Wynajem mieszkania - jak się zabezpieczyć przed niesolidnym wynajmującym

Data: 2013-07-10 17:22:23
Autor: Radim
Wynajem mieszkania - jak się zabezpieczyć przed niesolidnym wynajmującym
Jak się zabezpieczyć przed niesolidnym wynajmującym mieszkanie?
Na jakie pułapki uważać?

Kumpel wskazał mi np.:
- niepodpisywać umowy bo wtedy można bez problemu wyrzucić taką osobę z lokum
- wziąć kaucję np. za 2 mies. i w razie czego wykorzystać te pieniądze na poczet zniszczeń albo gdyby ktoś nie płacił
- co miesiąc oglądać mieszkanie czy nie ma zniszczeń, nowych lokatorów
- nie wynajmować młodym rodzinom (tym bardziej z dziećmi) bo w razie niepłacenia jest problem z eksmisjią (trwa latami?)
- dać klucze tylko do jednego zamka w drzwiach (drugi zamek ew. użyć w razie gdyby Klient sprawiał problemy)
- umówić się, że wynajmujący (ten co się wprowadza) płaci za media (daje mu się rachunek za gaz, energię itp) do wglądu. Daje pieniądze do ręki

Może znacie jakieś miejsce w sieci gdzie można znaleźć dobre rady dla osób/właścicieli chcących wynając mieszkanie?

Data: 2013-07-10 13:07:31
Autor: witek
Radim wrote:
Jak się zabezpieczyć przed niesolidnym wynajmującym mieszkanie?

Nie da sie.
Koniec tematu.

Mozesz sie zabezpieczyc lepije lub gorzej ale jak trafisz na cwaniaka to i tak jestes bezbronny

Data: 2013-07-10 13:15:43
Autor: witek
Radim wrote:
Jak się zabezpieczyć przed niesolidnym wynajmującym mieszkanie?
Na jakie pułapki uważać?

Kumpel wskazał mi np.:
- niepodpisywać umowy bo

eee, pierdoly.

umowa jest, tylko ustna
danie kluczy i wpuszczenie do mieszkania jest wystarczajace do wykazania, ze umowa byla.
tylko ty w zaden sposob nie bedziesz umial udowodnic na co sie umowiliscie.

umowa bardziej chroni ciebie.

wtedy można bez problemu wyrzucić taką osobę z
lokum

nie mozna nikogo wyrzuci bez nakazu eksmisji
niezaleznie od istnienia badz nie umowy.

jak gosciu bedzie cwany to w ciagu miesiaca wejdzie tam z powrotem z komornikiem, a ty mu jeszcze zaplacisz za wynajem innego lokum.

- wziąć kaucję np. za 2 mies. i w razie czego wykorzystać te pieniądze
na poczet zniszczeń albo gdyby ktoś nie płacił

a na poczet nastepnych  12 miesiecy, za ktore nie zaplaci a bedzie mieszkal to skad wezmiesz?

- co miesiąc oglądać mieszkanie czy nie ma zniszczeń, nowych lokatorów

nie ma obowiazku cie nawet wpuscic.
najwyzej mozesz sie z nim umowic w terminie dogodnych dla was obojga czyli nigdy.

- nie wynajmować młodym rodzinom (tym bardziej z dziećmi) bo w razie
niepłacenia jest problem z eksmisjią (trwa latami?)

zona i dzieci moga z nim mieszkac bez twojej zgody.
nawet nie musisz o ich istnieniu wiedziec.
szczegolnie jak slub bedzie mial po wprowadzen
iu sie.

- dać klucze tylko do jednego zamka w drzwiach (drugi zamek ew. użyć w
razie gdyby Klient sprawiał problemy)

ma prawo wymienic zamki na swoje.
a jeszcze zaplacisz za usluge rozwiercenia drugiego zamka, gdybys chcial go ewentualnie uzyc.

- umówić się, że wynajmujący (ten co się wprowadza) płaci za media (daje
mu się rachunek za gaz, energię itp) do wgie lądu. Daje pieniądze do ręki

a tu sie juz mozecie umawiac jak chcecie, ale jak ci nie zaplaci i nic nie da to mozesz mu naskoczyc.

Może znacie jakieś miejsce w sieci gdzie można znaleźć dobre rady dla
osób/właścicieli chcących wynając mieszkanie?

dobra rada. nie wynajmuj.

Data: 2013-07-10 17:44:30
Autor: Maurycy Poszepszyński
Użytkownik - Radim  napisał::
[...]

- cisza nocna od 22.00 do 6.00
- zakaz słuchania Radia Maryja
- zakaz otwierania okien zimą
- obowiązkowe odśnieżanie parkingu
- przyjmowanie gosci tylko za zgodą właściciela (przy czym wizytujący jest zobowiązany podać: cel wizyty, stan cywilny, zatrudnienie, wyznanie religijne)
- obowiązkowa zgoda na kamery monitorujące apartament (jedna w kuchnio-sypialni, druga w przedpokojo-łazience)
- maksymalna moc żarówek - 25W
- obowiązek noszenia kapci "muzealnych" na filcu

--
Nie byłem antysemitą, dopóki nie zacząłem czytać Gazety Wyborczej.

Data: 2013-07-10 19:07:17
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-07-10 17:22, Radim pisze:
[...]

Tak samo trudno wyrzucić. A ponadto wówczas wynajmujący jest narażony na szantaż urzędem skarbowym.

- wziąć kaucję np. za 2 mies. i w razie czego wykorzystać te pieniądze
na poczet zniszczeń albo gdyby ktoś nie płacił

Jak ktoś da kaucję, to oczywiście warto brać.

- co miesiąc oglądać mieszkanie czy nie ma zniszczeń, nowych lokatorów

Jak ktoś wpuści. Klauzulę comiesięcznej inspekcji warto umieścić w umowie, zawrzeć kary umowne za bezpodstawne niedopuszczenie do lokalu.

- nie wynajmować młodym rodzinom (tym bardziej z dziećmi) bo w razie
niepłacenia jest problem z eksmisjią (trwa latami?)

Jest trochę trudniej. Ale jak kogoś to przeraża, to nie powinien wynajmować w ogóle.

- dać klucze tylko do jednego zamka w drzwiach (drugi zamek ew. użyć w
razie gdyby Klient sprawiał problemy)

Świadomy najemca sam zmieni zamek na swój.

- umówić się, że wynajmujący (ten co się wprowadza) płaci za media (daje

Czyli nie wynajmujący, tylko najemca.

mu się rachunek za gaz, energię itp) do wglądu. Daje pieniądze do ręki

To już kwestia ustaleń. Akurat nie widzę jakiejś szczególnej zalety opisanego sposobu. Najlepiej, jakby najemca sobie popodpisywał umowy na prąd, gaz etc. samemu.

Może znacie jakieś miejsce w sieci gdzie można znaleźć dobre rady dla
osób/właścicieli chcących wynając mieszkanie?

Dobra rada - nie wynajmuj :)

--
Liwiusz

Data: 2013-07-10 19:14:13
Autor: Waz
W dniu 2013-07-10 19:07, Liwiusz pisze:
[...]

a t bardzo ciekawe, co policja na to?

Data: 2013-07-10 13:16:58
Autor: witek
Waz wrote:
[...]

na co?.
przyjdzie spisze, ze jeden twierdzi to a drugi tamto i poinformuje, ze jak sad bedzie chccial tresc notatki to niech sie zglosi.

Data: 2013-07-10 20:10:05
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 10.07.2013 19:16, Liwiusz pisze:
[...]

Na szantaż zapewne.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2013-07-10 13:18:12
Autor: witek
Przemysław Adam Śmiejek wrote:
[...]

jaki szantaz.
donos do urzedu skarbowego to nie szantaz tylko "postawa obywatelska", zeby jutro miec tylko 24% vat a nie 25%

Data: 2013-07-10 20:15:40
Autor: Liwiusz
[...]

"Jaki szantaż"?

--
Liwiusz

Data: 2013-07-10 20:32:02
Autor: Przemysław Adam Śmiejek

                ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

a t bardzo ciekawe, co policja na to?
Na co?
Na szantaż zapewne.

"Jaki szantaż"?

Mnie pytasz jaki? Przecież ty pierwszy pisałeś o szantażu.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2013-07-10 20:34:47
Autor: Liwiusz
[...]

Cytowałem co odpowie "sprawca".

Nadto napominanie bliźniego na złej drodze nie jest karalne :)

--
Liwiusz

Data: 2013-07-11 09:30:09
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 10 Jul 2013, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

[...]

  Po pierwsze szantaż trzeba udowodnić.
  A po drugie jest sprawa "nieszantażu", czyli działania które
ma na celu odstąpienie sprawcy od łamania przepisów (które to
działanie nie jest karalne). Rzuć okiem na przepis o szantażu.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-07-12 10:11:24
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
[...]

Ale NIE JA PISAŁEM O SZANTAŻU. Cytowałem tylko słowa Liwiusza. To Liwiusz napisał, że ,,wynajmujący jest narażony na szantaż urzędem skarbowym. ''

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2013-07-12 12:18:31
Autor: m
[...]

Bo słowa "Firma" chcesz używać w sensie potocznym i się oburzasz jak Ci Gotfryd wyjeżdża z kodeksową definicją.

Ale już "szantaż" to tylko ten formalny, bez znaczenia potocznego, co? Tak w ramach konsekwencji językowej?

p. m.

Data: 2013-07-12 13:35:39
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 12.07.2013 12:18, m pisze:
[...]

Ja pierdolę, Liwiusz pisał o szantażu, ktoś zasugerował policję, Liwiusz nie załapał czemu policja, a jak wyjaśniłem, to nagle ja jestem ten pojebany....

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2013-07-12 13:42:35
Autor: m
W dniu 12.07.2013 12:18, m pisze:
[...]

IMHO załapał, ale ty nie załapałeś użycia cudzysłowu.

p. m.

Data: 2013-07-12 13:47:16
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 12.07.2013 13:42, m pisze:
[...]

Bo go k-wa nie użył

Liwiusz:
A ponadto wówczas wynajmujący jest narażony na szantaż urzędem skarbowym.

Waz:
a t bardzo ciekawe, co policja na to?

Liwiusz:
Na co?

Ja:
Na szantaż zapewne.

Ok, rozumiem, Liwiusz sobie napisał potocznie, ale żeby od razu na mnie wszyscy napadać, bo on se napisał potocznie, a potem nie łapał o co chodzi i ja wyjaśniłem...
A ićcie se w pizdu z takim podejściem.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2013-07-12 13:59:25
Autor: m
W dniu 12.07.2013 13:42, m pisze:
[...]

Na co on "Jaki szantaż".

I dla mnie już jest wszystko jasne.

Ok, rozumiem, Liwiusz sobie napisał potocznie, ale żeby od razu na mnie
wszyscy napadać, bo on se napisał potocznie, a potem nie łapał o co
chodzi i ja wyjaśniłem...

IMHO to ty nie załapałeś ...

A ićcie se w pizdu z takim podejściem.

.... i jak odpowiadasz na retoryczne pytania ("Na co?") to nie dziw się że "wszyscy na Ciebie napadają".

p. m.

Data: 2013-07-10 20:23:27
Autor: sqlwiel
[...]

Trudno? Wchodzi się do swojego mieszkania, przy użyciu łomu, ślusarza (wszak ma się papiery na to), czy nawet policji.
US? Jaki dochód, panie? To mój znajomy (o - tu mam ksero jego D.O.) i żadnych pieniędzy od niego nie brałem. To moje meble, owszem - jego żona, ale ja mu tu pozwoliłem pomieszkać jeden dzień... Pokłóciliśmy się i on teraz niestworzone głupoty wygaduje...

- wziąć kaucję np. za 2 mies. i w razie czego wykorzystać te pieniądze
na poczet zniszczeń albo gdyby ktoś nie płacił

Jak ktoś da kaucję, to oczywiście warto brać.

Jak nie da, to nie mieszka.

Jak ktoś wpuści. Klauzulę comiesięcznej inspekcji warto umieścić w
umowie, zawrzeć kary umowne za bezpodstawne niedopuszczenie do lokalu.

Gdyby wszystko tak sprawnie formalnie działało, to i może...

- dać klucze tylko do jednego zamka w drzwiach (drugi zamek ew. użyć w
razie gdyby Klient sprawiał problemy)

Świadomy najemca sam zmieni zamek na swój.

To się użyje odpowiednio ciężkiego narzędzia. Wszak to moje mieszkanie, moje drzwi... a klucz gdzieś zginął.

To już kwestia ustaleń. Akurat nie widzę jakiejś szczególnej zalety
opisanego sposobu. Najlepiej, jakby najemca sobie popodpisywał umowy na
prąd, gaz etc. samemu.

Liczniki prepaid/wrzutowe.

Dobra rada - nie wynajmuj :)

To trochę tak, jak z kartami płatniczymi :) Mało kto wie o sytuacjach problematycznych, a wszystkim wmawia się, że państwo tak doskonale o wszystko zadbało, że jest cacy.

Najemca nie powinien mieć żadnych praw, żadnego tytułu. Jeśli się na to nie godzi, to niech sobie wynajmuje w TBS albo SM.

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-07-10 13:38:14
Autor: witek
sqlwiel wrote:
[...]

wroc:
zdefiniujmy dwa pojecia
wlasnosci i posiadania
w sensie wlasnosci to mieszkanie jest twoje, ale to ci po za byciem wlasicielem innych praw nie daje.

w sensie posiadania, to bylo twoje do momentu dania kluczykow i wprowadzeniu do mieszkania kogos innego,
od tego momentu towje prawa do wladania tym mieszkaniem sa mocno ograniczone.

takie wejscie to minimum naruszenie miru domowego, a wprzypadku cwanego lokatera kradziez z wlamaniem. Bo on moze miec duzo swiadkow, ze tam gdzie ostatnio dotykales szafy on trzymal 20 tys w gotowce, ktore teraz zniknely.

US? Jaki dochód, panie? To mój znajomy (o - tu mam ksero jego D.O.) i
żadnych pieniędzy od niego nie brałem.

to sie nazywa donos na samego siebie.
w najblizszym czasie dostaniesz wezwanie z US z wymiarem podatku do zaplacenia .

jak nie wiesz o czym mowie to poczytaj o opodatkowaniu uzyczenia

najwyrazniej nie wiesz.

  To moje meble, owszem - jego
żona, ale ja mu tu pozwoliłem pomieszkać jeden dzień... Pokłóciliśmy się
i on teraz niestworzone głupoty wygaduje...

skoto twierdzisz, ze jeden dzien to ty musisz to umiec wykazac.
a z tym bedziesz mial klopot.

- wziąć kaucję np. za 2 mies. i w razie czego wykorzystać te pieniądze
na poczet zniszczeń albo gdyby ktoś nie płacił

Jak ktoś da kaucję, to oczywiście warto brać.

Jak nie da, to nie mieszka.

jak nie da to nie powinienes go wpusci.
jak go bez kaucji wpusciles to znaczy, ze z kaucji zrezygnowales.

[...]

jak wyzej
ty juz tym mieszkaniem nie wladasz.
twoje pozostalo tylko i wylacznie w swerze wlasnosci.
a to niewiele.

  -> alt.pl.modlitwy

Data: 2013-07-11 09:50:39
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 10 Jul 2013, witek wrote:

sqlwiel wrote:
US? Jaki dochód, panie? To mój znajomy (o - tu mam ksero jego D.O.)
i żadnych pieniędzy od niego nie brałem.

to sie nazywa donos na samego siebie.

