Wynajem mieszkania-problem, proszę o radę

Data: 2010-07-26 10:34:13
Autor: David Morella
Wynajem mieszkania-problem, proszę o radę
Witam,

wynająłem mieszkanie parze, byli przed ślubem, przy oddawaniu kluczy
po miesiącu okazało się że dziewczyna (już żona) jest z widocznym
brzuszkiem. Umowa podpisana jest tylko z chłopakiem, o ciązy nie
powiedzieli ani słowem. Umowa jest na pół roku, podejrzewam że bedzie
konczyć się  akurat mniej więcej w okolicy rozwiązania(tak
podejrzewam) mieszkanie kawalerka jest malutka i nie wyobrazam sobie w
niej pary z dzieckiem, wiem też że kobieta w ciąży i z małym dzieckiem
jest nietykalna, może nie płacić, nie można jej wypowiedzieć umowy itd
Dlatego chce jak najszybciej wcześniej już teraz wypowiedzieć. Teraz
pytanie czy nie będę mieć kłopotów, zaznaczam że umowa jest tylko z
nim, w chwili jej podpisywania nie byli małżeństwem. Jak to wygląda od
strony prawnej?
obawiam się że po prostu za te pół roku w grudniu nie bedą chcieli się
wyprowadzić pomimo skończonej umowy , a teraz też zaczną robić problemy

Data: 2010-07-26 12:49:50
Autor: witek
David Morella wrote:
[...]

spoko, oni sobie wyobrażają.

[...]

czy wypowiesz czy nie, dokładnie niczego to nie zmienia.
jak sie nie wyprowadza to i tak ich na siłę nie wyniesiesz niezaleznie od tego co zrobisz.
Dodatkowo zlozenie im teraz wypowiedzenia, to dokładnie woda na ich młyn.
Z dobrą papugą oskarżą cię o dyskryminację, bo w momencie składania wypowiedzenia ciąża była widoczna, łatwo mogłeś się o tym przekonać, że jest w ciąży i łatwiej będzie sędziego przekonać, że to był jedyny powód wcześniejszego wypowiedzenia.

Co ci wisi czy mieszkaja z dzieckiem czy bez. Wazne zeby płacili.

Data: 2010-07-26 19:39:20
Autor: gacek
David Morella wrote:
obawiam się że po prostu za te pół roku w grudniu nie bedą chcieli się
wyprowadzić pomimo skończonej umowy , a teraz też zaczną robić problemy

No pewnie że powinni zacząć. Podpisali umowę na pół roku w jakimś krytycznym dla siebie okresie życia a ty się głupio wykręcasz.

gacek

Data: 2010-07-26 19:47:01
Autor: Kastet

Użytkownik "David Morella" <ultratajne@gmail.com> napisał w wiadomości

Dlatego chce jak najszybciej wcześniej już teraz wypowiedzieć.

A pomyślałes sobie że jakby twoją matkę ktoś z mieszkania wyjebał  jak
ciebie miała w brzuchu to może byś teraz wcale nie wynajmował tej kawalerki?

K.

Data: 2010-07-26 19:47:41
Autor: deal?
Wynajem mieszkania-problem, proszę o radę
A pomyślałes sobie że jakby twoją matkę ktoś z mieszkania wyjebał  jak

raz skłąmali to tera będzą cały czas kłamac i penie nie płacić

jk

Data: 2010-07-26 20:04:20
Autor: Johnson
David Morella pisze:

wiem też że kobieta w ciąży i z małym dzieckiem
jest nietykalna, może nie płacić, nie można jej wypowiedzieć umowy itd

Tak ci się tylko wydaje. Za dużo TV oglądasz. Mniej TV a więcej prawa czytaj, zanim zawrzesz umowę.

--
@2009 Johnson
Gdy widzisz mędrca, myśl o tym, by mu dorównać. Gdy widzisz tego, komu brak rozsądku, zastanów się nad sobą samym.

Data: 2010-07-27 03:26:26
Autor: Marcin Debowski
On 2010-07-26, David Morella <ultratajne@gmail.com> wrote:
[...]

A niby dlaczego mieliby mówić? Wybacz, nie Twój p. interes.

[...]

Z praktycznego p. widzenia niewielka różnica. Jak się zachowają tak jak ich o to bezpodstawnie i apriori podejrzewasz to i tak się będziesz z nimi szamotał pewnie ze 2 lata, czy z ciążą czy bez.

