W dniu 2011-02-22 22:09, wiLQ pisze:
Chętnie zobaczyłbym badanie testujące hipotezę, że wyniki MVP (ale
całość głosowania, nie tylko zwycięzcy) korelują z wielkością lokalnego
rynku medialnego, na którym gra kandydat.
Dane o wielkosci lokalnego rynku medialnego stad:
http://tvbythenumbers.zap2it.com/2008/09/10/nielsen-local-television-market-universe-estimates/5037
Wyniki glosowania od Patrycji od 1996 i mi wyszlo:
Dla calosci [245]: 0,119
uwzgledniajac tylko tych z 10+ punktami na koncie [141]: 0,0469
uwzgledniajac tylko tych ze 100+ punktami na koncie [79]: 0,07737
Garnett, LeBron, Duncan, Malone i Nash wielokrotnie "paskudza".
A ogolem jak dla mnie rozczarowanie, zwlaszcza, ze przy okazji przeciez
wychodzi powiazanie wiekszy rynek => wiecej kasy dla graczy => wiecej
wygranych => wiecej glosow dla "winnerow".
IMHO teza raczej powinna brzmiec "czy liczba artykulow pt jak to dany
gracz jest MVP koreluje z DMA" ;-)
Druga hipoteza: gracze ze wschodniego wybrzeża mają lepiej.
Wrecz przeciwnie, czesciej glosy ida na zachod [60%/40% chociaz to
pewnie odzwierciedla drobiazg, ze druzyny na zachodzie byly lepsze].
W obu przypadkach dobrze byłoby kontrolować klasę graczy - najlepiej PERem.
|