Wypadek (potracenie) - kiedy wzywac policje i co to da?

Data: 2009-08-26 13:28:17
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Wypadek (potracenie) - kiedy wzywac policje i co to da?
Dnia 26.08.2009 12:52 użytkownik Michał 'miok' Rzeźnik napisał :
Sytuacja taka - potracenie z winy kierowcy (wyjechal z podporzadkowanej), trach, ja lece na asfalt. Byl dzien, kierowca mnie
widzial (zawsze staram sie zlapac kontakt wzrokowy), ale mimo
wszystko ruszyl.

Poobijany, i z drobnymi przetarciami, w szoku, ale _glownie
szczesliwy ze zywy_ i moge chodzic itp. Rozwalone przednie kolo i
wykrzywiony pedal. Wzialem tylko jakies grosze na obrecz i numer
telefonu.

A masz jakiegoś świadka w razie czego? Masz cokolwiek na papierze? W
ostateczności jakieś zdjęcia?

Co by bylo gdybym zadzwonil po policje? Jakie konsekwencje czekałyby kierowce?

Dużo zależy od wielu czynników. Po pierwsze czy to kolizja czy wypadek,
jeśli wypadek to jakie obrażenia. Po drugie dlaczego kierowca Cię
uderzył, w jakim był stanie, w jakim stanie był pojazd i wiele innych.

Czy pieniadze na kolo i ew. leczenie dostalbym z jego ubezpieczenia
czy cos?

Wszelkie koszta pokrywa winny.

I czy policja moglaby sie przyczepic (mandat) do mnie o brak obowiazkowego wyposazenia roweru? (dzwonek i odblaski)?

Mogłaby zawsze, ale o ile to nie była przyczyna wypadku, to się nie
przyczepią, ale nie można wykluczyć, że trafisz na jakichś dziwnych
policjantów.
Generalnie skłaniałbym się ku powiadamianiu policji zawsze. Wszelkie zdarzenia samochód vs rower zawsze są dużo bardziej niebezpieczne niż popularne stłuczki samochód vs samochód. Poza tym należy też psuć statystyki.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-08-26 05:19:30
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik
On 26 Sie, 13:28, "Mikołaj \"Miki\" Menke" <m...@menek.one.pl> wrote:
A masz jakiegoś świadka w razie czego? Masz cokolwiek na papierze? W
ostateczności jakieś zdjęcia?
Nie - aparatu nie miałem, swiadkowie by sie jak cos znalezli
(ogloszenie w gazecie).
A na papierze co? Jakies oswiadczenie sprawcy?

> Co by bylo gdybym zadzwonil po policje? Jakie konsekwencje czekałyby
> kierowce?

Dużo zależy od wielu czynników. Po pierwsze czy to kolizja czy wypadek,
jeśli wypadek to jakie obrażenia.
Raczej kolizja (bo wypadek to obrazenia >7dni/smierc)

Data: 2009-08-27 01:12:49
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 26.08.2009 14:19 użytkownik Michał 'miok' Rzeźnik napisał :
[...]

Czyli nie masz świadka. Na przyszłość - natychmiast należy znaleźć świadka na miejscu i zdobyć jego imię, nazwisko i jakiś namiar, telefon, e-mail, adres, cokolwiek. Ja miałem to szczęście, że mój świadek był bardzo w porządku, sam do mnie podszedł i zaoferował pomoc, więc nawet nie musiałem go prosić, a już chciałem to zrobić.

A na papierze co? Jakies oswiadczenie sprawcy?

Tak.

[...]

Wypadek to zdarzenie, w którym są poszkodowani ludzie niezależnie od skali obrażeń.