Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Wypadek w F1 i opis

Wypadek w F1 i opis

Data: 2018-03-24 21:51:51
Autor: radekp@konto.pl
Wypadek w F1 i opis
Sat, 24 Mar 2018 16:03:55 +0100, w <p95pcu$hp$1@node1.news.atman.pl>, Janusz
<janusz_kk@o2.pl> napisał(-a):

Czytam artykuł o wypadku Bottasa który wpadł na bandę
https://sportowefakty.wp.pl/formula-1/744996/uderzenie-o-mocy-27g-zla-wiadomosc-dla-valtteriego-bottasa

W drugim zdaniu autor pisze "Samochód Fina został kompletnie zniszczony."
No ok, przeciążenie 27G to i tak cud że żyje, ale dalej mamy taki kwiatek

"Mechanicy Mercedesa dokonali już analizy uszkodzeń w pojeździe Bottasa. Chociaż są one dość rozległe, to nadwozie pozostało w nienaruszonym stanie i nie będzie potrzeby jego wymiany."

nosz k..wa to w końcu zniszczone czy nie, kolejne zdanie
"Uszkodzeniu uległa za to skrzynia biegów, "

nic z tego nie rozumiem, auto kompletnie zniszczone i tylko skrzynia do wymiany?

Zniszczona "obudowa z plastiku", chassis (skorupa wewnętrzna) nienaruszona.
Wyolbrzymiony artykuł, ale jest ogólny problem z tłumaczeniem tych wyrażeń na
polski.

Zamiast nadwozie mogliby napisać rama albo monokok (bo ramy w sumie tam nie
ma).

Data: 2018-03-25 11:13:23
Autor: Cavallino
F1 i opis
A tak a propos F1 - co się zmieniło w Haas od zeszłego roku, że tak dobrze im szło?
Zmiana silnika?

Data: 2018-03-26 08:13:30
Autor: radekp@konto.pl
F1 i opis
Sun, 25 Mar 2018 11:13:23 +0200, w <p97p7h$t2q$2@node1.news.atman.pl>,
Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał(-a):

A tak a propos F1 - co się zmieniło w Haas od zeszłego roku, że tak dobrze im szło?
Zmiana silnika?

Ciągle Ferrari.
Zobaczymy po następnych wyścigach -- każdy samochód jest silny na jednych, a
słabszy na innych.

I to raczej nie im poszło jak super, ale innym gorzej. Ciągle mają 2s w plecy.

Data: 2018-03-26 17:57:24
Autor: Cavallino
F1 i opis
W dniu 26-03-2018 o 08:13, radekp@konto.pl pisze:
Sun, 25 Mar 2018 11:13:23 +0200, w <p97p7h$t2q$2@node1.news.atman.pl>,
Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał(-a):

A tak a propos F1 - co się zmieniło w Haas od zeszłego roku, że tak
dobrze im szło?
Zmiana silnika?

Ciągle Ferrari.
Zobaczymy po następnych wyścigach -- każdy samochód jest silny na jednych, a
słabszy na innych.

Ale Ferrari w dużo nowszej (zeszłorocznej) specyfikacji?
Sam bolid przypadkiem nie też?

Bo w zeszłym roku to jeździli tak jak Wiliams teraz.
Jakby innym słabo nie szło, to się zazwyczaj nie łapali nawet na 2 rundę kwalifikacji.
Więc coś musiało się drastycznie zmienić na plus.

Data: 2018-03-27 09:37:25
Autor: radekp@konto.pl
F1 i opis
Mon, 26 Mar 2018 17:57:24 +0200, w <p9b592$1fq$1@node2.news.atman.pl>,
Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał(-a):

W dniu 26-03-2018 o 08:13, radekp@konto.pl pisze:
> Sun, 25 Mar 2018 11:13:23 +0200, w <p97p7h$t2q$2@node1.news.atman.pl>,
> Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał(-a):
> >> A tak a propos F1 - co się zmieniło w Haas od zeszłego roku, że tak
>> dobrze im szło?
>> Zmiana silnika?
> > Ciągle Ferrari.
> Zobaczymy po następnych wyścigach -- każdy samochód jest silny na jednych, a
> słabszy na innych.

Ale Ferrari w dużo nowszej (zeszłorocznej) specyfikacji?

W aktualnej specyfikacji.

Sam bolid przypadkiem nie też?

Sporo części od Ferrari, ale nadwozie mają własne.

Bo w zeszłym roku to jeździli tak jak Wiliams teraz.
Jakby innym słabo nie szło, to się zazwyczaj nie łapali nawet na 2 rundę kwalifikacji.
Więc coś musiało się drastycznie zmienić na plus.

Dramatycznego postępu na razie nie widzę, choć wynik w kwalifikacjach więcej
niż dobry.

Data: 2018-03-27 18:56:23
Autor: Cavallino
F1 i opis
W dniu 27-03-2018 o 09:37, radekp@konto.pl pisze:
Mon, 26 Mar 2018 17:57:24 +0200, w <p9b592$1fq$1@node2.news.atman.pl>,
Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał(-a):

W dniu 26-03-2018 o 08:13, radekp@konto.pl pisze:
Sun, 25 Mar 2018 11:13:23 +0200, w <p97p7h$t2q$2@node1.news.atman.pl>,
Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał(-a):

A tak a propos F1 - co się zmieniło w Haas od zeszłego roku, że tak
dobrze im szło?
Zmiana silnika?

Ciągle Ferrari.
Zobaczymy po następnych wyścigach -- każdy samochód jest silny na jednych, a
słabszy na innych.

Ale Ferrari w dużo nowszej (zeszłorocznej) specyfikacji?

W aktualnej specyfikacji.

W sensie że silnik mają ten sam co Scuderia?


Sam bolid przypadkiem nie też?

