Wynajem mieszkania a zameldowanie na pobyt sta³y

Data: 2009-06-02 21:09:01
Autor: robert 21
Wynajem mieszkania a zameldowanie na pobyt sta³y
Witam,
Czy wynajmuj±c na d³u¿szy czas mieszkanie, mogê siê od w³a¶ciciela lokalu domagaæ zameldowania na pobyt sta³y?

By³oby to wskazane z uwagi na fakt ¿e w nowym miejscu obowi±zuje du¿o tañsza strefa OC.

Data: 2009-06-02 15:09:52
Autor: witek
robert_21@wp.pl wrote:
[...]

Niczego sie nie domagasz tylko idziesz z umowa najmu i sie meldujesz.

Data: 2009-06-02 21:58:50
Autor: Liwiusz
robert_21@wp.pl pisze:
Witam,
Czy wynajmuj±c na d³u¿szy czas mieszkanie, mogê siê od w³a¶ciciela lokalu domagaæ zameldowania na pobyt sta³y?

   Sam siê musisz zameldowaæ - maj±c umowê najmu masz tytu³ prawny do lokalu i to wystarcza, aby¶ móg³ siê zameldowaæ.

--
Liwiusz

Data: 2009-06-02 22:02:28
Autor: robert 21
robert_21@wp.pl pisze:
> [...]
>    Sam siê musisz zameldowaæ - maj±c umowê najmu masz tytu³ prawny do lokalu i to wystarcza, aby¶ móg³ siê zameldowaæ.

Na pobyt sta³y?

Bez konieczno¶ci podpisu ze strony w³a¶ciciela lokalu?

Data: 2009-06-02 15:21:05
Autor: witek
robert_21@wp.pl wrote:
robert_21@wp.pl pisze:
[...]

Pobyt tymczasowy trwa do dwoch miesiecy i tylko wowczas jesli wykazesz tymczasowy charakter twojego pobytu mozesz zameldowac sie tymczasowo na okres dluzszy. W kazdym innym przypadku melduja na pobyt staly.

Data: 2009-06-02 22:43:32
Autor: Aicha
Wynajem mieszkania a zameldowanie na pobyt sta³y
U¿ytkownik "witek" napisa³:

A to bardzo ciekawe co piszesz.
http://bip.city.poznan.pl/bip/public/bip/sprawy.html?co=opis&sp_id=1708

--
Pozdrawiam - Aicha

Data: 2009-06-02 22:54:36
Autor: Robert Tomasik
Wynajem mieszkania a zameldowanie na pobyt sta³y
U¿ytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisa³ w wiadomo¶ci news:h041jp$3br$1inews.gazeta.pl...
robert_21@wp.pl wrote:
robert_21@wp.pl pisze:
[...]

Dawniej do dwóch miesiêcy nie wpisywali w dowód i chyba Ci siê z tym pomyli³o. Pobyt czasowy mo¿e byæ znacznie d³u¿szy i chyba w ogóle nie ma górnego ograniczenia.

Data: 2009-06-02 23:57:26
Autor: witek
Robert Tomasik wrote:

Dawniej do dwóch miesiêcy nie wpisywali w dowód i chyba Ci siê z tym pomyli³o. Pobyt czasowy mo¿e byæ znacznie d³u¿szy i chyba w ogóle nie ma górnego ograniczenia.

Przeczytaj ustawe.
Mo¿e byc. Jak uzasadnisz dlaczego.

Data: 2009-06-03 10:35:06
Autor: zwi
witek pisze:
Robert Tomasik wrote:

[...]

Mo¿e prawo siê zmieni³o w tej kwestii ale w latach 90-tych kiedy by³em studentem by³em zameldowany w akademiku na pobyt czasowy na okres piêciu lat

ZWI

Data: 2009-06-03 04:14:04
Autor: witek
zwi wrote:
witek pisze:
Robert Tomasik wrote:

[...]

No to przeciez napisalem, ze jak uzasadnisz, ze twoj pobyt ma charakter tymczasowy, to sie zameldujesz na pobyt czasowy ponad dwa miesiace.

Data: 2009-06-03 10:46:00
Autor: spp
zwi pisze:

Mo¿e prawo siê zmieni³o w tej kwestii ale w latach 90-tych kiedy by³em studentem by³em zameldowany w akademiku na pobyt czasowy na okres piêciu lat

Raczej corocznie na 10 m-cy. ;)

--
spp

Data: 2009-06-03 11:16:10
Autor: zwi
spp pisze:
zwi pisze:

Mo¿e prawo siê zmieni³o w tej kwestii ale w latach 90-tych kiedy by³em studentem by³em zameldowany w akademiku na pobyt czasowy na okres piêciu lat

Raczej corocznie na 10 m-cy. ;)

Ja tam nie wiem jak to w urzêdzie by³o napisane. W dowodzie osobistym (takiej zielonej ksi±¿eczce) mia³em jeden wpis o zameldowaniu na pobyt czasowy i by³y tam dwie daty, które dzieli³o mniej wiêcej 5 lat :)

ZWI

Data: 2009-06-03 11:46:14
Autor: Maverick
spp wrote:
zwi pisze:

Mo¿e prawo siê zmieni³o w tej kwestii ale w latach 90-tych kiedy by³em studentem by³em zameldowany w akademiku na pobyt czasowy na okres piêciu lat

Raczej corocznie na 10 m-cy. ;)

Raczej na 5 lat. Chyba ze zaznaczales ze "ja tylko na ten rok" - to co innego. Przeciez w akademikach mozna mieszkac w czasie wakacji.

Data: 2009-06-03 19:10:52
Autor: Robert Tomasik
Wynajem mieszkania a zameldowanie na pobyt sta³y
U¿ytkownik "spp" <spp@op.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:4a263848$1news.home.net.pl...
zwi pisze:
Mo¿e prawo siê zmieni³o w tej kwestii ale w latach 90-tych kiedy by³em studentem by³em zameldowany w akademiku na pobyt czasowy na okres piêciu lat
Raczej corocznie na 10 m-cy. ;)

Zale¿y, na jakiej uczelni. Ja by³em od razu meldowany na 5 lat.

Data: 2009-06-03 19:37:39
Autor: spp
Robert Tomasik pisze:

by³em studentem by³em zameldowany w akademiku na pobyt czasowy na okres piêciu lat
Raczej corocznie na 10 m-cy. ;)

Zale¿y, na jakiej uczelni. Ja by³em od razu meldowany na 5 lat.

Wojskowa? ;)

W czasie moich studiów nigdy nie by³o wiadomo jaki akademik dostanie siê nastêpnego roku st±d corocznie przy wprowadzaniu siê w pa¼dzierniku wype³nia³o siê druczek meldunkowy.

--
spp

Data: 2009-06-02 22:06:12
Autor: Liwiusz
robert_21@wp.pl pisze:
robert_21@wp.pl pisze:
[...]

   Zale¿y na jaki czas masz umowê. Niekiedy jest tak, ¿e jak masz umowê na czas okre¶lony, to meldujesz siê na pobyt tymczasowy, je¶li na czas nieokre¶lony, to na pobyt sta³y.

Bez konieczno¶ci podpisu ze strony w³a¶ciciela lokalu?

Podpis osoby (jakiej - to za chwilê) jest wymagany je¶li kto¶ nie ma pisemnego tytu³u prawnego do lokalu, np. kto¶ mieszka u babci, albo u znajomych bez umowy, wtedy je¶li chce siê zameldowaæ, to potrzebny jest czyj¶ podpis.

Czyj? W³a¶ciciela, lub osoby posiadaj±cej tytu³ prawny do lokalu. Osob± posiadaj±c± tytu³ prawny do lokalu jest te¿ najemca, czyli Ty - jako najemca - nie potrzebujesz ju¿ zgody w³a¶ciciela. Mo¿esz siê zameldowaæ jak w³a¶ciciel. Ma³o tego, jako osoba posiadaj±ca tytu³ prawny do lokalu mo¿esz zameldowaæ inne osoby tam melduj±ce, których umowa najmu nie obowi±zuje - wtedy na zg³oszeniu do zameldowania po¶wiadczasz swoim podpisem, ¿e dana osoba przebywa (mieszka) w danym mieszkaniu.

--
Liwiusz

Data: 2009-06-02 23:20:20
Autor: robert 21
robert_21@wp.pl pisze:

> [...]

Czyj? W³a¶ciciela, lub osoby posiadaj±cej tytu³ prawny do lokalu. Osob± posiadaj±c± tytu³ prawny do lokalu jest te¿ najemca, czyli Ty - jako najemca - nie potrzebujesz ju¿ zgody w³a¶ciciela. Mo¿esz siê zameldowaæ jak w³a¶ciciel. Ma³o tego, jako osoba posiadaj±ca tytu³ prawny do lokalu mo¿esz zameldowaæ inne osoby tam melduj±ce, których umowa najmu nie obowi±zuje - wtedy na zg³oszeniu do zameldowania po¶wiadczasz swoim podpisem, ¿e dana osoba przebywa (mieszka) w danym mieszkaniu.

Przy zameldowaniu na pobyt sta³y lub pobyt czasowy ponad 3 miesi±ce najemca (najemcy), osoba, której przys³uguje spó³dzielcze prawo do lokalu, lub w³a¶ciciel (wspó³w³a¶ciciele) lokalu jest obowi±zany potwierdziæ fakt pobytu osoby zg³aszaj±cej pobyt sta³y lub czasowy ponad 3 miesi±ce, oraz przed³o¿yæ do wgl±du dokument za¶wiadczaj±cy o tytule prawnym do lokalu.

Data: 2009-06-03 00:13:20
Autor: Liwiusz
robert_21@wp.pl pisze:

[...]

   Stolic± Szwecji jest Sztokholm.

--
Liwiusz

Data: 2009-06-03 22:59:40
Autor: Andrzej Lawa
robert_21@wp.pl pisze:
[...]

B±d¼ ³askaw nie cytowaæ tutaj swoich wymy¶lonych przepisów, OK?

Data: 2009-06-04 00:04:54
Autor: Liwiusz
Andrzej Lawa pisze:
robert_21@wp.pl pisze:
[...]

   A co tu jest wymy¶lonego (niezgodnego ze stanem faktycznym)?

--
Liwiusz

Data: 2009-06-04 00:20:31
Autor: spam
robert_21@wp.pl pisze:
> [...]
> do wgl±du dokument za¶wiadczaj±cy o tytule prawnym do lokalu.
> B±d¼ ³askaw nie cytowaæ tutaj swoich wymy¶lonych przepisów, OK?

Wpisz w google te "wymy¶lone przepisy"

Data: 2009-06-04 22:07:13
Autor: Andrzej Lawa
spam@mailinator.com pisze:

B±d¼ ³askaw nie cytowaæ tutaj swoich wymy¶lonych przepisów, OK?

Wpisz w google te "wymy¶lone przepisy"

Wpisz sobie w google "santa claus is satan" ;->

A powa¿niej: jak cytujesz przepisy, to uczciwie je cytuj albo zaznacz,
¿e pope³niasz uproszczenie lub inne streszczenie.

Twoja wersja ró¿ni siê od orygina³u - m.in. "znikn±³e¶" skutki
ma³¿eñstwa (np. ma³¿onek nie bêd±cy wspó³w³a¶cicielem mieszkania i tak
ma automatycznie tytu³ prawy do lokalu - patrz KRiO).

Pamiêtaj, ¿e w prawie wa¿ny mo¿e byæ nawet g³upi przecinek!

Data: 2009-06-03 08:16:53
Autor: Baloo
Wynajem mieszkania a zameldowanie na pobyt sta³y

U¿ytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:h040nm$9dv$1news.onet.pl...

[...]

A co z wymeldowaniem?
Dajmy na to w³a¶ciciel wypowiada umowê najmu, mija czas jej wypowiedzenia, umowa siê rozwi±zuje, a najemca ani my¶li siê wymeldowaæ? Nie mówi±c ju¿ o tym mrowiu ludzi, których zamedlowa³ na w³asn± rêkê.
Czy w³a¶ciciel lokalu ma wówczas prawo sam ich wszystkich wymeldowaæ czy te¿ meldunek wygasa automatycznie wraz z rozwi±zaniem umowy?

Data: 2009-06-03 09:52:35
Autor: Liwiusz
Baloo pisze:

[...]

   Trzeba wtedy wymeldowaæ w drodze decyzji administracyjnej. Poczytaj poni¿ej, co prawda link odnosi sie zameldowania, ale analogicznie jest z wymeldowaniem.

--
Liwiusz

Data: 2009-06-03 10:31:21
Autor: Liwiusz

http://www.um.warszawa.pl/v_syrenka/wom/index_karta.php?adres=231

--
Liwiusz

Data: 2009-06-03 10:47:18
Autor: Michal Jankowski
"Baloo" <baluu@onet.eu> writes:

[...]

Nie chca sie _wymeldowac_ czy nie chca sie _wyprowadzic_?

Bo jesli sie wyprowadzili, to wlasciciel wymeldowuje osoby
niemieszkajace zalatwiajac tzw. decyzje administracyjna.

A jesli sie _nie wyprowadzili_, to wlasciciel ma duzy klopot
niezwiazany z tym, czy sa zameldowani, czy nie...

  MJ

Data: 2009-06-03 23:10:00
Autor: Baloo
Wynajem mieszkania a zameldowanie na pobyt sta³y

U¿ytkownik "Michal Jankowski" <michalj@fuw.edu.pl> napisa³ w wiadomo¶ci

A jesli sie _nie wyprowadzili_, to wlasciciel ma duzy klopot
niezwiazany z tym, czy sa zameldowani, czy nie...

Dlaczego k³opot? Mo¿e po prostu wymieniæ zamki w drzwiach pod ich nieobecno¶æ.
Zak³adaj±c, ¿e osoby te zosta³y juz wymeldowane.

Data: 2009-06-03 16:28:03
Autor: witek
Baloo wrote:

[...]

Dopóki fizycznie mieszka to radzi³bym takich g³upich  rad nie udzielaæ.

Data: 2009-06-03 23:36:04
Autor: Baloo
Wynajem mieszkania a zameldowanie na pobyt sta³y

U¿ytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisa³ w wiadomo¶ci news:h06ptb$f9r$1inews.gazeta.pl...
Baloo wrote:

[...]

Nie rozumiem co jest w tym g³upiego?
Nie ma umowy, nie ma wynajmu, lud¼ zosta³ wymeldowany, nie przys³uguje mu ¿adne prawo do lokalu, wiêc o co chodzi?
BTW - czy prawo zabrania wymiany zamków we w³asnym mieszkaniu?

Data: 2009-06-03 16:48:55
Autor: witek

Baloo wrote:

[...]

Dopóki dana osoba tam fizycznie mieszka, to lokal jest we w³adaniu tej osoby i ma prawo do tego lkalu. . I nieistotne jest w jaki sposób siê tam znalaz³a. ¯adna umowa i innego rodzaju duperele nie jest do tego potrzebna.

Je¶li w³a¶ciciel chce w³adaæ takim mieszkaniem to niech go nie wynajmuje.
Je¶li ju¿ go wynaj±³ to nadal jest w³a¶cicielem ale nic ponad to.

Wchodz±c do takiech mieskania skoñczy siê dla niego w s±dzie spraw± o narusznie miru domowego.
osobie która tam mieszka i nie mo¿e wej¶æ z powodu wymiany zamka doradzi³bym wynajêcie pokoju w dobrym hotelu, bo nie czesto sie zda¿a mieszkaæ w hotelu na cudzy koszt.
Po kilku miesiacach mieszkania i zakoñczonej sprawie o przywrócenie posiadania, do tego¿ mieszkania wprowadzi go komornik a je¶li bêdzie trzeba to z u¿yciem przymusu, a koszty ktre poniós³ lokator przez to ¿e nie móg³ mieszkaæ tam gdzie mieszka komornik sobie ¶ci±gnie z w³a¶ciciela.
Inteligentny lokator dorzuci jeszcze, ¿e z pó³ki zginê³o 20 ty¶ z³ i w³a¶ciciel jeszze d³ugo bêdzie pamiêta³ wymianê tych zamków.

Data: 2009-06-04 00:23:44
Autor: Baloo
[...]

Doprawdy? Zatem je¶li wejdzie mi do mieszkania zbir i szanta¿uj±c mnie zacznie sobie tam pomieszkiwaæ, to dupa blada i nic mu nie mogê zrobiæ?

Je¶li w³a¶ciciel chce w³adaæ takim mieszkaniem to niech go nie wynajmuje.
Je¶li ju¿ go wynaj±³ to nadal jest w³a¶cicielem ale nic ponad to.

Wynaj±³, ale umowa najmu siê skoñczy³a.
Czy to dzia³a w jedn± stronê?

Wchodz±c do takiech mieskania skoñczy siê dla niego w s±dzie spraw± o narusznie miru domowego.

A obca osoba wchodz±c do jego mieszkania (bo jakby nie by³o, to jego mieszkanie) nie narusza ju¿ miru domowego w³a¶ciciela?

[...]

Inteligentny w³a¶ciciel mo¿e o¶wiadczyæ, ¿e sprzêt w jego mieszkaniu zosta³ zniszczony i za¿±daæ odszkodowania.
Tudzie¿ odszkodowania za korzystanie z cudzej w³asno¶ci bez uiszczania op³at z tego tyty³u. Wiêc zasadniczo nie wiem, kto tu wyjdzie jak Zab³ocki na mydle.

Data: 2009-06-04 00:22:06
Autor: witek
Baloo wrote:
[...]

Je¶li ju¿ mu na to pomiszkiwanie pozwolis to dupa blada.

Tak samo jak znjadziesz swoj rower u jakiegos typka na bazarze.
Mozesz co najwyzej zadzwonic po policje. Jak sporbujesz mu ten rower zabrac "bo moj" to bekniesz za probe kradziezy.

Je¶li w³a¶ciciel chce w³adaæ takim mieszkaniem to niech go nie wynajmuje.
Je¶li ju¿ go wynaj±³ to nadal jest w³a¶cicielem ale nic ponad to.

Wynaj±³, ale umowa najmu siê skoñczy³a.
Czy to dzia³a w jedn± stronê?

W obie.
Jak z facetem spiszesz umowe, ale sie rozmyslisz i go do mieszkania nie wpuscisz , to jak facet bedzie chcial wejsc sila, to beknie z takiego samego paragrafu jak ty je¶li bêdziesz chcial go sil± wyrzucic.

[...]

Nie. Bo w³a¶ciciel tam nie mieszka.

[...]

Mo¿e. Po to spisuje siê umowe, zeby bylo jasne na poczatku co jest w srodku i w jakim stanie.

Tudzie¿ odszkodowania za korzystanie z cudzej w³asno¶ci bez uiszczania op³at z tego tyty³u.

Oczywiscie. Jesli bedzie dalej mieszkal, to jak najbardziej mozesz skierowac sprawe do s±du, raz o eksmisjê, dwa o zaplate za czas keidy mieszkal.

Wiêc zasadniczo nie wiem, kto tu wyjdzie jak Zab³ocki na mydle.

Wlasiciciel. Bo jak go wyrzucil to mu sie za ten okres nic nie nalezy, a lokatorowi koszty hotelu i owszem.
Dodatkowo koszty sprawy s±dowej i komornika. Jak juz lokator zasiadzie z powrotem w fotelu, wowczas pileczka bedzie po stronie wlasciciela.

Data: 2009-06-04 08:34:19
Autor: Liwiusz
Baloo pisze:
[...]

   Tu jest ró¿nica. Zbir nie posiad³ lokalu w posiadanie tylko naruszy³ mir domowy, albo siê w³ama³.

Je¶li w³a¶ciciel chce w³adaæ takim mieszkaniem to niech go nie wynajmuje.
Je¶li ju¿ go wynaj±³ to nadal jest w³a¶cicielem ale nic ponad to.

Wynaj±³, ale umowa najmu siê skoñczy³a.
Czy to dzia³a w jedn± stronê?

   Ju¿ mówi³em - do eksmisji uprawniony  jest wy³±cznie komornik na podstawie orzeczenia s±du. To tak, jakby¶ chcia³ komu¶ wzi±æ z portfela 100z³, bo jest Ci on je winien. Nie mo¿esz - musisz poprosiæ o pomoc komornika.

[...]

  Ale najemca po skoñczeniu siê umowy najmu nie narusza niczyjego miru domowego, poniewa¿ to on jest w "posiadaniu" tego lokalu.

[...]

   Szkoda czasu na tak± dyskusjê. Zajrzyj do archiwum. Temat pojawia sie kilkana¶cie razy rocznie. Sprawd¼ argumenty i jak bêdziesz mia³ co¶ nowego, to znów przyjd¼.

