Wypłata odszkodowania w kwocie netto

Data: 2012-03-16 08:29:25
Autor: Ariusz
Wypłata odszkodowania w kwocie netto
Witam, prowadziłem działalność gospodarczą teraz jest ona zawieszona ale samochód figuruje w środkach trwałych tej działalności.

Ubezpieczyciel sprawcy powiedział, że wypłaci odszkodowanie w kwocie netto. Ale faktycznie działalność jest zawieszona. Wprawdzie mam możliwość zwrotu VATu ale potrwa to 180 dni. A kwota dla mnie dość spora. Czy ktoś zna jakiś paragraf albo coś podpowie jak zmusić ubezpieczyciela do wypłaty kwoty brutto?

Ariusz

Data: 2012-03-16 08:39:17
Autor: Robert_J
[...]

AC czy OC? Jeśli AC to czy pojazd jest ubezpieczony do wartości netto czy brutto? Bo jeśli do netto to odszkodowanie też dostajesz netto.

Data: 2012-03-16 08:57:56
Autor: Ariusz
W dniu 2012-03-16 08:39, Robert_J pisze:
[...]

W pierwszych słowach napisałem UBEZPIECZYCIEL SPRAWCY - więc wydało mi się dość oczywiste, że z OC sprawcy.

Ariusz

Data: 2012-03-16 09:04:40
Autor: Robert_J
Wypłata odszkodowania w kwocie netto
W pierwszych słowach napisałem UBEZPIECZYCIEL SPRAWCY - więc wydało mi się dość oczywiste, że z OC sprawcy.

Fakt, nie zwróciłem uwagi :-). Tyle że nie napisałeś nic o sposobie likwidacji szkody. Czy robiłeś to za własną kasę i przedstawiasz faktury, czy z kosztorysu.... Jeśli przedstawiasz faktury a auto jest środkiem trwałym firmy, to dostaniesz kwotę netto, bo VAT odliczysz sobie z tych faktur.

Data: 2012-03-16 09:11:19
Autor: Ariusz
W dniu 2012-03-16 09:04, Robert_J pisze:
[...]

No fakt nie napisałem bo wydawało mi się mało istotne, czy to kosztorys, czy faktury i tak chcą dać kwotę netto. Ja wybrałem rozliczenie bezgotówkowe - warsztat wszystko załatwia ale dostali od ubezpieczyciela zgodę na kwotę netto, a mi każą dopłacić VAT.

Owszem samochód jest na firmę ale DZIAŁALNOŚĆ JEST TERAZ ZAWIESZONA.
Wprawdzie mimo to mam możliwość zwrotu VATu ale potrwa 180 dni + kilkanaście do złożenia deklaracji. Kwota jak dla mnie
dość spora i jej nie mam.

Ariusz

Data: 2012-03-16 09:15:45
Autor: Cavallino

Użytkownik "Ariusz" <ariuszn@gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

Owszem samochód jest na firmę ale DZIAŁALNOŚĆ JEST TERAZ ZAWIESZONA.
Wprawdzie mimo to mam możliwość zwrotu VATu ale potrwa 180 dni + kilkanaście do złożenia deklaracji.

Ale to jakby nie jest problem ubezpieczyciela.
Samochód na działalność to był Twój wybór, więc są i konsekwencje.
Było wyciągnąć z działalności przed zawieszeniem.

Data: 2012-03-16 09:33:00
Autor: Robert_J
[...]

Dokładnie tak jak pisze Cavallino :-). Warsztat wystawia fakturę na Ciebie, TU płaci kwotę netto, a Ty VAT i odliczasz go sobie, więc wychodzisz na zero. A czy będzie to trwało pól roku czy rok to już jakby nie jest problem TU ani warsztatu.

Data: 2012-03-16 09:50:46
Autor: Ariusz
W dniu 2012-03-16 09:33, Robert_J pisze:
[...]

Teoretycznie tak, tylko na zdrowy rozsądek nie mam kasy bo NIE prowadzę działalności aby zapłacić VAT biorę kredyt, a że związane jest to bezpośredni ze zdarzeniem to kosztami wzięcia kredytu (odsetki, prowizja) obciążam sprawcę - jego OC. Dochodzą dodatkowe koszty z mojej strony stracony czas na załatwienie kredytu. Obciążenie mojego skromnego budżetu przez spłaty rat do czasu zwrotu VATu.

Dla mnie to chora sytuacja - nie dość, że muszę tracić swój czas i nerwy, to jeszcze realnie musiałbym do całości dołożyć.
I znając życie pewnie bez sądu się nie obejdzie.