--
Marcin

Data: 2010-07-26 12:43:07
Autor: David Morella
On 26 Lip, 21:26, Marcin Debowski <agate...@INVALID.ml1.net> wrote:
On 2010-07-26, David Morella <ultrata...@gmail.com> wrote:

> [...]

ich o to bezpodstawnie i apriori podejrzewasz to i tak się będziesz z
nimi szamotał pewnie ze 2 lata, czy z ciążą czy bez.

a mnie sie wydaje że jest to moj interes, komu i na jakich zasadach
wynajmuje. Mieszkanie nie nadaje sie dla rodziny z dzieckiem, bo to
jest malutka kawalerka.Od wynajmującego oczekuje uczciwości i skoro
nie mowi mi o tym że zaraz będzie dziecko to jest to nie w porzadku.
Umowa wynajmu to porozumienie dwoch stron i obydwu musi wszystko
odpowiadać a ukrywanie tak waznego faktu nie jest fair. Pytanie było
konkretne i oczekuje odpowiedzi na poziomie. Tu nie chodzi o wywalenie
kogoś na ulice ale załatwienie sprawy bez szkody dla żadnej ze stron,
skoro tylu osobom odpowiada taka sytuacja to nie będą mieć problemu ze
znalezieniem innego mieszkania, nie róbmy z takich osób nietykalnych,
ciąża to nie choroba...

Data: 2010-07-26 15:04:06
Autor: witek
David Morella wrote:

a mnie sie wydaje że jest to moj interes, komu i na jakich zasadach
wynajmuje.

tak, do momentu dopoki nie wynajmiesz.
potem juz niestety nie.

Mieszkanie nie nadaje sie dla rodziny z dzieckiem, bo to
jest malutka kawalerka.

To tylko twoje zdanie.
Moje np. jest takie, ze jeszcze trójka by sie zmieściła.

Od wynajmującego oczekuje uczciwości i skoro
nie mowi mi o tym że zaraz będzie dziecko to jest to nie w porzadku.

j.w.
to tylko twoje zdanie.

Umowa wynajmu to porozumienie dwoch stron i obydwu musi wszystko
odpowiadać a ukrywanie tak waznego faktu nie jest fair.

ale oprócz umowy są jeszcze ustawy, które mówią, że nawet nie masz prawa o to zapytac.

Pytanie było
konkretne i oczekuje odpowiedzi na poziomie.

dostałeś konkretną.

co ci przeszkadza czy im bedzie ciasno czy nie? To ich sprawa.
Jak uznają, że im ciasno i ich stac, to poszukaja sobie wiekszego.
Oni ci  do majtek nie zaglądaja, wiec tym im  bądź łaskaw też.

Narazie jesteś na dobrej drodze, że jak się połapią dlaczego chcesz rozwiązać umową, wylądować przed wysokim sądem jako oskarżony.

Data: 2010-07-27 03:35:59
Autor: TomZlom

David Morella wrote:

Mieszkanie nie nadaje sie dla rodziny z dzieckiem, bo to
jest malutka kawalerka.

To tylko twoje zdanie.
Moje np. jest takie, ze jeszcze trójka by sie zmieściła.

znam przypadek, w ktorym w pokoju mniejszym niz twoja kawalerka mieszkalo 7 dużych gruzinów płci męskiej przez rok, wiec nie przesadzaj.

Od wynajmującego oczekuje uczciwości

j.w.
to tylko twoje zdanie.

zabawne jest to, że właśnie ty jesteś wynajmującym, więc bądź uprzejmy i zachowuj się uczciwie.

Data: 2010-07-26 22:07:06
Autor: witek
TomZlom wrote:
David Morella wrote:

[...]

a co w tym nieuczciwego, ze uznaje, że w trójkę się jeszcze w kawalerce mieszczę.
Tobie nic do tego.

Data: 2010-07-26 22:01:25
Autor: Animka
Wynajem mieszkania-problem, proszę o radę
W dniu 2010-07-26 21:43, David Morella pisze:

a mnie sie wydaje Ĺźe jest to moj interes, komu i na jakich zasadach
wynajmuje.

Skoro mieszkanie miało być wynajęte tylko jednej osobie to dlaczego wydałeś klucze trzem osobom?
Trzeba było im powiedzieć, że to jest niezgodne z ustaleniami i umową, więc ...

  >Mieszkanie nie nadaje sie dla rodziny z dzieckiem, bo to
jest malutka kawalerka.

Z malutkim dzieckiem problemu nie ma dopĂłki nie raczkuje.

Od wynajmującego oczekuje uczciwości i skoro
nie mowi mi o tym że zaraz będzie dziecko to jest to nie w porzadku.

To dlaczego ich nie pognałeś tylko jeszcze dałeś im klucze?
Nie wygrali by w sądzie, bo przecież umowa była na 1 osobę. 1 osoba miała mieszkać, tak?

--
animka

Data: 2010-07-26 15:15:20
Autor: witek
Animka wrote:
[...]

sobie moĹźe.
KRIO twierdzi inaczej.

Data: 2010-07-26 22:15:48
Autor: Krzysztof
Wynajem mieszkania-problem, proszę o radę

Użytkownik "Animka" <animka@to.nieja.wp.pl> napisał

Skoro mieszkanie miało być wynajęte tylko jednej osobie to dlaczego wydałeś klucze trzem osobom?

Jakim trzem osobom?

Data: 2010-07-26 15:17:09
Autor: witek
Krzysztof wrote:

Użytkownik "Animka" <animka@to.nieja.wp.pl> napisał

Skoro mieszkanie miało być wynajęte tylko jednej osobie to dlaczego wydałeś klucze trzem osobom?

Jakim trzem osobom?

animka dopiero w przedszkolu i uczy sie czytac i liczyc.

Data: 2010-07-26 22:25:13
Autor: Animka
W dniu 2010-07-26 22:15, Krzysztof pisze:

UĹźytkownik "Animka"<animka@to.nieja.wp.pl>  napisał

Skoro mieszkanie miało być wynajęte tylko jednej osobie to dlaczego
wydałeś klucze trzem osobom?

Jakim trzem osobom?

Trzecia w brzuszku.

--
animka

Data: 2010-07-26 22:33:51
Autor: Krzysztof
Wynajem mieszkania-problem, proszę o radę

Użytkownik "Animka" <animka@to.nieja.wp.pl> napisał

Skoro mieszkanie miało być wynajęte tylko jednej osobie to dlaczego
wydałeś klucze trzem osobom?
^^^^^^^^^^^^^^^

Jakim trzem osobom?

Trzecia w brzuszku.

I rozumiem, że też otrzymała klucz? ;-)

K.

Data: 2010-07-26 13:39:45
Autor: David Morella
On 26 Lip, 22:33, "Krzysztof" <kdorj...@interia.pl> wrote:
Użytkownik "Animka" <ani...@to.nieja.wp.pl> napisał

^^^^^^^^^^^^^^^

> Jakim trzem osobom?
> Trzecia w brzuszku.

I rozumiem, że też otrzymała klucz? ;-)

K.

hmm a czy ktos potrafi ustosunkować się do pytania a nie oceniac i
prawić morały?
wiem że umowa jest ważna ale podpisana jest tylko z chłopakiem i
chodzi mi o wypowiedzenie właśnie chłopakowi....

Data: 2010-07-26 16:48:45
Autor: witek
David Morella wrote:

hmm a czy ktos potrafi ustosunkować się do pytania a nie oceniac i
prawić morały?
wiem że umowa jest ważna ale podpisana jest tylko z chłopakiem i
chodzi mi o wypowiedzenie właśnie chłopakowi....

na podstawie KRIO może z tym chopakiem mieszkać jego żona i dzieci. Bez znaczenia z kim z rodziny jest podpisana umowa.
Oczywiscie umowę wypowiadasz temu z kim ją podpisałeś.

Prawo wypowiedzieć masz w każdej chwili. Na ile skutecznie to inna sprawa.
Poczytaj sobie ustawę o ochronie lokatorów to ci się trochę ciepło zrobi.

Data: 2010-07-27 00:01:27
Autor: Krzysztof

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:i2kvs3$s8h$30inews.gazeta.pl...

Poczytaj sobie ustawę o ochronie lokatorów to ci się trochę ciepło zrobi.

Fuckt. Ustawa wyjątkowo udupiająca.
Ale czy nie zmieniło się nic w tej kwestii przez ostatnie paręnaście miesięcy?
Ponoć miały być wprowadzone jakieś zmiany w celu "zrobienia dobrze" właścicielom mieszkań, ale przestałem się tym w którymś momencie interesować.

Pozdrawiam
K.

Data: 2010-07-26 17:14:36
Autor: witek
Krzysztof wrote:

[...]

nie wiem, ostatnio coraz mniej jestem na bieżąco,
musiałem sie zająć robieniem kasy.

Data: 2010-07-27 01:59:47
Autor: Animka
W dniu 2010-07-27 00:01, Krzysztof pisze:

UĹźytkownik "witek"<witek7205@gazeta.pl.invalid>  napisał w wiadomości

[...]

Mozesz sobie jeszcze poszukać na google, bo ja mam pod ręką akurat to:
http://gazetadom.pl/nieruchomosci/1,102725,7424792,Jak_wynajac_mieszkanie_bezpiecznie_i_tanio.html?as=1&startsz=x

Nowe przepisy objęłyby wyłącznie prywatnych właścicieli (osoby fizyczne), którzy nie wynajmują mieszkań w ramach działalności gospodarczej.

Ustawa przewiduje, że najemca będzie musiał złożyć oświadczenie, że jeśli nie wywiąże się z warunków umowy, wyprowadzi się na żądanie właściciela. Takie oświadczenie musiałoby być poświadczone przez notariusza. Ponadto lokator musiałby wskazać miejsce, w którym mógłby zamieszkać, a dysponent tego lokalu - wyrazić na to zgodę (jego podpis musiałby być poświadczony przez notariusza).

A gdyby lokator nie chciał się wyprowadzić? Właścicielowi wystarczyłaby sądowa pieczęć nadająca żądaniu klauzulę wykonalności. Wówczas do akcji wkraczałby komornik.

Uwaga! Mógłby on wyeksmitować lokatora nawet na bruk (choć teoretycznie powinno to być miejsce wskazane w umowie najmu). Lokatora nie będzie bowiem chronił słynny art. 1046 par. 4 kodeksu postępowania cywilnego, który nakazuje komornikowi wstrzymanie eksmisji "do czasu, gdy gmina wskaże tymczasowe pomieszczenie lub gdy dłużnik znajdzie takie pomieszczenie".

Jakie przepisy się nie zmienią

Właścicieli będzie dotyczyć w dalszym ciągu kilka innych przepisów z ustawy o ochronie lokatorów, m.in. regulujący kwestię usuwania awarii (pod nieobecność lokatora właścicielowi nie wolno wejść do mieszkania bez policjanta lub strażnika miejskiego) oraz wypowiedzenia umowy (w okresie obowiązywania umowy właściciel może ją rozwiązać tylko w określonych przypadkach, np. gdyby lokator zdewastował lokal lub zalegał z czynszem).

Uwaga! Właściciel może zażądać od lokatora kaucji, która nie może przekraczać sześciokrotnego czynszu. Zarówno jego stawkę, jak też zasady podwyżek właściciel i najemcy ustalają sami w umowie. Nie dotyczą ich żadne ograniczenia, o których mówi obecna ustawa o ochronie praw lokatorów, np. konieczność uzasadniania podwyżki (chyba że taki wymóg znajdzie się w umowie najmu).

Zminimalizuj ryzyko

Jednak nawet jeśli takie rozwiązania zaczną obowiązywać (a mają one dotyczyć tylko zawartych od tego czasu umów), nie zniknie ryzyko strat, którym jest obarczony wynajem. Dlatego spróbuj to ryzyko zminimalizować.

Metrohouse jest prawdopodobnie pierwszą agencją, która w ramach akcji "Bezpieczny wynajem" pomaga sprawdzić dokumenty potencjalnego najemcy w systemie "Dokumenty zastrzeżone", który prowadzi Związek Banków Polskich (ZBP). To system zastrzegania skradzionych i zagubionych dokumentów, który chroni przed wyłudzeniami z użyciem cudzej tożsamości. W centralnej bazie danych systemu "Dokumenty zastrzeżone" znajduje się informacja o ponad 800 tys. zastrzeżonych dokumentów (m.in. dowody osobiste, paszporty i prawa jazdy).

Uwaga! Metrohouse ma dostęp do tych danych na podstawie umowy z ZBP. Ale niewykluczone, że podobne umowy mają lub wkrótce będą miały także inne biura pośrednictwa. Zapytaj w nich o to.

Poproś potencjalnego lokatora, by przedstawił swoją historię kredytową. Każdy może pobrać taki raport w biurze obsługi klienta Biura Informacji Kredytowej (BIK). Oczywiście wyłącznie dla siebie, bo BIK nie wyda tego dokumentu osobie, której on nie dotyczy.

Metrohouse proponuje również w ramach swojej usługi prześwietlenie potencjalnego najemcy w InfoMonitorze Biura Informacji Gospodarczej (BIG), które prowadzi Centralną Ewidencję Dłużników. BIG gromadzi w niej dane o przeterminowanych zobowiązaniach konsumentów i przedsiębiorców. Z tej możliwości powinni skorzystać zwłaszcza ci właściciele mieszkań, którzy chcą je wynająć firmie, a niewiele wiedzą na jej temat.

--
animka

Data: 2010-07-26 22:58:15
Autor: zenek
W dniu 2010-07-26 22:39, David Morella pisze:
[...]

A na jakiej podstawie chcesz mu te umowe wypowiedziec ?

Co za roznica ile osob mieszka w lokalu, wazne jest czy beda placili.
Malzenstwo czasami jest lepszym najemca niz banda studentow ktorzy potrafia zdemolowac mieszkanie i narobic kosztow na media.

Data: 2010-07-26 16:49:50
Autor: witek
zenek wrote:

A na jakiej podstawie chcesz mu te umowe wypowiedziec ?

formalnie: wolno mu.  a co. ma taki kaprys.

co dalej z tego wyjdzie to zupełnie inna sprawa.

Co za roznica ile osob mieszka w lokalu, wazne jest czy beda placili.
Malzenstwo czasami jest lepszym najemca niz banda studentow ktorzy potrafia zdemolowac mieszkanie i narobic kosztow na media.

toż mu to od początku tłumacze.

Data: 2010-07-26 23:04:15
Autor: Krzysztof

Użytkownik "zenek" <zenek@op.pl> napisał w wiadomości news:i2kst5$9oj$1news.onet.pl...

A na jakiej podstawie chcesz mu te umowe wypowiedziec ?

Jeśli w umowie ma zapis, że strony dopuszczają możliwość wypowiedzenia umowy z zachowaniem jakiegoś tam okresu, to właśnie to będzie ta podstawa. Powodu wypowiedzenia nie musi podawać.
Ale jeśli zapisu nie ma, to imvho nie wolno mu wypowiedzieć umowy bez wyraźnego powodu (np. demolowanie mieszkania itp.)

K.

Data: 2010-07-26 22:58:20
Autor: Krzysztof
Wynajem mieszkania-problem, proszę o radę

Użytkownik "David Morella" <ultratajne@gmail.com> napisał

hmm a czy ktos potrafi ustosunkować się do pytania a nie oceniac i
prawić morały?

Przecież już kilka osób się ustosunkowało.
Rozumiem, że nie po Twojej myśli, ale czy oczekiwałeś jedynie poklepania po pleckach czy raczej trzeźwej oceny sytuacji?

wiem że umowa jest ważna ale podpisana jest tylko z chłopakiem i
chodzi mi o wypowiedzenie właśnie chłopakowi...

A czy masz w umowie zapis, że może ona zostać wypowiedziana przed upływem terminu jej ukończenia?
Jeśli tak, to ją wypowiedz z utrzymaniem okresu wypowiedzenia i finito. Jakiej jeszcze innej rady oczekujesz?
Ani tych ludzi siłą nie wyrzucisz, ani nic im nie zrobisz.

Pozdr.
K.

Data: 2010-07-27 00:13:19
Autor: Jotte
Wynajem mieszkania-problem, proszę o radę
W wiadomości
David Morella <ultratajne@gmail.com> pisze:

hmm a czy ktos potrafi ustosunkować się do pytania a nie oceniac i
prawić morały?
wiem że umowa jest ważna ale podpisana jest tylko z chłopakiem i
chodzi mi o wypowiedzenie właśnie chłopakowi....
Coś łżesz.
W poście rozpoczynającym wątek pisałeś, że wynająłeś parze, teraz że chłopakowi...
Ale tak czy inaczej i tak na szczęście niewiele tymczasem możesz im zrobić.

--
Jotte

Data: 2010-07-26 22:38:52
Autor: Animka
W dniu 2010-07-26 22:33, Krzysztof pisze:

[...]

