Wypadek na pikniku

Data: 2009-06-28 23:38:33
Autor: Piotrek
Wypadek na pikniku
Nie wiem co było bezpośrednią przyczyną, jednak ta wysoka linia wysokiego napięcia mogła się do tego przyczynić.

"problematyczna" linia wysokiego napiecia jest z drugiej strony

--
pzdr
piotrek

Data: 2009-06-28 15:01:59
Autor: Wilku
Wypadek na pikniku
On 28 Cze, 23:38, "Piotrek" <a...@b.ru> wrote:
> [...]
> napięcia mogła się do tego przyczynić.

"problematyczna" linia wysokiego napiecia jest z drugiej strony

Niedawno pokazywali wypowiedź Wiś........ego "znanego autorytetu
lotniczego";-))))) Katastrofa;-)))))
Poziom wiedzy i wypowiedzi jest równoznaczny z poziomem artystycznym i
kolorem włosów;-)))
Szkoda że telewizja korzysta z takich materiałów tylko wprowadza
zamęt.
Myślę że Pan Klich w wywiadzie udzielił naj prawdopodobną przyczynę,
ale oczywiście trzeba poczekać na oficjalny werdykt Komisji

Pozdrawiam

Data: 2009-06-28 15:15:13
Autor: --Kondor-->
Wypadek na pikniku
SP ZAP kurcze , latałem tym samolotem z kolegą, byliśmy nim w Gdańsku.
To była chyba najwypasieńsza 172-ka w AW.
Smutno :(
Czy ktoś wie kto leciał?
Kondor

Data: 2009-07-02 16:30:15
Autor: JJR
Wypadek na pikniku
Użytkownik "Wilku" <fbor@op.pl> napisał
Myślę że Pan Klich w wywiadzie udzielił naj prawdopodobną przyczynę,
ale oczywiście trzeba poczekać na oficjalny werdykt Komisji

Przyczyna jest jeszcze prostsza, można wręcz powiedzieć że boleśnie prosta:

"- Pilot nie odbezpieczył sterów samolotu - powiedział Klich. - To kardynalny i podstawowy błąd i duże naruszenie procedur. Pilot nie odbezpieczył drążka sterowego tzw. wolantu. To była przyczyna wypadku - dodał.

Jerzy Kędzierski z Komisji Badania Wypadków dodał, że wolant był źle zabezpieczony i dlatego pilotowi udało się wystartować. - Zabezpieczenie wolantu nie było zdjęte. Pilot mógł sterować lotkami, jednak nie mógł zmniejszać kąta natarcia. Do tego doszły inne czynniki utrudniające lot, obciążenie maszyny, krótki pas startowy - powiedział Kędzierski

--
pzdr,
Jędrzej

Gdy przychodzi sztorm, jedni stawiają mury, inni budują wiatraki.

Data: 2009-07-02 17:40:07
Autor: Delfino Delphis
Wypadek na pikniku
JJR wrote:
[...]

No bez jaj. Takie coś jest w ogóle możliwe? A checklisty? A sprawdzanie
wychylenia steru? To chyba żarty są?

Data: 2009-07-02 17:48:04
Autor: JJR
Wypadek na pikniku
Użytkownik "Delfino Delphis" <DelfinoD@wytnijto.poczta.onet.pl> napisał
A checklisty? A sprawdzanie wychylenia steru?

Najwyraźniej nie miały miejsca. Pośpiech, rutyna, ciasno w kabinie...  to nie pierwszy samolot który spadł w ten sposób.
A skoro komisja mówi tak jednoznacznie, to znaczy że we wraku znaleźli nie zdjęte zabezpieczenia. Po prostu.

Data: 2009-07-02 21:29:50
Autor: Jan Werbiński
Wypadek na pikniku
Użytkownik "JJR" <jaxa@uni.wroc.ANTYSPAM.pl> napisał w wiadomości news:h2ib30$lt3
A skoro komisja mówi tak jednoznacznie, to znaczy że we wraku znaleźli nie zdjęte zabezpieczenia. Po prostu.
-- -- -

Taka głupia przyczyna... ech, wstyd

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Data: 2009-07-07 07:45:35
Autor: adam
Wypadek na pikniku
A skoro komisja mówi tak jednoznacznie, to znaczy że we wraku znaleźli nie

NIeżle to świadczy o jego instr i aeroklubie.

Data: 2009-07-07 01:43:02
Autor: Sholay
Wypadek na pikniku
On 7 Lip, 07:45, "adam" <1777112...@wpp.pl> wrote:
> A skoro komisja mówi tak jednoznacznie, to znaczy że we wraku znaleźli nie

NIeżle to świadczy o jego instr i aeroklubie.

No, wiesz.
Parę dni temu czytałem tu czyjeś wrażenia z egzaminu PPL. Bardzo
interesująca lektura. Niestety wynikało z niej, że autor zdał mimo, że
się parę razy zgubił. W dodatku egzaminator tego nie zauważył.

&

Data: 2009-07-07 11:29:29
Autor: Piotr Rzepka
Wypadek na pikniku
Witam,

Użytkownik "Sholay" <andrzejm@gmail.com> napisał w wiadomości news:58c04322-931c-4de7-812b-
Parę dni temu czytałem tu czyjeś wrażenia z egzaminu PPL. Bardzo
interesująca lektura. Niestety wynikało z niej, że autor zdał mimo, że
się parę razy zgubił.

    Wg Ciebie zgubienie się w powietrzu jest podstawą do oblania egzaminowanej osoby ? Wg mnie zgubienie się i brak reakcji jest lecz zgubienie się i zareagowanie prawidłowe nie jest.

W dodatku egzaminator tego nie zauważył.

    Jesteś tego pewien ? To tak jak studenci są przekonani, że nikt nie widzi, iż ściągają :)

    z pozdrowieniami,

Piotr Rzepka

Data: 2009-07-07 14:11:46
Autor: adam
Wypadek na pikniku
Parę dni temu czytałem tu czyjeś wrażenia z egzaminu PPL. Bardzo

To wszystko potwierdza to co wiele raza słyszałem, że w DC "szkolą", wystarczy zapłacić i wyciągają na licencję a potem sobie radz (a raczej jak widać nie radź)
Mam nadzieję że rodziny ofiar zaskarżą o miliony sprawcę

Data: 2009-07-07 14:29:19
Autor: boruh
Wypadek na pikniku
adam pisze:
[...]

1) poczekajmy na oficjalny wynik badania pkbwl

2) przy założeniu blokady sterów, sprawcą jest niestety pilot

3) gdybys troche polatał to byś wiedział, że w obronie przed rutyną i pospiechem nawet najlepszy kurs ci nie pomoże

4) 90% wypadków to wina pilotów (poczytaj biuletyny i sprawdź sam w jak głupi sposób zabijali sie doświadczeni lotnicy (bez wzgledu na osrodki szkolenia, aerokluby)

5) sprawdzajmy wszystko conajmniej 2 razy

pozdro
Boruh

Data: 2009-07-07 14:55:27
Autor: Delfino Delphis
Wypadek na pikniku
adam wrote:

[...]

Eee ja by się tam chętnie nawet źle wyszkolił, gdyby było znacznie taniej,
wychodząc z założenia, że ryzykuję własnym życiem, a reszty nauczę się w
powietrzu.

A jak szkolą w USA?

Data: 2009-07-08 10:00:09
Autor: adam
Wypadek na pikniku
wychodząc z założenia, że ryzykuję własnym życiem, a reszty nauczę się w
                                        ____________________

Przecież wióżł 3 pazażerów, zapomniał odblokowac sterów, a zstrtował wśód tlumów impresy masowej. Na pewno nie ryzywkoał własnym życiem

Data: 2009-07-07 18:41:08
Autor: Piotr Rzepka
Wypadek na pikniku
Witam,

Użytkownik "adam" <17771123ds@wpp.pl> napisał w wiadomości news:h2ve26$he8$1news.onet.pl...
To wszystko potwierdza to co wiele raza słyszałem, że w DC "szkolą", wystarczy zapłacić i wyciągają na licencję a potem sobie radz (a raczej jak widać nie radź)

    Wiele rzeczy się słyszy i czasem tym co się słyszy nie warto się podpierać (np. tym co się słyszy o anonimach na listach dyskusyjnych, a możesz mi wierzyć, iż słyszy się wiele i to co piszesz wszystko to potwierdza). Osobiście nie słyszałem nigdy aby w DC szkolili słabiej czy też, jak to sugerujesz, brali pieniądze za "wyciąganie na licencję".

Mam nadzieję że rodziny ofiar zaskarżą o miliony sprawcę

    Tego nie będę komentował - poczytaj o tym wypadku a potem postaraj się coś mądrzejszego napisać.

    PS. Może się przedstawisz imieniem i nazwiskiem ??

Piotr Rzepka

Data: 2009-07-07 18:53:48
Autor: _Slnt_
Wypadek na pikniku
Piotr Rzepka pisze:

Użytkownik "adam" <17771123ds@wpp.pl> napisał w wiadomości news:h2ve26$he8$1news.onet.pl...

    PS. Może się przedstawisz imieniem i nazwiskiem ??

Piotr, toż to zwykły upierdliwy troll, którego najwyraźniej przegnano z pl.rec.nurkowanie i zaczął grasować tutaj.
Notorycznie zmienia tożsamości, za to zawsze nadaje z tego samego adresu: 208-pra-8.acn.waw.pl

Wystarczy wpisać ten adres w googla :)

Na nurkowaniu, standardową odpowiedzią na jego posty jest: "spierdalaj kolina"

Taki był jego pierwszy nick.

Data: 2009-07-07 20:04:47
Autor: Maciek
Wypadek na pikniku

NIeżle to świadczy o jego instr i aeroklubie.

Nie masz pojęcia kim był pilot, a oceniasz go jak uczniaka z kilkudziesięciogodzinnym nalotem.
A co jeżeli to był pilot liniowy, z kilkutysięcznym nalotem prywatnym i podobnym służbowym? Też byś powiedzial że to świadczy o jego aeroklubie i instruktorze?
    Wypadki się zdarzają, często najgłupsze i często najlepszym. Obyś nie musiał kiedyś wstydzić sie tych swoich wypocin, kiedy sam połamiesz samolot i siebie, bo zapomnisz otworzyć zawór paliwa przed startem, albo spuścić odstój.

Maciek K.

Data: 2009-07-02 20:13:31
Autor: Jacek Osiecki
Wypadek na pikniku
Dnia Thu, 02 Jul 2009 17:40:07 +0200, Delfino Delphis napisał(a):
JJR wrote:
[...]

To nie boeing, gdzie bez checklisty nie dostanie pozwolenia na start...
Szkoda że przez tak głupią przyczynę zginęły dwie osoby - przy tym wywołując
zupełnie bezsensowną burzę :(

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-07-03 10:30:52
Autor: Wilku
Wypadek na pikniku
On 2 Lip, 22:13, Jacek Osiecki <jos...@ceti.pl> wrote:

> [...]

Szkoda że przez tak głupią przyczynę zginęły dwie osoby - przy tym wywołując

Jacek Osiecki jos...@ceti.pl GG:3828944

Rutyna !!!!!

Panowie którzy latają prośba ode mnie zatrzymajmy się na chwilkę na
minutkę i sprawdźmy jeszcze raz tak aby historia się nie powróżyła

pozdrawiam was wszystkich serdecznie

Wypadek na pikniku