Wiem, że jest orzecznictwo NSA co VATu kiedy auto jest na firmę, ale szukam informacji co: kiedy ta firma faktycznie nie działa.

Ariusz

Data: 2012-03-16 09:56:50
Autor: Jarek Andrzejewski
Wypata odszkodowania w kwocie netto
On Fri, 16 Mar 2012 09:50:46 +0100, Ariusz <ariuszn@gazeta.pl> wrote:

Dla mnie to chora sytuacja - nie do, e musz traci swj czas i nerwy, to jeszcze realnie musiabym do caoci dooy.
I znajc ycie pewnie bez sdu si nie obejdzie.

IMHO jedyne, co masz szans wygra to odsetki od VAT od momentu
zapaty za usug do momentu zwrotu. Nie licz na brutto.
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2012-03-16 09:59:44
Autor: Cavallino
[...]

Ale to Ty spowodowałeś ten problem, a nie ubezpieczyciel.

I znając życie pewnie bez sądu się nie obejdzie.

Wiem, że jest orzecznictwo NSA co VATu kiedy auto jest na firmę, ale szukam informacji co: kiedy ta firma faktycznie nie działa.

Działanie firmy nie ma tu nic do rzeczy, stanu prawnego to nie zmienia.
Właściciel wyciaga auto z środków trwałych i nie ma problemu.

Poszukaj lepiej, czy wolno Ci używać auta firmy która nie działa.
Bo zapewne robisz to niedopłatnie.....

Data: 2012-03-16 10:44:45
Autor: Ariusz
W dniu 2012-03-16 09:59, Cavallino pisze:

[...]

Właśnie przymierzam się do likwidacji działalności i jazda samochodem była czynnością niezbędną do załatwienia tej sprawy.

To co napisałeś o wyciągnięciu ze środków trwałych - mogę to zrobić w każdej chwili i jeżeli zrobię to przed otrzymaniem faktury VAT za naprawę to będą musieli wypłacić brutto

Dzięki za podpowiedź -  jakoś nie przyszło mi do głowy, a przecież przy zawieszonej działalności i tak nic nie zyskuję.

Mam nadzieję, że ubezpieczyciel nie będzie robił problemów.

Ariusz

Data: 2012-03-16 11:41:00
Autor: Cavallino
[...]

Sprawdź tylko czy gra warta świeczki, nie wiem dokładnie jakie są konsekwencje wyciagnięcia ŚT z działalności, ale obstawiam, że jeśli np. odpisywałeś VAT przy zakupie to trzeba będzie go zwrócić.
O nadwyżce amortyzacji nad wartością rynkową nie wspominając.

I tego już nikt Ci za pół roku nie zwróci.

Data: 2012-03-16 12:03:48
Autor: Robert_J
[...]

Pewnie tak właśnie będzie, czyli trzeba sprzedać środek trwały. Jak sprzeda to będzie musiał odprowadzić VAT, i to raczej więcej niż ma do odzyskania z tej naprawy ;-)

Data: 2012-03-16 15:53:27
Autor: Ariusz
W dniu 2012-03-16 12:03, Robert_J pisze:
[...]

Przy zakupie nie odpisałem VATu więc i przy sprzedaży nie muszę odprowadzać.

Do 5 lat po sprzedaży muszę zapłacić podatek dochodowy - sprzedawać nie planuję, a gdyby nawet to mam stratę i wyjdzie, że płacę tylko 50% podatku - czy coś takiego. Kwota niewielka.

Ariusz

Data: 2012-03-16 19:55:37
Autor: Cavallino

Użytkownik "Ariusz" <ariuszn@gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jjvk5a$s2u$1@inews.gazeta.pl...
[...]

Pozostaje amortyzacja?

Do 5 lat po sprzedaży muszę zapłacić podatek dochodowy

Że co?
Podatek dochodowy musisz zapłacić zawsze, o ile: cena zakupu-amortyzacja wrzucona w koszty<cena sprzedaży.

Żadne 5 lat Cię nie zwalnia, a wręcz przeciwnie, być może po 5 latach dochodowy zapłacisz od całości.

Data: 2012-03-16 23:18:11
Autor: Gotfryd Smolik news
Wypłata odszkodowania w kwocie netto
On Fri, 16 Mar 2012, Cavallino wrote:

e co?
Podatek dochodowy musisz zapaci zawsze, o ile: cena zakupu-amortyzacja wrzucona w koszty<cena sprzeday.

adne 5 lat Ci nie zwalnia, a wrcz przeciwnie, by moe po 5 latach dochodowy zapacisz od caoci.

