Wyniki MVP, a lokalny rynek medialny...

Data: 2011-02-22 22:09:08
Autor: wiLQ
Wyniki MVP, a lokalny rynek medialny...

Chętnie zobaczyłbym badanie testujące hipotezę, że wyniki MVP (ale
całość głosowania, nie tylko zwycięzcy) korelują z wielkością lokalnego
rynku medialnego, na którym gra kandydat.

Dane o wielkosci lokalnego rynku medialnego stad:
http://tvbythenumbers.zap2it.com/2008/09/10/nielsen-local-television-market-universe-estimates/5037

Wyniki glosowania od Patrycji od 1996 i mi wyszlo:

Dla calosci [245]: 0,119
uwzgledniajac tylko tych z 10+ punktami na koncie [141]: 0,0469
uwzgledniajac tylko tych ze 100+ punktami na koncie [79]: 0,07737

Garnett, LeBron, Duncan, Malone i Nash wielokrotnie "paskudza".

A ogolem jak dla mnie rozczarowanie, zwlaszcza, ze przy okazji przeciez
wychodzi powiazanie wiekszy rynek => wiecej kasy dla graczy => wiecej
wygranych => wiecej glosow dla "winnerow".

IMHO teza raczej powinna brzmiec "czy liczba artykulow pt jak to dany
gracz jest MVP koreluje z DMA" ;-)

Druga hipoteza: gracze ze wschodniego wybrzeża mają lepiej.

Wrecz przeciwnie, czesciej glosy ida na zachod [60%/40% chociaz to
pewnie odzwierciedla drobiazg, ze druzyny na zachodzie byly lepsze].

--
pzdr
wiLQ

Data: 2011-02-22 22:27:58
Autor: Tomasz Radko
W dniu 2011-02-22 22:09, wiLQ pisze:

[...]

W obu przypadkach dobrze byłoby kontrolować klasę graczy - najlepiej PERem.

Data: 2011-02-23 02:08:31
Autor: Leszczur
On 22 Lut, 22:09, wiLQ <N...@spam.com> wrote:
> Ch tnie zobaczy bym badanie testuj ce hipotez , e wyniki MVP (ale
> ca o g osowania, nie tylko zwyci zcy) koreluj z wielko ci lokalnego
> rynku medialnego, na kt rym gra kandydat.

Dane o wielkosci lokalnego rynku medialnego stad:http://tvbythenumbers.zap2it.com/2008/09/10/nielsen-local-television-...

Czyli co - w pierwszej kolejności nalezy przenieść Hornets do Seattle
lub Tampa Bay (dwa największe rynki medialne bez druzyny). Potem
Grizzlies i Thunder (o ironio losu!) do St. Louis i Pittsburgha. W
daleszej kolejności zabieramy Spurs z texasu, Jazz (bez Sloana to i
tak nie to samo) i Bucks?

Wyniki glosowania od Patrycji od 1996 i mi wyszlo:

Dla calosci [245]: 0,119

245 czego? Zawodników otrzymujących głosy (pomijając powtórzenia)? Czy
zawodnicy są równocenni w sensie wartości głosów? Czy +100 głosów ma
tutaj taką samą wartość jak 10? Czy jednak liczyła się suma głosów i w
zeszłym roku LeBron "ważył" circa 10x tyle co Wade?

uwzgledniajac tylko tych z 10+ punktami na koncie [141]: 0,0469
uwzgledniajac tylko tych ze 100+ punktami na koncie [79]: 0,07737

Garnett, LeBron, Duncan, Malone i Nash wielokrotnie "paskudza".

Chwileczkę. Być może czegoś nie rozumiem, ale jeżeli badałeś
współczynnik korealcji wielkości rynku medialnego oraz dystrybucji
głosów to powyższe wyniki pokazują, że takiej korelacji praktycznie
nie ma, czyli "pismaki" kierują się czymś innym niż nazwiskami z
wielkich miast.

A ogolem jak dla mnie rozczarowanie, zwlaszcza, ze przy okazji przeciez
wychodzi powiazanie wiekszy rynek => wiecej kasy dla graczy => wiecej
wygranych => wiecej glosow dla "winnerow".

Jak moze to wychodzić skoro korelacji (chyba) nie udało się pokazać?
Poza tym być może istnieje korelacja wielkości rynku medialnego oraz
sukcesów drużyny? Wówczas efekty głosowania na MVP będac pochodną
sukcesów klubowych (co jest faktem), czyli nie do końca wynikają z
braku obiektywizmu pismaków, a raczej są pochodna nierównej
dystrybucji środków w NBA.

IMHO teza raczej powinna brzmiec "czy liczba artykulow pt jak to dany
gracz jest MVP koreluje z DMA" ;-)

DMA? Direct Memory Access? ;-)
Pyatnie zatem brzmi - czy artykuły pismaków maja wpływ na innych
pismaków posiadających prawo głosu w wyborze MVP.

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2011-02-23 16:37:02
Autor: wiLQ
Leszczur napisal posta, ktorego chcialbym skomentowac:

> [...]

Czyli co - w pierwszej kolejności nalezy przenieść Hornets do Seattle
lub Tampa Bay (dwa największe rynki medialne bez druzyny).

Raczej Seattle, Floryda ma juz chyba komplet ;-)

Potem Grizzlies i Thunder (o ironio losu!) do St. Louis i Pittsburgha.

Bez hali do kosza? To brzmi jak wazny czynnik ;-)

> Wyniki glosowania od Patrycji od 1996 i mi wyszlo:
>
> Dla calosci [245]: 0,119

245 czego? Zawodników otrzymujących głosy (pomijając powtórzenia)?

Zawodnikow w probce... i co masz na mysli z powtorzeniami? Gracz mialby byc tylko raz na liscie pomimo iz w roznych sezonach
dostawal glosy na MVP?

Czy zawodnicy są równocenni w sensie wartości głosów? Czy +100 głosów ma
tutaj taką samą wartość jak 10? Czy jednak liczyła się suma głosów i w
zeszłym roku LeBron "ważył" circa 10x tyle co Wade?

Tych pytan nie bardzo rozumiem, slyszales o wynikach glosowania na MVP,
prawda? To nie jest moj wynalazek ;-)

> [...]

głosów to powyższe wyniki pokazują, że takiej korelacji praktycznie
nie ma, czyli "pismaki" kierują się czymś innym niż nazwiskami z

Yup, ot podalem glowne przyklady nagrodzonych z "malych" miast.

> [...]
> wygranych => wiecej glosow dla "winnerow".

Jak moze to wychodzić skoro korelacji (chyba) nie udało się pokazać?

To nie wychodzi, to moja uwaga...

Poza tym być może istnieje korelacja wielkości rynku medialnego oraz
sukcesów drużyny?

... i tak jakby ja powtorzyles ;-)

> IMHO teza raczej powinna brzmiec "czy liczba artykulow pt jak to dany
> gracz jest MVP koreluje z DMA" ;-)

DMA? Direct Memory Access? ;-)

Designated Market Area

Pyatnie zatem brzmi - czy artykuły pismaków maja wpływ na innych
pismaków posiadających prawo głosu w wyborze MVP.

Tylko jak to sprawdzic ;-)

--
pzdr
wiLQ