Wyniki pierwszego SPOLECZNEGO BADANIA OPINII PUBLICZNEJ

Data: 2010-04-29 09:08:51
Autor: Wlodzimierz Zabotynski
Wyniki pierwszego SPOLECZNEGO BADANIA OPINII PUBLICZNEJ
Wyniki pierwszego

SPOLECZNEGO BADANIA OPINII PUBLICZNEJ

w okresie od 21 marca do 9 kwietnia 2010

Opis badan

dane zbieralo 37 ankieterów + 32 pomocników

odpowiedzialy 1152 osoby (56.3% kobiet, 43.7% mezczyzn)

166 osób odmówilo odpowiedzi (12.6%)

w przewazajacej czesci wybrani losowo badani sami wypelniali ankiety

pelny przekrój wieku i wyksztalcenia badanych osób

dane zebrano w róznych rejonach Polski, w duzych i srednich miastach, takze
w miasteczkach i wioskach, w róznorodnych srodowiskach inteligenckich,
robotniczych i wszelkich innych, takze w akademickich.

Wyniki

I. Stosunek do legalizacji w Polsce eutanazji - odpowiedzialy 1152 osoby

1. Czy Pan/Pani wie, co oznacza termin eutanazja i na czym ona polega ?

TAK - 96.7% NIE - 3.3%

2. Czy Pan/Pani zna, chocby pobieznie, argumentacje zwolenników i
przeciwników legalizacji eutanazji?

TAK - 85.1% NIE - 14.9%

3. Czy jest Pan/Pani zwolennikiem legalizacji eutanazji w Polsce?

TAK - 14.5% NIE - 65.7% NIE MAM ZDANIA - 19.8%

II. Ocena korzysci integracji Polski z UE - odpowiedzialo 1151 osób

1. Czy Pan/Pani uwaza, ze w ogólnym rachunku Polska odniosla korzysci w
procesie akcesyjnym do UE i w okresie czlonkostwa w UE po 1 maja 2004 ?

TAK - 55.0% NIE - 43.2% NIE WIEM - 1.8%

2. Czy Pan/Pani zyskal/a osobiste korzysci z czlonkostwa Polski w UE ?

TAK - 36.8% NIE - 62.4% NIE WIEM - 0.8%

3. Czy po 6 latach od wstapienia Polski do UE jest Pan/Pani z tego aktu ?

bardzo zadowolony/a -- -- 17.9% -- -- -- -- -- -- -- --

46.2%

raczej zadowolony -- -- -- - 28.3% -- -- -- -- -- -- -- --

raczej niezadowolony -- -- 18.6% -- -- -- -- -- -- -- -

33.6%

bardzo niezadowolony -- - 15.0% -- -- -- -- -- -- -- -

mam watpliwosci -- -- -- -- - 19.0%

brak odpowiedzi -- -- -- -- -- 1.2%

III. Prognozy wyborcze

Gdyby dzisiaj odbywaly sie wybory parlamentarne

   1. Czy wzialby Pan/Pani udzial w glosowaniu ? - odpowiedzialo 1146 osób

TAK - 74.0% NIE - 26.0%

   1. W przypadku odpowiedzi TAK, prosze o wskazanie nazwy partii, na której
kandydatów oddalby Pan/Pani glos - wybór wskazalo 771 osób

PIS - 49.8% PO - 31.0% SLD - 7.7% PSL - 4.7% Prawica RP - 1.9%

inna partia - 4.9%

Gdyby dzisiaj odbywaly sie wybory prezydenckie

   1. Czy wzialby Pan/Pani udzial w glosowaniu ? - odpowiedzialy 1142 osoby

TAK - 78.2% NIE - 21.8%

   1. W przypadku odpowiedzi TAK prosze wskazac, na którego z nizej
wymienionych kandydatów oddalby Pan/Pani glos - wskazalo 947 osób