  Tak, tylko inaczej.
  Pierwsza czs si zgadza oczywiscie :)
  Co do drugiej czsci, to nie 5 lat ale 6 lat, nie od sprzeday a od
"wycofania z DG" (jak rozumiem zdaa do zamknicia) - wic tu Ariusz
nieco poplata, ale prawda jest, e pzniejsza sprzeda nie podlega
pod podatek dochodowy.
http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,13,13,700,,,ustawa-z-dnia-26071991-r-o-podatku-dochodowym-od-osob.html
  Art.10.2.3
  :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-03-17 20:32:45
Autor: Cavallino
Wypata odszkodowania w kwocie netto

Uytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1203162309380.4048@quad...
[...]

Ale czy ju samo wycofanie z DG ju samo z siebie nie rodzi skutkw podatkowych identycznych ze sprzeda pojazdu W TYM MOMENCIE?

Data: 2012-03-19 11:38:41
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 17 Mar 2012, Cavallino wrote:

Ale czy ju samo wycofanie z DG ju samo z siebie nie rodzi skutkw podatkowych identycznych ze sprzeda pojazdu W TYM MOMENCIE?

  Nie, rodzi je tylko w zakresie VAT, w przypadku samochodu w sposb
uregulowany odmiennie do "typowych" przypadkw, bo sprzeda jest
zwolniona moca rozporzadzenia o ile by uywany >6 miesicy, ale
za to korekcie podlega VAT odliczony, ktry niejako "zuywa si"
w 1/5 kadego roku, czyli po 1. roku od odliczenia do zwrotu jest
4/5 kwoty, a w 4. roku zwrci ju trzeba tylko 1/5.
  Do dzis nie wiem czy kryterium odliczania jest "z dou" czy
"z gry" (znaczy czy 1/5 "rozchodzi si" w zuyciu *po* skoczonym
1. roku uywania czy w okresie *do* 1. roku), tak to sprytnie
w ustawie zakamuflowali.

  Za to co do amortyzacji, zasada jest taka:
- ST jest traktowany jako inwestycja, czyli kupowony jest z ju
  posiadanych (a tym samym traktowanych jako ju opodatkowane)
  pienidzy
- w koszty idzie dopiero amortyzacja *po* wyoeniu majatku
- nie dziaa wic mechanizm "wyrzucenia z kosztow", ktry ma
  miejsce przy innych materialnych skadnikach majatkowycy
  (takich jak wyposaenie lub - przy KPiR - towary przed
  remanentem), bo niezamortyzowanego kosztu jeszcze *nie* odliczono,
  zas zamortyzowany traktuje si jako dopuszczalne podatkowo
  rozliczenie "zuycia", niekoniecznie pokrywajace sie ze
  stanem fizycznym ST.

  Dopiero ew. sprzeda powoduje koniecznosc rozliczenia, czy
aby na tym nie byo zarobku.

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-03-19 12:12:54
Autor: Cavallino
[...]

Jasne.

[...]

Czyli co, jak wycigasz z dziaalnoci samochd w 100% zamortyzowany (dla uproszczenia), to nie pacisz podatku od jego obecnej wartoci, ktr sobie zabierasz prywatnie?
Jaki przepis to reguluje w ogle?

Data: 2012-03-19 14:35:41
Autor: Jarek Andrzejewski
Wypata odszkodowania w kwocie netto
On Mon, 19 Mar 2012 12:12:54 +0100, "Cavallino"
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

Czyli co, jak wycigasz z dziaalnoci samochd w 100% zamortyzowany (dla uproszczenia), to nie pacisz podatku od jego obecnej wartoci, ktr sobie zabierasz prywatnie?

zapacisz, gdy go sprzedasz.
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2012-03-19 14:48:40
Autor: Cavallino
Wypata odszkodowania w kwocie netto

Uytkownik "Jarek Andrzejewski" <ptja.pl@gmail.com> napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:ogdem754fsc3c5h5t3q8mnb7dc64ltnhnt@4ax.com...
[...]

I fakt, e wczeniej wycigne go z T nie ma adnego znaczenia?

Data: 2012-03-20 09:45:59
Autor: Jarek Andrzejewski
Wypata odszkodowania w kwocie netto
On Mon, 19 Mar 2012 14:48:40 +0100, "Cavallino"
[...]

ma. Gdyby nie by T to nie byoby podatku po p roku od zakupu, ale
skor by T to granic jest (pi * drzwi) 6 lat.
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2012-03-20 09:50:26
Autor: Cavallino
[...]

Thx za info.
6 lat od zakupu?
Jaki przepis to reguluje, pamitasz?

Data: 2012-03-20 09:57:39
Autor: Jarek Andrzejewski
Wypata odszkodowania w kwocie netto
On Tue, 20 Mar 2012 09:50:26 +0100, "Cavallino"
[...]

raczej od momentu wycofania ze T

Jaki przepis to reguluje, pamitasz?

Chyba Godfryd podawa szczegy.
Nie opieraj si tak cakiem o moje wskazwki, bom nie fachowiec w
podatkach (i zupenie nie mam takich ambicji).
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2012-03-20 10:01:05
Autor: Cavallino
[...]

Pytaem go o to, ale nie widziaem tych szczegw.
Poprosibym ew. o powtrk.

Nie opieraj si tak cakiem o moje wskazwki, bom nie fachowiec w
podatkach (i zupenie nie mam takich ambicji).

Ale tej informacji jeste pewien, czy gdybasz?

Data: 2012-03-20 13:08:22
Autor: Jarek Andrzejewski
Wypata odszkodowania w kwocie netto
On Tue, 20 Mar 2012 10:01:05 +0100, "Cavallino"
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

Nie opieraj si tak cakiem o moje wskazwki, bom nie fachowiec w
podatkach (i zupenie nie mam takich ambicji).

Ale tej informacji jeste pewien, czy gdybasz?

Nie bybym do koca szczery twierdzc, e nie mog z ca moc
zaprzeczy, e to twierdzenie jest - lub nie jest prawdziwe.

oraz

Powiedzmy, e mog z umiarkowan stanowczoci zaprzeczy twierdzeniu,
e w taki, czy inny sposb, zatajam informacje o faktach bezsprzecznie
wskazujcych na miejsce, w ktrym jest, albo go nie ma. Chyba, e nie
byby tam, gdzie go nie ma! Bo gdybym twierdzi, e nie ma go tam,
gdzie jest, to nie mgbym zaprzeczy...

A na serio: pogooglaj, te przepisy s do jasne.
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2012-03-19 12:38:23
Autor: Jakub Witkowski
Wypata odszkodowania w kwocie netto
I niech mi kto powie, e VAT nie by genialnym wynalazkiem.
Ilu urzdnikw, doradcw, ksigowych, specjalistw IT, profesorw prawa i ekonomii by si marnowao
gdyby nie mieli przy nim zajcia. Ile mniej by papiernie produkoway, jak by nam spad PKB!

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog by niepowane,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiada w czci

Data: 2012-03-16 10:45:40
Autor: Robert_J
Wypłata odszkodowania w kwocie netto
Teoretycznie tak, tylko na zdrowy rozsądek nie mam kasy bo NIE prowadzę działalności

Skoro nie prowadzisz działalności to nie bardzo powineneś używać firmowego auta :-). Nie mów jeszcze że bierzesz faktury za paliwo i je odliczasz?

...aby zapłacić VAT biorę kredyt,

To co to za auto? Żeby pokryć VAT za naprawę i brać na to kredyt?? Maserati? ;-))

... a że związane jest to bezpośredni ze zdarzeniem to kosztami wzięcia kredytu (odsetki, prowizja) obciążam sprawcę - jego OC. Dochodzą dodatkowe koszty z mojej strony stracony czas na załatwienie kredytu.

To raczej tylko Twoje nieskromne marzenia ;-). Szanse na to masz dokładnie zerowe :-). Kogo to interesuje że nie masz pieniędzy na zapłacenie VAT-u, który i tak sobie odliczysz w następnym miesiącu? A jeśli nie masz z czego odliczyć to Twój i tylko Twój problem...

Dla mnie to chora sytuacja - nie dość, że muszę tracić swój czas i nerwy, to jeszcze realnie musiałbym do całości dołożyć.

A co w niej chorego? I co dołożysz? Twoje problemy finansowe nikogo nie interesują. Dostajesz od warsztatu fakturę i masz możliwość od razu odliczyć sobie VAT. A że nie masz przychodów to już sorry...

I znając życie pewnie bez sądu się nie obejdzie.

Chyba ostatecznego ;-)

Wiem, że jest orzecznictwo NSA co VATu kiedy auto jest na firmę, ale szukam informacji co: kiedy ta firma faktycznie nie działa.

Przełóż to na polski proszę ;-)

Data: 2012-03-16 10:54:39
Autor: Ariusz
W dniu 2012-03-16 10:45, Robert_J pisze:
[...]

Nie istotne jaki samochód i dlaczego zawieszona działalność - może i nie mam nawet 1000 zł

[...]

Widzisz nie odliczę w następnym miesiącu bo DG jest zawieszona i zwrot mogę otrzymać dopiero po 180 dniach.

[...]