No dobra, opiekunowie, tzn rodzice wzięli w swoje ręce.

--
animka

Data: 2010-07-26 22:14:37
Autor: Krzysztof

Użytkownik "David Morella" <ultratajne@gmail.com> napisał w wiadomości news:8e7cf63c-e7f5-4994-851b-

[...]

A czy przed zawarciem umowy uprzedzałeś kandydatów, że nie wynajmujesz mieszkania rodzinie z dzieckiem?
Czy może sam to sobie wydumałeś, ale nie wyraziłeś na głos swoich warunków.
Bo jeśli to drugie, to sorry Winetou, ale to raczej Ty jesteś nie w porządku chcąc na nich zwalić winę za zaistniałą sytuację.

Umowa wynajmu to porozumienie dwoch stron i obydwu musi wszystko
odpowiadać a ukrywanie tak waznego faktu nie jest fair.

Wybacz, ale ciąża to akurat ich prywatna sprawa.
I z reguły nikt nie ma obowiązku nikogo o tym informować.

Tu nie chodzi o wywalenie
kogoś na ulice ale załatwienie sprawy bez szkody dla żadnej ze stron,

Po prostu nie przedłużysz im umowy po okresie 6 miesięcy i tyle.
Możesz im odpowiednio wcześniej przypomnieć, żeby zaczęli szukać innego lokum.
Po co masz jeszcze dodatkowo kombinować?

K.

Data: 2010-07-27 08:54:58
Autor: niusy.pl
Wynajem mieszkania-problem, proszę o radę

Użytkownik "Krzysztof" <kdorjain@interia.pl>

[...]

Przecież nie wynajmował rodzinie z dzieckiem. Czemu miałby o tym dodatkowo uprzedzać ?

Czy może sam to sobie wydumałeś, ale nie wyraziłeś na głos swoich warunków.

Bym raczej sprawdził warunki umowy pisemnej niż kierował się głosami :-) Jeśli takowej nie ma, problem jakby nie istnieje, dzicy lokatorzy.

[...]

Sama ciąża nikogo nie interesuje. Interesuje, że jak urodzi się dziecko to matka może chcieć je wporowadzić. Dodatkowo chodzi pewnie o obawę, że rodzice przestaną płacić i nie będzie można ich płacić właśnie dlatego, że mają dziecko.

[...]

By mieć luz psychiczny. Jeśli mieszkanie było prywatne należało wynająć okazyjnie.

Data: 2010-07-27 09:05:40
Autor: Krzysztof
Wynajem mieszkania-problem, proszę o radę
"niusy.pl" <fh@op.pl.invalid> napisał

A czy przed zawarciem umowy uprzedzałeś kandydatów, że nie wynajmujesz mieszkania rodzinie z dzieckiem?

Przecież nie wynajmował rodzinie z dzieckiem. Czemu miałby o tym dodatkowo uprzedzać ?

"Temu", żeby później nie było, że on wyraźnie przedstawił swoje warunki w umowie, a oni ich jednak nie dotrzymali.

Czy może sam to sobie wydumałeś, ale nie wyraziłeś na głos swoich warunków.

Bym raczej sprawdził warunki umowy pisemnej niż kierował się głosami :-)

Toż o tym piszę. Skrótów myślowych nie łapiesz? :)

Sama ciąża nikogo nie interesuje. Interesuje, że jak urodzi się dziecko to matka może chcieć je wporowadzić.

No raczej. Masz jakieś wątpliwości, że dziecko jest meldowane tam, gdzie matka?

Dodatkowo chodzi pewnie o obawę, że rodzice przestaną płacić i nie będzie można ich płacić właśnie dlatego, że mają dziecko.

Możliwe, ale teraz i tak po ptakach.

By mieć luz psychiczny.

Luz? Chyba jaja sobie robisz :)
A jak trafił na bardziej kumatych, niż on sam, to tym kombinowaniem jeszcze sobie zrobi gorzej, niż ma teraz.

K.

