Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   [DC] Wypadek na Pu??awskiej

[DC] Wypadek na Pu??awskiej

Data: 2011-02-22 22:05:35
Autor: Tomasz Pyra
[DC] Wypadek na Pu??awskiej
W dniu 2011-02-22 16:33, DoQ pisze:
Witam,

http://www.tvnwarszawa.pl/ulice,news,rozbila-sie-na-slupie,76466.html
I znowu znienacka wyskoczył słup...

U wielu kierowców, jeżeli droga ma więcej niż jeden pas ruchu do jazdy w jedną stronę, oznacza to że jest to niemiecka autostrada bez ograniczenia prędkości.

A to że są tam skrzyżowania, przejścia dla pieszych i tym podobne atrakcje to już jakoś niewielu zauważa - w dodatku te pasy i skrzyżowania na drogach wielopasowych są bardziej zdradliwe niż na dwukierunkowej z jednym pasem w każdą stronę.

Data: 2011-02-23 17:08:35
Autor: The_EaGle
[DC] Wypadek na Pu??awskiej
W dniu 2011-02-22 22:05, Tomasz Pyra pisze:
W dniu 2011-02-22 16:33, DoQ pisze:
Witam,

http://www.tvnwarszawa.pl/ulice,news,rozbila-sie-na-slupie,76466.html
I znowu znienacka wyskoczył słup...

U wielu kierowców, jeżeli droga ma więcej niż jeden pas ruchu do jazdy w
jedną stronę, oznacza to że jest to niemiecka autostrada bez
ograniczenia prędkości.

A to że są tam skrzyżowania, przejścia dla pieszych i tym podobne
atrakcje to już jakoś niewielu zauważa - w dodatku te pasy i
skrzyżowania na drogach wielopasowych są bardziej zdradliwe niż na
dwukierunkowej z jednym pasem w każdą stronę.


Dokładnie tak jest - tzn kierowca dostosowuje prędkość auta do wrażenia prędkości. Dlatego wrażenie że jedziemy wolniej jest intensywniejsze na szerokich drogach a wrażenie większej prędkości jest na drogach wąskich. Dlatego kierowcy na szerokich wielopasmowych i pustych drogach jeżdżą szybko a zwalniają kiedy jest wąsko. Chciałbym zauważyć że to powszechne zjawisko występuje tak przed jak i za Odrą.

Tymczasem przekroczenie ulicy przez pieszego na 2-3pasmowej jezdni gdzie odbywa się ruch i nie ma świateł to walka o życie. Dodatkowo dochodzi większa prędkość samochodów.

Natomiast czy są bardziej zdradliwe to zależy od tego jak zarządca drogi podejdzie do bezpieczeństwa. Wiele tych zdradliwych efektów można wyeliminować.

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2011-02-25 19:21:19
Autor: Tomasz Pyra
[DC] Wypadek na Pu??awskiej
W dniu 2011-02-23 17:08, The_EaGle pisze:
W dniu 2011-02-22 22:05, Tomasz Pyra pisze:
W dniu 2011-02-22 16:33, DoQ pisze:
Witam,

http://www.tvnwarszawa.pl/ulice,news,rozbila-sie-na-slupie,76466.html
I znowu znienacka wyskoczył słup...

U wielu kierowców, jeżeli droga ma więcej niż jeden pas ruchu do jazdy w
jedną stronę, oznacza to że jest to niemiecka autostrada bez
ograniczenia prędkości.

A to że są tam skrzyżowania, przejścia dla pieszych i tym podobne
atrakcje to już jakoś niewielu zauważa - w dodatku te pasy i
skrzyżowania na drogach wielopasowych są bardziej zdradliwe niż na
dwukierunkowej z jednym pasem w każdą stronę.


Dokładnie tak jest - tzn kierowca dostosowuje prędkość auta do wrażenia
prędkości. Dlatego wrażenie że jedziemy wolniej jest intensywniejsze na
szerokich drogach a wrażenie większej prędkości jest na drogach wąskich.

Ja siÄ™ z tym zgadzam.

Tak tylko ubolewam tylko nad tym, że ludzie jeżdżą właśnie "wrażeniami", "przesądami", "wiarą" i "miejskimi legendami", zamiast jeździć korzystając bardziej z wyobraźni, wiedzy i umiejętności.

Dlatego kierowcy na szerokich wielopasmowych i pustych drogach jeżdżą
szybko a zwalniają kiedy jest wąsko. Chciałbym zauważyć że to powszechne
zjawisko występuje tak przed jak i za Odrą.

Jakoś tam nie zauważyłem żeby w terenie zabudowanym, na drodze na której są co kawałek skrzyżowania i przejścia dla pieszych, kierowcy przełączali się w tryb "autostrada" tylko dlatego, że są dwa pasy i bariera energochłonna między jezdniami.
A u nas jest to codzienność - i nie mówię tu konkretnie o Puławskiej, a o jakiejkolwiek takiej drodze.

Dlatego tak dużo wypadków jest np. na gierkówce - bo są dwie jezdnie, czyli u kierowców włącza się tryb "autostrada", ale nie wyłącza się na przejściach dla pieszych i skrzyżowaniach których tam pełno.
I ograniczenia tam wcale nie sÄ… tam bez sensu.

A niestety przeciętny kierowca sądzi że prędkość rozsądna to tak przy której on jest jeszcze w stanie trafiać w czarne, a stan nawierzchni pozwala nie urwać koła - zapominając jakoś o reszcie ruchu, zwłaszcza tego który przecina jego kierunek jazdy, a który to ruch na drogach wielopasowych lubi być zasłonięty do samego końca przez samochód na pasie obok.
I dotyczy to zarówno jadących drogą z pierwszeństwem jak i tych którzy ją przecinają.

Natomiast czy są bardziej zdradliwe to zależy od tego jak zarządca drogi
podejdzie do bezpieczeństwa. Wiele tych zdradliwych efektów można
wyeliminować.

Można, tyle że powinna to też eliminować wyobraźnia kierowcy.
I nie na każdej drodze da się pieszych upychać w tunele, kładki itp.

Często kilka pasów i jezdnie jednokierunkowe ma droga w samym centrum miasta, gdzie jest bardzo duży ruch i to różnego rodzaju (piesi, rowery, samochody). Mimo to samochody pędzą często dużo szybciej niż na drodze jednojezdniowej za miastem, wyprzedzanie przed przejściem czy skrzyżowaniem, a nawet omijanie przepuszczających pieszych to rzecz nagminna.

[DC] Wypadek na Pu??awskiej

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona