Wypadek na Elbrusie

Data: 2013-04-02 19:07:05
Autor: Henek Dąbrowski
Wypadek na Elbrusie
Odnaleziono ciała dwóch zaginionych wspinaczy ( Polak i Irańczyk )
Z opisu w GW:
"Sądząc z położenia ciał alpiniści odpadli od ściany podczas wspinaczki powyżej Skał Pastuchowa i na prawo od nich na wysokości 4900 metrów - powiedział Gulijew."

Orientuje się ktoś czy tam faktycznie są jakieś trudności wspinaczkowe, bo ze zdjęć i opisów w necie nie wygląda to "wspinaczkowo"

Pzdr Henek

Data: 2013-04-03 09:18:00
Autor: Olin
Wypadek na Elbrusie
Dnia Tue, 02 Apr 2013 19:07:05 +0200, Henek Dąbrowski napisał(a):

czy tam faktycznie są jakieś trudności wspinaczkowe, bo ze zdjęć i opisów w necie nie wygląda to "wspinaczkowo"

Byłem w okolicy prawie 12 lat temu, przeto nie mogę być zbyt wiarygodny,
ale jakoś nie zapamiętałem na Elbrusie niczego, na co można by się wspinać,
co dotyczy również terenu powyżej Skał Pastuchowa.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

żeby rozpalić grilla."
autor nieznany

http://picasaweb.google.com/gtracz64

Data: 2013-04-03 13:44:10
Autor: Henek Dąbrowski
Wypadek na Elbrusie
W dniu 2013-04-03 09:18, Olin pisze:

Byłem w okolicy prawie 12 lat temu, przeto nie mogę być zbyt wiarygodny,
ale jakoś nie zapamiętałem na Elbrusie niczego, na co można by się wspinać,
co dotyczy również terenu powyżej Skał Pastuchowa.

Też odniosłem takie wrażenie - choć oglądałem jedynie filmiki ja jutubie...
Dość duże zdumienie wywołały u mnie tramwaje pełznące do góry ( choć śnieg nie pozwolił mi dojrzeć czy panie były w szpilkach ).
Przyznam również że moje zdumienie znacznie wzrosło po obejrzeniu "Traffic jam on Everest"
ehhh a ludzie narzekają na tłok na drodze do Moka ...

Pzdr Henek

Data: 2013-04-03 05:29:04
Autor: Stefan Jaziński
Wypadek na Elbrusie
On 3 Kwi, 13:44, Henek Dąbrowski <he...@euroknowledge.eu> wrote:
W dniu 2013-04-03 09:18, Olin pisze:

> By em w okolicy prawie 12 lat temu, przeto nie mog by zbyt wiarygodny,
> ale jako nie zapami ta em na Elbrusie niczego, na co mo na by si wspina ,
> co dotyczy r wnie terenu powy ej Ska Pastuchowa.

Te odnios em takie wra enie - cho ogl da em jedynie filmiki ja jutubie...
Do du e zdumienie wywo a y u mnie tramwaje pe zn ce do g ry ( cho
nieg nie pozwoli mi dojrze czy panie by y w szpilkach ).

"-- Miała 21 lat i była wielką nadzieją ukraińskiego alpinizmu
kobiecego. 2 lub 3 marca Marija Chytrykowa zginęła w mrozie i wichurze
na Elbrusie. W r. 2009 tutaj triumfowała jako zwyciężczyni
International Elbrus Race, latem 2011 podziwialiśmy ją jako partnerkę
Oli Dzik na Gasherbrumie II. Z jej dwu towarzyszy jeden, Roman Kucyj,
został uratowany. Ratownicy znali pozycję GPS Maszy i Denysa Łysowa,
jednak warunki pogodowe uniemożliwiały przez dwie doby skuteczną
akcję. Jednym z ratowników był ojciec Maszy, Władymyr. Jak podano
ostatnio, 4-osobowy zespół, który na przełomie lutego i marca
poprowadził w Kaukazie 20-wyciągową nową drogę zachodnim urwiskiem
Itkajabaszi (3197 m) dedykował swój sukces pamięci Maszy Chytrykowej."

Data: 2013-04-03 14:42:42
Autor: Henek Dąbrowski
Wypadek na Elbrusie

[...]

To że góra która ma grubo ponad 5000 m jest niebezpieczna nikt tutaj nie wątpi. To że w przypadku załamania pogody zagrożenie może być śmiertelne chyba także. Dlatego tak się dziwiłem tym tramwajom - ubiór niektórych "wspinaczy i wspinaczek" sprawiał wrażenie zdatnego do użytku głównie na perciach typu krupówki :-(
A mając 21 lat człowiekowi się często wydaje że jest nieśmiertelny :-(

Pzdr Henek

Data: 2013-04-03 14:04:00
Autor: Olin
Wypadek na Elbrusie
Dnia Wed, 03 Apr 2013 13:44:10 +0200, Henek Dąbrowski napisał(a):

a ludzie narzekają na tłok na drodze do Moka ...

Dlatego koneserzy wybierają raczej Dziewiczą Górę.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

"Ludzie stanu dziewiczego otrzymają sto procent nagrody w niebiesiech,
owdowiali sześćdziesiąt procent, a żonaci trzydzieści procent."
św. Tomasz z Akwinu

http://picasaweb.google.com/gtracz64

Data: 2013-04-03 23:54:12
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Wypadek na Elbrusie
Henek Dąbrowski, Tue, 02 Apr 2013 19:07:05 +0200, pl.rec.gory:
[...]

Z tego, co kojarzę ze zdjęć, to znajoma wlazła tam z rakami i kijami
trekkingowymi, a Skały Pastuchowa pokazywała na zdjęciu jako jakiś punkt
orientacyjny. I padło też stwierdzenie, że to szczyt trekkingowy...

--
Pozdrowienia,

Data: 2013-04-04 08:15:24
Autor: szufela
Wypadek na Elbrusie
Z tego, co kojarzę ze zdjęć, to znajoma wlazła tam z rakami i kijami
trekkingowymi, a Skały Pastuchowa pokazywała na zdjęciu jako jakiś punkt
orientacyjny. I padło też stwierdzenie, że to szczyt trekkingowy...

Ludzie no, nad czym tu rozmyslac. Malo to glupot w mediach ?
W takiej GW wszystko co pisza to spokojnie mozna /2.

sz.

Data: 2013-04-04 09:17:59
Autor: Olin
Wypadek na Elbrusie
Dnia Thu, 4 Apr 2013 08:15:24 +0200, szufela napisał(a):

Malo to glupot w mediach ?
W takiej GW wszystko co pisza to spokojnie mozna /2.

Chętnie poznam Prawdę ze źródeł niepokornych.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

"Nie wierzę w astrologię, bo jestem spod znaku Ryb,
a Ryby nie wierzą w astrologię."
Albert Einstein

http://picasaweb.google.com/gtracz64

Data: 2013-04-04 11:32:24
Autor: szufela
Wypadek na Elbrusie
Chętnie poznam Prawdę ze źródeł niepokornych.

Prosze bardzo:
Tel: +7 86622 93244 lub +7 86622 93284

sz.

Data: 2013-04-04 12:39:57
Autor: Olin
Wypadek na Elbrusie
Dnia Thu, 4 Apr 2013 11:32:24 +0200, szufela napisał(a):

Tel: +7 86622 93244 lub +7 86622 93284

Liczyłem raczej na drugi Budapeszt; jestem zaskoczony, że - bądź co bądź
ruskie - służby w Tierskole są darzone tak wielką estymą przez Karnowskich.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

"Najpierw kibicujemy Polakom, potem krajom katolickim, wreszcie
chrześcijańskim. I tu wolimy prawosławie niż heretyków. Jeśli nie grają
chrześcijanie, kibicujemy monoteistom. A na końcu wszystkim, byle nie
Niemcom..."
Marian Piłka

http://picasaweb.google.com/gtracz64

Data: 2013-04-04 13:48:37
Autor: szufela
Wypadek na Elbrusie
Liczyłem raczej na drugi Budapeszt; jestem zaskoczony, że - bądź co bądź
ruskie - służby w Tierskole są darzone tak wielką estymą przez Karnowskich.

Pomoglem ci na tyle ile moglem, z reszta musisz poradzic sobie sam.

sz.

Data: 2013-04-04 13:59:38
Autor: Olin
Wypadek na Elbrusie
Dnia Thu, 4 Apr 2013 13:48:37 +0200, szufela napisał(a):

z reszta musisz poradzic sobie sam.

Szkoda. Łudziłem się, że Gargas odsłoni całą prawdę o zagadnieniu, albo
chociaż Pospieszalski -z pomocą orłów intelektu - zaprezentuje je jakoś
bliżej.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

 Niestety, jest to rząd."
Woody Allen

http://picasaweb.google.com/gtracz64

Data: 2013-04-04 14:14:15
Autor: szufela
Wypadek na Elbrusie
Szkoda. Łudziłem się, że Gargas odsłoni całą prawdę o zagadnieniu..

Nie widze problemu. Zadzwon do niej, skoro jestes ciekawy, zamiast znowu szukac nie wiadomo gdzie :)

sz.

Data: 2013-04-04 16:48:53
Autor: Henek Dąbrowski
Wypadek na Elbrusie
W dniu 2013-04-04 11:32, szufela pisze:

Prosze bardzo:
Tel: +7 86622 93244 lub +7 86622 93284

Myślisz że jesteś bardziej wiarygodny niż media na które narzekasz ?

Pzdr Henek

Data: 2013-04-04 17:20:09
Autor: szufela
Wypadek na Elbrusie
Prosze bardzo:
Tel: +7 86622 93244 lub +7 86622 93284

Myślisz że jesteś bardziej wiarygodny niż media na które narzekasz ?

A co, nie mozesz sie dodzwonic ? Moze sprawdz czy masz uruchomiona odpowiednia usluge u swojego operatora.

sz.

Data: 2013-04-04 17:25:52
Autor: Henek Dąbrowski
Wypadek na Elbrusie
W dniu 2013-04-04 17:20, szufela pisze:

A co, nie mozesz sie dodzwonic ? Moze sprawdz czy masz uruchomiona
odpowiednia usluge u swojego operatora.

Ależ skąd,
nie udzielają tego typu informacji.

Pzdr Henek

Data: 2013-04-04 17:37:49
Autor: szufela
Wypadek na Elbrusie
A co, nie mozesz sie dodzwonic ? Moze sprawdz czy masz uruchomiona
odpowiednia usluge u swojego operatora.

Ależ skąd,
nie udzielają tego typu informacji.

Jakich informacji ?

sz.

Data: 2013-04-04 17:55:31
Autor: Henek Dąbrowski
Wypadek na Elbrusie
W dniu 2013-04-04 17:37, szufela pisze:

Jakich informacji ?

Prawdziwych

Henek

Data: 2013-04-04 18:04:21
Autor: szufela
Wypadek na Elbrusie
Jakich informacji ?

Prawdziwych

Kłamią ?

sz.

Data: 2013-04-04 18:11:20
Autor: Henek Dąbrowski
Wypadek na Elbrusie
W dniu 2013-04-04 18:04, szufela pisze:

Kłamią ?

Zadzwoń, może zrozumiesz?

Henek

Data: 2013-04-04 18:45:40
Autor: szufela
Wypadek na Elbrusie
Kłamią ?

Zadzwoń, może zrozumiesz?

To nie wiedziales, ze oni tam tylko po rosyjsku ?

sz.

Data: 2013-04-04 19:16:14
Autor: Henek Dąbrowski
Wypadek na Elbrusie
W dniu 2013-04-04 18:45, szufela pisze:

To nie wiedziales, ze oni tam tylko po rosyjsku ?

Widzę że jednak niczego nie zrozumiałeś.

Henek

Data: 2013-04-04 20:44:29
Autor: szufela
Wypadek na Elbrusie
To nie wiedziales, ze oni tam tylko po rosyjsku ?

Widzę że jednak niczego nie zrozumiałeś.

Nie ja, tylko ty chciales "źródło skąd czerpać rzetelne informacje", wiec dzwon.

sz.

