Wypadek, OC, kierowca nie jest pracownikiem firmy

Data: 2010-01-21 16:03:31
Autor: Robert_J
Wypadek, OC, kierowca nie jest pracownikiem firmy
Samochod jest firmowy (jestem jednym z wlascicieli firmy), a moja zona
wziela go ...

Jeśli firma to spółka cywilna to nie żadnego problemu. Sam kiedyś żywo interesowałem się tematem z powodu, że żona też musiała czasem jeździć (nie miałem wtedy jeszcze drugiego auta), a raczej wolę się ubezpieczyć niż potem biadolić ;-). Od TU dowiedziałem się, że członek najbliższej rodziny, czyli współmałżonek lub dziecko, może użytkować auto bez specjalnej zgody i w razie W polisa OC i AC działa. Nie wiem natomiast jak w przypadku Sp. z o.o., ale sądzę że podobnie. Gdybyś jednak był tylko pracownikiem to wtedy z AC myślę że byłyby kłopoty w razie czego...

Oczywiscie posiadajac
ustne pozwolenie na prowadzenie auta. Nie jest jednak pracownikiem
firmy i nie wykonywala czynnosci sluzbowych.

Dla polisy nie jest ważne czy kieujący wykonywał czynności służbowe, ale czy kierujący miał prawo prowadzić auto. Pomijam oczywiście kwestie trzeźwości itd...

Wypadek, OC, kierowca nie jest pracownikiem firmy