Data: 2011-02-22 16:33:27 | |
Autor: DoQ | |
[DC] Wypadek na Pu??awskiej | |
Witam,
http://www.tvnwarszawa.pl/ulice,news,rozbila-sie-na-slupie,76466.html I znowu znienacka wyskoczył słup... Pozdrawiam Paweł -- _____________________________________________ DoQ -- [ES9J4]-- mail: pawel.doq@gmail.com |
|
Data: 2011-02-22 19:19:19 | |
Autor: Artur Maśląg | |
[DC] Wypadek na Pu??awskiej | |
W dniu 2011-02-22 16:33, DoQ pisze:
Witam, http://www.zyciewarszawy.pl/artykul/284828,570509.html Ci mieli więcej szczęścia - rozpirzyli się na słupie pod szpitalem. Słup (latarnia) jaki widać nie trolejbusowy i do tego środek terenu zabudowanego. Jeszcze z niedzieli: http://www.itvpiaseczno.pl/wypadki,1,1.3,1001 WYPADKI - Tragiczny wypadek za Głoskowem Nie bij za mnie za 'jakość' tej strony. |
|
Data: 2011-02-22 19:31:33 | |
Autor: DoQ | |
[DC] Wypadek na Pu??awskiej | |
W dniu 2011-02-22 19:19, Artur Maśląg pisze:
Ci mieli więcej szczęścia - rozpirzyli się na słupie pod szpitalem. Porąbało? Zima ich zaskoczyła czy co? Pozdrawiam Paweł -- _____________________________________________ DoQ -- [ES9J4]-- mail: pawel.doq@gmail.com |
|
Data: 2011-02-22 19:04:03 | |
Autor: to | |
[DC] Wypadek na Pu?awskiej | |
begin DoQ
Jeszcze z niedzieli: Złomowate auta -- pewnie zużyte amortyzatory, kiepskie opony (w drugim przypadku nawet widać, że letnie). -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-02-22 20:07:51 | |
Autor: Artur Maśląg | |
[DC] Wypadek na Pu??awskiej | |
W dniu 2011-02-22 19:31, DoQ pisze:
(...) Porąbało? Zima ich zaskoczyła czy co? Dla mnie to podzwonne coraz lepszych samochodów, braku stosownego respektu przed warunkami, sytuacją na drodze i do tego jednak błędów w szkoleniach kierowców. Znaczy ja zdaję sobie sprawę, że przez parę dni było cieplej i lepiej, ale bez przesady. Znów złapał mróz, spadło trochę śniegu, miejscami zrobiło się dość ślisko (co czuć ładnie tą częścią ciała, gdzie plecy kończą swą szlachetną nazwę), ale gdzieś są granice. Opony zimowe trzymają tylko do pewnego momentu, absy-sresy też. Postęp cywilizacyjno-techniczny jest nieunikniony (i nic do niego nie mam - wolę zimowe klebery niż dokonałe D-124), niemniej ludzi jednak trzeba uczyć rozsądku, jednocześnie ich pilnując oraz pomagając na różne sposoby. W zamian mamy reklamy, które wmawiają wszystkim, że zimowe opony zapewniają bezpieczeństwo, policję która najchętniej karze mandatami zamiast edukować i pomagać (a szkoda), a państwo najchętniej by nas złupiło do spółki z ubezpieczycielami. Do tego oczywiście nikt nie ponosi odpowiedzialności za nic i same ubezpieczalnie nie pilnują przez siebie ubezpieczonych i nie wypłacają stosownych ubezpieczeń poszkodowanym. Jeszcze długa droga przez nami, a wypadki i tak będą, ponieważ są nieuniknione. |
|
Data: 2011-02-22 19:12:04 | |
Autor: to | |
[DC] Wypadek na Pu?awskiej | |
begin Artur Maśląg
Dla mnie to podzwonne coraz lepszych samochodów Taaa... piętnastoletni lanos i złomowaty partner to rzeczywiście super bryki. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-02-22 22:13:45 | |
Autor: Kazimierz Uromski | |
[DC] Wypadek na Pu??awskiej | |
On 22.02.2011 20:12, to wrote:
begin Artur Maśląg I tu racja i tu - z jednej strony nowe samochody u wielu kierowców generują zbyt duże poczucie bezpieczeństwa. Z drugiej zaś niezależnie od tego, czy to 25-letni rozpadający się poldolot czy nowy bezpieczny samochód o nie największej mocy - głównym problemem jest kierowca, który umie lub nie umie prowadzić bezpiecznie swojego samochodu. |
|
Data: 2011-02-22 21:29:12 | |
Autor: to | |
[DC] Wypadek na Pu?awskiej | |
begin Kazimierz Uromski