--
Liwiusz

Data: 2009-06-05 21:50:14
Autor: Jacek_P
Liwiusz napisal:
  Ale najemca po skoñczeniu siê umowy najmu nie narusza niczyjego miru domowego, poniewa¿ to on jest w "posiadaniu" tego lokalu.

Hm, ale czy przypadkiem wlasciciel nie pozostaje WCIAZ pomimo tego
w posiadaniu loklu? Art.337 KC.
--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2009-06-04 08:45:12
Autor: Jacek_P
Baloo napisal:
Doprawdy? Zatem je¶li wejdzie mi do mieszkania zbir i szanta¿uj±c mnie zacznie sobie tam pomieszkiwaæ, to dupa blada i nic mu nie mogê zrobiæ?

Niewiele. Zawdzieczamy to socjalistom z PSL/SLD/UP.

Wynaj±³, ale umowa najmu siê skoñczy³a.
Czy to dzia³a w jedn± stronê?

Nie wynajmuj mieszkania, ale pokoje goscinne. Wtedy wchodzisz
pod nieco inna regulacje i klienta mozesz wywalic na zbity pysk ;)
--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2009-06-04 11:51:29
Autor: Michal Jankowski
Jacek_P <Lato-i-Upal@cyf-kr.edu.pl> writes:

Nie wynajmuj mieszkania, ale pokoje goscinne. Wtedy wchodzisz
pod nieco inna regulacje i klienta mozesz wywalic na zbity pysk ;)

O, to jest ciekawe rozwiazanie.

Mozesz napisac wiecej?

1. Jakie regulacje stosuje sie do goscia z pokoju (hotelowego,
   goscinnego), zeby go usunac, gdy np, nie zaplacil?

2. Jakie wymogi trzeba spelnic, zeby wynajem podpadal pod przepisy "o
   hotelach", a nie "o mieszkaniach"?

  MJ

Data: 2009-06-04 10:09:56
Autor: Jacek_P
Michal Jankowski napisal:
1. Jakie regulacje stosuje sie do goscia z pokoju (hotelowego,
   goscinnego), zeby go usunac, gdy np, nie zaplacil?

Osoby wynajmujace pokoj goscinny nie podlegaja ustawie o ochronie
lokatorow. http://tinyurl.com/qe3qpe

I jeszcze podatku placic nie trzeba :D

http://tinyurl.com/ofulnr
--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2009-06-04 12:26:39
Autor: Michal Jankowski

Michal Jankowski napisal:
1. Jakie regulacje stosuje sie do goscia z pokoju (hotelowego,
   goscinnego), zeby go usunac, gdy np, nie zaplacil?

Osoby wynajmujace pokoj goscinny nie podlegaja ustawie o ochronie
lokatorow. http://tinyurl.com/qe3qpe

Ale ja sie nie pytam, pod co _nie podlegaja_, tylko pod co
_podlegaja_. W jakim trybie sie wyrzuca nieplacacego goscia z hotelu?
Portier go wynosi si³±, czy jak?

  MJ

Data: 2009-06-04 12:27:58
Autor: Jacek_P
Michal Jankowski napisal:
Ale ja sie nie pytam, pod co _nie podlegaja_, tylko pod co
_podlegaja_. W jakim trybie sie wyrzuca nieplacacego goscia z hotelu?
Portier go wynosi si³±, czy jak?

Zadzwon do najblizszego hotelu :)
--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2009-06-03 23:43:06
Autor: Liwiusz

Baloo wrote:

[...]

"Nie przys³uguje mu ¿adne prawo do lokalu" - tutaj pope³niasz b³±d w rozumowaniu, poczytaj o ochronie posiadania.

--
Liwiusz

Data: 2009-06-04 00:04:07
Autor: Baloo
Wynajem mieszkania a zameldowanie na pobyt sta³y

U¿ytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:h06qpc$dbj$3news.onet.pl...

"Nie przys³uguje mu ¿adne prawo do lokalu" - tutaj pope³niasz b³±d w rozumowaniu,

A przys³uguje? Na jakiej podstawie? Nie jest jego (wspó³)w³a¶cicielem, nie jest najemc±, nie jest zameldowany (umowa najmu zakoñczona). Mieszka³ w nim tylko przez konkretny okres, na konkretnych warunkach.

poczytaj o ochronie posiadania.

A tak pokrótce to w czym rzecz?
Czy mam rozumieæ, ¿e w ¶wietle prawa mam obowi±zek do¿ywotniego trzymania we w³asnym mieszkaniu obcego cz³owieka, któremu nie chce siê opu¶ciæ lokalu, pomimo tego, ¿e nie ³±czy nas ¿adna umowa najmu? I nie mam przy tym prawa wymieniæ we w³asnym mieszkaniu zamków?

Data: 2009-06-04 00:07:08
Autor: Liwiusz
Baloo pisze:

[...]

   Po krótce rzecz polega na tym, ¿e nawet jak go¶æ ju¿ mieszka bez umowy,to nie mo¿esz go si³± wyrzuciæ.  Nale¿y przeprowadziæ postêpowanie eksmisyjne w s±dzie, a potem wyrok egzekwowaæ przez komornika. To trwa lata, a w dodatku nie mo¿na eksmitowaæ na bruk, tylko do lokalu zastêpczego, a z nimi jest problem.

--
Liwiusz

Data: 2009-06-04 00:27:45
Autor: Baloo
Wynajem mieszkania a zameldowanie na pobyt sta³y

U¿ytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:h06s6f$h68$2news.onet.pl...

  Po krótce rzecz polega na tym, ¿e nawet jak go¶æ ju¿ mieszka bez umowy,to nie mo¿esz go si³± wyrzuciæ.

Si³± nie, ale sposobem jak najbardziej :)

Data: 2009-06-04 00:15:25
Autor: witek
Baloo wrote:

[...]

Sposobem to co najwyzej mo¿esz wyldowaæ w s±dzie.

Data: 2009-06-04 08:34:39
Autor: Liwiusz
Baloo pisze:

[...]

   To zapodaj jakim. :)

--
Liwiusz

Data: 2009-06-04 10:43:06
Autor: Emka
Wynajem mieszkania a zameldowanie na pobyt sta³y
"Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisa³

Si³± nie, ale sposobem jak najbardziej :)

  To zapodaj jakim. :)

W³a¶ciciel mieszkania melduje w nim i umieszcza duuuuu¿± rodzinê z ma³ymi dzieæmi i zwierzêtami :)
Albo wprowadza siê do mieszkania sam i przeprowadza bardzo czasoch³onny remont ca³ego lokalu.

Pozdrawiam
Emka

Data: 2009-06-04 10:49:47
Autor: Liwiusz
Emka pisze:
[...]

   Nie mo¿e siê zameldowaæ, poniewa¿ tam nie mieszka. A nie mo¿e zamieszkaæ, poniewa¿ by³oby to naruszenie miru domowego, poza tym najpierw musia³by siê w³amaæ.

Albo wprowadza siê do mieszkania sam i przeprowadza bardzo czasoch³onny remont ca³ego lokalu.

   Wchodzi przez okno? My¶lisz, ¿e skoro jest w³a¶cicielem, to mo¿e sobie chodziæ po mieszkaniach? A jak wynajmuje siê mieszkanie od spó³dzielni, to prezes mo¿e przyj¶æ i przenocowaæ "bo to jego"?

--
Liwiusz

Data: 2009-06-04 11:25:11
Autor: Emka
Wynajem mieszkania a zameldowanie na pobyt sta³y
"Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisa³

Nie mo¿e siê zameldowaæ, poniewa¿ tam nie mieszka.

No to zamieszka i siê zamelduje :)
Albo od zawsze bêdzie tam zameldowany, co zreszt± nie jest takie rzadkie.
Chcesz powiedzieæ, ¿e w³a¶ciciel mieszkania mo¿e pozwoliæ zamieszkaæ w tym mieszkaniu obcej osobie, ta osoba mo¿e pozwoliæ kolejnej obcej osobie, a sam w³a¶ciciel sobie ju¿ "pozwoliæ" zamieszkaæ nie mo¿e? Jest to cokolwiek nielogiczne.

A nie mo¿e zamieszkaæ, poniewa¿ by³oby to naruszenie miru domowego,

Naruszenie miru to wdarcie siê do_cudzego_lokalu (art. 193 KK)
A tutaj cudzy nie jest.

poza tym najpierw musia³by siê w³amaæ.

Dlaczego mia³by siê w³amywaæ?

Albo wprowadza siê do mieszkania sam i przeprowadza bardzo czasoch³onny remont ca³ego lokalu.

  Wchodzi przez okno?

Nie, przez drzwi.

My¶lisz, ¿e skoro jest w³a¶cicielem, to mo¿e sobie chodziæ po mieszkaniach?

W uzasadnionych przypadkach? Tak my¶lê.
Chyba ¿adne prawo nie eliminuje mo¿liwo¶ci korzystania ze swojej w³asno¶ci.

A jak wynajmuje siê mieszkanie od spó³dzielni, to prezes mo¿e przyj¶æ i przenocowaæ "bo to jego"?

Nie ma tu przecie¿ mowy o wynajmie (umowa siê skoñczy³a), a tym bardziej od spó³dzielni.

Pozdrawiam
Emka

Data: 2009-06-04 09:46:15
Autor: witek
Wynajem mieszkania a zameldowanie na pobyt sta³y
Emka wrote:

 Tak my¶lê.

No w³a¶nie.
Niestety twoje my¶lenie ma niewiele wspólnego z prawem.

Data: 2009-06-04 11:30:19
Autor: Liwiusz
Emka pisze:
[...]

   Na miejscu najemcy zmieni³bym zamki.

Albo wprowadza siê do mieszkania sam i przeprowadza bardzo czasoch³onny remont ca³ego lokalu.

  Wchodzi przez okno?

Nie, przez drzwi.

   jw.

My¶lisz, ¿e skoro jest w³a¶cicielem, to mo¿e sobie chodziæ po mieszkaniach?

W uzasadnionych przypadkach? Tak my¶lê.
Chyba ¿adne prawo nie eliminuje mo¿liwo¶ci korzystania ze swojej w³asno¶ci.

   Poczytaj archiwum grupy. Zreszt± po co ludzie meczyli by siê z eksmisj± przez komornika, do lokalu zastêpczego, gdyby mo¿na by³o po prostu wej¶æ i wynie¶æ?

A jak wynajmuje siê mieszkanie od spó³dzielni, to prezes mo¿e przyj¶æ i przenocowaæ "bo to jego"?