Czytaj ze zrozumieniem - jw. DG ZAWIESZONA

Ariusz

Data: 2012-03-16 12:10:19
Autor: Robert_J
Wypłata odszkodowania w kwocie netto
Nie istotne jaki samochód i dlaczego zawieszona działalność - może i nie mam nawet 1000 zł

Oczywiście że nieistotne, pytałem żartobliwie :-). Natomiast istotne jest to, że TU sprawcy nie obchodzi fakt, że nie masz z czego dopłacić tego VAT-u, który to masz możliwość odliczyć sobie w następnym miesiącu. Fakt jego nieodliczenia z powodu braku przychodów jest tylko i wyłącznie Twoim zmartwieniem. Występując o zwrot kosztów zaciągnięcia kredytu na tę okoliczność tylko się ośmieszysz.

Widzisz nie odliczę w następnym miesiącu bo DG jest zawieszona i zwrot mogę otrzymać dopiero po 180 dniach.

Tak, ale ani TU, ani sprawca nie są winni tego, że nie generujesz przychodów.

[...]

Ja czytam ze zrozumieniem. I tłumaczę Ci: auto jest środkiem trwałym firmy, firma dostanie fakturę i ma prawo odliczyć sobie VAT. Podejrzewam że TU sprawcy nie interesuje że Twoja DG jest zawieszona, w dowodzie pewnie jako właściciel figuruje firma.

Data: 2012-03-16 12:39:54
Autor: Lukasz
W dniu 2012-03-16 12:10, Robert_J pisze:
Występując o zwrot kosztów zaciągnięcia kredytu na
tę okoliczność tylko się ośmieszysz.

z tym akurat się nie zgodzę, bo ubezpieczyciel ma obowiązek naprawić wszystkie skutki szkody, jednym z nich są odsetki od kredytu, innym może być fakt że przez tą szkodę spędzasz dużo czasu na pisaniu papierów zamiast zająć się czymś dochodowym, przez taką szkodę mógłbyś np. nie podpisać ważnego kontraktu i ubezpieczyciel ma obowiązek pokryć tego koszty. Oczywiście zgaduję że bez sądu się nie obejdzie....

(..)zgodnie z informacjami rzecznika ubezpieczonych naprawienie szkody obejmuje - w granicach normalnego związku przyczynowego - straty, które poszkodowany poniósł oraz korzyści, które mógłby osiągnąć gdyby mu szkody nie wyrządzono.  Uszczerbek majątkowy może więc mieć dwojaki charakter. Może mieć postać straty rzeczywistej (damnum emergens), powodującej zmniejszenie majątku poszkodowanego oraz postać utraconych korzyści (lucrum cessans), co oznacza, iż poszkodowany nie powiększył swojego majątku, a czego z dużym prawdopodobieństwem mógł się spodziewać. (..)

Lukasz

Data: 2012-03-16 13:06:23
Autor: Robert_J
Wypłata odszkodowania w kwocie netto
z tym akurat się nie zgodzę, bo ubezpieczyciel ma obowiązek naprawić wszystkie skutki szkody,

Ale Kolega Ariusz nie wspomina żeby TU nie naprawiło jakiejś szkody, tylko chce uzyskać nienależne pieniądze z tytułu chęci zaciągnięcia kredytu :-).

[...]

Z tym że Kolega zamiesił DG, więc dość trudno będzie mu wykazać tego typu straty :-).

[...]

Oczywiście że tak, powiem więcej, jest jeszcze dużo innych szkód za które TU sprawcy musi płacić. Ale nie wmówisz nikomu że TU ma pokryć koszty kredytu zaciągniętego na zapłacenie VAT od naprawy auta :-).

Data: 2012-03-16 13:11:23
Autor: Cavallino

Użytkownik "Robert_J" <dzidekszcz1968@gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

[...]

Nie założyłbym się o to.
Ale gra IMO nie warta swieczki, bez sądu i papugi by się nie obyło, ryzyko większe niż ew. odsetki.

Data: 2012-03-16 13:15:40
Autor: Robert_J
Wypłata odszkodowania w kwocie netto
Nie założyłbym się o to.
Ale gra IMO nie warta swieczki, bez sądu i papugi by się nie obyło, ryzyko większe niż ew. odsetki.

Nie, no ja głowy też bym nie nadstawił, bo znając orzecznictwo naszych sądów już bym jej nie miał ;-). Ale tu MZ sprawa jest tak mocno naciągana, że nie warto w nią dalej brnąć...

Data: 2012-03-16 16:37:42
Autor: Ariusz
W dniu 2012-03-16 13:11, Cavallino pisze:

[...]

Wkurzony napisałem pismo do ubezpieczyciela o pokrycie pozostałych strat typu:
zmarnowany czas, telefony, wyjazdy na pocztę, do warsztatu, po samochód zastępczy... (km i czas). Czas na pisanie pism, oględziny...

Wszystko dość skrupulatnie zliczyłem i wyszło mi, że zmarnowałem cały dzień, dokładnie 12,5 godziny i przejechałem 60km. Zażądałem za ten czas wypłacenia odszkodowania oraz zwrot przejechanych km. Dorzuciłem jeszcze zadośćuczynienie za stres. Zobaczę co mi ubezpieczyciel odpisze.
Nie spodziewam się, że będą chcieli zapłacić - ale zobaczę co i jak.

Z VATem rozwiązałem sprawę wycofam samochód ze środków trwałych zanim warsztat wystawi fakturę.
I tak mam likwidować działalność więc nic to nie zmieni.

Ariusz

Data: 2012-03-16 20:11:24
Autor: Lukasz
W dniu 2012-03-16 16:37, Ariusz pisze:
[...]

mi nic nie odpisali (oczywiście składałem na piśmie z potwierdzeniem), nie drążyłem tematu dalej bo nie mam na to czasu.
Pismo było bardzo podobne, tylko ja napisałem że nie marnuję godzin a dniówki - jak o 9:00 muszę gdzieś być to w ten dzień nie pojadę 150km dalej do pracy żeby być na 12 i popracować 5 godzin (bo później będzie ciemno) - szkoda pieniędzy na dojazd.
Pismo skleciłem na szybko przed siedzibą, na tyle szybko że nawet nie było zbyt składnie napisane- było dużo ctrl+c ctrl+v.

Lukasz

Data: 2012-03-16 13:51:32
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 16 Mar 2012, Lukasz wrote:

W dniu 2012-03-16 12:10, Robert_J pisze:
Wystpujc o zwrot kosztw zacignicia kredytu na
t okoliczno tylko si omieszysz.

z tym akurat si nie zgodz, bo ubezpieczyciel ma obowizek naprawi wszystkie skutki szkody, jednym z nich s odsetki od kredytu,

  Ale tu jest pat.
  Kredyt musiaby by na dziaalnosc, zawieszona.
  Inaczej ubezpieczyciel powie, e to nielogiczne, eby finansowa napraw
"konsumpcyjna", kiedy pojazd *jeszcze* do DG nie suy.

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-03-16 14:02:10
Autor: J.F
Użytkownik "Robert_J"  napisał w wiadomości
[...]

Osmieszysz, albo i nie - strata jest, wymierna, powinna zostac pokryta.
Niech mu ubezpieczyciel pozyczy do czasu zwrotu z US :-)

Widzisz nie odliczę w następnym miesiącu bo DG jest zawieszona i zwrot mogę otrzymać dopiero po 180 dniach.
Tak, ale ani TU, ani sprawca nie są winni tego, że nie generujesz przychodów.

A co on jest temu winien ?

Za to ... kto dobry w przepisach - moze tak sobie wykorzystywac auto do celow prywatnych czy musi sam siebie opodatkowac ?

[...]

Jesli jest DG to firmy nie ma. Niby jest, ale osobowosci prawnej nie ma, i samochodow posiadac nie moze.

J.

Data: 2012-03-16 23:07:52
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 16 Mar 2012, J.F wrote:

moze tak sobie wykorzystywac auto do celow prywatnych czy musi sam siebie opodatkowac ?

  Po prawniczemu nie "musi" a "powinien" ;)
  Dwa do jednego:
- z tytuu uywania srodka trwaego nie ma szczeglnej sankcji w podatku
  dochodowym (chodzi o sam *fakt* uywania)
- z tytuu wydatkw na ekploatacj wydatki na cele nie zwiazane z DG
  nie sa rzecz jasna kosztem, wiec nie maja prawa by ujmowane
  w rozliczeniu, a o ile znalazy si w kosztach z tytuu uprzedniego
  "przeznaczenia" (do DG) to powinny zosta skorygowane
- z tytuu VAT od uywania ST zajm stanowisko ostrone ;), bo AFAIR
  istnieje pozytywne dla podatnikw orzeczenie ETS, ktre dla VAT
  stwierdza mniej wicej to samo co dla dochodowego (e sam fakt
  "wykorzystywania do DG" wystarcza do odliczenia, zas wykorzystanie
  do innych celw nie powoduje skutkw)
- z tytuu VAT od eksploatacji jest efektywnie podobnie jak dla
  dochodowego, tyle e korekta jest po drugiej stronie (nie pomniejsza
  si odliczenia, lecz dolicza do sprzeday)
- koszty ponoszone na cele "mieszane" lecz nie dajace si przypisa
  bezposrednio (np. ubezpieczenie) wzbudzaja kontrowersje, bo
  z jednej strony powinny by "dzielone proporcjonalnie", zas
  z drugiej nie ma kryterium (kryterium jest dla wydatkw ktre
  mona przypisa do rnych zrde przychodw, dla innych wydatkw
  z rzadka sa jakies "wytyczne" typu dzielenia ciepa na powierzchnie
  wykorzystywana w DG i nie itp, a dla pojazdw nie ma).

  Streszczajac:
- wydatki bezposrednie (np. paliwo) nie powinny isc w koszty
  i do odlicze
- ale jesli jednak poszy, to naley je skorygowa, czyli jak
  to ujaes - "opodatkowa", bo taki bedzie ostateczny skutek.

  Istnieje jednak 'problem dowodowy', skutecznie wykorzystywany
(jak dotad) przez podatnikw.

firma dostanie faktur i ma prawo odliczy sobie VAT. Podejrzewam e TU sprawcy nie interesuje e Twoja DG jest zawieszona, w dowodzie pewnie jako waciciel figuruje firma.

Jesli jest DG to firmy nie ma.

  Nie no, sprzeciwiam si.
  Firma jest, to nazwa pod ktra wystpuje osoba prowadzaca DG.
  Podanie firmy to podanie danych wasciciela :)
  Prowadzacy DG za Ludwikiem (bodaj) XV: "firma to ja" :D

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-03-16 23:18:38
Autor: to
Wypata odszkodowania w kwocie netto
begin Robert_J
Podejrzewam
że TU sprawcy nie interesuje że Twoja DG jest zawieszona, w dowodzie
pewnie jako właściciel figuruje firma.

W dowodzie, w przypadku DG, NIGDY nie figuruje firma, bo ta, jako taka, w zasadzie nie istnieje.

Data: 2012-03-16 12:04:51
Autor: RoMan Mandziejewicz
Wypata odszkodowania w kwocie netto
Hello Robert_J,

Friday, March 16, 2012, 10:45:40 AM, you wrote:

[...]

...aby zapaci VAT bior kredyt,
To co to za auto? eby pokry VAT za napraw i bra na to
kredyt?? Maserati? ;-))

Twoim zdaniem kademu zawsze musi si powodzi i kazdy ma wolne par
tysicy?

[...]

--
Best regards,

Data: 2012-03-16 12:12:01
Autor: Robert_J
Wypata odszkodowania w kwocie netto
Twoim zdaniem kademu zawsze musi si powodzi i kazdy ma wolne par
tysicy?

A skd to mniemanie? Zapytaem tylko, nie dostrzege ;-) na kocu?

Data: 2012-03-16 10:34:08
Autor: Michal Jankowski
Wypata odszkodowania w kwocie netto
"Robert_J" <dzidekszcz1968@gazeta.pl> writes:

Dokadnie tak jak pisze Cavallino :-). Warsztat wystawia faktur na
Ciebie, TU paci kwot netto, a Ty VAT i odliczasz go sobie, wic
wychodzisz na zero. A czy bdzie to trwao pl roku czy rok to ju
jakby nie jest problem TU ani warsztatu.

A jak naprawa trwa p roku to te nie jest problem TU, czy jednak
samochd zastpczy si naley?

  MJ

Data: 2012-03-16 10:55:54
Autor: Ariusz
[...]

Ja samochd dostaem (na rzeczywisty czas naprawy) z warsztatu oni odzyskaj sobie kas od ubezpieczyciela

Ariusz

Data: 2012-03-16 09:50:02
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 16.03.2012 09:11, Ariusz pisze:

Owszem samochód jest na firmę ale DZIAŁALNOŚĆ JEST TERAZ ZAWIESZONA.
Wprawdzie mimo to mam możliwość zwrotu VATu ale potrwa 180 dni +
                    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Czyli należy ci się od ubezpieczyciela tylko zwrot kwoty netto.

kilkanaście do złożenia deklaracji. Kwota jak dla mnie
dość spora i jej nie mam.

A to już twój problem.

Data: 2012-03-16 11:29:20
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
Wypłata odszkodowania w kwocie netto

Powitanko,

A to już twój problem.

No wlasnie to jest najbardziej wkurwiajace w naszym PRL v2.0, ze poszkodowany ma problem. Nie sprawca, nie wszelkie urzedy, tylko i wylacznie poszkodowany.
Nawet gdyby dalej prowadzil dzialalnosc, to czemu ktos inny decyduje z czego facet ma odliczyc VAT i kiedy. Masz uslugi sezonowe, albo opracowujesz nowy produkt i przez dluzszy czas nie masz dochodu, a wrecz przeciwnie, potrzebny ci samochod, ale nie masz, bo przeciez jestes kulakiem, wrednym kapitalista i by default - oszustem. Jak sie nie podoba, to czekaj pol roku, albo idz do sadu, za 3 lata sad wyda wyrok, ze miales racje, dostaniesz samochod z powrotem, ale i tak zaplacisz za lawete zeby zawiesc na zlom, bo po 3 latach stania...