Lech Kaczynski -- -- -- -- -- -- 30.6%

Bronislaw Komorowski -- - 16.9%

Marek Jurek -- -- -- -- -- -- -- -- -- -7.7%

Radoslaw Sikorski -- -- -- -- -- -- 7.6%

Andrzej Olechowski -- -- -- -- -- 6.0%

Jerzy Szmajdzinski -- -- -- -- -- -- 5.4%

Waldemar Pawlak -- -- -- -- -- -- -3.1%

Tomasz Nalecz -- -- -- -- -- -- -- -- -- 2.3%

Ludwik Dorn -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- 2.0%

Ktos inny -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- 18.4%

____________________________
Wiecej na stronie prof. Rafala Brody:
http://www.polskie-wici.pl/

Cezary Glaz

Data: 2010-04-29 00:31:40
Autor: zbig
Wyniki pierwszego SPOLECZNEGO BADANIA OPINII PUBLICZNEJ

No to zwycięstwo już  macie w kieszeni.
Może się założymy, ze będzie inaczej?

Data: 2010-04-29 09:37:53
Autor: Wlodzimierz Zabotynski

--
Mnie nie chodzi bynajmniej o czyjekolwiek zwyciestwo.
Przykladam natomiast ogromna wage do tego, by

AR

Data: 2010-04-29 00:45:35
Autor: zbig
Wyniki pierwszego SPOLECZNEGO BADANIA OPINII PUBLICZNEJ
On 29 Kwi, 09:37, "Wlodzimierz Zabotynski" <a_...@poczta.onet.pl>
wrote:

Mnie nie chodzi bynajmniej o czyjekolwiek zwyciestwo.
Przykladam natomiast ogromna wage do tego, by
badania opinii publicznej byly RZETELNE.

Skoro tak, to zdaj sie na wyniki prac profesjonalistów a nie jakichś
bliżej nieokreślonych ciał "społecznych".W ostatnich latach
profesjonalne ośrodki badawcze nie zaliczyły żadnej poważnej wpadki..

Data: 2010-04-29 09:52:42
Autor: Wlodzimierz Zabotynski

wrote:

[...]

Twierdze, iz badania, ktorych wyniki podalem, byly przeprowadzone
jak najbardziej profesjonalnie.  Sam niegdys tu w Wiedniu dorabialem
sobie jako ankieter u Gallupa i wiem, o czym mowie.

Tobie zas polecalbym zapoznanie sie z metoda tego badania,
formularzami ankiet i.t.p. na podanej przeze mnie stronie
prof. Brody.

AR

Data: 2010-04-29 01:03:12
Autor: zbig
Wyniki pierwszego SPOLECZNEGO BADANIA OPINII PUBLICZNEJ
wrote:

> [...]

Tobie zas polecalbym zapoznanie sie z metoda tego badania,
formularzami ankiet i.t.p. na podanej przeze mnie stronie
Ja mam również wieloletnie doświadczenie jako ankieter w różnych
firmach i poźniej jako osoba szkoląca ankieterów. Miałem też
sposobność poznanie "kuchni" badań prowadzonych przez sopocką PBS. Z
mojego doświadczenia wynika, iż ankiety są prowadzone w sposób
profesjonalny i rzetelny z zachowaniem wszystkich zasad i opierają się
na najnowszych technologiach tego typu prac.
Z opisem metodologi zapoznałem się. Jest on bardzo lakoniczny. Nie ma
opisu rzeczy najważniejszej , sposobu dobrania próby. jak ci pewnie
wiadomo swój sukces Gallup zawdzięcza przede wszystkim  właśnie
metodologii dobierania próby.

Data: 2010-04-29 10:11:34
Autor: Wlodzimierz Zabotynski

wrote:

> [...]

opisu rzeczy najważniejszej , sposobu dobrania próby. jak ci pewnie
wiadomo swój sukces Gallup zawdzięcza przede wszystkim  właśnie

Oczywiscie, proba statystycznapowinna byc mozliwie jak najbardziej
losowa.  Trudno jednak czasami oprzec sie wrazeniu, ze ktos probuje
losowi nieco pomoc.  :-)

AR

Data: 2010-04-29 01:28:10
Autor: zbig
Wyniki pierwszego SPOLECZNEGO BADANIA OPINII PUBLICZNEJ
On 29 Kwi, 10:11, "Wlodzimierz Zabotynski" <a_...@poczta.onet.pl>
wrote:

--
Oczywiscie, proba statystycznapowinna byc mozliwie jak najbardziej
losowa.  Trudno jednak czasami oprzec sie wrazeniu, ze ktos probuje
losowi nieco pomoc.  :-)
 No właśnie. Zważywszy na na fakt, iż wyniki rażąco odbiegają od
innych, przypuszczam, ze dobór próby był właśnie "społeczny" a nie
profesjonalny. Ktos kto publikuje takie wyniki powinien w jakiś sposób
się uwiarygodnić i podac metodologię doboru próby. A więc.
Czy zastosowano losowanie warstwowe proporcjonalne czy losowanie
nieograniczone.
Jaki założono poziom ufności?
Jaki założono maksymalny błąd szacunku?
Czy stosowano przy losowaniu generator liczb losowych, a jeśli tak, to
jaki?
Po poznaniu odpowiedzi na te pytania można dopiero sobie wyrobić
opinie  na temat profesjonalizmu badania.

Data: 2010-04-29 10:31:32
Autor: Wlodzimierz Zabotynski

wrote:

--
[...]

Polecam wysluchanie http://www.radiomaryja.pl/audycje.php?id=21271

AR

Data: 2010-04-29 02:04:39
Autor: zbig
Wyniki pierwszego SPOLECZNEGO BADANIA OPINII PUBLICZNEJ
On 29 Kwi, 10:31, "Wlodzimierz Zabotynski" <a_...@poczta.onet.pl>
wrote:

--
Polecam wysluchaniehttp://www.radiomaryja.pl/audycje.php?id=21271
Wysłuchałem. Tak jak się spodziewałem  - kompletna amatorszczyzna. Jak
można przyznać się do tego, że zrobiło się badanie wśród grupy 30
doktorantów, bez losowania, zachowania proporcji w grupach
wykształcenia, wieku i miejsca zamieszkania. I to mówi ktoś kto
określa się mianem statystyk? Toż to po prostu kpina!
Można z całą pewnością stwierdzić, że osiemdziesięciu kilku
wolontariuszy, którzy zgłosili się na ochotnika badali tam gdzie
mieszkali. No może pojechali do sąsiedniej wioski czy miasteczka. Co z
tego , ze starli się dobierać osoby z różnych środowisk. Dobór próby
powinien być absolutnie losowy. Jak widac nie zastosowano żadnych
standardów doboru próby.
Jednym słowem - kompletna kompromitacja!
W ten sposób robiono badania w XIX wieku zanim pojawił sie Gallup ze
swoją metodologią.
Mogę cię zapewnić , ze te wyniki można sobie w tyłek wsadzić, taki z
nich pożytek.

Data: 2010-04-29 10:27:19
Autor: Wlodzimierz Zabotynski

wrote:
> [...]

Oczywiscie, proba statystycznapowinna byc mozliwie jak najbardziej
losowa.  Trudno jednak czasami oprzec sie wrazeniu, ze ktos probuje

   P.S. Komentarz prof. Brody w Radiu Maryja -
   http://www.radiomaryja.pl/audycje.php?id=21271

Data: 2010-04-29 10:29:25
Autor: Wlodzimierz Zabotynski
Wyniki pierwszego SPOLECZNEGO BADANIA OPINII PUBLICZNEJ

"Piotr" <pnat@wp.pl> schrieb im Newsbeitrag
Użytkownik "Wlodzimierz Zabotynski" <a_rem@poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:f33ff$4bd93f39$54702a04$15741news.chello.at...

> [...]
> Oczywiscie, proba statystycznapowinna byc mozliwie jak najbardziej
> losowa.  Trudno jednak czasami oprzec sie wrazeniu, ze ktos probuje

Przeciez nie trzeba tego robić w ten sposób.
W takich badaniach, i w ogóle testach różnorakich, problemem jest
ustalenie
co się zbadało i czy to na pewno jest to co chcieliśmy.
Bo wyniki nie zawsze są tego wykładnią. I tutaj problemem nie musi byś
sposób liczenia,
czy dobór próby (choć to sprawa bardzo istotna) tylko sposób postawienia
problemu o który pytamy -
czyli co badamy.
A gdy do tego dołożymy interpretację... ;-)
Piotr

   W formulowaniu pytan spisal sie prof. Broda na medal.

   A. Rem

Wyniki pierwszego SPOLECZNEGO BADANIA OPINII PUBLICZNEJ