Data: 2017-12-17 05:43:41 | |
Autor: switalskiarek | |
Wypadek kpt Wrony | |
W dniu czwartek, 26 października 2017 18:40:18 UTC+2 użytkownik J..F. napisał:
Jest juz raport koncowy z tego lądowania ? Jest na stronie PKBWL http://mib.gov.pl/2-KomunikatyKomisji.htm |
|
Data: 2017-12-17 16:49:55 | |
Autor: Robert Wańkowski | |
Wypadek kpt Wrony | |
W dniu 2017-12-17 o 14:43, switalskiarek@gmail.com pisze:
Jest na stronie PKBWLStarałem się przeczytać najważniejsze. Nie napisali czy nie doczytałem, ta walizka stała tam cały czas? Robert |
|
Data: 2017-12-17 21:04:26 | |
Autor: Shrek | |
Wypadek kpt Wrony | |
W dniu 17.12.2017 o 16:49, Robert Wańkowski pisze:
http://mib.gov.pl/2-KomunikatyKomisji.htmStarałem się przeczytać najważniejsze. Tu się prawdopodobnie wszystko sypie. "3.1.16. FO, realizując zalecenia eksperta, sprawdził wszystkie bezpieczniki na panelu P6-1." Wszystko wsklazuje jednak na to, że bezpiecznik na tym panelu był wywalony. Shrek |
|
Data: 2017-12-17 21:50:21 | |
Autor: Robert Wańkowski | |
Wypadek kpt Wrony | |
W dniu 2017-12-17 o 21:04, Shrek pisze:
W dniu 17.12.2017 o 16:49, Robert Wańkowski pisze: Dziwi dlaczego nie drążyli tego tematu. Mają zapisy rozmów, wyjął walizkę czy nie. Widać, że główka tego bezpiecznika zryta, następnego już nie. Czyli tymi walizami go ostro walili. Może latami latali z wyłączonym. :-) Ten panel ma zraz przy fotelu. http://imgproc.airliners.net/photos/airliners/6/2/2/2245226.jpg Może tu fotel jest odsunięty? W tej pozycji nie widać panelu. I nie rozumiem dlaczego nie mogli dojść kiedy ten bezpiecznik wyłączono. Wiedzą, że po wylądowaniu był wyłączony. Gdzieś się zapisał błąd transmisji czy coś jak silnik stanęły. Gdyby był wyłączony bezpiecznik przed startem to również powinien być zapis tego błędu. Wariografem go sprawdzali? Robert |
|
Data: 2017-12-17 22:09:35 | |
Autor: Shrek | |
Wypadek kpt Wrony | |
W dniu 17.12.2017 o 21:50, Robert Wańkowski pisze:
"3.1.16. FO, realizując zalecenia eksperta, sprawdził wszystkie bezpieczniki na panelu Bo już ustalono, że są bohaterami. Teraz to za późno. W innym punkcie tego raportu stwierdzają, ze bezpiecznik wywalił wcześniej. Te dwa punkty się wykluczają. Wariografem go sprawdzali? Nie wydaje mi się. Zresztą - skoro się zapisało na nagraniu (a zakładam, że się zapisało, choć nagrania nie dołączono) że sprawdzają, to po co wariograf. No bo chyba nie zakładasz, że odegrali scenkę ze sprawdzaniem na potrzeby CVR a w międzyczasie pili kawę? No chyba że na CVR nie ma i dlatego nie ma nagrania z CVRa, ale to zbyt grubymi nićmi szyte. Zapewne kiepsko patrzyli i tyle. Swoją drogą to błąd kostrukcyjny - powinna być sygnalizacja albo podłączony pod tą samą szynę jakiś odboironik używany w czasie normalnego lotu. A tak mogli latać z wybitym miesiącami, jeśli on jest rzeczywiście za fotelem, albo w nowej wersji za jakąś osłoną. Oczywiście kontrola naziemna powinna wykryć... ale skoro dwie osoby patrzyły i nie widizały. Shrek |
|
Data: 2017-12-17 22:15:13 | |
Autor: Robert Wańkowski | |
Wypadek kpt Wrony | |
W dniu 2017-12-17 o 22:09, Shrek pisze:
ale skoro dwie osoby patrzyły i nie widizały.Dwie? Wrona tez patrzył? Czy piszesz o obsłudze naziemnej? Robert |
|
Data: 2017-12-18 00:27:29 | |
Autor: Mark | |
Wypadek kpt Wrony | |
Dnia 2017-12-17 o 22:15, Robert Wańkowski napisał(a):
W dniu 2017-12-17 o 22:09, Shrek pisze:Nie, pisze on o CC1 - Starszy steward /instruktor. -- Mark keitaro@pnet.pl keiichi@onet.pl |
|
Data: 2017-12-18 06:57:03 | |
Autor: Shrek | |
Wypadek kpt Wrony | |