Data: 2013-04-04 21:30:46
Autor: Henek Dąbrowski
Wypadek na Elbrusie
W dniu 2013-04-04 20:44, szufela pisze:

Nie ja, tylko ty chciales "źródło skąd czerpać rzetelne informacje",
wiec dzwon.

Tyle maili na próżno.
Przecież Ci napisałem dość dawno temu że nie jesteś wiarygodny.
Podałeś numery telefonów które nie są źródłem informacji ( bo jej nie udzielają ) na interesujący nas temat.

Henek

Data: 2013-04-04 21:36:39
Autor: szufela
Wypadek na Elbrusie
Podałeś numery telefonów które nie są źródłem informacji ( bo jej nie udzielają ) na interesujący nas temat.

Skad wiesz, ze nie udzielą ?

sz.

Data: 2013-04-04 21:44:02
Autor: Henek Dąbrowski
Wypadek na Elbrusie
W dniu 2013-04-04 21:36, szufela pisze:

Skad wiesz, ze nie udzielą ?

No sorry, naprawdę coś z tobą nie tak,
też już o tym pisałem.
Zadzwoń to się przekonasz.

Henek

Data: 2013-04-04 21:44:54
Autor: szufela
Wypadek na Elbrusie
No sorry, naprawdę coś z tobą nie tak,
też już o tym pisałem.

ROTFL. Dzwoniles ?
Jakiej konkretnie informacji nie chca ci udzielic ?

sz.

Data: 2013-04-05 09:56:49
Autor: Olin
Wypadek na Elbrusie
Dnia Thu, 4 Apr 2013 18:45:40 +0200, szufela napisał(a):

oni tam tylko po rosyjsku

Na tych biednych pachołków Putina nigdy nie spłynie Światło Prawdy, bo
Frondzie brakuje wersji rosyjskiej.

Data: 2013-04-04 09:49:33
Autor: Henek Dąbrowski
Wypadek na Elbrusie

Ludzie no, nad czym tu rozmyslac. Malo to glupot w mediach ?
W takiej GW wszystko co pisza to spokojnie mozna /2.

A możesz podać jakieś źródło skąd czerpać rzetelne informacje ?
Bo w organie jedynej prawdziwej Prawdy ( http://vod.gazetapolska.pl/ )
jest wprawdzie dużo o wypadku, ale akurat nie na Elbrusie ...

Pzdr Henek

Data: 2013-04-04 10:10:41
Autor: gl
Wypadek na Elbrusie

A możesz podać jakieś źródło skąd czerpać rzetelne informacje ?

wszędzie na jedno kopyto wg  depeszy  PAP, nawet tu:

http://www.naszdziennik.pl/swiat/28503,na-elbrusie-znaleziono-ciala-alpinistow.html

"Sądząc z położenia ciał, alpiniści odpadli od ściany podczas wspinaczki powyżej Skał Pastuchowa i na prawo od nich na wysokości 4900 metrów - /../.

W poniedziałek obiekt, który okazał się ciałem jednego z turystów, dostrzeżono z samolotu przy oblatywaniu Elbrusu"

w oryginale było np. tak:

http://www.sk-news.ru/news/accident/29704/

"Судя по положению тел, альпинисты сорвались при восхождении правее и выше скал Пастухова, на высоте 4,9 тыс. м.

Накануне тело одного из погибших было замечено при вертолетном облете склонов Эльбруса. "

rozumiem kłopoty ze specjalistycznym słownictwem, ale wiertoliot zamienić na samolot...

  g.

Data: 2013-04-04 13:04:25
Autor: Zbynek Ltd.
Wypadek na Elbrusie
gl napisał(a) :
Накануне тело одного из погибших было замечено при вертолетном облете склонов Эльбруса. "

rozumiem kłopoty ze specjalistycznym słownictwem, ale wiertoliot zamienić na samolot...

Jakie dziennikarstwo, taka wiarygodność.

    Zbyszek
PGP key: 0x1E6680DF

[Człowiek zaczyna używać dopiero wtedy rozumu, gdy kończą mu się wszystkie możliwości.]

Wypadek na Elbrusie