ruchu, gdy samochody
stoj± zamiast "udra¿niaæ" skrzy¿owanie...

¯e¶ trafi³ w swych "wycieczkach" - nie by³o tranzytu, nikt nie sta³,
by³y dwa pojazdy na ca³ym skrzy¿owaniu w dniu "urlopowym" przed 7 rano.
Teraz siê zastanów jak to wygl±da w normalny dzieñ pracuj±cy (albo i
nie, mo¿e byæ zwyk³y wolny). Chaos to siê wkrada, ale w Twojej
argumentacji...

Data: 2012-11-03 22:15:08
Autor: z
Wymuszenie pierwszeñstwa
W dniu 2012-11-03 21:47, Artur Ma¶l±g pisze:

[...]

Zwolnij trochê ;-) i przeczytaj ze zrozumieniem. (kluczowe s³owo _podobne_)
Skrzy¿owanie równorzêdne nie jest najlepsze z za³o¿enia.
Najlepsze jest takie które odpowiada danej sytuacji.
Wiem... koszty, trzeba popatrzeæ, wyci±gn±æ wnioski, podj±æ decyzjê, mo¿e opieraj±c siê trochê na psychologii ... :-)

Data: 2012-11-03 22:23:30
Autor: Artur Ma¶l±g
Wymuszenie pierwszeñstwa
W dniu 2012-11-03 22:15, z pisze:
[...]

Ja zwalniam.

i przeczytaj ze zrozumieniem. (kluczowe s³owo _podobne_)

Przeczyta³em i st±d stwierdzenie, ¿e chaos wprowadzasz, poniewa¿...

Skrzy¿owanie równorzêdne nie jest najlepsze z za³o¿enia.

A kto tak twierdzi³?

Najlepsze jest takie które odpowiada danej sytuacji.

Otó¿ to.

Wiem... koszty, trzeba popatrzeæ, wyci±gn±æ wnioski, podj±æ decyzjê,
mo¿e opieraj±c siê trochê na psychologii ... :-)

No popatrz, a napisa³e¶ wcze¶niej "podobne". Tak, wkrada siê chaos,
poniewa¿ nie popatrzy³e¶, nie wyci±gn±³e¶ wniosków itd., a bazujesz
na swym twierdzeniu, ¿e "podobne".

Data: 2012-11-03 21:51:40
Autor: Artur Maśląg
Wymuszenie pierwszeństwa
W dniu 2012-11-02 21:59, UnclePete pisze:
Zupełnie normalne skrzyżowanie :)

Normalne, ale szczerze mówiąc jak przez niego przejeżdżam, odczuwam
wewnętrzny niepokój i energicznie kręcę głową :))

Serio? Dużo gorzej się przejeżdża przez Surowieckiego/Romera. Tam to
się trzeba głową "nakręcić" jak nie jedziesz z pierwszeństwem.

Data: 2012-11-02 12:57:53
Autor: Tomasz Pyra
Wymuszenie pierwszeñstwa
Dnia Fri, 2 Nov 2012 12:01:36 +0100, Myjk napisa³(a):

nie ma "bezwzglêdnego" pierwszeñstwa
ciê¿arówka mia³a "wiêksze" pierwszeñstwo

Nie ma ¿adnych takich pierwszeñstw jak "bezwzglêdne", "wzglêdne",
"wiêksze", "mniejsze" i "¶redniejsze". Mo¿ê jeszcze, "æwieræpierwszeñstwa",
"nadpierwszeñstwa" i "podpierwszeñstwa"?

Bo piszesz ¿e tn±ca prosto przez skrzy¿owanie równorzêdne ciê¿arówka,
pomimo tego ¿e z prawej nadje¿d¿a³ autobus mia³a "nadpierwszeñstwo"
wynikaj±ce z potencjalnej obecno¶ci trzeciego pojazdu?
Nie - ciê¿arówka NIGDY na tym skrzy¿owaniu nie bêdzie mia³a pierwszeñstwa
nad autobusem - choæby na oko³o by³a dowolna konfiguracja innych pojazdów.
Ani "wiêkszego", ani "mniejszego".
Ciê¿arówka mog³aby pojechaæ jedynie w sytuacji kiedy autobus by sta³ (np.
ustêpuj±c pierwszeñstwa komu¶ innemu), a jazda ciê¿arówki nie zmusi³aby go
wtedy do zmiany prêdko¶ci lub kierunku.
Nie ma to jednak wtedy nic wspólnego z pierwszeñstwem.

Zdecydowanie relacja pierwszeñ¶twa nie jest przechodnia i nawet to, ¿e
pojazd któremu mam ust±piæ pierwszeñstwa, ma obowi±zek ust±piæ
pierwszeñstwa jeszcze komu¶ innemu, nijak nie zmienia pierwszego obowi±zku
ust±pienia pierwszeñstwa. A "deadlocki" na skrzy¿owaniach rozwi±zuje siê w oparciu o to ¿e który¶ z
pojazdów zatrzymuje siê.

Data: 2012-11-02 15:16:39
Autor: Jakub Witkowski
Wymuszenie pierwszeñstwa
W dniu 2012-11-02 12:57, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
> wtedy do zmiany prêdko¶ci lub kierunku.
Nie ma to jednak wtedy nic wspólnego z pierwszeñstwem.

Dok³adnie.
Jazda w sytuacji "niemania pierwszeñstwa" nie oznacza jeszcze wymuszenia,
gdy¿ do tego potrzebny jest jeszcze element wymuszania w³a¶nie :)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci

Data: 2012-11-02 15:40:40
Autor: Myjk
Wymuszenie pierwszeñstwa
Fri, 2 Nov 2012 12:57:53 +0100, Tomasz Pyra
A "deadlocki" na skrzyżowaniach rozwiązuje się w oparciu o to że któryś z pojazdów zatrzymuje się.

Raczej w oparciu o to, że któryś w końcu ruszy, lub przejedzie płynnie bez zatrzymania się.

--
Pozdor Myjk

Data: 2012-11-02 12:29:45
Autor: Artur Ma¶l±g
Wymuszenie pierwszeñstwa
W dniu 2012-11-02 11:40, jerzu pisze:
On Fri, 2 Nov 2012 11:29:10 +0100, Myjk <myjkel@nospam.op.pl> wrote:

Ilu jest tych kierowców?

Obserwuj±c to konkretne skrzy¿owanie, do¶æ sporo.

Raczej nie (i piszê o tym konkretnym skrzy¿owaniu).

Data: 2012-11-02 15:59:48
Autor: jerzu
Wymuszenie pierwszeñstwa
On Fri, 02 Nov 2012 12:29:45 +0100, Artur Ma¶l±g <futrzak@polbox.com>
wrote:

Raczej nie (i piszê o tym konkretnym skrzy¿owaniu).

Masz prawo tak mysleæ. Ja piszê o swoich odczuciach, nawet z dnia
dzisiejszego.

Data: 2012-11-02 16:34:51
Autor: Artur Ma¶l±g
Wymuszenie pierwszeñstwa
wrote:

Raczej nie (i piszê o tym konkretnym skrzy¿owaniu).

Masz prawo tak mysleæ. Ja piszê o swoich odczuciach, nawet z dnia
dzisiejszego.

To nie jest kwestia "my¶lenia", tylko praktyki. Czasem mo¿e siê trafi
jaki¶ taki, co uwa¿a ¿e na wprost to on ma pierwszeñstwo (albo
przeleci), ale w rzeczywisto¶ci to rzadko¶æ. Wrêcz bym napisa³, ¿e
niektórzy wykorzystuj± ostro¿no¶æ innych (¶wiadomie) dla swojej
wygody.

Data: 2012-11-02 12:19:39
Autor: Uncle Pete
Wymuszenie pierwszeństwa
Ilu jest tych kierowców?

Osobiście na szczęście nikogo, ale z widzenia znacznie więcej, niż bym chciał. A na osiedlach to w ogóle niemal norma.

Piotr

Data: 2012-11-05 08:54:58
Autor: Miroo
Wymuszenie pierwszeństwa
W dniu 2012-11-02 11:29, Myjk pisze:
Fri, 02 Nov 2012 09:38:21 +0100, Uncle Pete

Dlaczego tylu kierowców jest przekonanych

Ilu jest tych kierowców?

Mam na osiedlu takie skrzyżowanie i jeszcze _nigdy_ nie zdarzyło mi się, żeby jadący "poprzeczką" ustąpił, zwłaszcza, że tam jest z górki i wszyscy przyspieszają.

Pozdrawiam

Data: 2012-11-06 22:27:19
Autor: Adam P³aszczyca
Wymuszenie pierwszeństwa
Dnia Mon, 05 Nov 2012 08:54:58 +0100, Miroo napisa³(a):

Ilu jest tych kierowców?

Mam na osiedlu takie skrzy¿owanie i jeszcze _nigdy_ nie zdarzy³o mi siê, ¿eby jad±cy "poprzeczk±" ust±pi³, zw³aszcza, ¿e tam jest z górki i wszyscy przyspieszaj±.

Kup stare auto i zarabiaj :D

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688

Data: 2012-11-06 22:36:51
Autor: Tom N
Wymuszenie pierwszeństwa
Adam P³aszczyca w <news:c1.01.3Xx3kJ$1Nlmike.oldfield.org.pl>:

[...]

"anglika", ¿eby jednak kieruj±cy mia³ trochê przestrzeni...

--
'Tom N'

Data: 2012-11-07 11:42:04
Autor: Miroo
Wymuszenie pierwszeñstwa
W dniu 2012-11-06 22:27, Adam P³aszczyca pisze:
[...]

To nie jest niestety takie oczywiste. Chyba tu na grupie niedawno kto¶ pisa³ o kolizji na skrzy¿owaniu teoretycznie równorzêdnych dróg osiedlowych, z których jedna okaza³a siê "wa¿niejsza" (nieosiedlowa?), co mo¿na by³o sprawdziæ w jakich¶ dokumentach w urzêdzie, natomiast nie by³o w widoczne w terenie.

No i policja mog³aby siê dziwiæ, dlaczego je¿d¿ê samochodem w kasku
maj±c zainstalowane 4 rejestratory w starym gracie i nies³usznie podejrzewaæ mnie o wy³udzanie odszkodowania :)

Pozdrawiam

Wymuszenie pierwszeństwa