W dniu 17.12.2017 o 22:15, Robert Wańkowski pisze:
W dniu 2017-12-17 o 22:09, Shrek pisze: Jak napisał Mark CC1. Z CPT to może to moja subiektywna ocena, ale w wywiadach, i ksiażce odnosiłem wrażenie, że "my sprawdziliśmy". W raporcie końcowym dominuje, "byłem skupiony na zadaniu podstawowym, więc FO sprawdzał, ja nie mogłem, bo trzymałem stery, ale dodatkowo prosiłem CC1". Nie pamiętam jak było w raporcie wstępnym. Shrek. |
|
Data: 2017-12-18 09:18:04 | |
Autor: J.F. | |
Wypadek kpt Wrony | |
Dnia Sun, 17 Dec 2017 22:09:35 +0100, Shrek napisał(a):
W dniu 17.12.2017 o 21:50, Robert Wańkowski pisze: przekret ubezpueczeniowy :-) dlatego nie ma nagrania z CVRa, ale to zbyt grubymi nićmi szyte. Zapewne kiepsko patrzyli i tyle. Albo w raporcie powinni wyraznie napisac "najprawdopodobniej bezpiecznik rozłączał obwod, ale gałka była w pozycji 'włączony'" Swoją drogą to błąd kostrukcyjny - powinna być sygnalizacja albo podłączony pod tą samą szynę jakiś odboironik używany w czasie normalnego lotu. A tak mogli latać z wybitym miesiącami, jeśli on jest rzeczywiście za fotelem, albo w nowej wersji za jakąś osłoną. Oczywiście kontrola naziemna powinna wykryć... ale skoro dwie osoby patrzyły i nie widizały. J. |
|
Data: 2017-12-17 22:24:37 | |
Autor: Robert Tomasik | |
Wypadek kpt Wrony | |
W dniu 17-12-17 o 21:50, Robert Wańkowski pisze:
Dziwi dlaczego nie drążyli tego tematu. Mają zapisy rozmów, wyjął Z jakiegoś powodu producent powyżej któregoś tam egzemplarza uznał za celowe osłonięcie tych paneli. Ja bym podrążył ten kierunek.
Zdaje się, że akurat nie uznano za istotne odnotowywanie w "logach" jego położenia.
Bezpiecznik? Pilota? Sądzisz, że pilot celowo go wyłączył? Bo jak nie, to co tu wariograf pomoże? Moim zdaniem dziwne, że nikt nie wpadł na pomysł, by im kazać sprawdzić ten bezpiecznik dokładnie. Ale z drugiej strony łatwo nam mówić, gdy wiemy, co się nie powiodło. |
|
Data: 2017-12-17 22:45:41 | |
Autor: Robert Wańkowski | |
Wypadek kpt Wrony | |
W dniu 2017-12-17 o 22:24, Robert Tomasik pisze:
Pośredni da się ustalić czy był ON/OFF w momencie wyłączenia silników.I nie rozumiem dlaczego nie mogli dojść kiedy ten bezpiecznik wyłączono.Zdaje się, że akurat nie uznano za istotne odnotowywanie w "logach" jego Wiedzą, że był OFF jak silniki stanęły. Dlatego dociekam czy w tych pośrednich logach nie ma informacji o położeniu owego bezpiecznika przed startem. Piszą o tym na stronie 57. Robert |
|
Data: 2017-12-18 09:32:51 | |
Autor: J.F. | |
Wypadek kpt Wrony | |
Dnia Sun, 17 Dec 2017 22:45:41 +0100, Robert Wańkowski napisał(a):
W dniu 2017-12-17 o 22:24, Robert Tomasik pisze: Z opisu wynika ze tylko jeden obwod daje jakies objawy ... i tak sie zastanawiam czy nie powinien zalogowac bledu lacza przed uruchomieniem silnikow - bo sytuacja identyczna. J. |
|
Data: 2017-12-18 09:43:58 | |
Autor: Robert Wańkowski | |
Wypadek kpt Wrony | |
W dniu 2017-12-18 o 09:32, J.F. pisze:
Dnia Sun, 17 Dec 2017 22:45:41 +0100, Robert Wańkowski napisał(a): O tym samym pisałem. Może pamięta tylko ostatni błąd? Trochę bez sensu. Robert |
|
Data: 2019-05-06 22:21:55 | |
Autor: Robert Wańkowski | |
Wypadek kpt Wrony | |
W dniu 2017-12-17 o 21:04, Shrek pisze:
Wszystko wsklazuje jednak na to, że bezpiecznik na tym panelu był wywalony. Był przypadek był z wywalonym bezpiecznikiem rejestratora rozmów (Katastrofy w przestworzach). Jeżeli zadziałał z powodu przeciążenia to było słychać na nagraniu. Jeżeli ręcznie go wyciągnąć, to nie słychać. Tak doszli, że pilot celowo wyłączył i rozbił się umyślnie. Robert |