Wynajem mieszkania-zmiana właściciela

Data: 2010-08-09 09:23:28
Autor: dwr
Wynajem mieszkania-zmiana właściciela
Witam

Szukałem, szukałem i albo słabo albo niewiele wyczytałem.
Wynajmuję mieszkanie, które właśnie teraz podarowałem rodzicom.
Najemcom to nie przeszkadza lecz trzeba to sformalizować.

Pytanie zasadnicze to takie czy można po prostu zrobić aneks do umowy, w którym z dniem zbycia w moje miejsce wstąpią rodzice?
Czy w związku z tym po prostu ja zapłacę podatek proporcjonalnie do liczby dni wynajmu na mnie? Rodzice za to po zgłoszeniu, że wybierają ryczałt za sierpień zapacą proporcjonalnie do liczby dni a w kolejnych m-cach już w całości?

A może jednak dla czytelności sprawy rozwiązać starą umowę za porowuzmieniem stron i zawrzeć nową?
O tyle to trudniejsze, że trzeba protokoły zdawczo-odbiorcze zrobić, rozliczyć liczniki, czyli coś co przy ankesie nie musi być zrobione.

Miał ktoś może taki przypadek na widelcu?

Dziękuję za sugestie i pozdrawiam

Wynajem mieszkania-zmiana właściciela