Data: 2018-03-24 16:03:55 | |
Autor: Janusz | |
Wypadek w F1 i opis | |
Czytam artykuł o wypadku Bottasa który wpadł na bandę
https://sportowefakty.wp.pl/formula-1/744996/uderzenie-o-mocy-27g-zla-wiadomosc-dla-valtteriego-bottasa W drugim zdaniu autor pisze "Samochód Fina został kompletnie zniszczony." No ok, przeciążenie 27G to i tak cud że żyje, ale dalej mamy taki kwiatek "Mechanicy Mercedesa dokonali już analizy uszkodzeń w pojeździe Bottasa. Chociaż są one dość rozległe, to nadwozie pozostało w nienaruszonym stanie i nie będzie potrzeby jego wymiany." nosz k..wa to w końcu zniszczone czy nie, kolejne zdanie "Uszkodzeniu uległa za to skrzynia biegów, " nic z tego nie rozumiem, auto kompletnie zniszczone i tylko skrzynia do wymiany? A to jeżeli to prawda to już w ogóle cud "Tymczasem czujniki w pojeździe Bottasa wykazały, że uderzenie o bandę miało siłę aż 27G. Dlatego przy Finie natychmiast pojawiły się służby medyczne. Kierowca Mercedesa został odwieziony do centrum medycznego, gdzie przeszedł obowiązkową kontrolę. Badania nie wykazały jednak żadnych urazów." rozpierdolić się o bandę z takim przeciążeniem i wyjść bez szwanku? słowa Bottasa "To było potężne uderzenie, więc cieszę się, że jestem cały. Nie czuję żadnego bólu. " szok, tym bardziej że czytam obok jak to 25latek w wieśwagenie wpadł do rowu na zakręcie, pokoziołkował i zginął na miejscu a 21 letnie dziewcze w stanie krytycznym wylądowało w szpitalu. -- Pozdr Janusz |
|
Data: 2018-03-24 16:25:32 | |
Autor: Marcin N | |
Wypadek w F1 i opis | |
W dniu 2018-03-24 o 16:03, Janusz pisze:
rozpierdolić się o bandę z takim przeciążeniem i wyjść bez szwanku? 27G to nie jest tak dużo w sytuacji, gdy trwa ułamek sekundy. Przeciążenia w crash testach przekraczają 50G. -- MN |
|
Data: 2018-03-24 18:25:34 | |
Autor: J.F. | |
Wypadek w F1 i opis | |
Dnia Sat, 24 Mar 2018 16:03:55 +0100, Janusz napisał(a):
Czytam artykuł o wypadku Bottasa który wpadł na bandę To jest bardzo malo. Np zatrzymanie z 50km/h na drodze 35cm. albo ze 100km/h na drodze 1.4m ... gdyby samochody mialy taka strefe zgniotu. "Mechanicy Mercedesa dokonali już analizy uszkodzeń w pojeździe Bottasa. Chociaż są one dość rozległe, to nadwozie pozostało w nienaruszonym stanie i nie będzie potrzeby jego wymiany." A film lub zdjecia sa ? Tam ponoc pojazd zbudowany na bazie silnika - tzn do silnika przykreca sie reszte, moze urwalo cos w obudowie https://wtf1.com/post/bottas-had-a-massive-accident-at-the-start-of-q3/ kolka temu samochodu urwało :-) rozpierdolić się o bandę z takim przeciążeniem i wyjść bez szwanku? Eee tam - przypomnij sobie wypadek Kubicy. Choc zdaje sie to tylko w kamerze tak zle wygladalo. szok, tym bardziej że czytam obok jak to 25latek w wieśwagenie wpadł do rowu na zakręcie, pokoziołkował i zginął na miejscu a 21 letnie dziewcze w stanie krytycznym wylądowało w szpitalu. To podejrzewam, ze przywalil dachem w drzewo. Normalnie koziolki sa dosc bezpieczne. J. |
|
Data: 2018-03-24 19:22:02 | |
Autor: Janusz | |
Wypadek w F1 i opis | |
W dniu 2018-03-24 o 18:25, J.F. pisze:
Dnia Sat, 24 Mar 2018 16:03:55 +0100, Janusz napisał(a):Ja Cię proszę nie opowiadaj takich pi.., pamiętasz eksperyment chyba nasa z odrzutowymi saniami na torach? tam pilot wojskowy przy zatrzymaniu dostał 10G i podobno na pół godziny stracił widzenie. No właśnie że nie. Ale jego mocno wyzwyrtało w powietrzu. W nic nie przywalił, auto pobijane ale całe. Przypuszczam że wyleciał ale w artykule tego nie ma. -- Pozdr Janusz |
|
Data: 2018-03-25 12:55:38 | |
Autor: Janusz | |
Wypadek w F1 i opis | |
W dniu 2018-03-24 o 19:57, J.F. pisze:
Dnia Sat, 24 Mar 2018 19:22:02 +0100, Janusz napisał(a):Oki znalazłem że było więcej :) coś mi się pomyliło albo złe tłumaczenie było. -- Pozdr Janusz |
|
Data: 2018-03-26 21:45:46 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Wypadek w F1 i opis | |
Dnia Sun, 25 Mar 2018 12:55:38 +0200, Janusz napisał(a):
W dniu 2018-03-24 o 19:57, J.F. pisze: Jeśli chodzi o przeciążenia bardzo istotny jest czas działania. Przeciążenie rzędu 3g może zabić jeśli działa w kierunku głowy dłużej niż krótką chwilę (nie do końca rozumiem mechanikę działania, ale ponoć krew przestaje wracać z mózgu do serca). Te przeciążenia gdzie piloci tracą przytomność to jest około 8g, ale też działają minimum przez kilka sekund, a nawet dłużej. Przeciążenie w wypadku samochodowym to dziesiątki g, ale działające ułamek sekundy. Nie towarzyszą temu efekty kardiologiczne, a jedynie ewentualne urazy związane z dużą siłą z którą działa się na pasy bezpieczeństwa i powodowane przez bezwładne kończyny czy głowę. W motorsporcie stosuje się szerokie, 6pkt, szerokie pasy bezpieczeństwa, ściśle otulające ze wszystkich stron ciało fotele, kaski z systemem HANS uniemożliwiające bezwładny ruch głową itp. Dzięki temu człowiek jest w stanie przetrwać bez szkód całkiem duże przeciążenia. Nawet znacznie większe niż te które byłyby już niebezpieczne w przypadku zwykłych samochodowych foteli i typowych 3pkt pasów bezpieczeństwa. |
|
Data: 2018-03-24 18:35:05 | |
Autor: Pawel \"O'Pajak\" | |
Wypadek w F1 i opis | |
Powitanko,
No ok, przeciążenie 27G Zależy, ile trwało. Ja w czasie dzwona miałem ok. 30G. Fakt, nastepnego dnia bolały mnie nawet włosy. Człowiek może wytrzymać chyba 90G przez 0,1s. W F1 są 5 punktowe pasy. Nadwozie to jakiś laminat, gniotsa-niełąmiotsa. Pozdroofka, Pawel Chorzempa -- "-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną? -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek) ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE: moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com |
|
Data: 2018-03-24 19:28:53 | |
Autor: Janusz | |
Wypadek w F1 i opis | |
W dniu 2018-03-24 o 19:10, TomN pisze:
Janusz wFaktycznie chyba coś pokręciłem, znalazłem film gdzie facet przeżył 83G https://www.youtube.com/watch?v=siau78EFLgc -- Pozdr Janusz |
|
Data: 2018-03-24 21:51:51 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
Wypadek w F1 i opis | |
Sat, 24 Mar 2018 16:03:55 +0100, w <p95pcu$hp$1@node1.news.atman.pl>, Janusz
<janusz_kk@o2.pl> napisał(-a): Czytam artykuł o wypadku Bottasa który wpadł na bandę Zniszczona "obudowa z plastiku", chassis (skorupa wewnętrzna) nienaruszona. Wyolbrzymiony artykuł, ale jest ogólny problem z tłumaczeniem tych wyrażeń na polski. Zamiast nadwozie mogliby napisać rama albo monokok (bo ramy w sumie tam nie ma). |
|
Data: 2018-03-25 11:13:23 | |
Autor: Cavallino | |
F1 i opis | |
A tak a propos F1 - co się zmieniło w Haas od zeszłego roku, że tak dobrze im szło?
Zmiana silnika? |
|
Data: 2018-03-26 08:13:30 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
F1 i opis | |
Sun, 25 Mar 2018 11:13:23 +0200, w <p97p7h$t2q$2@node1.news.atman.pl>,
Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał(-a): A tak a propos F1 - co się zmieniło w Haas od zeszłego roku, że tak dobrze im szło? Ciągle Ferrari. Zobaczymy po następnych wyścigach -- każdy samochód jest silny na jednych, a słabszy na innych. I to raczej nie im poszło jak super, ale innym gorzej. Ciągle mają 2s w plecy. |
|
Data: 2018-03-26 17:57:24 | |
Autor: Cavallino | |
F1 i opis | |
W dniu 26-03-2018 o 08:13, radekp@konto.pl pisze:
Sun, 25 Mar 2018 11:13:23 +0200, w <p97p7h$t2q$2@node1.news.atman.pl>, Ale Ferrari w dużo nowszej (zeszłorocznej) specyfikacji? Sam bolid przypadkiem nie też? Bo w zeszłym roku to jeździli tak jak Wiliams teraz. Jakby innym słabo nie szło, to się zazwyczaj nie łapali nawet na 2 rundę kwalifikacji. Więc coś musiało się drastycznie zmienić na plus. |
|
Data: 2018-03-27 09:37:25 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
F1 i opis | |
Mon, 26 Mar 2018 17:57:24 +0200, w <p9b592$1fq$1@node2.news.atman.pl>,
Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał(-a): W dniu 26-03-2018 o 08:13, radekp@konto.pl pisze: W aktualnej specyfikacji. Sam bolid przypadkiem nie też? Sporo części od Ferrari, ale nadwozie mają własne. Bo w zeszłym roku to jeździli tak jak Wiliams teraz. Dramatycznego postępu na razie nie widzę, choć wynik w kwalifikacjach więcej niż dobry. |
|
Data: 2018-03-27 18:56:23 | |
Autor: Cavallino | |
F1 i opis | |
W dniu 27-03-2018 o 09:37, radekp@konto.pl pisze:
Mon, 26 Mar 2018 17:57:24 +0200, w <p9b592$1fq$1@node2.news.atman.pl>, W sensie że silnik mają ten sam co Scuderia?
To chyba jednak "sporo" zmieniło się w "większość".
Ale wyścig oglądałeś, czy wyniki przeczytałeś z tabelki? ;-) |
|
Data: 2018-03-27 19:21:13 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
F1 i opis | |
Tue, 27 Mar 2018 18:56:23 +0200, w <p9dt3n$qt0$2@node1.news.atman.pl>,
Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał(-a): >> Ale Ferrari w dużo nowszej (zeszłorocznej) specyfikacji? Tak. W sumie to konieczność -- zmieniły się przepisy. >> Sam bolid przypadkiem nie też? Być może -- nie ujawniają jakie to części. >> Bo w zeszłym roku to jeździli tak jak Wiliams teraz. Uczciwi ludzie śpią o takiej godzinie w niedzielę :) |
|
Data: 2018-03-28 18:46:07 | |
Autor: Cavallino | |
F1 i opis | |
W dniu 27-03-2018 o 19:21, radekp@konto.pl pisze:
Dramatycznego postępu na razie nie widzę, Ano właśnie. A oba Haasy były w pierwszej szóstce bodajże, zanim mechanicy zapomnieli że koła trzeba dokręcić zanim samochody z boksu się wypuszcza. I te ich miejsca w czołówce nie wyglądały na fuksa, konkurencja nie była szybsza. |
|
Data: 2018-03-29 11:22:08 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
F1 i opis | |
Wed, 28 Mar 2018 18:46:07 +0200, w <p9ggsg$lg$1@node2.news.atman.pl>, Cavallino
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał(-a): W dniu 27-03-2018 o 19:21, radekp@konto.pl pisze: Skutecznie hamowały resztę, tracąc tyle na kółku, że Hamilton wyjechał przed nimi po stopie. Czyli zeszłoroczny status quo zachowany. |
|
Data: 2018-03-29 23:09:28 | |
Autor: Cavallino | |
F1 i opis | |
W dniu 29-03-2018 o 11:22, radekp@konto.pl pisze:
Wed, 28 Mar 2018 18:46:07 +0200, w <p9ggsg$lg$1@node2.news.atman.pl>, Cavallino Zachowany status oznaczałby koniec drugiej dziesiątki, a nie pierwszą szóstkę. Tak jest zachowany, że inne zespoły złożyły protest, sugerując niedozwoloną pomoc Ferrari dla Haasa. Nie są w stanie powalczyć z nimi na torze, to próbują przy zielonym stoliku. |
|
Data: 2018-03-30 10:11:29 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
F1 i opis | |
Thu, 29 Mar 2018 23:09:28 +0200, w <p9jkm7$rn3$1@node2.news.atman.pl>,
Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał(-a): > Skutecznie hamowały resztę, tracąc tyle na kółku, że Hamilton wyjechał przed Zobacz zeszłoroczne GP Australii -- było podobnie. Tak jest zachowany, że inne zespoły złożyły protest, sugerując niedozwoloną pomoc Ferrari dla Haasa. |
|
Data: 2018-03-25 19:10:35 | |
Autor: tom | |
Wypadek w F1 i opis | |
Dnia 24.03.2018 Janusz <janusz_kk@o2.pl> napisał/a:
Czytam artykuł o wypadku Bottasa który wpadł na bandę Już chyba wszystko wyjasnione, więc dodam tylko https://www.fia.com/news/f1-safety-measures To jest oficjalny opis wypadku Alonso rok temu w Australii z dokładnym opisem prędkości, przciążeń itp. Było 45g, wyglądało strasznie, a Alonso "wysiadł" bez żadnych obrażeń. -- Tomek |
|
Data: 2018-03-26 09:06:07 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
Wypadek w F1 i opis | |
Sun, 25 Mar 2018 19:10:35 +0000 (UTC), w
<slrnpbft1b.f9u.tom@localhost.localdomain>, tom <tom@localhost.localdomain> napisał(-a): Dnia 24.03.2018 Janusz <janusz_kk@o2.pl> napisał/a: Wyglądało strasznie, bo wypadek składał się z serii mniejszych uderzeń. Gdyby tak wbił się w coś na raz... raczej by bolało. |
|