Data: 2018-03-24 18:25:34 | |
Autor: J.F. | |
Wypadek w F1 i opis | |
Dnia Sat, 24 Mar 2018 16:03:55 +0100, Janusz napisał(a):
Czytam artykuł o wypadku Bottasa który wpadł na bandę To jest bardzo malo. Np zatrzymanie z 50km/h na drodze 35cm. albo ze 100km/h na drodze 1.4m ... gdyby samochody mialy taka strefe zgniotu. "Mechanicy Mercedesa dokonali już analizy uszkodzeń w pojeździe Bottasa. Chociaż są one dość rozległe, to nadwozie pozostało w nienaruszonym stanie i nie będzie potrzeby jego wymiany." A film lub zdjecia sa ? Tam ponoc pojazd zbudowany na bazie silnika - tzn do silnika przykreca sie reszte, moze urwalo cos w obudowie https://wtf1.com/post/bottas-had-a-massive-accident-at-the-start-of-q3/ kolka temu samochodu urwało :-) rozpierdolić się o bandę z takim przeciążeniem i wyjść bez szwanku? Eee tam - przypomnij sobie wypadek Kubicy. Choc zdaje sie to tylko w kamerze tak zle wygladalo. szok, tym bardziej że czytam obok jak to 25latek w wieśwagenie wpadł do rowu na zakręcie, pokoziołkował i zginął na miejscu a 21 letnie dziewcze w stanie krytycznym wylądowało w szpitalu. To podejrzewam, ze przywalil dachem w drzewo. Normalnie koziolki sa dosc bezpieczne. J. |
|
Data: 2018-03-24 19:22:02 | |
Autor: Janusz | |
Wypadek w F1 i opis | |
W dniu 2018-03-24 o 18:25, J.F. pisze:
Dnia Sat, 24 Mar 2018 16:03:55 +0100, Janusz napisał(a):Ja Cię proszę nie opowiadaj takich pi.., pamiętasz eksperyment chyba nasa z odrzutowymi saniami na torach? tam pilot wojskowy przy zatrzymaniu dostał 10G i podobno na pół godziny stracił widzenie. No właśnie że nie. Ale jego mocno wyzwyrtało w powietrzu. W nic nie przywalił, auto pobijane ale całe. Przypuszczam że wyleciał ale w artykule tego nie ma. -- Pozdr Janusz |
|
Data: 2018-03-25 12:55:38 | |
Autor: Janusz | |
Wypadek w F1 i opis | |
W dniu 2018-03-24 o 19:57, J.F. pisze:
Dnia Sat, 24 Mar 2018 19:22:02 +0100, Janusz napisał(a):Oki znalazłem że było więcej :) coś mi się pomyliło albo złe tłumaczenie było. -- Pozdr Janusz |
|
Data: 2018-03-26 21:45:46 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Wypadek w F1 i opis | |
Dnia Sun, 25 Mar 2018 12:55:38 +0200, Janusz napisał(a):
W dniu 2018-03-24 o 19:57, J.F. pisze: Jeśli chodzi o przeciążenia bardzo istotny jest czas działania. Przeciążenie rzędu 3g może zabić jeśli działa w kierunku głowy dłużej niż krótką chwilę (nie do końca rozumiem mechanikę działania, ale ponoć krew przestaje wracać z mózgu do serca). Te przeciążenia gdzie piloci tracą przytomność to jest około 8g, ale też działają minimum przez kilka sekund, a nawet dłużej. Przeciążenie w wypadku samochodowym to dziesiątki g, ale działające ułamek sekundy. Nie towarzyszą temu efekty kardiologiczne, a jedynie ewentualne urazy związane z dużą siłą z którą działa się na pasy bezpieczeństwa i powodowane przez bezwładne kończyny czy głowę. W motorsporcie stosuje się szerokie, 6pkt, szerokie pasy bezpieczeństwa, ściśle otulające ze wszystkich stron ciało fotele, kaski z systemem HANS uniemożliwiające bezwładny ruch głową itp. Dzięki temu człowiek jest w stanie przetrwać bez szkód całkiem duże przeciążenia. Nawet znacznie większe niż te które byłyby już niebezpieczne w przypadku zwykłych samochodowych foteli i typowych 3pkt pasów bezpieczeństwa. |
|