  Ehlo, pobudka!
  :D

w najblizszym czasie dostaniesz wezwanie z US z wymiarem podatku
do zaplacenia .

  Ale ten przepis, z określeniem "wirtualego przychodu" po stronie
wynajmującego, znaczy art.16 PDoOF, jest już tak dawno skreślony,
że za chwilę najstarsi górale o nim zapomną, znaczy "wyjdzie" poza
7-letni okres przedawnienia korekt i kontroli :)
  Oczywiscie podatek dla korzystającego, z nieodpłatnego świadczenia
z art.11 PDoOF nadal jest, ale to inna sprawa.
  Wyjątkowo Sejm doprowadził ten przypadek do "normalności chłopskoro-
zumowej", pewnie w wyniku szumu po poprzegrywanych przez podatników
sprawach o konieczność zapłacenia podatku przez obie strony.
  Rzuć gdzie okiem do aktualnej wersji ustawy i sprawdź, że tam
jest napis "uchylony".

  Ale oczywiście jak "lewy najemca" zezna inaczej (że jednak płacił),
to pewnie US "nie da wiary" tezie że było nieodpłatnie i łupnie
decyzją podatkową jako rzeczono (plus odsetki i mandat rzecz jasna).

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-07-10 20:26:25
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-07-10 20:23, sqlwiel pisze:
[...]

To jest wówczas włamanie.

czy nawet policji.

Nie pomoże.

- wziąć kaucję np. za 2 mies. i w razie czego wykorzystać te pieniądze
na poczet zniszczeń albo gdyby ktoś nie płacił

Jak ktoś da kaucję, to oczywiście warto brać.

Jak nie da, to nie mieszka.

Łaski bez, powodzenia w szukaniu najemców :)

[...]

Moje mieszkanie i moje drzwi nie uprawnia do wejścia, jeśli mieszkanie jest w posiadaniu innej osoby.

Najemca nie powinien mieć żadnych praw, żadnego tytułu. Jeśli się na to
nie godzi, to niech sobie wynajmuje w TBS albo SM.

W zasadzie niech najemca ma takie prawa, jakie ma, ale niech sprawa o eksmisje trwa 2 tygodnie.

--
Liwiusz

Data: 2013-07-11 00:15:35
Autor: m
On 10.07.2013 20:26, Liwiusz wrote:
[...]

Gdzie ty mieszkasz że kaucja wydaje Ci się zaporowym warunkiem?

Zawsze kiedy wynajmowałem lub oddawałem w najem, kaucja była w użyciu.

p. m.

Data: 2013-07-10 20:25:34
Autor: Krzysztof.
Wynajem mieszkania - jak się zabezpieczyć przed niesolidnym wynajmującym
Zapytaj notariusza o umowę najmu okazjonalnego z rygorem egzekucji.

K.

Data: 2013-07-10 22:38:10
Autor: Radim
Wynajem mieszkania - jak się zabezpieczyć przed niesolidnym wynajmującym
po wczytaniu sie w wypowiedzi dochodzę do wniosku, że:
1. najlepiej nie wynajmować
2. jeśli już to ostatecznie na pisemną umowę notarialną z najmem
okazjonalnym

Strasznie to w PL pokombinowane.
W Stanach, Niemczech, Francji masa ludzi wynajmuje i nie ma takiego strachu.
A u nas - jak zawsze -  cfaniaka chroni prawo, uczciwy musi kombinowac.

Zastanawia mnie jeszcze jedno.
Są w Polsce juz domy i mieszkania wakacyjne (nad morzem, w górach itp.)
I te lokale czasem są b. dobrze wyposażone. Korzystałem wielokrotnie z takich ofert i nigdy nie było umów, umów u notariusza itp.
Jak Ci ludzie się zabezpieczają przed "dziwnymi najemcami"?

Data: 2013-07-11 01:01:45
Autor: witek
Radim wrote:
[...]

A u nas - jak zawsze -  cfaniaka chroni prawo, uczciwy musi kombinowac.ie

tam tez cfaniaka  chorni prawo w niemniejszym stopniu niz u nas.
tam tylko sady wydaja wyrok w dwa tygodnie a nie w dwa lata

[...]

hotel , domy turystyczne to oddzielna kategoria.

Data: 2013-07-11 08:05:40
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-07-11 08:01, witek pisze:
hotel , domy turystyczne to oddzielna kategoria.

Ale jaka i z czego wynika?

--
Liwiusz

Data: 2013-07-11 01:08:44
Autor: witek
Liwiusz wrote:
W dniu 2013-07-11 08:01, witek pisze:
hotel , domy turystyczne to oddzielna kategoria.

Ale jaka i z czego wynika?

a bylo cos w ustawach
musialbym poszukac

Data: 2013-07-11 08:10:56
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-07-11 08:08, witek pisze:
Liwiusz wrote:
W dniu 2013-07-11 08:01, witek pisze:
hotel , domy turystyczne to oddzielna kategoria.

Ale jaka i z czego wynika?

a bylo cos w ustawach
musialbym poszukac

Będę zobowiązany.

--
Liwiusz

Data: 2013-07-11 10:05:25
Autor: Gotfryd Smolik news

Liwiusz wrote:
[...]

  Może najpierw to:
http://www.hotelarze.pl/prawo-turystyka/ustawa-turystyka.php

  Wylatują Ci z rozważań hotele i pnsjonaty (poprzez proste kryterium
dolnego minimum 7 pokoi, stanowiących osobne "jednostki wynajmowalne")
i dodatkowo, oprócz "bycia przedsiębiorcom", wymagajace zgłoszenia.
  Pozostają oczywiście inne formy, które nie są hotelami itede :)
  Kryterium które jak rozumiem jest interesujące dla naszych rozważań
w wątku, które pozwala wyłączyć spod ochrony lokatorskiej, jest
właśnie w ustawie o ochronie lokatorów:
http://www.administrator24.info/artykul/id2327,ustawa-o-ochronie-praw-lokatorow-mieszkaniowym-zasobie-gminy-i-o-zmianie-kodeksu-cywilnego-tekst-ujednolicony
+++
nie jest w rozumieniu ustawy lokalem pomieszczenie przeznaczone
do krótkotrwałego pobytu osób, w szczególnoœci [...]
-- -

  "krótkotrwałego"...

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-07-11 10:09:47
Autor: Liwiusz

Liwiusz wrote:
[...]

Nie wczytywałem się - jest tam napisane, że można przeprowadzić eksmisję bez wyroku sądu?

--
Liwiusz

Data: 2013-07-11 10:10:40
Autor: Liwiusz
Wynajem mieszkania - jak się zabezpieczyć przed niesolidnym wynajmującym
nie jest w rozumieniu ustawy lokalem pomieszczenie przeznaczone
do krótkotrwałego pobytu osób, w szczególnoœci [...]

To by chyba tylko znaczyło, że można eksmitować "na bruk".

--
Liwiusz

Data: 2013-07-11 09:22:55
Autor: Radim
Wynajem mieszkania - jak się zabezpieczyć przed niesolidnym wynajmującym
hotel , domy turystyczne to oddzielna kategoria.

ale to nie są hotele, domy turystyczne.
Mam na myśli apartamenty na wydmie w Ustce, apartamenty w Domu Zdrojowym w Jastarni .... mieszkaniach w Zakopanem, mieszkaniach z serwisów Lokalo.pl, wimdu airbnb etc.

Data: 2013-07-11 13:32:28
Autor: RadoslawF
Dnia 2013-07-11 09:22, Użytkownik Radim napisał:
[...]

Tam są takie ceny że "cwaniak" nie podchodzi.

Pozdrawiam

Wynajem mieszkania - jak się zabezpieczyć przed niesolidnym wynajmującym