Nie ma tu przecie¿ mowy o wynajmie (umowa siê skoñczy³a), a tym bardziej od spó³dzielni.

   Ale ochronie nie podlega najem, tylko posiadanie. Skoro mieszka, to lokal posiada.

--
Liwiusz

Data: 2009-06-04 11:40:42
Autor: Emka
Wynajem mieszkania a zameldowanie na pobyt sta³y
"Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisa³

  Na miejscu najemcy zmieni³bym zamki.

O ile umowa najmu dopuszcza³aby tak± mo¿liwo¶æ.
Poza tym nawet przy zmianie zamków mo¿na wej¶æ do mieszkania niekoniecznie w³amuj±c siê.

Mêcz± siê, je¶li trafi± na "wyedukowanego" najemcê. Bo istotnie prawo jest w tej kwestii po stokroæ idiotyczne (na szczê¶cie s± przeb³yski zmian http://www.bankier.pl/wiadomosc/Nareszcie-latwiej-mozna-bedzie-eksmitowac-niechcianego-lokatora-1955403.html). Ale nie wszyscy byli najemcy to ludzie znaj±cy swoje prawa, wiêc czêsto-gêsto wystarczy po prostu u¿yæ odpowiedniego sposobu, ¿eby siê ich pozbyæ.

[...]

No wiêc w³a¶ciciel te¿ mo¿e tam mieszkaæ (je¶li siê wcze¶niej nie wymeldowa³*) i przys³ugiwaæ bêd± mu takie same prawa.

* mam nadziejê, ¿e "najemcy" nie przys³uguje prawo wymeldowania w³a¶ciciela lokalu z tego¿ lokalu ;-)

Co do reszty EOT, bo przejrza³am trochê stron na ten temat i faktycznie - nó¿ siê w kieszeni otwiera, jak kretyñskie mamy przepisy w tej kwestii. A¿ dziw, ¿e to nadal funkcjonuje.

E.

Data: 2009-06-04 06:34:34
Autor: Matt
On 4 Cze, 11:40, "Emka" <e...@onet.eu> wrote:
No wiêc w³a¶ciciel te¿ mo¿e tam mieszkaæ (je¶li siê wcze¶niej nie
wymeldowa³*) i przys³ugiwaæ bêd± mu takie same prawa.

Je¿eli siê nie wymeldowa³, to "przys³uguje" mu mandat za
niewymeldowanie siê. Meldunek nic nie daje - jest tylko potwierdzeniem
stanu faktycznego. Skoro siê wyprowadzi³, to nie mo¿e siê wprowadziæ
bez zgody obecnego lokatora.

* mam nadziejê, ¿e "najemcy" nie przys³uguje prawo wymeldowania w³a¶ciciela
lokalu z tego¿ lokalu ;-)

Najemcy nie tylko przys³uguje prawo do wymeldowania w³a¶ciciela (w
trybie administracyjnym) ale i w³a¶ciciel ma obowi±zek siê wymeldowaæ.

To, ¿e te przepisy s± bez sensu to inna sprawa, ale na chwilê obecn±
tak to wygl±da.

--
Regards
Matt

Data: 2009-06-04 09:51:54
Autor: witek
Emka wrote:
"Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisa³

  Na miejscu najemcy zmieni³bym zamki.

O ile umowa najmu dopuszcza³aby tak± mo¿liwo¶æ.

Bzdura.

Poza tym nawet przy zmianie zamków mo¿na wej¶æ do mieszkania niekoniecznie w³amuj±c siê.

Tak, jak osoba tam mieszkaj±ca ciê wpu¶ci.
I musisz wyj¶æ na jej ¿±danie. odmowa jest narusdzeniem miru domowego i skonczy sie tak samo jak wejscie bez zgody. W s±dzie. Wyrok bêdzie tylko formalno¶ci±.

No wiêc w³a¶ciciel te¿ mo¿e tam mieszkaæ (je¶li siê wcze¶niej nie wymeldowa³*) i przys³ugiwaæ bêd± mu takie same prawa.

Bzdura. jak sie niewymeldowa³, to pierwszy z brzeegu policjant wypisze mu mandat za niewymeldowanie siê.
I ¿adne prawa z racje meldunku nie przys³ugj±, nie przys³ugiwa³y i przyslugiwac nie bed±. No mo¿e po za gwarantowanym miejsce w przedszkolu dla piêciolatków.

* mam nadziejê, ¿e "najemcy" nie przys³uguje prawo wymeldowania w³a¶ciciela lokalu z tego¿ lokalu ;-)

Zrobi to biuro meldunkowe po zgloszeniu faktu, ¿e osoba niemieszkajaca tam posluguje sie tym  meldunkiem.
Mandat tez sie nalezy, z tym,  ¿e policja zwykle dokopuje w ten sposbob studentom przy interwencji na nocnych imprezach.
Mieszkasz + brak meldunku = mnadat a jak kto¶ podskakuje to s±d grodzki zamiast mandatu. Tam mo¿na do 1000 zl dostaæ.

Data: 2009-06-04 17:26:39
Autor: Baloo
Wynajem mieszkania a zameldowanie na pobyt sta³y

U¿ytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisa³ w wiadomo¶ci news:h08n2m$dfp$1inews.gazeta.pl...

O ile umowa najmu dopuszcza³aby tak± mo¿liwo¶æ.

Bzdura.

Uzasadnij. Czy prawo lokatorskie jest do tego stopnia idiotyczne, ¿e pozwala równie¿ na bezkarne ³amanie postanowieñ umowy cywilno-prawnej?

Tak, jak osoba tam mieszkaj±ca ciê wpu¶ci.
I musisz wyj¶æ na jej ¿±danie. odmowa jest narusdzeniem miru domowego

Naruszenie miru domowego to wdarcie siê do cudzego lokalu, a nie przebywanie we w³asnym.

skonczy sie tak samo jak wejscie bez zgody. W s±dzie. Wyrok bêdzie tylko formalno¶ci±.

Znasz takie przypadki?

[...]

Za co, je¶li w³a¶ciciel tam mieszka?

I ¿adne prawa z racje meldunku nie przys³ugj±, nie przys³ugiwa³y i przyslugiwac nie bed±.

Nie z racji meldunku, tylko z racji mieszkania tam. A nigdzie nie jest powiedziane, ¿e "mieszkaæ" to znaczy przebywaæ w danym miejscu bez przerwy. Czy ty, wyje¿d¿aj±c na wakacje albo na delegacje albo id±c do szpitala albo wiêkszo¶æ doby spêdzaj±c w firmie lub na piciu piwa w knajpie wymeldowujesz siê za ka¿dym razem ze swojego mieszkania?

* mam nadziejê, ¿e "najemcy" nie przys³uguje prawo wymeldowania w³a¶ciciela lokalu z tego¿ lokalu ;-)

Zrobi to biuro meldunkowe po zgloszeniu faktu, ¿e osoba niemieszkajaca tam posluguje sie tym  meldunkiem.

A czemu¶ siê upar³, ¿e niemieszkaj±ca? Udowodnij, ¿e nie mieszka.

Data: 2009-06-04 10:59:36
Autor: witek
Baloo wrote:

[...]

To co piszesz to dokladnie odwrotna sytuacja.
Nie musisz w umowie najmu miec zapisu, ze wolno ci wymienic zamki, zeby wolno ci to bylo zrobic.
Jak sobie zapiszesz,¿e nie wolno ci wymienic zamkow to ... w zasadzie nic.
jak lokator wymieni zamki to mozesz sobie duzymi literami napisac, ze lokator wymienil zamki. I tyle.

Tak, jak osoba tam mieszkaj±ca ciê wpu¶ci.
I musisz wyj¶æ na jej ¿±danie. odmowa jest narusdzeniem miru domowego

Naruszenie miru domowego to wdarcie siê do cudzego lokalu, a nie przebywanie we w³asnym.

Mylisz pojêcia. Z faktu, ¿e to jego wlasnosc nie wynika, ¿e mo¿e wej¶æ komus do mieszkania, skoro to mieszkanie komus oddal do uzytku.

skonczy sie tak samo jak wejscie bez zgody. W s±dzie. Wyrok bêdzie tylko formalno¶ci±.

Znasz takie przypadki?

Tak. I to na dodatek znanego prawnika, ktory trafil na twardego studenta. Wsdzil nogê miedzy drzwi i nie pozwolil ich zamkn±æ.

[...]

A mieszka? Bo narazie nie mieszka.
Je¶li miezka to zapewne umowa najmu jest na pokoj, a nie na mieszkanie.
je¶li jest na mieszkanie to w zasadzie loaktor powinien wezwac go do opuszczenia tego mieszkania w sensownym terminie. Skoro go mu wynaj±³, to teraz musi sie wynie¶æ.
Nieopuszczenie lokalu skonczy sie tak samo. Skierowaniem sprawy do sdu o wyegzekwowanie umowy najmu. Do tego czasu lokator pomieszka sobie gdzie indziej na koszt wlasciciela. A dokladnie roznicy w cenie.

W prakyce bywa tak, ze delikwent znajduje sobie inne lokum, zwykle drozsze i s±dzi siê o ró¿nicê. I wygrywa.

[...]

jak wyzej, jesli mieszka i wynaj±³ ca³o¶æ to ma sie wyprowadzic.

je¶li wynaj±³ cze¶æ to w swojej czesci mo¿e robiæ co chce  (z ros±dkiem).

[...]

j.w.

Data: 2009-06-04 19:11:33
Autor: Baloo
Wynajem mieszkania a zameldowanie na pobyt sta³y

U¿ytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisa³ w wiadomo¶ci news:h08r1k$ij$1inews.gazeta.pl...

To co piszesz to dokladnie odwrotna sytuacja.
Nie musisz w umowie najmu miec zapisu, ze wolno ci wymienic zamki, zeby wolno ci to bylo zrobic.
Jak sobie zapiszesz,¿e nie wolno ci wymienic zamkow to ... w zasadzie nic.

Dlaczego nic? Co jest takiego swoistego w tej umowie, ¿e nie wolno w niej zawrzeæ okre¶lonych warunków a je¶li siê je zawrze, to mo¿na je bezkarnie ³amaæ?

jak lokator wymieni zamki to mozesz sobie duzymi literami napisac, ze lokator wymienil zamki. I tyle.

I wypowiedzieæ mu z tego powodu umowê najmu.

Naruszenie miru domowego to wdarcie siê do cudzego lokalu, a nie przebywanie we w³asnym.

Mylisz pojêcia.

Podajê jednynie w³a¶ciwe brzmienie definicji "naruszenie miru domowego". Z definicji tej nie wynika, ¿e naruszeniem jest przebywanie we w³asnym lokalu nawet w sytuacji, gdy lokal ten jest w posiadaniu innej osoby. Bo jednocze¶nie jest te¿ w moim, jako w³a¶ciciela, posiadaniu.

Z faktu, ¿e to jego wlasnosc nie wynika, ¿e mo¿e wej¶æ komus do mieszkania

Ale wynika z faktu, i¿ tam mieszka.

[...]

Nie wiemy, jak brzmi umowa najmu. Mo¿e lokator wynajmuj±c mieszkanie zgodzi³ siê na takie warunki nie bêd±c ¶wiadomy, czym mo¿e siê to skoñczyæ.

[...]

W miêdzyczasie jednak pojawiaj± siê roszczenia w³a¶ciciela mieszkania co do op³at za korzystanie mieszkania (przypominam, ¿e mowa o zakoñczonej umowie najmu i braku p³ato¶ci ze strony lokatora), wiêc nie wiadomo, kto w istocie wygrywa.

[...]

Jak wy¿ej. Na jakiej podstawie ma to zrobiæ? Czy jest jaki¶ odgórny przepis mówi±cy o tym, ¿e wynajmuj±cy mieszkanie nie ma prawa korzystaæ z tych samych pomieszczeñ, pomimo tego, ¿e najemca siê na to zgodzi.

Zrobi to biuro meldunkowe po zgloszeniu faktu, ¿e osoba niemieszkajaca tam posluguje sie tym  meldunkiem.

A czemu¶ siê upar³, ¿e niemieszkaj±ca? Udowodnij, ¿e nie mieszka.

Jeszcze jedno. Na podstawie czego biuro meldunkowe wymeldowuje w³a¶ciciela mieszkania? Tylko i wy³±cznie na podstawie tego, co us³yszy od lokatora, który notabene nie ma ju¿ prawa do najmu, bo umowa siê zakoñczy³a? To¿ na tej zasadzie doros³e dziecko w akcie buntu czy zemsty mo¿e pój¶æ do biura i wymeldowaæ swoj± rodzicielkê (z któr± mieszka w tym samym mieszkaniu) twierdz±c, ¿e ona ju¿ tam nie mieszka. A ona nie bêdzie nawet mia³a takiej ¶wiadomo¶ci.

A wracaj±c do ochrony posiadania. Czy to samo tyczy siê samochodów? Dajmy na to po¿yczam koledze auto. Po ustalonym terminie oddania, on ani my¶li zwracaæ mi samochodu i ¶mieje mi siê w twarz. U¿ywa auta nadal bez mojego pozwolenia. Czy je¶li w takiej sytuacji wezmê zapasowe kluczyki, znajdê auto pod jego domem i pod jego nieobecno¶æ wrócê tym autem do domu, to bêdê traktowany jak z³odziej w³asnego auta?

Data: 2009-06-04 13:18:09
Autor: witek
Baloo wrote:

[...]

A jaka kara za to obowi±zuje?

jak lokator wymieni zamki to mozesz sobie duzymi literami napisac, ze lokator wymienil zamki. I tyle.

I wypowiedzieæ mu z tego powodu umowê najmu.

Umowê najmu mo¿esz wypowiedzieæ równie¿ bez tych ceregieli.
Efekt taki sam. Jak siê lokator nie wyprowadzi to mo¿esz i¶æ do s±du.
Po za tym poczytaj jeszcze ustawê o ochronie praw lokatorów to siê szybko przekonasz, ¿e wypowiedzenie umowy najmu nie jest takie proste.

[...]

mylisz pojecie co to jest "wlasny lokal".  zmien w³asny lokal na "w posiadanym lokalu" i zrozumiesz. Przy czym posiadany oznacza fizyczne w³adanie danym lokalem czyli lokatora.

Z faktu, ¿e to jego wlasnosc nie wynika, ¿e mo¿e wej¶æ komus do mieszkania

Ale wynika z faktu, i¿ tam mieszka.

je¶li mieszka do swojej cze¶ci mo¿e wej¶æ i mo¿e korzystaæ z czê¶ci wspólnych.

[...]

gdybasz.

[...]

przypominam, ¿e mowa by³± o wymianie zamków i niemo¿no¶ci wej¶cia lokatora do mieszkania. Wiec za jaki okres chcesz te roszczenia? Za okres kiedy nie mieszka³?

[...]

Je¶li wynaj±l ca³e mieszkanie to nic ju¿ tam nie pozosta³o  z czego w³a¶ciciel mia³by prawo korzystaæ.

[...]

Osobistej wêdrówki. Zwykle kilkukrotnej. Rozmow± z dzielnicowym, s±siadami.

[...]

I tak siê mo¿e staæ, ale d³ugo musia³aby tam siê nie pojawiaæ.

Tylko wiesz co siê stanie jak rodzicielka siê zjawi i wyda siê, ¿e go¶ciu z³o¿y³ nieprawdziwe o¶wiadczenie w biurze meldunkowym.
Zwykle tu¿ nad miejscem na podis jest ma³ymi literkami '¦wiadomy odpowiedzialno¶ci karnej za sk³adanie fa³szywych o¶wiadzceñ ...."

A wracaj±c do ochrony posiadania. Czy to samo tyczy siê samochodów?
tak, z wyjatkiem tego, ze do samochodow nie stosuje sie ustawy o ochronie praw lokatorow no i ciê¿ko mówiæ o mierze domowym.

[...]

i tak i nie
Je¶li zabierzesz go z ulicy to nie. Mir domowy nie ma zastosowania do samochodow.
je¶li w tym celu w³amiesz sie do jego garazu to tak.
Je¶li znajdziesz swój powiedzmy skradziony samochod na bazarze, to nie mo¿esz od tak wsi±¶æ sobie i odjechaæ. Z³odziej jak bedzie bezczelny zg³osi kradzie¿ i zostaniesz zatrzymany zanim wyjedziesz.

Data: 2009-06-04 21:48:58
Autor: castrol
Baloo pisze:

[...]

Ty juz chyba sam nie wiesz co piszesz :)

Zalozmy taka sytuacje. Mam banknot 100zl, ktory Ci pozyczam. Czy wg Ciebie ten pozyczony banknot, ktory znajduje sie teraz w Twoich rekach, nadal posiadam? :D Mocno sie zastanow ;)l

Jacek Kustra

Data: 2009-06-04 22:13:00
Autor: Baloo
Wynajem mieszkania a zameldowanie na pobyt sta³y
"castrol" <jacek_01@wywalto.wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:4a282539$1news.home.net.pl...

Ty juz chyba sam nie wiesz co piszesz :)

Nie przerzucaj na mnie swoich problemów ze zrozumieniem prostego tekstu :)

Zalozmy taka sytuacje. Mam banknot 100zl, ktory Ci pozyczam. Czy wg Ciebie ten pozyczony banknot, ktory znajduje sie teraz w Twoich rekach, nadal posiadam? :D Mocno sie zastanow ;)

A Ty siê zastanów jaka jest analogia miêdzy po¿yczeniem (czyli obrazowo mówi±c - wrêczeniem) komu¶ 100 z³, a wynajêciem mieszkania. Bo dla mnie zerowa.
Tak siê bowiem sk³ada, ¿e w istocie - jednego banknotu nie mog± w sposób fizyczny wykorzystaæ jednocze¶nie dwie osoby kupuj±c za niego towar o równowarto¶ci 100 z³. Natomiast w wynajêtym komu¶ mieszkaniu mog± mieszkaæ dwie osoby na zasadach wspó³dzielenia tego lokalu. Innymi s³owy lokal w odró¿nieniu od banknotu mog± u¿ytkowaæ jednocze¶nie dwie osoby. Natomiast jak siê na to zapatruje prawo - tego nie wiem, st±d pojawi³o siê pytanie.

Data: 2009-06-04 23:12:07
Autor: castrol
Baloo pisze:

A Ty siê zastanów jaka jest analogia miêdzy po¿yczeniem (czyli obrazowo mówi±c - wrêczeniem) komu¶ 100 z³, a wynajêciem mieszkania. Bo dla mnie zerowa.

A dla mnie jest taka sama.

Tak siê bowiem sk³ada, ¿e w istocie - jednego banknotu nie mog± w sposób fizyczny wykorzystaæ jednocze¶nie dwie osoby kupuj±c za niego towar o równowarto¶ci 100 z³.

Moga, zalozmy ze beda to 2 banknoty po 50 zl.

Natomiast w wynajêtym komu¶ mieszkaniu mog± mieszkaæ dwie osoby na zasadach wspó³dzielenia tego lokalu.

Moga mieszkac, ale jak mieszka jedna, to ta druga nie moze tam ot tak wprowadzic. To tak jak z tym baknotem. Pozyczam Ci 100 zl w banknotach po 50 zl. Po miesiacu, mowie do Ciebie dawaj mi polowe, ale za x czasu nadal masz zwrocic 100 zl :D

Innymi s³owy lokal w odró¿nieniu od banknotu mog± u¿ytkowaæ jednocze¶nie dwie osoby. Natomiast jak siê na to zapatruje prawo - tego nie wiem, st±d pojawi³o siê pytanie.

Moga uzytkowac, ale jesli wlasciciel to mieszkanie wynajal (pozyczyl 100 zl), to po jakims czasie nie moze chciec sie tam wprowadzic, bo to mieszkanie nie jest juz w jego posiadaniu. Rozumiesz? Tak samo jak ja nie moge zarzadzac dana stowa, ktora Ci pozyczylem. Bede mogl to robic jak ona do mnie fizycznie powroci, czyli bede jej ponownym posiadaczem. Do tego czasu to ten co pozyczyl 100 zl bedzie nia rozporzadzac, tak jak mu sie podoba, a mi praktycznie nic do tego czy on to wyda na cukierki czy lody.
Malo tego. Jesli tego 100 zl mi nie bedzie chcial oddac, to ja nie mam prawa pojsc i obic mu ryja, wyciagnac z kurtki portfel i odebrac "swoje" 100 zl.

Jacek Kustra

Data: 2009-06-04 23:36:21
Autor: Baloo
Wynajem mieszkania a zameldowanie na pobyt sta³y

U¿ytkownik "castrol" <jacek_01@wywalto.wp.pl> napisa³

Tak siê bowiem sk³ada, ¿e w istocie - jednego banknotu nie mog± w sposób fizyczny wykorzystaæ jednocze¶nie dwie osoby kupuj±c za niego towar o równowarto¶ci 100 z³.

