Wypadek (potracenie) - kiedy wzywac policje i co to da?

Data: 2009-08-26 03:52:55
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik
Wypadek (potracenie) - kiedy wzywac policje i co to da?
Sytuacja taka - potracenie z winy kierowcy (wyjechal z
podporzadkowanej), trach, ja lece na asfalt.
Byl dzien, kierowca mnie widzial (zawsze staram sie zlapac kontakt
wzrokowy), ale mimo wszystko ruszyl.

Poobijany, i z drobnymi przetarciami, w szoku, ale _glownie szczesliwy
ze zywy_ i moge chodzic itp.
Rozwalone przednie kolo i wykrzywiony pedal.
Wzialem tylko jakies grosze na obrecz i numer telefonu.

Co by bylo gdybym zadzwonil po policje? Jakie konsekwencje czekałyby
kierowce? Czy pieniadze na kolo i ew. leczenie dostalbym z jego
ubezpieczenia czy cos?
I czy policja moglaby sie przyczepic (mandat) do mnie o brak
obowiazkowego wyposazenia roweru? (dzwonek i odblaski)?

Data: 2009-08-26 04:09:21
Autor: Flash
On 26 Sie, 12:52, Michał 'miok' Rzeźnik <michal....@gmail.com> wrote:
[...]

1. Nie masie co patyczkolwac, najlepiej wzywac policje... wyjatek, gdy
sprawca z miejsca proponuje kwote byc moze nawet wieksza od
faktycznych strat materialnych (byc mozemacos nasumieniuitd itp).

2. Ostatnio gosc tracil mnie luserkiem, w zasadzie nic mi sie nie
stalo, tylko maly siniak na lokciu (troszkemna zachwialo, ale sie nie
wywalilem). Zapamietam jego numer rejestracyjny, zadzwonilem pod 112,
po kilkunastu minutach przyjechal radiowoz i wszystko sobie panowie
policjanci zapisali. Ja z tego nic nie mam, ale kierowca bedzie
scigany (mandat) za spowodowanie kolizji i ucieczke z miejsca
zdarzenia... a gdyby sie zatrzymal i przeprosil to pewnie nawet bym mu
wybaczyl.

3. W przypadku, kiedy masz straty materialne i/lub doznales jakichs
obrazen to mozesz spodziewac sie takiego, czy innego odszkodowania. W
chwili, gdy dogadujecie sie polubownie, w zasadze na tym historia sie
konczy.

4. Mialem juz kilka starc z samochodami i nigdy nie szukali u mnie
dzonka, czy odblaskow.

Data: 2009-08-26 04:22:04
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik
On 26 Sie, 13:09, Flash <flash...@gmail.com> wrote:
[...]
Kolo bylo wczesniej niewiele warte (w zasadzie do wymiany), wiec
dostalem nawet wiecej (na dobra uzywke starczy):)

A koles przeprosil, odprowadzil mnie zebym usiadl, poczekal troche i
pogadal, wiec na sile po policje dzwonic nie chcialem...

Data: 2009-08-26 22:36:53
Autor: cztery
Wypadek (potracenie) - kiedy wzywac policje i co to da?
A koles przeprosil, odprowadzil mnie zebym usiadl, poczekal troche i
pogadal, wiec na sile po policje dzwonic nie chcialem...

IMHO nie ma sensu wzywac policji, chyba ze sie "facet" miga i nie chce pryzznac sie do winy.
Wezwanie policji = mandat dla sprawcy, dla Ciebie niewiele wiecej.
Jesli przyznaje sie do winy spisac oswiadczenie na miejscu i pociagnac z ubezpieczenia OC.
Mi ubezpieczalnia oddala za zniszczone kolo, lekko wygiety mocowanie haka od przerzutki (jaki podciagnalem pod zniszczenie ramy) oraz ubranie (dziura w kurtce) w sumie prawie 3000zl.

Data: 2009-08-27 07:00:32
Autor: Budzik
Wypadek (potracenie) - kiedy wzywac policje i co to da?
Użytkownik Michał 'miok' Rzeźnik michal.r90@gmail.com ...

[...]

zmienił bys zdanie jak nastepnego dnia okazałoby sie ze nie mozesz chodzic.

Data: 2009-08-26 05:13:50
Autor: Szprota aka Stefandora
[...]

A jak będzie z Twoim sumieniem?

--
Dorota,
Szprota.

Data: 2009-08-26 05:59:14
Autor: Flash
On 26 Sie, 14:13, Szprota aka Stefandora <stefand...@gmail.com> wrote:
> [...]

> sprawca z miejsca proponuje kwote byc moze nawet wieksza od
> faktycznych strat materialnych (byc mozemacos nasumieniuitd itp).

Nadwyzke traktuje jako pokrycie strat moralnych, poszarpanych nerwow i
straty czasu na naprawy itp.
Czyste sumienie.

Data: 2009-08-26 15:27:13
Autor: chary
Szprota aka Stefandora wrote:
[...]

"Sumienie jest jak cialo. Da sie hartowac."

;-)

pozdrawiam,
Marek Sosnowski

Data: 2009-08-26 19:44:31
Autor: zly
Dnia Wed, 26 Aug 2009 15:27:13 +0100, chary napisał(a):

"Sumienie jest jak cialo. Da sie hartowac."

mam czyste sumienie. prawie nie uzywane ;)
--
marcin

Data: 2009-08-27 14:42:05
Autor: fabian
Flash wrote:
4. Mialem juz kilka starc z samochodami i nigdy nie szukali u mnie
dzonka, czy odblaskow.

W życiu maiłem jedno zdarzenie i policja która przyjechała na miejsce sprawdzała obecność dzwona i działanie oświetlenia na dynamo butelkowe.   W Gdańsku.

Fabian.

Data: 2009-08-26 13:00:35
Autor: pianagol[LUB]
Użytkownik "Michał 'miok' Rzeźnik" <michal.r90@gmail.com> napisał w wiadomości news:b0997f5c-2577-48ae-a3c0-81704bb75fc3e27g2000yqm.googlegroups.com...

Poobijany, i z drobnymi przetarciami, w szoku, ale _glownie szczesliwy
ze zywy_ i moge chodzic itp.
Rozwalone przednie kolo i wykrzywiony pedal.
Wzialem tylko jakies grosze na obrecz i numer telefonu.

Beznadzieja....
A potem się wszyscy dziwują, że kierydlaki pedalarzy daleko w dupie mają...

--
zdrowya życzę,
pianagol

Data: 2009-08-26 13:17:54
Autor: Bartek [Lublin]
Michał 'miok' Rzeźnik pisze:

[...]

Przyjechali by (możliwe, że po kilku godzinach..) ukarali kierowce mandatem i punktami karnymi, a Ty byś dostał protokół z wypadku i inne dokumenty potrzebne przy ściąganiu kasy z OC kierowcy.
Inna sprawa, że przy mocniejszych dzwonach nigdy tak naprawdę nie wiadomo czy nie masz większych obrażeń niż sie wydaje (adrenalina robi swoje), z tego powodu warto wezwać służby medyczne abyś w razie czego miał odszkodowanie za straty zdrowotne.

pozdr
Bartek

Data: 2009-08-26 14:43:32
Autor: BoDro
"Bartek [Lublin]" napisał:

[...]

Masz rację - "znieczulenie" powypadkowe może być powodem błędnego mniemania
o skutkach potrącenia.
Od strony taktycznej - jeśli leżymy na glebie po kolizji warto choćby udawać
"trupa", mieć problemy z kontaktowaniem itp. - nawet, jeśli nic się nie
stało. Sprawca czy świadkowie wezwą pogotwie i policję, a to bardzo przydaje
się w późniejszym postępowaniu odszkodowawczym...

--

Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2009-08-26 14:58:25
Autor: BoDro
Wypadek (potracenie) - kiedy wzywac policje i co to da?
"BoDro" <bolek@lolek.pl> napisał:

i jeszcze mój wypadek sprzed dwóch dni:

 Poniedziałek, godzina 17:30. Słonecznie, świeci z prawej, droga rzadko
porośnięta drzewami, odcinek prosty. Mam jasnopopielatą koszulkę i podobne
szorty. Droga typowo "powiatowa", asfalt taki sobie, nierówny, ale bez
dziur. Krawędzie jezdni wyszczerbione, pobocza zdatnego do jazdy niet. Jadę
jakieś 20km/h, pół metra od krawędzi. Z naprzeciwka zbliża się auto.
Spoglądam w lusterko wsteczne, widzę samochód. Brak warunków, by kierowca z
tyłu próbował mnie wyprzedzać, bo wypadnie na trzeciego na wąskiej,
nieciekawej drodze... Patrzę znowu do przodu. W tym momencie wściekły pisk
hamulców. Kiedy zajarzyłem że mam problem, było za późno. Dostałem kopa w
tył. Poleciałem na szybę, a potem odbiłem na glebę, na pokryte trawką
pobocze.
Świadomości nie straciłem. Poleżałem trochę bez ruchu nie reagując na
pytania ludzi - by nie było wątpliwości, że potrzebna karetka i policja.
"Ożyłem", gdy ktoś zadzwonił po służby.
Straty:
cielesne zewnętrzne drobne - leciutko zadrapany czerep, przeorana skóra
kolana, zadrapania na biodrze i kilka siniaków na plecach. Wewnętrzne - brak
( prześwietlenie głowy i kolana nie wykazało anomalii ). W samochodzie
wgnieciona szyba i chyba lekko puknięty zderzak. Rower - oczywiście koło
tył - a co więcej, okaże się jutro na policji, bo z "placu boju" mnie szybko
zwinęli i nie miałem okazji - ani odwagi - się przyjrzeć :-). Espedy wypięły
się wzorcowo.
Facet twierdził, że mnie nie widział... Na prostym odcinku, jasno ubranego
bikera... W pale się nie mieści. Wygląda na to, że gość chciał mnie na siłę
wyprzedzić przed mijanką z autem z przodu, ale się przeliczył i w ostatniej
chwili stwierdził, że nie ma szans się zmiescić. Na szczęście zdążył na tyle
wyhamować, że trzepnął mnie z niezbyt dużą prędkością i rzucił nie na
asfalt, a na trawiaste pobocze...

--

Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2009-08-26 09:01:52
Autor: Mateusz
Wypadek (potracenie) - kiedy wzywac policje i co to da?
Mógł Cię nie widzieć - słońce jest przecież dużo gorsze od zmierzchu
czy nocy. Ja to wiem, bo mam doświadczenie. Tobie współczuję.

Data: 2009-08-26 19:01:20
Autor: BoDro
"Mateusz" napisał:

Mógł Cię nie widzieć - słońce jest przecież dużo gorsze
od zmierzchu czy nocy. Ja to wiem, bo mam doświadczenie.
Tobie współczuję.

Dzięki.
Jutro się wyjaśni. Facet powtarzał - także przy świadkach, bo się
przejeżdżające auta zatrzymały - że mnie nie widział. Kobieta, z którą się
chciał mijać na trzeciego była zaskoczona, że podjął się tego manewru (
nawet jej nie zapytałem, czy ona mnie widziała ). Bo - jak mówiła - ona tam
jeździ góra 70-ką, bo droga nieciekawa. Mimo wszystko jestem zaskoczony, że
wyszedłem praktycznie bez szwanku. I to bez kasku :-). Teraz najbardziej
boję się widoku bicykla  - no chyba, że miał podobne szczęście i stracił
tylko koło czy ewentualnie przerzutkę :-).

--

Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2009-08-26 21:40:07
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 26.08.2009 18:01 użytkownik Mateusz napisał :
Mógł Cię nie widzieć - słońce jest przecież dużo gorsze od zmierzchu
czy nocy. Ja to wiem, bo mam doświadczenie. Tobie współczuję.

Kolejny z tych co to skoro nie widać znaczy można napierać?

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-08-26 14:09:59
Autor: Mateusz
Wypadek (potracenie) - kiedy wzywac policje i co to da?
Kolejny z tych co to skoro nie widać znaczy można napierać?

Jakby napierdalał to już Michał 'miok' Rzeźnik miałby sekcję robioną.

Data: 2009-08-26 23:11:40
Autor: Wojtek Paszkowski
"Mateusz" <mateusz.chmurzynski@gmail.com> wrote in message news:1bd51270-94ac-4a0a-a372-721357dbb697o32g2000yqm.googlegroups.com...

Mógł Cię nie widzieć - słońce jest przecież dużo gorsze od zmierzchu
czy nocy. Ja to wiem, bo mam doświadczenie. Tobie współczuję.

zgadza się, nie ma nic gorszego od niskiego słońca. Ale z drugiej strony na wiejskich drogach czy alejach trzeba się spodziewać różnych niespodzianek typu rowerzyści/piesi i, mając pogorszoną widoczność, dopasować prędkość i uważniej przyglądać się skrajowi drogi. Tyle tylko, że ja doszedłem do tego tylko dzięki temu, że sam często jeżdżę rowerem w takich miejscach (i v.v., przez jazdę autem wiem, jak kiepsko czasami widać w takich warunkach pieszych/cyklistów).

Tak czy inaczej, jadąc pod nisko położone słońce albo alejami z prześwitującymi refleksami warto odpalać lampki i wrzucać jak najwięcej odblasków, jakby to była noc - mimo iż z perspektywy roweru widoczność jest świetna.

pozdr

Data: 2009-08-27 00:32:34
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Wypadek (potracenie) - kiedy wzywac policje i co to da?
Wojtek Paszkowski bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
zgadza się, nie ma nic gorszego od niskiego słońca.

Oj tam. Jak jedziesz na wschód, słońce wali Ci w plecy, a na rowerze masz
powieszone sakwy to masz zarąbistą widoczność od odblasków. Wiem, że takie
sytuacje nie są częste, ale nie można jednoznacznie stwierdzić, że niskie
słońce to zuo i pschemotz.

Data: 2009-08-26 19:56:36
Autor: Adrian S.
Bartek [Lublin] wrote:

Inna sprawa, że przy mocniejszych dzwonach nigdy tak naprawdę nie
wiadomo czy nie masz większych obrażeń niż sie wydaje (adrenalina robi
swoje)

to samo dotyczy roweru, może się wydawać  że tylko się porysował tu i ówdzie
a potem wyjdzie, że również kierownica krzywa czy coś. A tak papierek jest,
jak serwis wystawi rachunek za całość to będzie się do kogo zwracać.

--
Adrian S. the Lajt Rider

Data: 2009-08-26 21:42:29
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 26.08.2009 19:56 użytkownik Adrian S. napisał :
Bartek [Lublin] wrote:

[...]

Otóż to. Po moim niedawnym zdarzeniu dopiero po paru dniach znalazłem urwany gwint w mostku.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-08-26 13:16:14
Autor: drops
Wypadek (potracenie) - kiedy wzywac policje i co to da?
W takiej sytuacji jak pisze DoBro to ja bym poczekał na karetkę i
powiedział że mnie boli kolano i kręgosłup. Wiozą do szpitala i tam
powtarzasz to samo (bo w sumie boli tak?). Gnijesz spokojnie w
szpitalu gdzie robią Ci badania przez min 7 dni. Po tym czasie już Ci
pewnie wszystko przejdzie. A z racji tych 7 dni sprawa trafia do
prokuratora i może gnida się wtedy nauczy jeździć.

drops

Data: 2009-08-26 22:26:40
Autor: lenicz
Wypadek (potracenie) - kiedy wzywac policje i co to da?

Użytkownik "drops"  napisał w wiadomości Gnijesz spokojnie w
szpitalu gdzie robią Ci badania przez min 7 dni A z racji tych 7 dni sprawa trafia do
prokuratora i może gnida się wtedy nauczy jeździć.

Bez przesady. Może chcesz przed plutonem egzekucyjnym za takie coś ludzi stawiać? Analogicznie Ty dostaniesz z 10 lat odsiadki za symulowanie dolegliwości:-)
Lekarz biegły sądowy ocenia stan ofiary i przy złamanym paznokciu nikt takiej opinii wystawiać nie będzie.

Data: 2009-08-26 22:33:07
Autor: BoDro
"drops" napisał:

Gnijesz spokojnie w szpitalu...

Ładnie to ująłeś :-). Gdyby trafić do szpitala MON-u, to czemu nie. Ale w
niektórych placówkach faktycznie można... dość dosłownie. Zwłaszcza, jak się
trafi na strajk pielęgniarek :-)

--

Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2009-08-26 23:12:57
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 26.08.2009 22:16 użytkownik drops napisał :
[...]

To nie tak. Obrażenia i tak zostaną ocenione przez biegłego i nawet jeśli leżałeś w szpitalu 10 lat ze złamanym paznokciem, to sprawa raczej nie pójdzie do prokuratora.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-08-26 13:28:17
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 26.08.2009 12:52 użytkownik Michał 'miok' Rzeźnik napisał :
[...]

A masz jakiegoś świadka w razie czego? Masz cokolwiek na papierze? W
ostateczności jakieś zdjęcia?

Co by bylo gdybym zadzwonil po policje? Jakie konsekwencje czekałyby kierowce?

Dużo zależy od wielu czynników. Po pierwsze czy to kolizja czy wypadek,
jeśli wypadek to jakie obrażenia. Po drugie dlaczego kierowca Cię
uderzył, w jakim był stanie, w jakim stanie był pojazd i wiele innych.

Czy pieniadze na kolo i ew. leczenie dostalbym z jego ubezpieczenia
czy cos?

Wszelkie koszta pokrywa winny.

I czy policja moglaby sie przyczepic (mandat) do mnie o brak obowiazkowego wyposazenia roweru? (dzwonek i odblaski)?

Mogłaby zawsze, ale o ile to nie była przyczyna wypadku, to się nie
przyczepią, ale nie można wykluczyć, że trafisz na jakichś dziwnych
policjantów.
Generalnie skłaniałbym się ku powiadamianiu policji zawsze. Wszelkie zdarzenia samochód vs rower zawsze są dużo bardziej niebezpieczne niż popularne stłuczki samochód vs samochód. Poza tym należy też psuć statystyki.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-08-26 05:19:30
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik
On 26 Sie, 13:28, "Mikołaj \"Miki\" Menke" <m...@menek.one.pl> wrote:
A masz jakiegoś świadka w razie czego? Masz cokolwiek na papierze? W
ostateczności jakieś zdjęcia?
Nie - aparatu nie miałem, swiadkowie by sie jak cos znalezli
(ogloszenie w gazecie).
A na papierze co? Jakies oswiadczenie sprawcy?

> Co by bylo gdybym zadzwonil po policje? Jakie konsekwencje czekałyby
> kierowce?

Dużo zależy od wielu czynników. Po pierwsze czy to kolizja czy wypadek,
jeśli wypadek to jakie obrażenia.
Raczej kolizja (bo wypadek to obrazenia >7dni/smierc)

Data: 2009-08-27 01:12:49
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 26.08.2009 14:19 użytkownik Michał 'miok' Rzeźnik napisał :
[...]

Czyli nie masz świadka. Na przyszłość - natychmiast należy znaleźć świadka na miejscu i zdobyć jego imię, nazwisko i jakiś namiar, telefon, e-mail, adres, cokolwiek. Ja miałem to szczęście, że mój świadek był bardzo w porządku, sam do mnie podszedł i zaoferował pomoc, więc nawet nie musiałem go prosić, a już chciałem to zrobić.

A na papierze co? Jakies oswiadczenie sprawcy?

Tak.

[...]

Wypadek to zdarzenie, w którym są poszkodowani ludzie niezależnie od skali obrażeń.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-08-26 14:48:33
Autor: lenicz
Wypadek (potracenie) - kiedy wzywac policje i co to da?
ZAWSZE należy wezwać policję bo winowajca jak ochłonie może wszystko przekabacić. Forsę może wypłacić z OC lub gotówką. To jego sprawa. Przy wezwaniu koniecznie podawać ( co praktycznie jest normą), że jest poszkodowany. Korzyści potrójne. Przyjedzie ambulans, jeśli wszystko będzie OK skończy się na badaniu na miejscu zdarzenia ale w przypadku urazów, które mogą się pojawić nawet po bardzo długim czasie masz w papierach wsjo napisane i.... przy zwykłej stłuczce można na policajów czekać bardzo długo a przy  wypadku ( nawet drobny uraz to wypadek) misiaki pojawiają się dość szybko

Data: 2009-08-26 19:44:38
Autor: Jacek23
Wypadek (potracenie) - kiedy wzywac policje i co to da?
A jak dresy potraca to mozna jeszcze dostac w morde lub gorzej.

--
jacek23@post.pl / gg: 207344
http://picasaweb.google.pl/Jacek23333

Data: 2009-08-26 21:05:18
Autor: Skolmi
Wypadek (potracenie) - kiedy wzywac policje i co to da?
Widzę ostatnio w necie i w realu tendencję do doradzania udawania dolegliwości
w celu szybszego przyjazdu policji, a w konsekwencji i pogotowia.

Nic tylko życzyć takim, żeby w razie realnej potrzeby nie przyjechali do nich.

Co do rad o wzywanie policji zawsze, to też tak sobie fajnie napisać.
Zdarzyło mi się, że stłukłem kolesiowi migacz. Wziął ode mnie telefon.
Oddzwonił za tydzień, że kupił za 30 złotych. Spotkaliśmy się.
Dałem kasę. Podpisał mi oświadczenie, że pokryłem szkody.
A gdyby wyznawał lansowaną regułę zawsze wzywać policję,
to był pewnie zarobił dodatkowe 500PLN.

Z drugiej strony jak mnie babka przywaliła, dość poważnie, to policję wezwałem.
Okazało się, że nie miała prawa jazdy a samochód figurował jako skradziony.

Chyba większość tu jest doświadczona w relacjach na drodze.
Myślę, że policję warto wzywać, gdy dzień po może pojawić się wątpliwość
(np. o kolor świateł), albo jak ktoś niezależnie od winy leci z awanturą,
nie przejmując się naszym stanem.
Ale jak fakty są nie do przekręcenia, szkody niewielkie, a sprawca
zachowuje się OK, to warto pokusić się o rozwiązanie sprawy,
jeśli nie w sposób zupełnie polubowny,to poprzez oświadczenie i OC sprawcy,
ale bez policji.

Pzdr.
Skolmi

Data: 2009-08-26 21:35:26
Autor: BoDro
"Skolmi" napisał:

[...]

zgadzam się  z Tobą, że do "dupereli", jeśli sprawca zachowuje się ok. - nie
ma sensu wzywać służb i lepiej dogadać się. Jednak każde glebowanie
spowodowane kolizją z autem jest groźne. Jak wspominał przedpiśca,
adrenalina działa całkiem skutecznie :-)

--

Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2009-08-26 22:02:35
Autor: BoDro
Wypadek (potracenie) - kiedy wzywac policje i co to da?
"BoDro" <bolek@lolek.pl> napisał:

Jak wspominał przedpiśca,
adrenalina działa całkiem skutecznie :-)

a szok pourazowy już minął i zobacz - niby nic mi się nie stało, bezkaskowa
głowa lekko zarysowana. Ale... Zauważyłem dzisiaj, że coś z nią jednak nie
do końca jest w porządku. Co rusz pojawiają się w niej jakieś dziwne,
natrętne  myśli... Że może by jednak... Ale tylko na długie wypady... Albo w
trudny teren... Ale absolutnie nie po bułki... Nie do lasu na grzyby... No
bez przesady... Stówa to w końcu nie majątek... A końcu zawsze można
przypiąć do plecaka... A sio, szatanie, nie kuś...:-)

--

Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2009-08-27 00:37:30
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Wypadek (potracenie) - kiedy wzywac policje i co to da?
BoDro bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
 A sio, szatanie, nie kuś...:-)

Kask, drogi kolego, wozi się na łbie po to, żeby się nie przydał. O. :-)

Data: 2009-08-27 15:42:32
Autor: Mateusz
Wypadek (potracenie) - kiedy wzywac policje i co to da?
On 27 Sie, 00:37, Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-
sp...@gmail.com> wrote:
BoDro bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):

>  A sio, szatanie, nie kuś...:-)

Kask, drogi kolego, wozi się na łbie po to, żeby się nie przydał. O. :-)

to wytłumacz to ludziom, którzy myślą że głowa służy do noszenia
fryzury... ;-) ale co tam... dawcy też są potrzebni !

Data: 2009-08-27 02:59:17
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 26 Aug 2009, Skolmi wrote:

[...]

  Nie sposób nie zgodzić się z Twoim wnioskiem, tym bardziej, że sam
mam "wyniki" w skali 1:1
  Ale tak dla porządku - jest pewien efekt uboczny, wcale nie taki
nieistony.
  Otóż w statystyce okazuje się później, że wcale tak wiele wypadków
(i innych "zdarzeń drogowych") z winy kierujących samochodami nie ma :|

  Ciekawe, czy, kto i jak próbuje szacować ilość "załatwionych polubownie"
kolizji? (zresztą w obie strony, bo przypadek stłuczenia reflektora
samochodowego przez rowerzystę takoż załatwiony znam z "wiarygodnego
słyszenia").

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-08-26 23:26:26
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik
Wypadek (potracenie) - kiedy wzywac policje i co to da?
Dzieki wszystkim za info:)
Poczytalem o tym oswiadczeniu - to jest 15 linijek do uzupelnienia...
mam to niby zapamietac i recytowac sprawcy nastepnym (oby nie bylo!)
razem ? Czy chodzi tylko o kilka kluczowych danych jak imie, nazwisko,
nr. prawa jazdy i dowodu, ulica zdarzenia, data i godzina i numer
polisy?
A w przypadku braku kartki i dlugopisu - swiadkowie + policja

Ogolnie rzecz biorac to bylo moje pierwsze takie zderzenie, nawet nie
wiedzialem co robic, wczesniej jakos sie tym nie interesowalem, bo
przeciez "jezdze bezpiecznie i uwazam"...

No i jak wyglada sprawa z ubezpieczycielem? Najpierw jade wymienic i
kwitek, czy daje do wyceny?

Data: 2009-08-27 08:37:06
Autor: lenicz
Wypadek (potracenie) - kiedy wzywac policje i co to da?

Uzytkownik "Michal 'miok' Rzeznik" > No i jak wyglada sprawa z ubezpieczycielem? Najpierw jade wymienic i
kwitek, czy daje do wyceny?

Zglos szkode u ubezpieczyciela. Umówisz sie na ogledziny a dalej to juz sie od niego dowiesz co i jak. Jesli najpierw wymienisz to po herbacie. Nie dostaniesz zlamanego grosza. Procedury bywaja dlugawe. Protokól policyjny upraszcza i przyspiesza sprawe.

Data: 2009-08-26 22:42:31
Autor: cztery
Wypadek (potracenie) - kiedy wzywac policje i co to da?
przy zwykłej stłuczce można na policajów czekać bardzo długo a przy wypadku ( nawet drobny uraz to wypadek) misiaki pojawiają się dość szybko

Yhy :-)
Centrum Wrzeszcza (gdanskiego), okolo 300-400 m od posterunku policji na Bialej. Jestem sprawca wypadku (wjechalem w tylek przez zagapienie). Wzywany ambulans, oraz policja drogowa. Zarowno przez telefon jak i radio przez przechodzacy patrol.
Po 25 minutach oczekiwania jada... dwa wozy strazy pozarnej :-) Okazuje sie ze nie maja za bardzo co robic. Odjezdzaja.
Po kolejnych 5 minutach przyujezdza ambulans i zaklada pasazerce poszkodowanego samochodu kolnierz na szyje.
Po 45 minutach przyjezdza drogowka :-)
Facet przyjezdza sam, spisuje mnie, poszkodowanego; po czym rozbrajajaco mowi - panowie podpiszcie ze jestescie trzezwi bo nie mam alkomatu ze soba :-)

Data: 2009-08-26 21:45:32
Autor: Wojtek B
[...]

Mnie potrącił na ścieżce Miałem zielone a on skręcał na zielonej strzałce.
Wynik po wezwaniu policji 500 zł + 5 punktów Zgłoszenie szkody do PZU.
Taki jest taryfikator jak chce sie dogadać to musi dać przynajmniej mandat( 500).

--
-
Pozdrawiam:

Wojtek " paciak " B.
pacia@polnet.cc

__________ Information from ESET Smart Security, version of virus signature database 4367 (20090825) __________

http://www.eset.com

Wypadek (potracenie) - kiedy wzywac policje i co to da?