Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Wypadek w F1 i opis

Wypadek w F1 i opis

Data: 2018-03-24 18:25:34
Autor: J.F.
Wypadek w F1 i opis
Dnia Sat, 24 Mar 2018 16:03:55 +0100, Janusz napisał(a):
Czytam artykuł o wypadku Bottasa który wpadł na bandę
https://sportowefakty.wp.pl/formula-1/744996/uderzenie-o-mocy-27g-zla-wiadomosc-dla-valtteriego-bottasa

W drugim zdaniu autor pisze "Samochód Fina został kompletnie zniszczony."
No ok, przeciążenie 27G to i tak cud że żyje, ale dalej mamy taki kwiatek

To jest bardzo malo. Np zatrzymanie z 50km/h na drodze 35cm.
albo ze 100km/h na drodze 1.4m ... gdyby samochody mialy taka strefe
zgniotu.

"Mechanicy Mercedesa dokonali już analizy uszkodzeń w pojeździe Bottasa. Chociaż są one dość rozległe, to nadwozie pozostało w nienaruszonym stanie i nie będzie potrzeby jego wymiany."

nosz k..wa to w końcu zniszczone czy nie, kolejne zdanie
"Uszkodzeniu uległa za to skrzynia biegów, "

nic z tego nie rozumiem, auto kompletnie zniszczone i tylko skrzynia do wymiany?

A film lub zdjecia sa ?

Tam ponoc pojazd zbudowany na bazie silnika - tzn do silnika przykreca
sie reszte, moze urwalo cos w obudowie


https://wtf1.com/post/bottas-had-a-massive-accident-at-the-start-of-q3/
kolka temu samochodu urwało :-)

rozpierdolić się o bandę z takim przeciążeniem i wyjść bez szwanku?

Eee tam - przypomnij sobie wypadek Kubicy.
Choc zdaje sie to tylko w kamerze tak zle wygladalo.

szok, tym bardziej że czytam obok jak to 25latek w wieśwagenie wpadł do rowu na zakręcie, pokoziołkował i zginął na miejscu a 21 letnie dziewcze w stanie krytycznym wylądowało w szpitalu.

To podejrzewam, ze przywalil dachem w drzewo. Normalnie koziolki sa
dosc bezpieczne.

J.

Data: 2018-03-24 19:22:02
Autor: Janusz
Wypadek w F1 i opis
W dniu 2018-03-24 o 18:25, J.F. pisze:
Dnia Sat, 24 Mar 2018 16:03:55 +0100, Janusz napisał(a):
Czytam artykuł o wypadku Bottasa który wpadł na bandę
https://sportowefakty.wp.pl/formula-1/744996/uderzenie-o-mocy-27g-zla-wiadomosc-dla-valtteriego-bottasa

W drugim zdaniu autor pisze "Samochód Fina został kompletnie zniszczony."
No ok, przeciążenie 27G to i tak cud że żyje, ale dalej mamy taki kwiatek

To jest bardzo malo. Np zatrzymanie z 50km/h na drodze 35cm.
albo ze 100km/h na drodze 1.4m ... gdyby samochody mialy taka strefe
zgniotu.
Ja Cię proszę nie opowiadaj takich pi.., pamiętasz eksperyment chyba nasa z
odrzutowymi saniami na torach? tam pilot wojskowy przy zatrzymaniu dostał
10G i podobno na pół godziny stracił widzenie.


"Mechanicy Mercedesa dokonali już analizy uszkodzeń w pojeździe Bottasa.
Chociaż są one dość rozległe, to nadwozie pozostało w nienaruszonym
stanie i nie będzie potrzeby jego wymiany."

nosz k..wa to w końcu zniszczone czy nie, kolejne zdanie
"Uszkodzeniu uległa za to skrzynia biegów,"

nic z tego nie rozumiem, auto kompletnie zniszczone i tylko skrzynia do
wymiany?

A film lub zdjecia sa ?
No właśnie że nie.


Tam ponoc pojazd zbudowany na bazie silnika - tzn do silnika przykreca
sie reszte, moze urwalo cos w obudowie


https://wtf1.com/post/bottas-had-a-massive-accident-at-the-start-of-q3/
kolka temu samochodu urwało :-)

rozpierdolić się o bandę z takim przeciążeniem i wyjść bez szwanku?

Eee tam - przypomnij sobie wypadek Kubicy.
Choc zdaje sie to tylko w kamerze tak zle wygladalo.
Ale jego mocno wyzwyrtało w powietrzu.

szok, tym bardziej że czytam obok jak to 25latek w wieśwagenie wpadł do
rowu na zakręcie, pokoziołkował i zginął na miejscu a 21 letnie dziewcze
w stanie krytycznym wylądowało w szpitalu.