Moga, zalozmy ze beda to 2 banknoty po 50 zl.

I kupi± za to dwa artyku³y o równowarto¶ci 100 z³ za ka¿dy?
Bo je¶li mieliby kupiæ artyku³y o warto¶ci 50 z³ za ka¿dy, to si³± rzeczy wychodzi na to, ¿e po¿yczy³bym komu¶ 50 z³, a nie 100 z³.

Moga mieszkac, ale jak mieszka jedna, to ta druga nie moze tam ot tak wprowadzic.

A niby dlaczego nie? Kto lub co stoi na przesszkodzie?

Moga uzytkowac, ale jesli wlasciciel to mieszkanie wynajal (pozyczyl 100 zl), to po jakims czasie nie moze chciec sie tam wprowadzic, bo to mieszkanie nie jest juz w jego posiadaniu.

Ja nie mówiê, ¿e on ma siê tam wprowadzaæ po jakim¶ czasie. Za³o¿y³em, ¿e formalnie w ogóle siê stamt±d nie wyprowadza³, ale pozwoli³ na u¿ytkowanie tego mieszkania innej osobie. A ¿e w³a¶ciciela nie ma w domu w okre¶lonych godzinach, to ju¿ inna sprawa.

Rozumiesz? Tak samo jak ja nie moge zarzadzac dana stowa, ktora Ci pozyczylem.

Bo stówê po¿yczasz w celu wymiany jej na co¶ innego (towar, us³uga, lokata), a nie w celu po¿yczenia dla samego po¿yczenia. Wiêc si³± rzeczy nie jeste¶ w stanie zarz±dzaæ ni± jednocze¶nie z tym, któremu j± po¿yczy³e¶. Ju¿ to t³umaczy³em :)

Malo tego. Jesli tego 100 zl mi nie bedzie chcial oddac, to ja nie mam prawa pojsc i obic mu ryja, wyciagnac z kurtki portfel i odebrac "swoje" 100 zl.

A kto mówi o jakim¶ obijaniu ryja :)
Mogê jednak po¿yczyæ stówê od jego nie maj±cej o niczym pojêcia ¿ony (z któr± to ¿on± kolega ma wspólnotê maj±tkow± ;-) i te¿ jej nie zwróciæ. Tym sposobem bêdziemy kwita :)
Zreszt± po¿yczkê zawsze warto zrobiæ pod zastaw czego¶ - wtedy nie ma problemów z odzyskaniem nale¿no¶ci.

Data: 2009-06-04 18:30:08
Autor: witek
Baloo wrote:

A kto mówi o jakim¶ obijaniu ryja :)
Mogê jednak po¿yczyæ stówê od jego nie maj±cej o niczym pojêcia ¿ony (z któr± to ¿on± kolega ma wspólnotê maj±tkow± ;-) i te¿ jej nie zwróciæ. Tym sposobem bêdziemy kwita :)

I owszem.
Je¶li ¿ona twojego lokatora ma mieszkanie i ci go wynajmie i ty siê tam wprowadzisz, to on bêdzie mieszka³ w towim (mia³ twoj± stówê), ty bedziesz mieszka³ w mieszkaniu jego ¿ony (z ni± lub bez) i rzeczywi¶cie bêdziecie kwita.

  Z tym, ¿e nadal nie masz swojej stówy o okre¶lonym numerze seryjnym i tak d³ugo jak on ci tej stówy dobrowolnie nie odda  (siê nie wyprowadzi) tak d³ugo jej mia³ nie bêdziesz, a za obicie ryja i wyjêcie stówy z kieszeni mimo, ¿e to twoja (wymianê zamków) pójdziesz siedzieæ.

Jedyna droga to s±d, wyrok i eksmisja wykonana przez komornika.

Data: 2009-06-05 22:42:22
Autor: Baloo
Wynajem mieszkania a zameldowanie na pobyt sta³y

U¿ytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisa³ w wiadomo¶ci news:h09led$qr$1inews.gazeta.pl...

 Z tym, ¿e nadal nie masz swojej stówy o okre¶lonym numerze seryjnym

Gdyby kolega stówê odda³, to jak mniemam równie¿ o innym numerze seryjnym, wiêc to bez ró¿nicy ;-)

tak d³ugo jak on ci tej stówy dobrowolnie nie odda  (siê nie wyprowadzi) tak d³ugo jej mia³ nie bêdziesz, a za obicie ryja i wyjêcie stówy z kieszeni mimo, ¿e to twoja (wymianê zamków) pójdziesz siedzieæ.

Za obicie ryja czy inn± krzywdê to jak najbardziej rozumiem, ale wyrok za wyjêcie stówy z kieszeni, mimo, ¿e moja w³asna (a wcze¶niej za odebranie ukradzionego roweru), to po prostu wyj±tkowo chore i popieprzone prawo chroni±ce w jawny sposób mataczy i oszustów. Jaki by³ w ogóle cel ustanawiania takich kretyñskich przepisów?

Jedyna droga to s±d, wyrok i eksmisja wykonana przez komornika.

I kupa kasy podatników przelewaj±ca siê przy okazji :-/
Skoro skutek jest ten sam, czyli odzyskanie w³asno¶ci, to po kija mieszaæ w to s±d i komorników?
Pytanie retoryczne oczywi¶cie.

Data: 2009-06-06 10:58:54
Autor: witek
Baloo wrote:

[...]

pogadaj z kolekcjonaremi czy bez róznicy.

[...]

To nie wynajmuj, albo nie po¿yczaj.

Jedyna droga to s±d, wyrok i eksmisja wykonana przez komornika.

I kupa kasy podatników przelewaj±ca siê przy okazji :-/
Skoro skutek jest ten sam, czyli odzyskanie w³asno¶ci, to po kija mieszaæ w to s±d i komorników?

Bo samos±dy posz³y w odstawkê pare wieków temu.
No chyba, ¿e ty w jakie¶ d¿ungli mieszkasz

Data: 2009-06-06 18:20:07
Autor: Baloo
Wynajem mieszkania a zameldowanie na pobyt sta³y
"witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisa³

pogadaj z kolekcjonaremi czy bez róznicy.

Kolekcjonerzy raczej nie po¿yczaj± innym cennych egzemplarzy :)

[...]

To nie jest przecie¿ ¿aden argument.
Zreszt± mo¿na nie wynajmowaæ i nie po¿yczaæ, a w podobny sposób straciæ swoj± w³asno¶æ (np. dzicy lokatorzy wprowadzaj±cy siê do niezamieszka³ej nieruchomo¶ci - te¿ nie mo¿na kazaæ im siê wynie¶æ, bez pieprzenia siê w policjê, s±dy, eksmisjê ci±gn±ce siê miesi±cami, je¶li nie latami).

Bo samos±dy posz³y w odstawkê pare wieków temu.
No chyba, ¿e ty w jakie¶ d¿ungli mieszkasz

Samos±dem by³oby, gdyby nastuka³ komu¶ po zêbach. Czyli sam wymierzy³ karê, zreszt± nieadekwatn± do czynu. Natomiast mi chodzi jedynie o mo¿liwo¶æ normalnego odzyskania swojej w³asno¶ci, bez konieczno¶ci anga¿owania w to organów porz±dkowych. Tak jak bank bez pytania siê klienta o zgodê sam zdejmuje mu z rachunku ratê za kredyt, tak w³a¶ciciel lokalu powinien mieæ prawo u¿ytkowania swojej w³asno¶ci w sytuacji, gdy umowa najmu siê skoñczy³a, a lokator nie ma ochoty siê wyprowadziæ. To¿ to wynika z czystej logiki. Rozumia³bym konieczno¶æ zaanga¿owania policji jedynie w takim sensie, ¿e w razie problemów z lokatorem, dzwoniê na komendê, wyja¶niam problem, przyje¿d¿aj± panowie i daj± delikwentowi godzinê-dzieñ-tydzieñ na spakowanie rzeczy i wyprowadzkê. Podobnie jak zgarniaj± cz³owieka, który np. nie chce opu¶ciæ sklepu czy restauracji po ich zamkniêciu.
Dlatego wyj±tkowym kretynizmem jest fakt, ¿e wynajmuj±c komu¶ mieszkanie (moj± w³asno¶æ, za któr± wybuli³em ciê¿ko zarobione pieni±dze) mogê je najzwyczajniej w ¶wiecie straciæ na zawsze, bo takie mamy durne prawo chroni±ce nie w³asno¶æ tylko posiadanie (w ka¿dym razie tak to wynika z tego, co piszecie). Nie jest to chyba normalne.

Data: 2009-06-06 15:28:06
Autor: witek
Baloo wrote:

[...]

Tak samo jak z³odzieje.

[...]

Sprzeczno¶æ.

Tak jak bank bez pytania siê klienta o zgodê sam zdejmuje mu z rachunku ratê za kredyt,

akurat.
Czytaj umowy kredytowe przed podpisaniem.

Dobra. wystarczy juz tej twojej logiki bo robi sie nudno.
Koniec tematu.

Data: 2009-06-07 16:14:41
Autor: Baloo
[...]

Nie wyrywaj zdañ z kontekstu przed ich komentowanie, bo traci to jakikolwiek sens.

Tak jak bank bez pytania siê klienta o zgodê sam zdejmuje mu z rachunku ratê za kredyt,

akurat.

No niestety akurat.

Dobra. wystarczy juz tej twojej logiki bo robi sie nudno.
Koniec tematu.

Moja logika jest jak najbardziej normalna. Nie zauwa¿y³em, bym by³ wyj±tkiem w swojej ocenie odno¶nie tych przepisów (oprócz Ciebie, bo odnoszê wra¿enie, ¿e wrêcz przeciwnie - Tobie siê podobaj±, ciekawe dlaczego ;-).

Data: 2009-06-07 19:51:30
Autor: castrol
Baloo pisze:

Moja logika jest jak najbardziej normalna.

Nie, Twoja logika nie jest normalna. Bo za cholere nie mozesz pojac, ze takie mamy w Polsce prawo, i ze to z logika nie musi miec wiele wspolnego :P

Jacek Kustra

Data: 2009-06-07 20:48:23
Autor: Baloo
Wynajem mieszkania a zameldowanie na pobyt sta³y

U¿ytkownik "castrol" <jacek_01@wywalto.wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:4a2bfe23$1news.home.net.pl...
Baloo pisze:

Moja logika jest jak najbardziej normalna.

Nie, Twoja logika nie jest normalna. Bo za cholere nie mozesz pojac, ze takie mamy w Polsce prawo, i ze to z logika nie musi miec wiele wspolnego :P

Jakby¶ nie zauwa¿y³, to przeczysz sam sobie.

Data: 2009-06-10 18:19:55
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sun, 7 Jun 2009, Baloo wrote:

Moja logika jest jak najbardziej normalna. Nie zauwa¿y³em, bym by³ wyj±tkiem w swojej ocenie odno¶nie tych przepisów

....w Sejmie by³by¶ :>
  Równie¿ logika ¿e "jak uchwalimy przepis o ochronie xxx, to tak naprawdê
utrudnimy ¿ycie xxx" jest dla Wysokiego Sejmu za trudna.
  Ochrona lokatorów skutkuje komplikacjami przy próbie zostania lokatorem,
szczególnie przez osoby nie za dobrze sytuowane, ochrona niepe³nosprawnych
skutkuje trudno¶ciami w zdobyciu przez nich pracy (trochê rekompensuje
to system "wsparcia" w rodzaju PFRON, mo¿liwa "przekrêtologia" to inna
sprawa, ale zasadniczo przedsiêbiorca ma powody do *uzasadnionych* obaw
przed przyjêciem niepe³nosprawnego) i tak dalej.

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-06-04 23:46:53
Autor: castrol
Baloo pisze:

I kupi± za to dwa artyku³y o równowarto¶ci 100 z³ za ka¿dy?
Bo je¶li mieliby kupiæ artyku³y o warto¶ci 50 z³ za ka¿dy, to si³± rzeczy wychodzi na to, ¿e po¿yczy³bym komu¶ 50 z³, a nie 100 z³.

A jak w mieszkaniu beda mieszkac dwie osoby to kazda z tych osob bedzie w posiadaniu 100% mieszkania czy tylko 50%?

A niby dlaczego nie? Kto lub co stoi na przesszkodzie?

Prawo? Walkowane masz to w kolko, ale widac starasz sie nie widziec co inni Ci pisza :D

[...]

To wynajal cale mieszkanie czy tylko okreslona jego czesc? To chyba jedna z wazniejszych spraw. Jesli wynajalby tylko pokoj z mozliwoscia korzystania z kuchni i lazienki to juz troche zmienia postac rzeczy.

Natomiast jesli wynajal cale mieszkanie, a wlasciciel np po roku zapragnal sobie w nim zamieszkac i sie do niego wlamac, to juz jest zupelnie inna sytuacja :)

Bo stówê po¿yczasz w celu wymiany jej na co¶ innego (towar, us³uga, lokata),

Niekoniecznie. Juz Ci pisalem, ze nic mi do tego, po co komu ta stowa :)

> Wiêc si³± rzeczy
nie jeste¶ w stanie zarz±dzaæ ni± jednocze¶nie z tym, któremu j± po¿yczy³e¶. Ju¿ to t³umaczy³em :)

Tak samo wlasciciel mieszkania nie moze zarzadzac tym mieszkaniem jednoczesnie z tym, ktoremu je wynajal. No chyba, ze wynajal jeden pokoj, a on sam mieszka w drugim - wtedy sytuacja jest diametralnie inna

A kto mówi o jakim¶ obijaniu ryja :)

A jak wlasciciel mieszkania zechcialby wejsc do tego mieszkania bez wczesniejszego zlamania prawa?

Jacek Kustra

Data: 2009-06-05 22:36:16
Autor: Baloo
Wynajem mieszkania a zameldowanie na pobyt sta³y
"castrol" <jacek_01@wywalto.wp.pl> napisa³

A jak w mieszkaniu beda mieszkac dwie osoby to kazda z tych osob bedzie w posiadaniu 100% mieszkania czy tylko 50%?

A jak mieszkasz z koleg± w jednym pokoju w akademiku, to jeste¶ w posiadaniu po³owy pokoju czy ca³o¶ci? Je¶li po³owy, to której? Tej z oknem czy tej bez okna? Tej z lamp±, czy tej bez lampy? A mo¿e okno i lampê te¿ dzielicie na pó³? :)

A niby dlaczego nie? Kto lub co stoi na przesszkodzie?

Prawo? Walkowane masz to w kolko, ale widac starasz sie nie widziec co inni Ci pisza :D

No i w którym miejscu prawo zabrania mieszkania w jednym lokalu dwóch osób?

[...]

Ujmijmy to tak - pozwoli³ mieszkaæ danej osobie i korzystaæ z ca³ego mieszkania z zaznaczeniem, ¿e sam te¿ bêdzie mia³o prawo do korzystania z tego mieszkania. Nie wiem czy to wynajem ca³o¶ci czy okre¶lonej czê¶ci. Pewne czê¶ci mieszkania, pewne przedmioty, meble itp. spokojnie da siê u¿ywaæ wspólnie.

Natomiast jesli wynajal cale mieszkanie, a wlasciciel np po roku zapragnal sobie w nim zamieszkac i sie do niego wlamac, to juz jest zupelnie inna sytuacja :)

To¿ nie mówiê, ¿e po pó³ roku zapragn±³, tylko, ¿e od razu by³ uk³ad taki, ¿e w³a¶ciciel tam mieszka (a co kto rozumie pod pojêciem "mieszkaæ", to ju¿ inna sprawa), a lokator siê na to zgadza.

A jak wlasciciel mieszkania zechcialby wejsc do tego mieszkania bez wczesniejszego zlamania prawa?

Normalnie. Otwieraj±c drzwi kluczem.
Podkre¶lam jeszcze raz - jest tam zameldowany i mieszka tam (przynajmniej formalnie).

Data: 2009-06-04 19:33:09
Autor: Michal Jankowski
witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> writes:

Je¶li miezka to zapewne umowa najmu jest na pokoj, a nie na mieszkanie.

Nie mozna napisac umowy na wspolmieszkanie we wszystkich
pomieszczeniach mieszkania? 8-)

  MJ

Data: 2009-06-04 13:25:22
Autor: witek
Michal Jankowski wrote:
witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> writes:

Je¶li miezka to zapewne umowa najmu jest na pokoj, a nie na mieszkanie.

Nie mozna napisac umowy na wspolmieszkanie we wszystkich
pomieszczeniach mieszkania? 8-)

dobre pytanie,
umowa najmu czy uzyczenia niesie w sobie charakter oddania przedmiotu w uzywanie drugiej stronie umowy.

jakbys to chcial zapisac w umowie?

Data: 2009-06-04 21:46:23
Autor: Andrzej Lawa
Baloo pisze:

Tak, jak osoba tam mieszkaj±ca ciê wpu¶ci.
I musisz wyj¶æ na jej ¿±danie. odmowa jest narusdzeniem miru domowego

Naruszenie miru domowego to wdarcie siê do cudzego lokalu, a nie
przebywanie we w³asnym.

Ale to nie jest lokal we w³adaniu w³a¶ciciela.

Przy twoim "rozumowaniu" ka¿dy urzêdnik gminy mia³by prawo w ka¿dej
chwili wej¶æ sobie do dowolnego mieszkania komunalnego i otworzyæ tam
np. punkt informacyjny.

[ciach]

Nie z racji meldunku, tylko z racji mieszkania tam. A nigdzie nie jest
powiedziane, ¿e "mieszkaæ" to znaczy przebywaæ w danym miejscu bez
przerwy. Czy ty, wyje¿d¿aj±c na wakacje albo na delegacje albo id±c do

Nie, ale zamieszkiwanie w jakim¶ lokalu mieszkalnym oznacza, ¿e ma siê
tam swój "o¶rodek ¿ycia", co w uproszczeniu oznacza pewien zapas ubrañ,
zapasów, szczoteczkê do zêbów itepe.

[ciach]

Zrobi to biuro meldunkowe po zgloszeniu faktu, ¿e osoba niemieszkajaca
tam posluguje sie tym  meldunkiem.

A czemu¶ siê upar³, ¿e niemieszkaj±ca? Udowodnij, ¿e nie mieszka.

Pa³a z logiki.

Data: 2009-06-04 23:13:23
Autor: Baloo
Wynajem mieszkania a zameldowanie na pobyt sta³y

U¿ytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:mtklf6-38v.ln1ncc1701.lechistan.com...
Baloo pisze:

[...]

"Cudzy", jak mniemam, oznacza niebêd±cy czyj±¶ w³asno¶ci±, a nie niebêd±cy w czyim¶ w³adaniu.
"Cudzy" wg SJP to "nale¿±cy do kogo¶ innego".
"Nale¿eæ" wg SJP to "byæ czyj±¶ w³asno¶ci±"
Czyli cudzy lokal to lokal nie bêd±cy w³asno¶ci± danej osoby.
Ergo - jako¶ trudno pos±dziæ o naruszenie miru domowego osobê, która przebywa w lokalu bêd±cym jej w³asno¶ci±.

Przy twoim "rozumowaniu" ka¿dy urzêdnik gminy mia³by prawo w ka¿dej
chwili wej¶æ sobie do dowolnego mieszkania komunalnego i otworzyæ tam
np. punkt informacyjny.

A od kiedy to urzednik gminy jest w³a¶cicielem wszystkich mieszkañ komunalnych?

Nie, ale zamieszkiwanie w jakim¶ lokalu mieszkalnym oznacza, ¿e ma siê
tam swój "o¶rodek ¿ycia", co w uproszczeniu oznacza pewien zapas ubrañ,
zapasów, szczoteczkê do zêbów itepe.

Co za problem trzymaæ w tym mieszkaniu powy¿sze rzeczy? I pojawiaæ siê w nim codziennie na jak±¶ chwilê?
Jak pisa³em - mieszkanie w lokalu nie oznacza, ¿e kto¶ musi w nim przebywaæ okre¶lon± odgórnie ilo¶æ czasu i wykonywaæ okre¶lone czynno¶ci. Gdyby tak by³o, to cz³owiek musia³by siê wymeldowywaæ w ka¿dym przypadku opuszczenia lokalu na jaki¶ czas czy to z powodu wakacji, wyjazdu s³u¿bowego, pobytu w szpitalu czy pomieszkiwaniu z narzeczon± w jej mieszkaniu.

Data: 2009-06-05 02:55:57
Autor: Matt
On 4 Cze, 23:13, "Baloo" <ba...@onet.eu> wrote:
"Cudzy", jak mniemam, oznacza niebêd±cy czyj±¶ w³asno¶ci±, a nie niebêd±cy
w czyim¶ w³adaniu.

No i w³a¶nie w przypadku mieszkania, "cudzy" oznacza "niebêd±cy w
czyim¶ w³adaniu" a nie "niebêd±cy czyj±¶ w³asno¶ci±". Podmiotem jest
lokator a nie w³a¶ciciel.

--
Regards
Matt

Data: 2009-06-05 13:39:01
Autor: Baloo
Wynajem mieszkania a zameldowanie na pobyt sta³y
"Matt" <mateusz.wojcik@gmail.com> napisa³

No i w³a¶nie w przypadku mieszkania, "cudzy" oznacza "niebêd±cy w
czyim¶ w³adaniu" a nie "niebêd±cy czyj±¶ w³asno¶ci±". Podmiotem jest
lokator a nie w³a¶ciciel.

A mo¿esz podaæ podstawê prawn±, która jednoznacznie okre¶la to, co napisa³e¶?

Data: 2009-06-08 01:43:58
Autor: Matt
On 5 Cze, 13:39, "Baloo" <ba...@onet.eu> wrote:
A mo¿esz podaæ podstawê prawn±, która jednoznacznie okre¶la to, co
napisa³e¶?

Z ustawy o ochronie lokatorów:

Art. 19. Do ochrony praw lokatora do u¿ywania lokalu stosuje siê
odpowiednio przepisy o ochronie w³asno¶ci.

--
Regards
Matt

Data: 2009-06-08 11:29:32
Autor: Emka
Wynajem mieszkania a zameldowanie na pobyt sta³y

U¿ytkownik "Matt" <mateusz.wojcik@gmail.com> napisa³

Z ustawy o ochronie lokatorów:
Art. 19. Do ochrony praw lokatora do u¿ywania lokalu stosuje siê
odpowiednio przepisy o ochronie w³asno¶ci.

A przepisów o ochronie w³asno¶ci nie stosuje siê ju¿ w przypadku ochrony praw w³a¶ciciela lokalu?
Albo inaczej - jakie przepisy stosuje siê w takich przypadkach do ochrony praw w³a¶ciciela do u¿ywania lokalu?

Pozdrawiam
Emka

Data: 2009-06-04 09:57:46
Autor: Jacek_P
Emka napisal:
Co do reszty EOT, bo przejrza³am trochê stron na ten temat i faktycznie - nó¿ siê w kieszeni otwiera, jak kretyñskie mamy przepisy w tej kwestii. A¿ dziw, ¿e to nadal funkcjonuje.

Funkcjonuje, bo wiekszosc politykow chetnie korzysta z glosow
elektoratu pasozytniczego. A tu akurat zasluzyly sie SLD/PSL/UP.
Chleba i igrzysk! :)
--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2009-06-04 11:46:42
Autor: Liwiusz
Emka pisze:
[...]

   Nie ¿artuj, twierdzisz, ¿e najemca nie mo¿e zmieniæ zamków? :)

[...]

   Zgadzam siê, ale tutaj jest grupa o prawie, a nie o domowych sposobach na obej¶cie prawa. To, ¿e do wyegzekwowania d³ugu mo¿na wynaj±æ kolegów z Ukrainy, nie oznacza, ¿e jest to ok.

[...]

   Ale z faktu zameldowania nie wynika mo¿liwo¶æ zamieszkania. A je¶li nie mieszka, to ma obowi±zek siê wymeldowaæ.

Co do reszty EOT, bo przejrza³am trochê stron na ten temat i faktycznie - nó¿ siê w kieszeni otwiera, jak kretyñskie mamy przepisy w tej kwestii. A¿ dziw, ¿e to nadal funkcjonuje.

   Te¿ uwa¿am, ¿e to nie w porz±dku (tzn. dobrze, ¿e mo¿na eksmitowaæ tylko przez s±d, ale powinno trwaæ to szybko i niekoniecznie do lokalu zastêpczego).

--
Liwiusz

Data: 2009-06-04 21:41:07
Autor: Andrzej Lawa
Emka pisze:
[...]

Co za brednie... Nie mo¿e siê zameldowaæ, skoro nie mieszka, a
zamieszkaæ nie mo¿e, bo go lokator nie wpu¶ci. A jak wejdzie si³± lub
podstêpem, to bêdzie naruszenie miru domowego. Co da lokatorowi prawo
u¿ycia ¶rodków przymusu bezpo¶redniego, a naruszaj±cemu mir da okazjê
rozmowy z prokuratorem.

Data: 2009-06-04 22:57:33
Autor: Baloo
Wynajem mieszkania a zameldowanie na pobyt sta³y

U¿ytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:jjklf6-

Co za brednie... Nie mo¿e siê zameldowaæ, skoro nie mieszka

Nie mo¿e jedynie w teorii. W rzeczywisto¶ci nikt nie bêdzie tego sprawdza³ je¶li nie pojawi siê wyra¼ny sygna³, ¿e co¶ jest nie w porz±dku.
Ma³o to ludzi melduje siê w lokalach, w których w ogóle potem nie przebywa?

Data: 2009-06-04 16:12:17
Autor: witek
Baloo wrote:

[...]

Bo nikomu w ten sposób na odcisk nie nadepn±.

Ale zamelduj siê u s±siada. Za³ó¿my, ¿e siê magicznie da³o.
Jak siê s±siad dowie i poskar¿y siê, ¿e ty tam nie mieszkasz i nie mieszka³e¶ w trakcie meldoania siê to ci  prokurator ty³ek skopie.
Po¶wiadczy³e¶ nieprawdê w dokumencie.

Data: 2009-06-04 21:38:10
Autor: Andrzej Lawa
Liwiusz pisze:

eksmisyjne w s±dzie, a potem wyrok egzekwowaæ przez komornika. To trwa
lata, a w dodatku nie mo¿na eksmitowaæ na bruk, tylko do lokalu
zastêpczego, a z nimi jest problem.

Czasem mo¿na. Albo mo¿e siê okazaæ, ¿e _formalnie_ nie bêdzie na bruk,
bo w papierach wyjdzie, ¿e niby gdzie¶ ma jakie¶ "swoje" mieszkanie (np.
w starej, rozpadaj±cej siê ruderze 300km dalej).

Data: 2009-06-03 23:17:06
Autor: robert
> [...]

Dlaczego k³opot? Mo¿e po prostu wymieniæ zamki w drzwiach pod ich nieobecno¶æ.
Zak³adaj±c, ¿e osoby te zosta³y juz wymeldowane.

Pierwsz± rzecz±, jak± robi lokator po sprowadzeniu siê do ¶wie¿o wynajêtego mieszkania to jest w³a¶nie wymiana zamków.

Data: 2009-06-02 22:57:11
Autor: Andrzej Lawa
robert_21@wp.pl pisze:
Witam,
Czy wynajmuj±c na d³u¿szy czas mieszkanie, mogê siê od w³a¶ciciela lokalu domagaæ zameldowania na pobyt sta³y?

Nie. To jest twój obowi±zek, wiêc id¼ do urzêdu, poka¿ umowê i siê melduj.

Data: 2009-06-03 13:03:57
Autor: Jaro
Wynajem mieszkania a zameldowanie na pobyt sta³y
Nie. To jest twój obowi±zek, wiêc id¼ do urzêdu, poka¿ umowê i siê melduj.

A czy Oni sobie ta oryginalna umowe biora, kopiuja czy tylko patrza na nia i to wszystko?
Czy wystarczy xero umowy?

Pozdr
Jaro

Data: 2009-06-03 16:20:23
Autor: robert
> [...]

A czy Oni sobie ta oryginalna umowe biora, kopiuja czy tylko patrza na nia i to wszystko?

Oj to ¶ciema ¿e wystarczy tylko umowa najmu, mo¿e w jakim¶ mie¶cie tak jest.

Nie s±dzê by jak przyjdzie co do czego w urzêdzie meldunkowym tak prosto to za³atwili.

Z tego co ja siê dowiadywa³em to do zameldowania potrzebny jest jednak podpis osoby maj±cej prawo w³asno¶ci do lokalu,(osoba ta musi te¿ okazaæ akt w³asno¶ci tej nieruchomo¶ci).

Data: 2009-06-03 22:53:27
Autor: Andrzej Lawa
robert@mailinator.com pisze:
[...]

Skoro nie znasz przepisów, to ³askawie siê nie odzywaj.

[...]

Brednie. Albo wymys³y jakiej¶ niedouczonej w przepisach biurwy.

Data: 2009-06-03 22:57:57
Autor: Andrzej Lawa
Jaro pisze:
Nie. To jest twój obowi±zek, wiêc id¼ do urzêdu, poka¿ umowê i siê melduj.

A czy Oni sobie ta oryginalna umowe biora, kopiuja czy tylko patrza na nia i to wszystko?

Lenistwo, lenistwo, lenistwo...

Ustawa o ewidencji ludno¶ci i dowodach osobistych, artyku³ 9:

1. Przy dope³nianiu obowi±zku meldunkowego nale¿y przedstawiæ dowód
osobisty, a w uzasadnionych przypadkach inny dokument pozwalaj±cy na
ustalenie to¿samo¶ci.

..
..
..

2a.Przy zameldowaniu na pobyt sta³y lub czasowy trwaj±cy ponad 2
miesi±ce nale¿y przedstawiæ potwierdzenie pobytu w lokalu osoby
zg³aszaj±cej pobyt sta³y lub czasowy trwaj±cy ponad 2 miesi±ce, dokonane
przez w³a¶ciciela lub inny podmiot dysponuj±cy tytu³em prawnym do
lokalu, oraz, do wgl±du, dokument potwierdzaj±cy tytu³ prawny do lokalu
tego podmiotu. Dokumentem potwierdzaj±cym tytu³ prawny do lokalu mo¿e
byæ umowa cywilno-prawna, wypis z ksiêgi wieczystej, decyzja
administracyjna, orzeczenie s±du lub inny dokument po¶wiadczaj±cy tytu³
prawny do lokalu.

Znaczenie s³owa "przedstawiæ" oraz to, ¿e umowa najmu jest jednym z
rodzajów umów cywilno-prawnych, powinno byæ oczywiste ;->

Data: 2009-06-04 12:31:02
Autor: Jaro
Wynajem mieszkania a zameldowanie na pobyt sta³y
Lenistwo, lenistwo, lenistwo...

Dziekuje :)

Pozdr
Jaro

Wynajem mieszkania a zameldowanie na pobyt sta³y