I tu racja i tu - z jednej strony nowe samochody u wielu kierowców Teza o tym, jakoby lepsze auta zachęcały do brawurowej jazdy i w efekcie obniżały bezpieczeństwo jazdy brzmi może inteligentnie, ale jest całkowicie błędna. W tej chwili na drogach ginie mniej więcej tyle samo osób co w latach 70-tych, pomimo, że aut jest wielokrotnie więcej niż wtedy. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-02-22 23:33:44 | |
Autor: Adam Szewczak | |
[DC] Wypadek na Pu??awskiej | |
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4d642aa8$0$2490$65785112news.neostrada.pl... begin Kazimierz Uromski Mozna jezdzic i 25 letnim samochodem ktory jest calkowicie sprawnym pojazdem. A mozna i jezdzic 2 letnim ktory sie ledwo drogi trzyma, z tym ile lat ma pojazd to ciezko jego stan wiazac. A raczej jak kto dba o swoje wlasne bezpieczenstwo. Nie wspominajac o umiejetnosciach, zdrowym rozsadku no i niestety zbiegiem okolicznosci. PZDr Adam |
|
Data: 2011-02-23 09:04:08 | |
Autor: to | |
[DC] Wypadek na Pu?awskiej | |
begin Adam Szewczak
A mozna i jezdzic 2 letnim ktory sie ledwo drogi trzyma, z tym ile lat Nie rozmawiamy o wyjÄ…tkach, tylko o regule. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-02-23 10:39:26 | |
Autor: Adam Szewczak | |
[DC] Wypadek na Pu??awskiej | |
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4d64cd88$0$2501$65785112@news.neostrada.pl... begin Adam Szewczak A co jest regula ? Bo np dla mnie regula jest samochod ktory ma 5 lat i wszystko wybite bo byl serwisowany przez pierwsze 2 lata na gwarancji. PZDr Adam |
|
Data: 2011-02-23 10:03:50 | |
Autor: to | |
[DC] Wypadek na Pu?awskiej | |
begin Adam Szewczak
A co jest regula ? Odpowiedź na to pytanie znajdziesz dwa posty wcześniej. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-02-23 08:15:40 | |
Autor: Artur Maśląg | |
[DC] Wypadek na Pu??awskiej | |
W dniu 2011-02-22 22:29, to pisze:
begin Kazimierz Uromski Podważyłeś w tym momencie wynik szwedzkich badania prowadzonych przez dziesięciolecia. W tej chwili na drogach ginie mniej więcej tyle samo Zdaje się przegapiłeś co zrobiono w zakresie bezpieczeństwa, medycyny itd. przez te lata. |
|
Data: 2011-02-23 08:37:20 | |
Autor: Artur\(m\) | |
[DC] Wypadek na Pu??awskiej | |
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4d642aa8$0$2490$65785112news.neostrada.pl...
Chętnie zobaczyłbym podparcie tej tezy jakimiś badaniami |
|
Data: 2011-02-23 08:42:12 | |
Autor: to | |
[DC] Wypadek na Pu?awskiej | |
begin Artur\(m\)
Teza o tym, jakoby lepsze auta zachęcały do brawurowej jazdy i w To nie jest teza tylko fakt, poszukaj sobie statystyk. jakimiś badaniami ROTFL. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-02-23 08:33:35 | |
Autor: Artur\(m\) | |
[DC] Wypadek na Pu??awskiej | |
Użytkownik "Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał w wiadomości news:ik120i$blo$1mx1.internetia.pl... policję która najchętniej Ma zakładać szkólki? Czy jak? Dostałem dwa mandaty za prędkość i z 10 pouczeń jeżdżę mimo pouczeń, trochę szybciej niż pozwalają znaki. A za czerwone dostałem pouczenie i nie jeżdżę. Więc jak edukować ma policja??? Artur(m) |
|
Data: 2011-02-23 16:59:55 | |
Autor: The_EaGle | |
[DC] Wypadek na Pu??awskiej | |
W dniu 2011-02-22 19:19, Artur Maśląg pisze:
W dniu 2011-02-22 16:33, DoQ pisze: > Ci mieli więcej szczęścia - rozpirzyli się na słupie pod szpitalem. > Słup (latarnia) jaki widać nie trolejbusowy i do tego środek terenu > zabudowanego. > I znowu na pewno to wina prędkości bo to BMW a wiec na 100% to wina prędkości. Wiadomo ze każde BMW zapierdala. Chciałbym zwrócić uwagę na to że to auto uderzyło dachem w ten słup. Mieli masę szczęścia. Jeszcze z niedzieli: Tutaj jechał parner wiec to nie wina prędkości ale za to brak umiejętności i znów dwa trupy... Pech... Pozdrawiam Rafał |
|
Data: 2011-02-22 22:05:35 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
[DC] Wypadek na Pu??awskiej | |
W dniu 2011-02-22 16:33, DoQ pisze:
Witam, U wielu kierowców, jeżeli droga ma więcej niż jeden pas ruchu do jazdy w jedną stronę, oznacza to że jest to niemiecka autostrada bez ograniczenia prędkości. A to że są tam skrzyżowania, przejścia dla pieszych i tym podobne atrakcje to już jakoś niewielu zauważa - w dodatku te pasy i skrzyżowania na drogach wielopasowych są bardziej zdradliwe niż na dwukierunkowej z jednym pasem w każdą stronę. |
|
Data: 2011-02-23 17:08:35 | |
Autor: The_EaGle | |
[DC] Wypadek na Pu??awskiej | |
W dniu 2011-02-22 22:05, Tomasz Pyra pisze:
W dniu 2011-02-22 16:33, DoQ pisze: Dokładnie tak jest - tzn kierowca dostosowuje prędkość auta do wrażenia prędkości. Dlatego wrażenie że jedziemy wolniej jest intensywniejsze na szerokich drogach a wrażenie większej prędkości jest na drogach wąskich. Dlatego kierowcy na szerokich wielopasmowych i pustych drogach jeżdżą szybko a zwalniają kiedy jest wąsko. Chciałbym zauważyć że to powszechne zjawisko występuje tak przed jak i za Odrą. Tymczasem przekroczenie ulicy przez pieszego na 2-3pasmowej jezdni gdzie odbywa się ruch i nie ma świateł to walka o życie. Dodatkowo dochodzi większa prędkość samochodów. Natomiast czy są bardziej zdradliwe to zależy od tego jak zarządca drogi podejdzie do bezpieczeństwa. Wiele tych zdradliwych efektów można wyeliminować. Pozdrawiam Rafał |
|
Data: 2011-02-25 19:21:19 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
[DC] Wypadek na Pu??awskiej | |
W dniu 2011-02-23 17:08, The_EaGle pisze:
W dniu 2011-02-22 22:05, Tomasz Pyra pisze: Ja się z tym zgadzam. Tak tylko ubolewam tylko nad tym, że ludzie jeżdżą właśnie "wrażeniami", "przesądami", "wiarą" i "miejskimi legendami", zamiast jeździć korzystając bardziej z wyobraźni, wiedzy i umiejętności. Dlatego kierowcy na szerokich wielopasmowych i pustych drogach jeżdżą Jakoś tam nie zauważyłem żeby w terenie zabudowanym, na drodze na której są co kawałek skrzyżowania i przejścia dla pieszych, kierowcy przełączali się w tryb "autostrada" tylko dlatego, że są dwa pasy i bariera energochłonna między jezdniami. A u nas jest to codzienność - i nie mówię tu konkretnie o Puławskiej, a o jakiejkolwiek takiej drodze. Dlatego tak dużo wypadków jest np. na gierkówce - bo są dwie jezdnie, czyli u kierowców włącza się tryb "autostrada", ale nie wyłącza się na przejściach dla pieszych i skrzyżowaniach których tam pełno. I ograniczenia tam wcale nie są tam bez sensu. A niestety przeciętny kierowca sądzi że prędkość rozsądna to tak przy której on jest jeszcze w stanie trafiać w czarne, a stan nawierzchni pozwala nie urwać koła - zapominając jakoś o reszcie ruchu, zwłaszcza tego który przecina jego kierunek jazdy, a który to ruch na drogach wielopasowych lubi być zasłonięty do samego końca przez samochód na pasie obok. I dotyczy to zarówno jadących drogą z pierwszeństwem jak i tych którzy ją przecinają. Natomiast czy są bardziej zdradliwe to zależy od tego jak zarządca drogi Można, tyle że powinna to też eliminować wyobraźnia kierowcy. I nie na każdej drodze da się pieszych upychać w tunele, kładki itp. Często kilka pasów i jezdnie jednokierunkowe ma droga w samym centrum miasta, gdzie jest bardzo duży ruch i to różnego rodzaju (piesi, rowery, samochody). Mimo to samochody pędzą często dużo szybciej niż na drodze jednojezdniowej za miastem, wyprzedzanie przed przejściem czy skrzyżowaniem, a nawet omijanie przepuszczających pieszych to rzecz nagminna. |
|