[pr] Wypadek na stoku; lecące koło trafiło 18- latkę

Data: 2010-01-27 20:57:58
Autor: Metys
[pr] Wypadek na stoku; lecące koło trafiło 18- latkę
onet.pl

Około godz. 14 w Zębie (woj. małopolskie, powiat tatrzański) doszło do bardzo poważnego wypadku na wyciągu narciarskim - informuje tygodnikpodhalanski.pl. Zerwała się lina naciągająca koło zamachowe wyciągu, które przeleciało ok. 10 metrów i uderzyło w 18-letnią narciarkę.
- 18-letnia dziewczyna z Zębu wjeżdżała wyciągiem, gdy uderzyło w nią koło. Odniosła ciężkie obrażenia ciała, ale jej życiu nie zagraża niebezpieczeństwo. Ma obrażenia kręgosłupa, głowy, wybity ząb - mówi "Tygodnikowi Podhalańskiemu" nadkom. Kazimierz Pietruch, rzecznik prasowy zakopiańskiej policji.
Po ranną z Zakopanego przyleciał śmigłowiec TOPR, który natychmiast zabrał ją do szpitala. Była przytomna.
- Na miejscu jest już komisja z Nadzoru Technicznego, która bada przyczyny wypadku. Prawdopodobnie lina urwała się z powodu silnego mrozu - dodaje nadkom. Kazimierz Pietruch.

Data: 2010-01-27 21:06:39
Autor: ADAM
[...]
Trzeba miec pecha :( To tak jak z tym polonezem w zakopcu.

pozdro
Adam

Data: 2010-01-28 08:00:45
Autor: MichałG
Metys pisze:
[...]

Szkoda dziewczyny.... mam nadzieję, że bedzie ok.
Przy okazji:
Od temp. -20 liny nie pękają. To normalna temp. pracy.

Pozdrawiam
Michał

Data: 2010-01-28 12:38:46
Autor: J.F.
[pr] Wypadek na stoku; lecące koło trafiło 1 8-latkę
Użytkownik "MichałG" <grodmich@wp.pl> napisał
 Odniosła ciężkie obrażenia ciała, ale jej życiu nie zagraża niebezpieczeństwo. Ma obrażenia kręgosłupa, głowy, wybity ząb - mówi

Szkoda dziewczyny.... mam nadzieję, że bedzie ok.

Ale coz kaskiem ? Miala, nie miala, pomogl, nie musial pomagac ?

Przy okazji:
Od temp. -20 liny nie pękają. To normalna temp. pracy.

Liny chyba w ogole pekaja wzglednie powoli - najpierw jeden drucik, potem kolejne, i dopiero pozniej szybko.
Predzej podejrzewam ze pekl jakis zaczep, moze na spawie.

Jakiego rodzaju tam jest wyciag ?  Bo chyba tylko tatrapoma ma takie wiszace kola.

J.

Data: 2010-01-28 12:56:13
Autor: MichałG
J.F. pisze:
[...]

Wot wapros..... hmmmm...
czegoś by trzeba zakazać ... ale czego? ;)

[...]

własnie chodzi o te szybko..... może juz była w takim stanie? Ale też mi bardziej to wygląda na zaciski, 'fachowe inaczej' sploty itp. Pękniecie liny krętej  po długości poprzedza widoczne rozplatanie.

Pozdrawiam

Data: 2010-01-29 14:36:41
Autor: J.F.
Użytkownik "MichałG" <grodmich@wp.pl> napisał w wiadomości news:hjru0u$s7a$1news.onet.pl...
J.F. pisze:
Ale coz kaskiem ? Miala, nie miala, pomogl, nie musial pomagac ?

Wot wapros..... hmmmm...
czegoś by trzeba zakazać ... ale czego? ;)

Wyciagow zakazac i gor zakazac. Beda biegac w kaskach po plaskim, to nie bedzie wypadkow :-)

[...]

Ta temperatura mogla niedoskonalosci obnazyc.

J.

Data: 2010-01-30 01:37:16
Autor: gajowy
[pr] Wypadek na stoku; lecˆce ko¸o trafi¸o 18-latkŤ

Mogą się potknąć ... niech siedzą! ;)

   gajowy

....carve diem

Data: 2010-02-01 18:00:25
Autor: Marcin N

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hjrt05$og2$1@news.onet.pl...
[...]

Nie ma wyjścia, trzeba nakazać używanie kasków motocyklowych. Przynajmniej na wyciągach...

[pr] Wypadek na stoku; lecące koło trafiło 18- latkę