[press][3miasto]Wypadek na scieżce rowerowej . Rolkarz zawsze winny.

Data: 2011-06-01 09:22:31
Autor: Fabian
[press][3miasto]Wypadek na scieżce rowerowej . Rolkarz zawsze winny.
W dniu 01.06.2011 09:20, Fabian pisze:
Do poważnego wypadku doszło na nadmorskiej ścieżce rowerowej w Brzeźnie.

Zupełnie nie rozumiem, dlaczego ten pas asfaltu oznaczono jako drogę dla
rowerów. Przecież wiadomo, że będzie wykorzystywana i powinna być
wykorzystywana do rekreacji i przeznaczona nie tylko dla rowerów.

Fabian.

Data: 2011-06-01 01:39:01
Autor: Piotrpo
[3miasto]Wypadek na scie¿ce rowerowej. Rolkarz zawsze winny.
On 1 Cze, 09:22, Fabian <fabian1234567...@gazeta.pl> wrote:
W dniu 01.06.2011 09:20, Fabian pisze:

> Do powa¿nego wypadku dosz³o na nadmorskiej ¶cie¿ce rowerowej w Brze¼nie.

Zupe³nie nie rozumiem, dlaczego ten pas asfaltu oznaczono jako drogê dla
rowerów. Przecie¿ wiadomo, ¿e bêdzie wykorzystywana i powinna byæ
wykorzystywana do rekreacji i przeznaczona nie tylko dla rowerów.

Fabian.

¦cie¿ka rowerowa Sopot - Brze¼no to Kongo jest generalnie mówi±c - w
wiêkszo¶ci izolowana od ruchu pieszego, co jest fajne, ale w sezonie
zapchana po brzegi rowerami i je¶li poka¿e siê jaki¶ stwór nie ma jak
go omin±æ.
Fragment matkach z wózkami jest ju¿ rozwalaj±cy. Rolkarza jad±cego 30
km/h to widzê kilka razy w roku i co ciekawe zawsze jedzie tak, ¿e nie
mam obaw go wymin±æ, czy wyprzedziæ. Kompletnie za to rozwalaj± mnie
mi¶ki, które postanawiaj± kupiæ sobie rolki i od razu i¶æ na DDR
(nawet "rekreacyjn±") - rozkrok na metr, ³apy roz³o¿one jak by chcieli
odlecieæ i kompletny brak kontroli nad kierunkiem w którym siê
poruszaj±.

Data: 2011-06-01 01:53:25
Autor: Lisciasty
Wypadek na scie¿ce rowerowej. Rolkarz zawsze winny.
On 1 Cze, 10:39, Piotrpo <piot...@gmail.com> wrote:

"a matki z wózkami - by dzieci by³y w foteliku samochodowym, koniecznie przypiête pasami - dodaje."

Co za przyg³up to pisa³? :P

L.

Data: 2011-06-01 14:00:53
Autor: Fabian
W dniu 01.06.2011 10:53, Lisciasty pisze:
On 1 Cze, 10:39, Piotrpo <piot...@gmail.com> wrote:

"a matki z wózkami - by dzieci by³y w foteliku samochodowym, koniecznie przypiête pasami - dodaje."

Co za przyg³up to pisa³? :P

Komu Ty odpowiadasz?! Cytowanego tekstu w wypowiedzi Piotrpo nie ma.

Fabian.

Data: 2011-06-01 21:38:09
Autor: Protogenes
Lisciasty wrote:
[...]

Ja doczyta³em do tego miejsca, potem odechcia³o mi sie ju¿ wnikaæ w te wytryski fantazji.

Dziennikarze to genialni ludzie. Jak jest "zamówiony" tekst to napisz± choæby to by³o o hodowli legwanów zielonych. Sensu nie ma to ¿adnego, ale wierszówka wyp³acona i jest git!

pozdr
Prot

Data: 2011-06-02 17:56:00
Autor: Dawid 'Grendel' Krysiak
[3miasto]Wypadek na scie¿ce rowerowej. Rolkarz zawsze winny.
Dnia Wed, 1 Jun 2011 01:39:01 -0700 (PDT), Piotrpo napisa³(a):
[...]

A my¶la³em ¿e tylko ja mam takie spostrze¿enie, ¿e rolkarze potrzebuj±
szerszego pasa ruchu ni¿ przeciêtny samochód osobowy :D
Sam zamierzam siê "urolkowiæ" w tym roku ale ju¿ mam upatrzone trasy na
których rowerowej braci ¿ycia uprzykrzaæ nie bêdê :D

--
Grendel

Data: 2011-06-01 07:30:30
Autor: Ryszard Mikke
[press][3miasto]Wypadek na scie¿ce rowerowej. Rolkarz zawsze winny.
Fabian <fabian1234567890@gazeta.pl> napisa³(a):
W dniu 01.06.2011 09:20, Fabian pisze:
> Do poważnego wypadku doszÅ&#65533;o na nadmorskiej Å&#65533;cieżce rowerowej w Brzeźnie.

ZupeÅ&#65533;nie nie rozumiem, dlaczego ten pas asfaltu oznaczono jako drogÄ&#65533; dla
rowerów. Przecież wiadomo, że bÄ&#65533;dzie wykorzystywana i powinna byÄ&#65533;
wykorzystywana do rekreacji i przeznaczona nie tylko dla rowerów.

A mi sie bardzo spodobalo zestawienie "w ogole nie powinno jej tam byc" z
"trzeba uwazac, bo poruszaja sie tam [...] matki z wozkami".

rmikke

Data: 2011-06-01 09:37:16
Autor: Fabian
W dniu 01.06.2011 09:30, Ryszard Mikke pisze:
[...]

No tak! Mo¿e nie powinno ich tam byæ, ale s± i jak s± to trzeba na nie
uwa¿aæ. Poza tym co za seksistowski tekst, ojcowie te¿ je¿d¿±, nie raz
widzia³em ;)

Fabian.

Data: 2011-06-01 09:33:32
Autor: margol
W dniu 2011-06-01 09:22, Fabian pisze:
[...]

Raz tam jechałem i już nigdy więcej nie pojadę rowerem.
Tak jak piszesz jest to ścieżka rekreacyjna, nie da się nią
sprawnie poruszać. Może powinni ją jakoś tak oznaczyć. Rolkarze powinni mieć możliwość tam jeździć wg mnie.
Zresztą na innych ścieżkach też mi szczególnie nie przeszkadzają, pod warunkiem, że nie jadą grupą zajmując całą ścieżkę, ale to tak samo dotyczy rowerzystów.

mg

Data: 2011-06-01 09:42:42
Autor: Fabian
W dniu 01.06.2011 09:33, margol pisze:
[...]

Do godziny 8 rano jak tam przejeżdżam to można spokojnie się poruszać, w
tygodniu do godziny 16 w sumie też nie ma za dużo ludzi, ale jest już z
czym się zderzyć. Pewnie w wakacje po południu będzie gorzej.

Fabian.

Data: 2011-06-01 09:45:07
Autor: cytawa
  Fabian pisze:
[...]

Dolaczam sie do tej opinii. Tak jest na calym cywilizowanym swiecie. Z zadroscia patrzylem jak na DDR w RFN czy w Estonii jezdza na rolkach setki ludzi. Sam nawet kupilem sobie rolki i zamierzam je wyprobowac. Moim marzeniem jest wziac udzial w wyscigu np. dookola Zalewu w Lublinie. Sa perspektywy na taka DDR.
MZ tak jak samochod musi zwolnic i uwazac na drodze na rowerzystow tak samo rowerzysta musi uwazac na pieszych i rolkarzy.

Jan Cytawa

Data: 2011-06-01 09:59:00
Autor: johnkelly
W dniu 2011-06-01 09:45, cytawa pisze:
Fabian pisze:
[...]

Różnica jest tylko taka, że rowerzyści są wyganiani z jezdni na DDR lub przeganiani z chodnika na jezdnię, natomiast nie słyszałem by piesi byli wyganiani z DDR na chodnik. Mam na myśli oczywiście działania odpowiednich służb.

Jan Cytawa

Pozdrawiam
Maciej Różalski

--
... gg:1716136 ... johnkelly(at)wp.pl ... kontakt(at)maciejrozalski.eu ..
...................... blog: www.maciejrozalski.eu ......................

Data: 2011-06-01 09:59:31
Autor: BoDro
cytawa pisze:

Dolaczam sie do tej opinii. Tak jest na calym cywilizowanym swiecie. Z zadroscia patrzylem jak na DDR w RFN czy w Estonii jezdza na rolkach setki ludzi. Sam nawet kupilem sobie rolki i zamierzam je wyprobowac.

Rolkarze s± jak k³adziarze: kupili sobie rolki, wiêc musz±
gdzie¶ je¼dziæ :-). A przecie¿ jazda na rolkach po wielu chodnikach
to - ze wzglêdu na ich marn±, kostkow± jako¶æ - "dopust Bo¿y"...
Na ci±gach typowo "rekreacyjnych" nale¿y albo robiæ nawierzchnie czê¶ci pieszej z mas bitumicznych lub choæby z kostki (fuj!) niefazowanej, albo dopuszczaæ wspó³istnienie rowerów i rolek. Nie kojarzê, jak jest nad Zatok±, ale np. w Charzykowach promenada nad jeziorem jest z fazowanej kostki dla pieszych, z bezfazowej dla cyklistów. Trudno siê dziwiæ, ¿e rolkarze wybieraj± czê¶æ rowerow±...

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2011-06-01 10:55:59
Autor: kawoN
W dniu 11-06-01 09:45, cytawa pisze:
MZ tak jak samochod musi zwolnic i uwazac na drodze na rowerzystow tak
samo rowerzysta musi uwazac na pieszych i rolkarzy.

Albo rolkarze na rowerzystów i pieszych. Duża część rolkarzy
na naszej ścieżce porusza się szybciej niż spora część rowerzystów :)

2 osobnicy powinni dbać o to szczególnie:

1. Poruszający się z rozmachem ramion łyżwiarza szybkiego
    z prÄ™dkoÅ›ciÄ… powyżej 30 km/h - trzeba oddać mu jednak
    honor że umie jeździć.
2. Kręcący kółka na tamie - ten pojawił się ostatnio.
    W sumie tama jest ciÄ…giem spacerowo-rowerowym
    maÅ‚o uporzÄ…dkowanym - ale ten czÅ‚owiek porusza siÄ™ w naprawdÄ™
    maÅ‚o przewidywalnym kierunku najczęściej tyÅ‚em :)
    Inna sprawa że umiejÄ™tnoÅ›ci ma wysokie :)

--
kawoN
-

Data: 2011-06-01 13:59:22
Autor: Fabian
W dniu 01.06.2011 10:55, kawoN pisze:
[...]

Na jakiej tamie?

Fabian.

Data: 2011-06-01 14:23:31
Autor: kawoN
[press][3miasto]Wypadek na scieżce rowerowej . Rolkarz zawsze winny.
W dniu 11-06-01 13:59, Fabian pisze:

Na jakiej tamie?

Zalewu w Lublinie o którym wspomina Janek.

--
kawoN
-

[press][3miasto]Wypadek na scieżce rowerowej . Rolkarz zawsze winny.