[DC] Wypadek na Pu??awskiej

Data: 2011-02-22 16:33:27
Autor: DoQ
[DC] Wypadek na Pu??awskiej
Witam,

http://www.tvnwarszawa.pl/ulice,news,rozbila-sie-na-slupie,76466.html
I znowu znienacka wyskoczył słup...

Pozdrawiam
Paweł
  DoQ -- [ES9J4]-- mail: pawel.doq@gmail.com

Data: 2011-02-22 19:19:19
Autor: Artur Maśląg
[DC] Wypadek na Pu??awskiej
W dniu 2011-02-22 16:33, DoQ pisze:
Witam,

http://www.tvnwarszawa.pl/ulice,news,rozbila-sie-na-slupie,76466.html
I znowu znienacka wyskoczył słup...

http://www.zyciewarszawy.pl/artykul/284828,570509.html

Ci mieli więcej szczęścia - rozpirzyli się na słupie pod szpitalem.
Słup (latarnia) jaki widać nie trolejbusowy i do tego środek terenu
zabudowanego.

Jeszcze z niedzieli:
http://www.itvpiaseczno.pl/wypadki,1,1.3,1001
WYPADKI - Tragiczny wypadek za GÅ‚oskowem

Nie bij za mnie za 'jakość' tej strony.

Data: 2011-02-22 19:31:33
Autor: DoQ
[DC] Wypadek na Pu??awskiej
W dniu 2011-02-22 19:19, Artur Maśląg pisze:

[...]

Porąbało? Zima ich zaskoczyła czy co?

Data: 2011-02-22 19:04:03
Autor: to
[DC] Wypadek na Pu?awskiej
begin DoQ
Jeszcze z niedzieli:
http://www.itvpiaseczno.pl/wypadki,1,1.3,1001 WYPADKI - Tragiczny
wypadek za GÅ‚oskowem

Porąbało? Zima ich zaskoczyła czy co?

Złomowate auta -- pewnie zużyte amortyzatory, kiepskie opony (w drugim przypadku nawet widać, że letnie).

Data: 2011-02-22 20:07:51
Autor: Artur Maśląg
[DC] Wypadek na Pu??awskiej
W dniu 2011-02-22 19:31, DoQ pisze:
(...)
Porąbało? Zima ich zaskoczyła czy co?

Dla mnie to podzwonne coraz lepszych samochodów, braku stosownego
respektu przed warunkami, sytuacjÄ… na drodze i do tego jednak
bÅ‚Ä™dów w szkoleniach kierowców.  Znaczy ja zdajÄ™ sobie sprawÄ™,
że przez parę dni było cieplej i lepiej, ale bez przesady.
Znów złapał mróz, spadło trochę śniegu, miejscami zrobiło
się dość ślisko (co czuć ładnie tą częścią ciała, gdzie plecy
kończą swą szlachetną nazwę), ale gdzieś są granice. Opony
zimowe trzymają tylko do pewnego momentu, absy-sresy też.
Postęp cywilizacyjno-techniczny jest nieunikniony (i nic do
niego nie mam - wolę zimowe klebery niż dokonałe D-124),
niemniej ludzi jednak trzeba uczyć rozsądku, jednocześnie
ich pilnując oraz pomagając na różne sposoby.
W zamian mamy reklamy, które wmawiają wszystkim, że zimowe
opony zapewniają bezpieczeństwo, policję która najchętniej
karze mandatami zamiast edukować i pomagać (a szkoda), a
państwo najchętniej by nas złupiło do spółki z ubezpieczycielami.
Do tego oczywiście nikt nie ponosi odpowiedzialności za nic
i same ubezpieczalnie nie pilnujÄ… przez siebie ubezpieczonych
i nie wypłacają stosownych ubezpieczeń poszkodowanym.

Jeszcze długa droga przez nami, a wypadki i tak będą, ponieważ
sÄ… nieuniknione.

Data: 2011-02-22 19:12:04
Autor: to
[DC] Wypadek na Pu?awskiej
begin Artur Maśląg
Dla mnie to podzwonne coraz lepszych samochodów

Taaa... piętnastoletni lanos i złomowaty partner to rzeczywiście super bryki.

Data: 2011-02-22 22:13:45
Autor: Kazimierz Uromski
[DC] Wypadek na Pu??awskiej
On 22.02.2011 20:12, to wrote:
begin Artur Maśląg

Dla mnie to podzwonne coraz lepszych samochodów

Taaa... piętnastoletni lanos i złomowaty partner to rzeczywiście super
bryki.

I tu racja i tu - z jednej strony nowe samochody u wielu kierowców generują zbyt duże poczucie bezpieczeństwa. Z drugiej zaś niezależnie od tego, czy to 25-letni rozpadający się poldolot czy nowy bezpieczny samochód o nie największej mocy - głównym problemem jest kierowca, który umie lub nie umie prowadzić bezpiecznie swojego samochodu.