Data: 2010-07-27 01:24:42
Autor: David Morella
Wynajem mieszkania-problem, proszę o radę
chwileczke, napisałem "wypowiedzieć chłopakowi" bo tylko chłopak jest
na umowie, w umowie jest jasno i wyraznie napisane ze przy pojawieniu
sie drugiej, trzeciej po prostu dodatkowiej osoby moge zerwac ja
natychmiast, ok- dziewczyna była i o tym wiedziałem, ale o dziecku
nie! miałem kilku chętnych własnie z dziecmi i nie wynajałem, tak samo
jak nie wynająłem palącemu. teraz dla mnie ciąża nie jest problemem,
jedynie boje sie problemy przy konczącej umowie sie za poł roku!
Mam prawo wynając osobie która mi odpowiada a nie 7 gruzinom jak ktoś
napisał wyżej..takie wypowiedzi mnie smieszą..pewnie jak dla
niektórych to może tam mieszkać i pułk wojska, ale mieszkanie nie ma
nawet normalnej pełnoprawnej kuchni... za poł roku jak bedzie konczyła
sie umowa a bedzie grudzień i dziewczyna urodzi mogą po prostu nie
chcieć sie wyprowadzić a ja mam pełne prawo tej umowy nie
przedłużać...mam w umowie miesiąc wczesniejszego wypowiedzenia i to
chce zastosować, ot tyle
czy jak podpiszecie umowe z kimś kto za chwile okazuje sie ze ma 10
kotów, albo przyszedl na podpisanie umowy sam a pozniej okazuje sie ze
chce mieszkać z 5 kolezankami to też mam siedzieć cicho i przyklasnąć
chyba niektórzy naoglądali sie za dużo A.M. Wesołowskiej....
czytanie że miesiąc wypowiedzenia dany normalnym ludziom jest
wypier...ich na ulice jest nonsensem.
pyatnie było o fakt zawarcia małżeństwa i podpisanie umowy tylko z
chłopakiem....

i nie zgadzam sie ze mnie nic do tego że ktoś w mieszkaniu mieszka w
dwojke, trojke czy pięcioro...
wielu ludziom jak widać burzliwą dyskusje to by nie
przeszkadzało..mnie również gdyby mieszkanie było większe, dlatego nie
powinni miec problemu z wynajmem
skoro o tym nie powiedzieli to widocznie sie czegoś bali, być może
ktoś już im odmówił....skoro ja wczesniej odmowiłem rodzinom z dziecmi
to dlaczego wobec kogoś innego miałem też nie odmówić?! logiczne że
gdybym wiedział to nie podpisałbym umowy....

Data: 2010-07-27 08:52:22
Autor: witek
David Morella wrote:
[...]

obcej osoby.
Rodzina w to sie nie wlicza, bo blokuje cie kodeks rodzinny.

ok- dziewczyna była i o tym wiedziałem, ale o dziecku
nie!

I nie musiales. jak wyzej.

miałem kilku chętnych własnie z dziecmi i nie wynajałem, tak samo
jak nie wynająłem palącemu. teraz dla mnie ciąża nie jest problemem,
jedynie boje sie problemy przy konczącej umowie sie za poł roku!

jakie problemy.

[...]

we wszystkim masz racje, z jednym wyjatkiem, Nie dotyczy to rodziny.
Rodzina ma prawo mieszkac, niezaleznie od zawartej umowy.

jest jeszcze gorzej. normalnie, ktos zlosliwy poszedlby do sadu, ze udmowiles mu wynajecia, ze wzgledu na dzieci. I wygralby odszkodowanie.

To nie jest tak, ze mozesz sobie wybierac kogo chcesz. tego nei chce bo ejst gruby, tego nie chce bo jest czarny.

tak jak w sklepie. wystawiasz oferte i jesli ktos ja akceptuje, to w zasadzie nie masz wielkiego wyboru i uzasadnienie, dlaczego temu nie musi byc obiektywne.

Tylko sie w Polsce jeszcze nie przyjelo, dlatego latwo przechodzi, ze murzynom nie wynajmuje. Ale jak trawisz na wkurzonego i inteligentmego murzyna, to popłyniesz w sadzie.

pyatnie było o fakt zawarcia małżeństwa i podpisanie umowy tylko z
chłopakiem....

i nie zgadzam sie ze mnie nic do tego że ktoś w mieszkaniu mieszka w
dwojke, trojke czy pięcioro...

masz prawo sie nie zgadzac.
fakt jest taki, ze nie masz prawa ingerowac w fakt jak duza rodzina bedzie.

[...]

to tylko twoja wyobraznia

  logiczne że
gdybym wiedział to nie podpisałbym umowy....

ale nie widziales i nikt nie mial obowiazku spowiadac ci sie z twoich planow.
nastepnym razem nie bierz udzialu w biznesie, ktory ci nie odpowiada zamiast sie wyzalac jaki to on jest zly.