Sporo części od Ferrari, ale nadwozie mają własne.

To chyba jednak "sporo" zmieniło się w "większość".

Bo w zeszłym roku to jeździli tak jak Wiliams teraz.
Jakby innym słabo nie szło, to się zazwyczaj nie łapali nawet na 2 rundę
kwalifikacji.
Więc coś musiało się drastycznie zmienić na plus.

Dramatycznego postępu na razie nie widzę,

Ale wyścig oglądałeś, czy wyniki przeczytałeś z tabelki? ;-)

Data: 2018-03-27 19:21:13
Autor: radekp@konto.pl
F1 i opis
Tue, 27 Mar 2018 18:56:23 +0200, w <p9dt3n$qt0$2@node1.news.atman.pl>,
Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał(-a):

>> Ale Ferrari w dużo nowszej (zeszłorocznej) specyfikacji?
> > W aktualnej specyfikacji.

W sensie że silnik mają ten sam co Scuderia?

Tak.
W sumie to konieczność -- zmieniły się przepisy.

>> Sam bolid przypadkiem nie też?
> > Sporo części od Ferrari, ale nadwozie mają własne.

To chyba jednak "sporo" zmieniło się w "większość".

Być może -- nie ujawniają jakie to części.

>> Bo w zeszłym roku to jeździli tak jak Wiliams teraz.
>> Jakby innym słabo nie szło, to się zazwyczaj nie łapali nawet na 2 rundę
>> kwalifikacji.
>> Więc coś musiało się drastycznie zmienić na plus.
> > Dramatycznego postępu na razie nie widzę, Ale wyścig oglądałeś, czy wyniki przeczytałeś z tabelki? ;-)

Uczciwi ludzie śpią o takiej godzinie w niedzielę :)

Data: 2018-03-28 18:46:07
Autor: Cavallino
F1 i opis
W dniu 27-03-2018 o 19:21, radekp@konto.pl pisze:

Dramatycznego postępu na razie nie widzę,

Ale wyścig oglądałeś, czy wyniki przeczytałeś z tabelki? ;-)

Uczciwi ludzie śpią o takiej godzinie w niedzielę :)

Ano właśnie.
A oba Haasy były w pierwszej szóstce bodajże, zanim mechanicy zapomnieli że koła trzeba dokręcić zanim samochody z boksu się wypuszcza.

I te ich miejsca w czołówce nie wyglądały na fuksa, konkurencja nie była szybsza.

Data: 2018-03-29 11:22:08
Autor: radekp@konto.pl
F1 i opis
Wed, 28 Mar 2018 18:46:07 +0200, w <p9ggsg$lg$1@node2.news.atman.pl>, Cavallino
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał(-a):

W dniu 27-03-2018 o 19:21, radekp@konto.pl pisze:

>>> Dramatycznego postępu na razie nie widzę,
>>
>> Ale wyścig oglądałeś, czy wyniki przeczytałeś z tabelki? ;-)
> > Uczciwi ludzie śpią o takiej godzinie w niedzielę :)

Ano właśnie.
A oba Haasy były w pierwszej szóstce bodajże, zanim mechanicy zapomnieli że koła trzeba dokręcić zanim samochody z boksu się wypuszcza.

I te ich miejsca w czołówce nie wyglądały na fuksa, konkurencja nie była szybsza.

Skutecznie hamowały resztę, tracąc tyle na kółku, że Hamilton wyjechał przed
nimi po stopie.
Czyli zeszłoroczny status quo zachowany.

Data: 2018-03-29 23:09:28
Autor: Cavallino
F1 i opis
W dniu 29-03-2018 o 11:22, radekp@konto.pl pisze:
Wed, 28 Mar 2018 18:46:07 +0200, w <p9ggsg$lg$1@node2.news.atman.pl>, Cavallino
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał(-a):

W dniu 27-03-2018 o 19:21, radekp@konto.pl pisze:

Dramatycznego postępu na razie nie widzę,

Ale wyścig oglądałeś, czy wyniki przeczytałeś z tabelki? ;-)

Uczciwi ludzie śpią o takiej godzinie w niedzielę :)

Ano właśnie.
A oba Haasy były w pierwszej szóstce bodajże, zanim mechanicy zapomnieli
że koła trzeba dokręcić zanim samochody z boksu się wypuszcza.

I te ich miejsca w czołówce nie wyglądały na fuksa, konkurencja nie była
szybsza.

Skutecznie hamowały resztę, tracąc tyle na kółku, że Hamilton wyjechał przed
nimi po stopie.
Czyli zeszłoroczny status quo zachowany.

Zachowany status oznaczałby koniec drugiej dziesiątki, a nie pierwszą szóstkę.

Tak jest zachowany, że inne zespoły złożyły protest, sugerując niedozwoloną pomoc Ferrari dla Haasa.
Nie są w stanie powalczyć z nimi na torze, to próbują przy zielonym stoliku.

Data: 2018-03-30 10:11:29
Autor: radekp@konto.pl
F1 i opis
Thu, 29 Mar 2018 23:09:28 +0200, w <p9jkm7$rn3$1@node2.news.atman.pl>,
Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał(-a):

> Skutecznie hamowały resztę, tracąc tyle na kółku, że Hamilton wyjechał przed
> nimi po stopie.
> Czyli zeszłoroczny status quo zachowany.

Zachowany status oznaczałby koniec drugiej dziesiątki, a nie pierwszą szóstkę.

Zobacz zeszłoroczne GP Australii -- było podobnie.

Tak jest zachowany, że inne zespoły złożyły protest, sugerując niedozwoloną pomoc Ferrari dla Haasa.
Nie są w stanie powalczyć z nimi na torze, to próbują przy zielonym stoliku.

Wypadek w F1 i opis

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona