Wypadek smiertelny prosba o ocene winy

Data: 2011-05-24 10:03:26
Autor: newsartmediaWYTNIJTO
Wypadek smiertelny prosba o ocene winy
Witam serdecznie.

Kierujący motocyklem odpowie za spowodowanie wypadku a kierujący autem za jazdę
pod wpływem alkoholu.
Ubezpieczyciel umywa ręce.
Pozdrawiam.

Sebastian
http://speedyelise.fora.pl

Data: 2011-05-24 01:07:40
Autor: WS
Wypadek smiertelny prosba o ocene winy
On 24 Maj, 10:03, newsartmediaWYTNI...@op.pl wrote:

Ubezpieczyciel umywa ręce.

bo? wg mnie z OC motocyklisty powinni wyplacic za naprawe samochodu i
odszkodowanie rodzinie pasazera (jesli byl kims z rodziny sprawcy -
kier.moto to nie wiem - pewnie nie)
Za brak PJ u kierujacego motocyklem maja prawo wystapic z regresem -
tylko do kogo, jesli on nie zyje? Spadkobiercow?

WS

Data: 2011-05-24 10:19:15
Autor: Andrzej Ława
W dniu 24.05.2011 10:07, WS pisze:

Za brak PJ u kierujacego motocyklem maja prawo wystapic z regresem -
tylko do kogo, jesli on nie zyje? Spadkobiercow?

Kierujący żyje.

Ale gdyby nie był to faktycznie długi wchodzą do masy spadkowej.

Data: 2011-05-24 01:41:19
Autor: WS
Wypadek smiertelny prosba o ocene winy
On 24 Maj, 10:19, Andrzej Ława <alawa_n...@lechistan.SPAM_PRECZ.com>
wrote:
W dniu 24.05.2011 10:07, WS pisze:

> Za brak PJ u kierujacego motocyklem maja prawo wystapic z regresem -
> tylko do kogo, jesli on nie zyje? Spadkobiercow?

Kieruj cy yje.

faktycznie, nie doczytalem...

BTW jesli motocyklista nie mial tez OC to UFG powinien zaplacic...
dodatkowo sciagnac od niego za brak OC - drooooogo mu wyjdzie ta
przejazdzka...

WS

Data: 2011-05-24 10:57:00
Autor: Cavallino
Użytkownik "WS" <LipnyAdresDlaSpamerow@chello.pl> napisał w wiadomości news:

BTW jesli motocyklista nie mial tez OC to UFG powinien zaplacic...
dodatkowo sciagnac od niego za brak OC

Od niego nie.
Od właściciela motocykla.
No chyba że to ta sama osoba.

Data: 2011-05-24 13:46:05
Autor: J.F.
Wypadek smiertelny prosba o ocene winy
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w
[...]

A tu niekoniecznie, bo w koncu nie on spowodowal szkode.
Zdaje sie ze obaj beda pozwani, i zaplaciliby po polowie.

No chyba że to ta sama osoba.

Ale tu w dodatku motocyklista ma 17 lat i rozne ciekawostki moga wchodzic w gre.

J.

Data: 2011-05-24 14:12:44
Autor: Cavallino
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:irg5pk$77v$1news.onet.pl...
[...]

Ale on musiał mieć polisę, a nie miał.

Data: 2011-05-24 15:47:44
Autor: J.F.
[...]

No i za niemanie zaplaci cala nalezna kare do UFG - za motocykl to chyba ponizej 500 euro.

A za szkode bedzie ciekawiej - niedawno chyba cytowalem odpowiednia strone UFG.

J.

Data: 2011-05-24 10:59:55
Autor: ATA
Wypadek smiertelny prosba o ocene winy
 BTW jesli motocyklista nie mial tez OC to UFG powinien zaplacic...
dodatkowo sciagnac od niego za brak OC - drooooogo mu wyjdzie ta
przejazdzka...

OC było opłacone na motor

Data: 2011-05-24 11:01:50
Autor: Cavallino
Użytkownik "ATA" <didotomSPAM@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:irfs2e$si1$1inews.gazeta.pl...
BTW jesli motocyklista nie mial tez OC to UFG powinien zaplacic...
dodatkowo sciagnac od niego za brak OC - drooooogo mu wyjdzie ta
przejazdzka...

OC było opłacone na motor

A OC działa w przypadku braku uprawnień do kierowania?

Data: 2011-05-24 02:13:59
Autor: WS
On 24 Maj, 11:01, "Cavallino" <cavallinoBEZ-SP...@konto.pl> wrote:
U ytkownik "ATA" <didotomS...@gazeta.pl> napisa w wiadomo cinews:irfs2e$si1$1inews.gazeta.pl...

> BTW jesli motocyklista nie mial tez OC to UFG powinien zaplacic...
> dodatkowo sciagnac od niego za brak OC - drooooogo mu wyjdzie ta
> przejazdzka...

> OC by o op acone na motor

A OC dzia a w przypadku braku uprawnie do kierowania?

Dziala - tzn. poszkodowany musi dostac odszkodowanie, ale maja prawo
wystapic z regresem do wlasciciela.

WS

Data: 2011-05-24 11:19:32
Autor: Cavallino
Wypadek smiertelny prosba o ocene winy
Uzytkownik "WS" <LipnyAdresDlaSpamerow@chello.pl> napisal w wiadomosci news:7495bc17-b374-4a14-a04f-a41ebf7b258cs41g2000prb.googlegroups.com...
> [...]

A OC dzia a w przypadku braku uprawnie do kierowania?

Dziala - tzn. poszkodowany musi dostac odszkodowanie, ale maja prawo

Jasne, o innym dzialaniu nawet nie pomyslalem.

Data: 2011-05-24 11:13:00
Autor: Andrzej Ława
W dniu 24.05.2011 11:01, Cavallino pisze:
[...]

Działa. Ale potem działa regres.

Data: 2011-05-24 10:18:08
Autor: Andrzej Ława
W dniu 24.05.2011 10:03, newsartmediaWYTNIJTO@op.pl pisze:
Witam serdecznie.

Kierujący motocyklem odpowie za spowodowanie wypadku a kierujący autem za jazdę
pod wpływem alkoholu.
Ubezpieczyciel umywa ręce.

No nie do końca - zakładając, że motocykl był ubezpieczony, samochód
zostanie naprawiony z OC i cywilną część odpowiedzialności za śmierć
poniesie ubezpieczyciel, ale potem wystąpi do sprawcy (kierował bez
uprawnień) o zwrot wypłaconej sumy.

Ewentualne AC pijanego nie zadziała.

Wypadek smiertelny prosba o ocene winy