Data: 2010-07-27 13:26:20
Autor: Kapsel
Tue, 27 Jul 2010 01:24:42 -0700 (PDT), David Morella napisał(a):

[...]

Nie rozumiem, najpierw w umowie opisujecie, że dodatkowi lokatorzy powodują
zerwanie umowy, potem że o dziewczynie wiedziałeś. Nonsens jakiś. Swoją drogą nie wiem na pewno, czy taki zapis ma moc prawną, ale to by się
ktoś bardziej obyty musiał wypowiedzieć.

za poł roku jak bedzie konczyła
sie umowa a bedzie grudzień i dziewczyna urodzi mogą po prostu nie
chcieć sie wyprowadzić a ja mam pełne prawo tej umowy nie
przedłużać...

Umowa jest o najem okazjonalny? Bo jeśli taka standardowa, to wtedy prawo
chroni dość mocno lokatorów i nawet jakby ten chłop sam tam mieszkał i nie
płacił, to miałbyś problem z usunięciem go z mieszkania.

Jeśli najem okazjonalny, to chyba nie ma o czym dyskutować - dajesz
wypowiedzienie, czekasz miesiąc i tyle.

mnie również gdyby mieszkanie było większe, dlatego nie
powinni miec problemu z wynajmem

Akurat problem mieć będą, bo małe dzieci nie są mile widziane, a skoro
wynajmują kawalerkę, to widać na większe ich w tej chwili nie stać. --
Kapsel
  http://kapselek.net
  kapsel(malpka)op.pl

Data: 2010-07-27 04:12:51
Autor: Marcin Debowski
On 2010-07-26, David Morella <ultratajne@gmail.com> wrote:
wynajmuje. Mieszkanie nie nadaje sie dla rodziny z dzieckiem, bo to
jest malutka kawalerka.Od wynajmującego oczekuje uczciwości i skoro
nie mowi mi o tym że zaraz będzie dziecko to jest to nie w porzadku.

Malutka to ile? Wyjaśnij proszę, jak fakt ciąży ma się do dotrzymania przez stronę umowy jej warunków w okresie obowiązywania umowy? Mógłbym jeszcze zrozumieć, jeśli byłaby to trzecia osoba dorosła, albo większe dziecko, bo wtedy możnaby argumentować, że zużycie sprzętów i elementów stałych będzie większe, ale ciąża i niemowlak? Umowa stanowi, że Ty pokrywasz opłaty za media?

Umowa wynajmu to porozumienie dwoch stron i obydwu musi wszystko
odpowiadać a ukrywanie tak waznego faktu nie jest fair. Pytanie było
konkretne i oczekuje odpowiedzi na poziomie. Tu nie chodzi o wywalenie

Konkretna odpowiedź jest taka, że umowa jest ważna i obowiązuje a fakt, bycia w ciąży bądź nie, jest czyjąś prywatną sprawą, o której nie ma obowiązku Cię informować.

[...]

No przecież to właśnie Ty demonizujesz całą sprawę. Wygląda, że szukasz pretekstu.

--
Marcin

Data: 2010-07-26 22:22:50
Autor: Krzysztof

Użytkownik "Marcin Debowski" <agatekun@INVALID.ml1.net> napisał w wiadomości news:3r61i7-bpq.ln1ziutka.router...

[...]

Mam wrażenie, że chodzi mu raczej o obawę, że jak rodzina z dzieckiem, to trudniej ich będzie "usunąć" w razie jakichś problemów.
Mały metraż to tylko zgrabna wymówka.

Pozdrawiam
K.

Data: 2010-07-27 07:48:49
Autor: Marcin Debowski
On 2010-07-26, Krzysztof <kdorjain@interia.pl> wrote:
Mam wrażenie, że chodzi mu raczej o obawę, że jak rodzina z dzieckiem, to trudniej ich będzie "usunąć" w razie jakichś problemów.
Mały metraż to tylko zgrabna wymówka.

No tak z pierwszego postu wynika i daj Bóg aby choć było to to, a nie, bo się znalazł lepszy najemca. To co wpienia to przypinanie na siłę komuś łatki nieuczciwych gdy się samemu próbuje im zrobić duże kuku.

--
Marcin

Wynajem mieszkania-problem, proszę o radę