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2012-03-16 13:41:18
Autor: Gotfryd Smolik news
Wypłata odszkodowania w kwocie netto
On Fri, 16 Mar 2012, Pawel "O'Pajak" wrote:

Powitanko,

A to ju twj problem.

No wlasnie to jest najbardziej wkurwiajace w naszym PRL v2.0, ze poszkodowany ma problem. Nie sprawca, nie wszelkie urzedy, tylko i wylacznie poszkodowany.

  Ale zrdo tego akurat "problemu" ley w nierozumieniu drobiazgu, po
ktrym ju dyskusja si przeslizna: w tym, e konsumpcja co do zasady
jest oboona VATem.
  Jesli wic cos *nie posuy* do uzyskiwania obrotu (pod rozliczenia
VAT podlega "sprzeda", nie sam fakt prowadzenia DG, co trzeba mie na
uwadze, bo jest inaczej ni przy podatku dochodowym), to "problem"
wynika z faktu, e poszkodowany albo ju uzyska albo mia na uwadze
uzyskanie bonusw podatkowych.
  Popatrz na to tak: by moe rzeczywiscie *w tej chwili* prowadzacemu
si owo prowadzenie nie opaca.
  Ale odpowiedz na pytanie dlaczego w takim razie nie sprzeda "subowego"
pojazdu ju pada: bo to si *bardziej* nie opaca.
  Pic w tym, e wartosc "utopionia w kosztach" i by moe odliczona po
czsci z VAT (w tym od przeszych napraw itede) zostaa przejedzona,
a sam srodek trway wasciciel najchtniej by zostawi do celw
osobistych bez szkody na portfelu (no i kto by nie chcia).

Nawet gdyby dalej prowadzil dzialalnosc, to czemu ktos inny decyduje z czego facet ma odliczyc VAT i kiedy. Masz uslugi sezonowe,

  Kwestia terminu zwrotu VAT wynika z ustawy, to nie jest dla odmiany
pomys sprawcy, lecz pastwa.

ci samochod, ale nie masz, bo przeciez jestes kulakiem, wrednym kapitalista
i by default - oszustem.

  No nie ma lekko :]

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-03-16 11:31:34
Autor: Przemysław Gubernat
W dniu 2012-03-16 08:29, Ariusz pisze:
[...]

AFAIK nie da się. Nie ma znaczenia czy działalność jest zawieszona czy nie.
Jest środkiem trwałym - możesz odliczyć VAT czyli nie odszkodowanie w kwocie netto.

--
[WRC] Biały Scenic 2000 1,9 dTI
CB: Intek M-490 ML 145

+-=-=-=-=-=-=-=- Przemysław Gubernat -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+
| _API Internet_ A. Stolarczyk i P. Gubernat Spółka Jawna   |
+-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+

Data: 2012-03-16 13:45:49
Autor: Gotfryd Smolik news
Wypłata odszkodowania w kwocie netto
On Fri, 16 Mar 2012, Ariusz wrote:

Witam, prowadziem dziaalno gospodarcz teraz jest ona zawieszona ale samochd figuruje w rodkach trwaych tej dziaalnoci.

Ubezpieczyciel sprawcy powiedzia, e wypaci odszkodowanie w kwocie netto. Ale faktycznie dziaalno jest zawieszona. Wprawdzie mam moliwo zwrotu VATu ale potrwa to 180 dni. A kwota dla mnie do spora. Czy kto zna jaki paragraf albo co podpowie jak zmusi ubezpieczyciela do wypaty kwoty brutto?

  Nie, bo wszystkie wymienione przez grupowiczw argumenty sa prawdziwe.
  Ale, jak to mawiaja, "lepiej funt handlu ni cetnar roboty", poratowa
Ci moe jakas znajoma firma ktra czyms handluje - jesli znasz taka.
  W kocu prowadzisz DG (odwiesisz skoro trzeba bdzie).
  Jesli dasz rady posredniczyc na wejsciu lub na wyjsciu ;) kwota
ktra pokryje odliczenie, to wasnie nastepny kupujacy zostawi VAT
u Ciebie a nie w US.
  Byleby nie wtopic z rkojmia :>

pzdr, Gotfryd

Wypłata odszkodowania w kwocie netto