Data: 2011-02-22 21:29:12
Autor: to
[DC] Wypadek na Pu?awskiej
begin Kazimierz Uromski
I tu racja i tu - z jednej strony nowe samochody u wielu kierowców
generują zbyt duże poczucie bezpieczeństwa. Z drugiej zaś niezależnie od
tego, czy to 25-letni rozpadajÄ…cy siÄ™ poldolot czy nowy bezpieczny
samochód o nie największej mocy - głównym problemem jest kierowca, który
umie lub nie umie prowadzić bezpiecznie swojego samochodu.

Teza o tym, jakoby lepsze auta zachęcały do brawurowej jazdy i w efekcie obniżały bezpieczeństwo jazdy brzmi może inteligentnie, ale jest całkowicie błędna. W tej chwili na drogach ginie mniej więcej tyle samo osób co w latach 70-tych, pomimo, że aut jest wielokrotnie więcej niż wtedy.

Data: 2011-02-22 23:33:44
Autor: Adam Szewczak
[DC] Wypadek na Pu??awskiej

begin Kazimierz Uromski

--

    Mozna jezdzic i 25 letnim samochodem ktory jest calkowicie sprawnym pojazdem.

A mozna i jezdzic 2 letnim ktory sie ledwo drogi trzyma, z tym ile lat ma pojazd to ciezko jego stan wiazac.

A raczej jak kto dba o swoje wlasne bezpieczenstwo.

Nie wspominajac o umiejetnosciach, zdrowym rozsadku no i niestety zbiegiem okolicznosci.

PZDr
Adam

Data: 2011-02-23 09:04:08
Autor: to
[DC] Wypadek na Pu?awskiej
begin Adam Szewczak
A mozna i jezdzic 2 letnim ktory sie ledwo drogi trzyma, z tym ile lat
ma pojazd to ciezko jego stan wiazac.

Nie rozmawiamy o wyjÄ…tkach, tylko o regule.

Data: 2011-02-23 10:39:26
Autor: Adam Szewczak
[DC] Wypadek na Pu??awskiej

Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4d64cd88$0$2501$65785112@news.neostrada.pl...
begin Adam Szewczak

A mozna i jezdzic 2 letnim ktory sie ledwo drogi trzyma, z tym ile lat
ma pojazd to ciezko jego stan wiazac.

Nie rozmawiamy o wyjÄ…tkach, tylko o regule.

--

    A co jest regula ?

Bo np dla mnie regula jest samochod ktory ma 5 lat i wszystko wybite bo byl serwisowany przez pierwsze 2 lata na gwarancji.

PZDr
Adam

Data: 2011-02-23 10:03:50
Autor: to
[DC] Wypadek na Pu?awskiej
begin Adam Szewczak
    A co jest regula ?

Odpowiedź na to pytanie znajdziesz dwa posty wcześniej.

Data: 2011-02-23 08:15:40
Autor: Artur Maśląg
[DC] Wypadek na Pu??awskiej
W dniu 2011-02-22 22:29, to pisze:
begin Kazimierz Uromski

[...]

Podważyłeś w tym momencie wynik szwedzkich badania prowadzonych przez
dziesięciolecia.

W tej chwili na drogach ginie mniej więcej tyle samo
osób co w latach 70-tych, pomimo, że aut jest wielokrotnie więcej niż
wtedy.

Zdaje się przegapiłeś co zrobiono w zakresie bezpieczeństwa, medycyny
itd. przez te lata.

Data: 2011-02-23 08:37:20
Autor: Artur\(m\)
[DC] Wypadek na Pu??awskiej

[...]

Chętnie zobaczyłbym podparcie tej tezy jakimiś badaniami

Data: 2011-02-23 08:42:12
Autor: to
[DC] Wypadek na Pu?awskiej
begin Artur\(m\)
[...]

To nie jest teza tylko fakt, poszukaj sobie statystyk.

jakimiÅ› badaniami

ROTFL.

Data: 2011-02-23 08:33:35
Autor: Artur\(m\)
[DC] Wypadek na Pu??awskiej

Użytkownik "Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał w wiadomości news:ik120i$blo$1mx1.internetia.pl...
policję która najchętniej
karze mandatami zamiast edukować i pomagać (a szkoda), a

Ma zakładać szkólki? Czy jak?
Dostałem dwa mandaty za prędkość i z 10 pouczeń
jeżdżę mimo pouczeÅ„,  trochÄ™ szybciej niż pozwalajÄ… znaki.
A za czerwone dostałem pouczenie i nie jeżdżę.

Więc jak edukować ma policja???

Artur(m)

Data: 2011-02-23 16:59:55
Autor: The_EaGle
[DC] Wypadek na Pu??awskiej
> [...]

> Ci mieli więcej szczęścia - rozpirzyli się na słupie pod szpitalem.
> Słup (latarnia) jaki widać nie trolejbusowy i do tego środek terenu

I znowu na pewno to wina prędkości bo to BMW a wiec na 100% to wina prędkości.
Wiadomo ze każde BMW zapierdala. Chciałbym zwrócić uwagę na to że to auto uderzyło dachem w ten słup. Mieli masę szczęścia.

Jeszcze z niedzieli:
http://www.itvpiaseczno.pl/wypadki,1,1.3,1001
WYPADKI - Tragiczny wypadek za GÅ‚oskowem

Tutaj jechał parner wiec to nie wina prędkości ale za to brak umiejętności i znów dwa trupy... Pech...

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2011-02-22 22:05:35
Autor: Tomasz Pyra
[DC] Wypadek na Pu??awskiej
W dniu 2011-02-22 16:33, DoQ pisze:
Witam,

http://www.tvnwarszawa.pl/ulice,news,rozbila-sie-na-slupie,76466.html
I znowu znienacka wyskoczył słup...

U wielu kierowców, jeżeli droga ma więcej niż jeden pas ruchu do jazdy w jedną stronę, oznacza to że jest to niemiecka autostrada bez ograniczenia prędkości.

A to że są tam skrzyżowania, przejścia dla pieszych i tym podobne atrakcje to już jakoś niewielu zauważa - w dodatku te pasy i skrzyżowania na drogach wielopasowych są bardziej zdradliwe niż na dwukierunkowej z jednym pasem w każdą stronę.

Data: 2011-02-23 17:08:35
Autor: The_EaGle
[DC] Wypadek na Pu??awskiej
W dniu 2011-02-22 22:05, Tomasz Pyra pisze:
[...]

Dokładnie tak jest - tzn kierowca dostosowuje prędkość auta do wrażenia prędkości. Dlatego wrażenie że jedziemy wolniej jest intensywniejsze na szerokich drogach a wrażenie większej prędkości jest na drogach wąskich. Dlatego kierowcy na szerokich wielopasmowych i pustych drogach jeżdżą szybko a zwalniają kiedy jest wąsko. Chciałbym zauważyć że to powszechne zjawisko występuje tak przed jak i za Odrą.

Tymczasem przekroczenie ulicy przez pieszego na 2-3pasmowej jezdni gdzie odbywa się ruch i nie ma świateł to walka o życie. Dodatkowo dochodzi większa prędkość samochodów.

Natomiast czy są bardziej zdradliwe to zależy od tego jak zarządca drogi podejdzie do bezpieczeństwa. Wiele tych zdradliwych efektów można wyeliminować.

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2011-02-25 19:21:19
Autor: Tomasz Pyra
[DC] Wypadek na Pu??awskiej
W dniu 2011-02-23 17:08, The_EaGle pisze:
[...]

Ja siÄ™ z tym zgadzam.

Tak tylko ubolewam tylko nad tym, że ludzie jeżdżą właśnie "wrażeniami", "przesądami", "wiarą" i "miejskimi legendami", zamiast jeździć korzystając bardziej z wyobraźni, wiedzy i umiejętności.

Dlatego kierowcy na szerokich wielopasmowych i pustych drogach jeżdżą
szybko a zwalniają kiedy jest wąsko. Chciałbym zauważyć że to powszechne
zjawisko występuje tak przed jak i za Odrą.

Jakoś tam nie zauważyłem żeby w terenie zabudowanym, na drodze na której są co kawałek skrzyżowania i przejścia dla pieszych, kierowcy przełączali się w tryb "autostrada" tylko dlatego, że są dwa pasy i bariera energochłonna między jezdniami.
A u nas jest to codzienność - i nie mówię tu konkretnie o Puławskiej, a o jakiejkolwiek takiej drodze.

Dlatego tak dużo wypadków jest np. na gierkówce - bo są dwie jezdnie, czyli u kierowców włącza się tryb "autostrada", ale nie wyłącza się na przejściach dla pieszych i skrzyżowaniach których tam pełno.
I ograniczenia tam wcale nie sÄ… tam bez sensu.

A niestety przeciętny kierowca sądzi że prędkość rozsądna to tak przy której on jest jeszcze w stanie trafiać w czarne, a stan nawierzchni pozwala nie urwać koła - zapominając jakoś o reszcie ruchu, zwłaszcza tego który przecina jego kierunek jazdy, a który to ruch na drogach wielopasowych lubi być zasłonięty do samego końca przez samochód na pasie obok.
I dotyczy to zarówno jadących drogą z pierwszeństwem jak i tych którzy ją przecinają.

Natomiast czy są bardziej zdradliwe to zależy od tego jak zarządca drogi
podejdzie do bezpieczeństwa. Wiele tych zdradliwych efektów można
wyeliminować.

Można, tyle że powinna to też eliminować wyobraźnia kierowcy.
I nie na każdej drodze da się pieszych upychać w tunele, kładki itp.

Często kilka pasów i jezdnie jednokierunkowe ma droga w samym centrum miasta, gdzie jest bardzo duży ruch i to różnego rodzaju (piesi, rowery, samochody). Mimo to samochody pędzą często dużo szybciej niż na drodze jednojezdniowej za miastem, wyprzedzanie przed przejściem czy skrzyżowaniem, a nawet omijanie przepuszczających pieszych to rzecz nagminna.

[DC] Wypadek na Pu??awskiej