Wypadek w pracy, wypowiedzenie w czasie zwolnienia a odszkodow.

Data: 2010-06-04 14:11:28
Autor: lexter
Wypadek w pracy, wypowiedzenie w czasie zwolnienia a odszkodow.
Witam.

Uległem wypadkowi w pracy w związku z czym jestem na zwolnieniu lekarskim.
Będę jeszcze na zwolnieniu około 1,5 miesiąca.
Po zakończeniu tego zwolnienia, gdy będę już z powrotem zdrowy, chciałbym
rozstać się z obecnym pracodawcą. Najchętniej to bym tam w ogóle nie wracał.
Zakładam, że pracodawca nie będzie mi robił żadnych problemów i zgodzi się na
rozwiązanie umowy za porozumieniem stron, bez zachowania pełnego terminu
wypowiedzenia.

Będę ubiegał się o odszkodowanie z ZUS za ten wypadek w czasie pracy.
Pytanie moje jest takie - czy wniosek o odszkodowanie mogę złożyć nie będąc
już pracownikiem firmy w której stał się wypadek ?
Wiem, że możliwość ubiegania się o odszkodowanie będę miał dopiero, gdy lekarz
wystawi mi zaświadczenie, że leczenie i rehabilitacja zakończona. Chciałbym w
momencie wystawiania tego zaświadczenia być już pracownikiem innej firmy.

Z pozdrowieniami
LM

Data: 2010-06-04 16:25:10
Autor: Jotte
Wypadek w pracy, wypowiedzenie w czasie zwolnienia a odszkodow.
W wiadomości news:hub1ig$hvu$1inews.gazeta.pl  lexter
<lex-ter.SKASUJ@gazeta.pl> pisze:

[...]
Roszczenia z tytułu stosunku pracy przedawniają się dopiero po 3 latach.

[...]
Możesz być w tym momencie nawet bezrobotny.

--
Jotte

Wypadek w pracy, wypowiedzenie w czasie zwolnienia a odszkodow.