To podejrzewam, ze przywalil dachem w drzewo. Normalnie koziolki sa
dosc bezpieczne.
W nic nie przywalił, auto pobijane ale całe. Przypuszczam że wyleciał
ale w artykule tego nie ma.

--
Pozdr
Janusz

Data: 2018-03-25 12:55:38
Autor: Janusz
Wypadek w F1 i opis
W dniu 2018-03-24 o 19:57, J.F. pisze:
Dnia Sat, 24 Mar 2018 19:22:02 +0100, Janusz napisał(a):
W dniu 2018-03-24 o 18:25, J.F. pisze:
Dnia Sat, 24 Mar 2018 16:03:55 +0100, Janusz napisał(a):
W drugim zdaniu autor pisze "Samochód Fina został kompletnie zniszczony."
No ok, przeciążenie 27G to i tak cud że żyje, ale dalej mamy taki kwiatek

To jest bardzo malo. Np zatrzymanie z 50km/h na drodze 35cm.
albo ze 100km/h na drodze 1.4m ... gdyby samochody mialy taka strefe
zgniotu.
Ja Cię proszę nie opowiadaj takich pi..,

Jak przywalisz kiedys w przeszkode z predkoscia 50km/h, to jak
myslisz, o ile sie auto skroci ?

pamiętasz eksperyment chyba nasa z
odrzutowymi saniami na torach? tam pilot wojskowy przy zatrzymaniu dostał
10G i podobno na pół godziny stracił widzenie.

10g to oni maja co chwila w czasie manewrow
Oki znalazłem że było więcej :) coś mi się pomyliło albo złe tłumaczenie było.


--
Pozdr
Janusz

Data: 2018-03-26 21:45:46
Autor: Tomasz Pyra
Wypadek w F1 i opis
Dnia Sun, 25 Mar 2018 12:55:38 +0200, Janusz napisał(a):

W dniu 2018-03-24 o 19:57, J.F. pisze:
Dnia Sat, 24 Mar 2018 19:22:02 +0100, Janusz napisał(a):
W dniu 2018-03-24 o 18:25, J.F. pisze:
Dnia Sat, 24 Mar 2018 16:03:55 +0100, Janusz napisał(a):
W drugim zdaniu autor pisze "Samochód Fina został kompletnie zniszczony."
No ok, przeciążenie 27G to i tak cud że żyje, ale dalej mamy taki kwiatek

To jest bardzo malo. Np zatrzymanie z 50km/h na drodze 35cm.
albo ze 100km/h na drodze 1.4m ... gdyby samochody mialy taka strefe
zgniotu.
Ja Cię proszę nie opowiadaj takich pi..,

Jak przywalisz kiedys w przeszkode z predkoscia 50km/h, to jak
myslisz, o ile sie auto skroci ?

pamiętasz eksperyment chyba nasa z
odrzutowymi saniami na torach? tam pilot wojskowy przy zatrzymaniu dostał
10G i podobno na pół godziny stracił widzenie.

10g to oni maja co chwila w czasie manewrow
Oki znalazłem że było więcej :) coś mi się pomyliło albo złe tłumaczenie było.

Jeśli chodzi o przeciążenia bardzo istotny jest czas działania.

Przeciążenie rzędu 3g może zabić jeśli działa w kierunku głowy dłużej niż
krótką chwilę (nie do końca rozumiem mechanikę działania, ale ponoć krew
przestaje wracać z mózgu do serca).

Te przeciążenia gdzie piloci tracą przytomność to jest około 8g, ale też
działają minimum przez kilka sekund, a nawet dłużej.

Przeciążenie w wypadku samochodowym to dziesiątki g, ale działające ułamek
sekundy. Nie towarzyszą temu efekty kardiologiczne, a jedynie ewentualne
urazy związane z dużą siłą z którą działa się na pasy bezpieczeństwa i
powodowane przez bezwładne kończyny czy głowę.

W motorsporcie stosuje się szerokie, 6pkt, szerokie pasy bezpieczeństwa,
ściśle otulające ze wszystkich stron ciało fotele, kaski z systemem HANS
uniemożliwiające bezwładny ruch głową itp. Dzięki temu człowiek jest w stanie przetrwać bez szkód całkiem duże
przeciążenia. Nawet znacznie większe niż te które byłyby już niebezpieczne
w przypadku zwykłych samochodowych foteli i typowych 3pkt pasów
bezpieczeństwa.

Wypadek w F1 i opis

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona