Wypadek, proces, kolejny, itd...

Data: 2011-12-01 10:19:51
Autor: kakmar
Wypadek, proces, kolejny, itd...
Sprawa stara, ale część powinna coś pamiętać. Pościg policji poldkiem za alfą, ze skutkiem śmiertelnym. Tragedia dla wszystkich "zamieszanych"
w sprawę. I oczywiście skuteczny system który od 13 lat wyjaśnia i orzeka w sprawie winy i kary. <http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34862,10737324,Policjanci_zgineli_w_poscigu_za_alfa__Sprawca_bezkarny.html>

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2011-12-01 11:40:49
Autor: RoMan Mandziejewicz
Wypadek, proces, kolejny, itd...
Hello kakmar,

Thursday, December 1, 2011, 11:19:51 AM, you wrote:

Sprawa stara, ale czę¶ć powinna co¶ pamiętać. Po¶cig policji poldkiem za alf±, ze skutkiem ¶miertelnym. Tragedia dla wszystkich "zamieszanych"
w sprawę. I oczywi¶cie skuteczny system który od 13 lat wyja¶nia i orzeka w sprawie winy i kary. <http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34862,10737324,Policjanci_zgineli_w_poscigu_za_alfa__Sprawca_bezkarny.html>

No to jak flame to flame. Policjanci nie dostosowali prędko¶ć do
warunków jazdy, możliwo¶ci pojazdu i własnych umiejętno¶ci.

--
Best regards,

Data: 2011-12-01 11:45:30
Autor: Liwiusz
Wypadek, proces, kolejny, itd...
[...]

Ja bym zapytał inaczej: czy obowi±zkiem uciekaj±cego przed policj± jest uciekanie w taki sposób, aby policjanci _sami_sobie_ nie zrobili krzywdy?

Załóżmy, uciekam, biegnę, policjant dostaje zawału, a ja jestem oskarżony o spowodowanie ¶mierci??? Bo do tego się sprowadza ten proces, przynajmniej ja tak rozumiem.

Ale szacun dla policji za gonienie poldkiem samochodu, który uciekał 160.

--
Liwiusz

Data: 2011-12-01 12:00:07
Autor: kakmar
Wypadek, proces, kolejny, itd...
Dnia 01.12.2011 Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał/a:

No to jak flame to flame. Policjanci nie dostosowali prędkość do
warunków jazdy, możliwości pojazdu i własnych umiejętności.

Ja bym zapytał inaczej: czy obowiązkiem uciekającego przed policją jest uciekanie w taki sposób, aby policjanci _sami_sobie_ nie zrobili krzywdy?

Załóżmy, uciekam, biegnę, policjant dostaje zawału, a ja jestem oskarżony o spowodowanie śmierci??? Bo do tego się sprowadza ten proces, przynajmniej ja tak rozumiem.

Ale szacun dla policji za gonienie poldkiem samochodu, który uciekał 160.

Chodziło mi bardziej o inny aspekt tej sprawy. Jest wypadek, każdy może być w taki czy inny sposób, zamieszany w taką sytuację, winny albo i nie.
Oskarżony przesiedział ponad 2 lata w areszcie. Ma już 2 wyroki, wieloletniego więzienia, oba uchylone bo: "sędzia Piotr Schab podkreślał w uzasadnieniu swojego wyroku: - Ta sprawa, ze względu na jej tragiczny wymiar, powinna zostać zbadana szczególnie wnikliwie. A nie została.
Sędzia wskazał liczne i "rażące" uchybienia w wyroku sądu pierwszej instancji. - Nie mogliśmy podjąć innej decyzji - tłumaczył."

Cytat z przedmiotowego artykułu nie napawa optymizmem. Jak mogę nie mieć
uzasadnionych wątpliwości wobec jakości postępowania organów w mniej znaczących sprawach. Takich które zdarzają się znacznie częściej?
Jak mam wierzyć w policyjne statystyki dotyczące przyczyn wypadków, na podstawie których podejmowane są działania mające poprawić bezpieczeństwo na drogach.

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2011-12-01 14:24:46
Autor: Arek
Wypadek, proces, kolejny, itd...
W dniu 2011-12-01 13:00, kakmar pisze:
Dnia 01.12.2011 Liwiusz<lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl>  napisaĹ‚/a:

No to jak flame to flame. Policjanci nie dostosowali prędkość do
warunków jazdy, możliwości pojazdu i własnych umiejętności.

Ja bym zapytał inaczej: czy obowiązkiem uciekającego przed policją jest
uciekanie w taki sposĂłb, aby policjanci _sami_sobie_ nie zrobili krzywdy?

[...]

Na wszystkie pytanie odpowie Ci Artur M.

A.

Data: 2011-12-01 14:14:11
Autor: Rafał Grzelak
Wypadek, proces, kolejny, itd...
Liwiusz wrote:

> [...]

Ja bym zapytał inaczej: czy obowi±zkiem uciekaj±cego przed policj±
jest uciekanie w taki sposób, aby policjanci _sami_sobie_ nie zrobili

No ba! Obowiazkiem sciganego jest uciekac w taki sposob, zeby policja
mogla go szybko i bezpiecznie zatrzymac!

Ale szacun dla policji za gonienie poldkiem samochodu, który uciekał
160.

Bo przeciez Polacy to mistrzowie kierownicy, a w mundurze to juz w
ogole. :)

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2011-12-01 21:05:28
Autor: Krzysiek Kielczewski
Wypadek, proces, kolejny, itd...
On 2011-12-01, Rafał Grzelak <spam@spam.com> wrote:

[...]

No jakby nie patrzeć, to ¶cigany ma wła¶nie taki obowi±zek :)
  Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-12-01 14:55:33
Autor: DoQ
Wypadek, proces, kolejny, itd...
W dniu 01-12-2011 11:45, Liwiusz pisze:
[...]

Swoj± drog±, jakby za naprawę policyjnego sprzętu odpowiadał uciekinier (np. jego ubezpieczenie) byłoby to całkiem niegłupie.

--
Paweł

Data: 2011-12-01 14:15:45
Autor: Rafał Grzelak
Wypadek, proces, kolejny, itd...
DoQ wrote:

> [...]

Swoj± drog±, jakby za naprawę policyjnego sprzętu odpowiadał
uciekinier (np. jego ubezpieczenie) byłoby to całkiem niegłupie.

Dopierto WTEDY podrozeje OC... ;/

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2011-12-01 15:17:37
Autor: DoQ
Wypadek, proces, kolejny, itd...
W dniu 01-12-2011 15:15, Rafał Grzelak pisze:
Swoj± drog±, jakby za naprawę policyjnego sprzętu odpowiadał
uciekinier (np. jego ubezpieczenie) byłoby to całkiem niegłupie.
Dopierto WTEDY podrozeje OC... ;/

Nie s±dzę. Wypadki wynikaj±ce z po¶cigu za uciekinierem to u nas (jeszcze) rzadko¶ć.

--
Paweł

Data: 2011-12-02 23:29:28
Autor: kakmar
Wypadek, proces, kolejny, itd...
Dnia 01.12.2011 DoQ <pawel.doq@gmail.com> napisał/a:
W dniu 01-12-2011 15:15, Rafał Grzelak pisze:
Swoją drogą, jakby za naprawę policyjnego sprzętu odpowiadał
uciekinier (np. jego ubezpieczenie) byłoby to całkiem niegłupie.
Dopierto WTEDY podrozeje OC... ;/

Nie sądzę. Wypadki wynikające z pościgu za uciekinierem to u nas (jeszcze) rzadkość.

A nie sądzisz że wtedy nagle mogły by zyskać na popularności? --
kakmaratgmaildotcom

Data: 2011-12-01 15:30:48
Autor: Jakub Witkowski
Wypadek, proces, kolejny, itd...
W dniu 2011-12-01 14:55, DoQ pisze:

Swoj± drog±, jakby za naprawę policyjnego sprzętu odpowiadał uciekinier (np. jego ubezpieczenie) byłoby to całkiem niegłupie.

P: Dokumenciki proszę. Będzie 500zł i 6pkt przejazd na czerwonym.
K: Ale panie władzo, było zielone!
P: Pan przyjmuje, czy kolega ma przywalić radiowozem w drzewo?

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w czę¶ci

Data: 2011-12-01 15:31:03
Autor: Axel
Wypadek, proces, kolejny, itd...
"DoQ" <pawel.doq@gmail.com> wrote in message
news:jb812v$keb$1mx1.internetia.pl... W dniu 01-12-2011 11:45, Liwiusz
pisze:
[...]

Mowisz, ze powinien odpowiadac za glupote i brak umiejetnosci polucjantow?
Ciekawe....

--
Axel

Data: 2011-12-01 15:51:21
Autor: DoQ
Wypadek, proces, kolejny, itd...
W dniu 01-12-2011 15:31, Axel pisze:
Mowisz, ze powinien odpowiadac za glupote i brak umiejetnosci polucjantow?
Ciekawe....

Ale uciekanie przed policj± to m±dro¶ć i sztuka sama w sobie?
Je¶li podczas takiej ucieczki staranuje czy uszkodzi kilka samochodów to OC/fundusz pokryje szkody, wtedy jako¶ nie ma problemu ze zrzut± na delikwenta.

--
Paweł

Data: 2011-12-01 17:58:18
Autor: J.F
Wypadek, proces, kolejny, itd...
Użytkownik "DoQ"  napisał w wiadomo¶ci grup
[...]

Bo wtedy nie ma watpliwosci ze delikwent jest winny spowodowania szkod.

Ale jesli szkody spowoduje jadacy za nim radiowoz ?

J.

Data: 2011-12-01 22:03:25
Autor: Axel
Wypadek, proces, kolejny, itd...

"DoQ" <pawel.doq@gmail.com> wrote in message news:jb84bj$an4$1mx1.internetia.pl...
W dniu 01-12-2011 15:31, Axel pisze:
Mowisz, ze powinien odpowiadac za glupote i brak umiejetnosci polucjantow?
Ciekawe....

Ale uciekanie przed policj± to m±dro¶ć i sztuka sama w sobie?

A ktos gdzies tak twierdzi?
Za ucieczke zdaje sie jest kara, prawda?

Je¶li podczas takiej ucieczki staranuje czy uszkodzi kilka samochodów to OC/fundusz pokryje szkody, wtedy jako¶ nie ma problemu ze zrzut± na delikwenta.

Zrzuta? Hmmm, jesli ma AC, a ucieczka przed policja nie jest wylaczona w OWU (a jesli nie ma, to miej pretensje do ubezpieczyciela), to po prostu skorzysta z ubezpieczenia.

Ja za to mam caly czas w pamieci tych dzielnych policjantow, ktorzy postanowili sie dolaczyc do poscigu za uciekajacym gowniarzem bez PJ (jako kolejny radiowoz), by juz po kilkuset metrach zakonczyc poscig kilkumetrowym lotem z wiaduktu, bo nie wyrobili sie na zakrecie. Powtarzam sie, wiem, ale dla mnie to jest kwintesencja glupoty...

--
Axel

Data: 2011-12-01 22:09:48
Autor: Liwiusz
Wypadek, proces, kolejny, itd...
W dniu 2011-12-01 22:03, Axel pisze:
[...]

Nie chodzi o ubezpieczenie samochodu sprawcy, tylko poszkodowanych.

--
Liwiusz

Data: 2011-12-02 09:38:19
Autor: Axel
Wypadek, proces, kolejny, itd...
"Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote in message
[...]

Co ma do tego ubezpieczenie poszkodowanych? Sprawca jest znany, albo robimy z jego ubezpieczenia, albo z UFG, ktory zwraca sie z regresem do sprawcy...

--
Axel

Data: 2011-12-02 09:55:49
Autor: Liwiusz
Wypadek, proces, kolejny, itd...
W dniu 2011-12-02 09:38, Axel pisze:
[...]

¬le się wyraziłem:

Nie chodzi o szkody w samochodzie sprawcy, tylko o szkody w samochodach "postronnych".

--
Liwiusz

Data: 2011-12-02 15:29:14
Autor: Axel
Wypadek, proces, kolejny, itd...

[...]

Wpisz sobie w moj poprzedni tekst "OC" zamiast "AC" i bedziesz mial odpowiedz...

--
Axel

Data: 2011-12-01 22:19:37
Autor: DoQ
Wypadek, proces, kolejny, itd...
W dniu 01-12-2011 22:03, Axel pisze:
[...]

Policja jest od tego żeby jednak łapać złodziei, niestety nie ma ludzi nieomylnych więc im też zdarzaj± się wypadki. Dlatego uważam, że uciekinier powinien pokrywać koszty i skutki takich po¶cigów.

--
Paweł

Data: 2011-12-01 22:30:02
Autor: Artur Ma¶l±g
Wypadek, proces, kolejny, itd...
W dniu 2011-12-01 22:19, DoQ pisze:
[...]

Zgadza się.

Dlatego uważam, że
uciekinier powinien pokrywać koszty i skutki takich po¶cigów.

Teza do¶ć kontrowersyjna, jednak zdecydowanie ma u mnie większe
poparcie, niż teza Axla, że nie wyrobienie się policjantów na
zakręcie w czasie po¶cigu jest kwintesencj± głupoty.

Data: 2011-12-01 22:42:49
Autor: DoQ
Wypadek, proces, kolejny, itd...
W dniu 01-12-2011 22:30, Artur Ma¶l±g pisze:

[...]

Mogło by być ciekawie np. "Co z tego że w tamtym kierunku odjechał złodziej pana samochodem, ¶lisko jest - nie będziemy za nim jeĽdzić. Może się znajdzie w dziupli, a może nie." Za¶ co do wypadków, gdybym wiedział że się przewrócę, to bym się położył ;)

--
Paweł

Data: 2011-12-02 09:52:06
Autor: Axel
Wypadek, proces, kolejny, itd...

Policja jest od tego żeby jednak łapać złodziei, niestety nie ma ludzi nieomylnych więc im też zdarzaj± się wypadki.

Wcale tego nie neguje, ze _moze_ sie zdarzyc wypadek podczas poscigu. Ale nie nalezy sie zabierac za sciganie, jesli sie nie ma pojecia o mozliwosciach swoich i auta, zwlaszcza gdy juz kilka radiowozow sciga uciekiniera. Wszyscy inni, lacznie z gowniarzem bez PJ, nie mieli problemu ze skretem na TL kolo GUSu. O tym, ze dzielni latajacy policjanci nie mieli zapietych pasow, przez litosc nie wspomne.

Dlatego uważam, że uciekinier powinien pokrywać koszty i skutki takich po¶cigów.

Koszty - jak najbardziej. Skutki - spowodowane przez uciekajacego - takze. Skutki spowodowane przez policje - powinny wziac na siebie ubezpieczalnie, albo skarb panstwa, ale po sledztwie, jak w przypadku uzycia broni. Jak wypadek powoduje policjant, ktory jako 10-ty wlacza sie do poscigu, w dodatku na pierwszym zakrecie, bo sie "podpalil" do scigania - niech sam placi.

--
Axel

Data: 2011-12-02 15:57:28
Autor: WS
Wypadek, proces, kolejny, itd...
On 1 Gru, 22:19, DoQ <pawel....@gmail.com> wrote:

Policja jest od tego żeby jednak łapać złodziei, niestety nie ma ludzi
nieomylnych więc im też zdarzaj± się wypadki. Dlatego uważam, że
uciekinier powinien pokrywać koszty i skutki takich po¶cigów.

Jesli juz spowoduja wypadek, to po to maja OC (wlasne!)
Jesli mialby za to odpowiadac uciekajcy, to moze sie szybko okazac, ze
~90% kolizji radiowozow wyniklo z "gonienia" kogos..., a ze
"uciekajacy" o tym nie wiedzial? Tym bardziej jest winny ;)

WS

Data: 2011-12-01 17:56:54
Autor: J.F
Wypadek, proces, kolejny, itd...
Użytkownik "DoQ"  napisał w wiadomo¶ci grup
Swoj± drog±, jakby za naprawę policyjnego sprzętu odpowiadał uciekinier (np. jego ubezpieczenie) byłoby to całkiem niegłupie.

Ale jakim, k*, prawem ?
nieoswietlony delikwent macha mi gdzies do lusterka, potem nie potrafi pojechac 150 a jedzie, i ja mam jeszcze za to placic ?

To chyba policjant powinien placic jesli wyskakuje szybko jadacemu pojazdowi pod kola, a kierowca tegoz usilujac go ominac trafia np w latarnie :-)

J.

Data: 2011-12-01 21:04:24
Autor: Krzysiek Kielczewski
Wypadek, proces, kolejny, itd...
On 2011-12-01, DoQ <pawel.doq@gmail.com> wrote:

Swoj± drog±, jakby za naprawę policyjnego sprzętu odpowiadał uciekinier (np. jego ubezpieczenie) byłoby to całkiem niegłupie.

To by było głupie.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-12-01 18:42:54
Autor: John Kołalsky
Wypadek, proces, kolejny, itd...

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl>

Ale szacun dla policji za gonienie poldkiem samochodu, który uciekał 160.

A polonez tyle nie wyci±ga ? Na rajdy go kiedy¶ brali i twierdzili, że 180

Data: 2011-12-01 17:51:52
Autor: J.F
Wypadek, proces, kolejny, itd...
UĹĽytkownik "kakmar"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:jb7kc7$sum$1@inews.gazeta.pl...
[...]

No coz - jesli tak banalna sprawa jak np Otylii zajmuje wymiarowi dwa lata, to co sie dziwisz ze bardziej skomplikowana trwa 13 lat ?

Zreszta moze i dobrze - jak rozumiem to z braku dowodow uczciwy sad powinien w ogole sprawe odrzucic, a tak to pijany kierowca od 13 lat nie wie co go spotka i placi grzywny  ... adwokatom :-)

J.

Data: 2011-12-02 16:42:38
Autor: Excite
Wypadek, proces, kolejny, itd...
W dniu 2011-12-01 11:19, kakmar pisze:
I oczywi¶cie skuteczny system który od 13 lat wyja¶nia
i orzeka w sprawie winy i kary.

I jak zawsze wpierw wsadzaj± człowieka do więzienia zwanego aresztem po czym zastanawiaj± się jak by go tu zrobić winnym. Ten z artykułu przesiedział 2 lata za nic.

Wypadek, proces, kolejny, itd...