Wypadek z udziałem autobusa

Data: 2009-09-22 14:53:43
Autor: Imiennika
Wypadek z udziałem autobusa
Witajcie,

Koleżanka jechała autobusem komunikacji miejskiej, nastąpił wypadek, wyjechała na czerwonym świetle inna kierująca pojazdem. łup i tamten samochód do kasacji. Wszyscy żywi, ale jedna kobieta pasażer autobusu upadła tak nieszczęśliwie, że ręka złamana.

Do kogo pisać o odszkodowanie ? Numer rejestracyjny sprawcy jest znany. Drugie pytanie: pracownik spóźnił się do pracy z powodu tego wypadku, od kogo wziąć jakieś potwierdzenie/usprawiedliwienie ?

Trzecie pytanie:
Pasażer wiózł telewizor, który na skutek zderzenia tak się przesunął, że uderzył i nastąpiło uszkodzenie. Kto ma płacić za szkody ? jak ugryźć ten temat ?

Pozdrawiam
Imiennika

Data: 2009-09-22 15:02:31
Autor: Liwiusz
Imiennika pisze:
[...]

    I to wszystko w jednym autobusie? Kiedy egzamin?

--
Liwiusz

Data: 2009-09-22 15:18:47
Autor: Imiennika
Liwiusz napisał:

Imiennika pisze:
> [...]

    I to wszystko w jednym autobusie? Kiedy egzamin?

Nie jestem kadydatką na kierowcę i nigdy nie będę, córka z mężęm także nie mają samochodu i mieć nie będą, uważamy, że mieszkaniec Krakowa czy Gdańska lub innego większego miasta może spokojnie obyć się bez tego urządzenia (to nie reklama dzisiejszego dnia!!), a mieszkaniec Mińska Maz., Lubska, Tomaszowa Maz lub Chełma (czy innego mniejszego miasta) bez problemu załatwi wszystkie sprawy pieszo, wystarczy tylko zwolnić trochę obroty dnia codziennego i wychodzić z domu wcześniej, ewentualnie korzystać z roweru a zimą i deszczowe dni z TAXI jeśli już na prawdę potrzeba.

Pytanie moje poprzednie to zagadnienie prawne.

--
Imiennika

Data: 2009-09-22 09:49:21
Autor: witek
Imiennika wrote:

[...]

Do czasu kiedy córka z mężem nie beda musieli  codziennie do pracy chodzić w garniturze lub odwiedzać biura swoich klientów. Szczególnie wczasie deszczu, zimą, lub gorącym latem.

Więc ja bym na twoim miejscu za bardzo nie uogólnił na temat kazdego mieszkańca obywającego sie bez....

Data: 2009-09-22 15:21:52
Autor: spp
Imiennika pisze:

Pytanie moje poprzednie to zagadnienie prawne.

I właśnie o takim egzaminie myślał Twój przedpiśca. :)
A może zakładzie? ;)

--
spp

Data: 2009-09-22 15:49:03
Autor: Imiennika
spp pisze:

Imiennika pisze:

> Pytanie moje poprzednie to zagadnienie prawne.

I właśnie o takim egzaminie myślał Twój przedpiśca. :)
A może zakładzie? ;)

prawnikiem też nie jestem, nie będę, córka także nie jest i nie będzie, zięć również poza branżą prawniczą ma daj Boże niezłą posadę.

--
Imiennika

Data: 2009-09-22 15:25:02
Autor: SDD

Użytkownik "Imiennika" <imiennika@vp.pl> napisał w wiadomości news:506a.0000000c.4ab8ceb7newsgate.onet.pl...

[...]

Sadzisz, ze w tym miastach nie ma komunikacji miejskiej? :)

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-09-22 15:29:52
Autor: SDD
[...]

Co do Lubska i Minska to moze masz racje. Ale w ponad 60-tysiecznych Tomaszowie Mazowieckim i Chelmie komunikacja miejska jak najbardziej funkcjonuje.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-09-22 15:37:01
Autor: SDD
[...]

Z taka inteligencja, nie bedziesz kandydatka na jakikolwiek fach.

Liwiusz mial na mysli to, ze cala sytuacja pachnie mu jakims casusem i
podejrzewal, ze moze przygotowujesz sie do egzaminu z prawa cywilnego.
No ale to przeciez absurd - z taka blyskotliwoscia to co najwyzej do Wyzszej
Szkoly Fryzjerstwa i Manicure sie nadajesz :)

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-09-22 17:35:22
Autor: kuba
Imiennika pisze:
[...]

1 i 3 - do sprawcy wypadku albo bezpośredniego do jego ubezpieczyciela
2 - np. zaświadczenie z policji (chyba przybyła na miejsce zdarzenia?)

--
kuba

Data: 2009-09-22 20:50:43
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "kuba" <pan_dziendobry@o2.pl> napisał w wiadomości news:h9aqrt$ek3$2inews.gazeta.pl...

1 i 3 - do sprawcy wypadku albo bezpośredniego do jego ubezpieczyciela
2 - np. zaświadczenie z policji (chyba przybyła na miejsce zdarzenia?)

Nie przesadzasz? Policja ma wystawić wszystkim pasażerom zaświadczenie? :-)

Pracodawcę informujesz,z że takie zdarzenie miało miejsce. Jeśli ma wątpliwość, to może się pisemnie zwrócić do jednostki Policji na której terenie zdarzenie maiło miejsce - a mówiąc szczerze do dowolnej, bo każdy może to w systemie informatycznym sprawdzić.

Data: 2009-09-22 21:07:04
Autor: spp
Robert Tomasik pisze:

[...]

Nie przesadzasz? Pracodawca w pierwszej kolejności poleci po premii jeżeli będzie miał możliwość i chęć. :(

--
spp

Data: 2009-09-22 21:10:23
Autor: Liwiusz
spp pisze:
Robert Tomasik pisze:

[...]

   Jak premia uznaniowa, to zawsze może polecieć, choćby miał zaświadczenie z policji.

   Jak premia regulaminowa (np. za niespóźnianie się), to i tak zaświadczenie z policji nic nie da, do spóźnienia bowiem doszło, a że nie z winy pracownika, to już nieważne.

--
Liwiusz

Data: 2009-09-22 21:19:40
Autor: spp
Liwiusz pisze:

  Jak premia regulaminowa (np. za niespóźnianie się), to i tak zaświadczenie z policji nic nie da, do spóźnienia bowiem doszło, a że nie z winy pracownika, to już nieważne.

Dlatego najczęściej w regulaminach jest mowa o "nieusprawiedliwionych spóźnieniach'. :)

--
spp

Data: 2009-09-22 21:23:27
Autor: Liwiusz
spp pisze:
Liwiusz pisze:

[...]

  Czyli wypadek po drodze jest usprawiedliwiony. A co na przykład z zaspaniem przez płaczące dziecko w nocy? :)

   W sumie nie wiem jak do tego podchodzą pracodawcy, na szczęście nigdy nie musiałem pracować w zakładzie, w którym kwestię spóźnień reguluje aż regulamin pracy.

--
Liwiusz

Data: 2009-09-22 21:26:52
Autor: spp
Liwiusz pisze:

 Czyli wypadek po drodze jest usprawiedliwiony. A co na przykład z zaspaniem przez płaczące dziecko w nocy? :)

Usprawiedliwienie leży w gestii pracodawcy. :)

  W sumie nie wiem jak do tego podchodzą pracodawcy, na szczęście nigdy nie musiałem pracować w zakładzie, w którym kwestię spóźnień reguluje aż regulamin pracy.

To akurat najczęściej jest tylko w regulaminie premiowania.  :)

--
spp

Data: 2009-09-23 11:02:18
Autor: kuba
Robert Tomasik pisze:
[...]

Nie wiem, ale wydaje mi się, że jak ktoś chce, to powinna wydać :) Albo ksero z akt, albo (czytałem kiedyś na stronie Policyjnego Centrum Informacyjnego, że tak robią) zaświadczenie w trybie KPA.

--
kuba

Data: 2009-09-23 21:36:58
Autor: Robert Tomasik

Użytkownik "kuba" <pan_dziendobry@o2.pl> napisał w wiadomości news:h9co6q$58$1inews.gazeta.pl...
Robert Tomasik pisze:
[...]

Ale o czym owo zaświadczenie miałoby być? Skąd Policja ma wiedzieć, czyś tym autobusem podróżował? Policja jest w stanie potwierdzić, że musiało miejsce zdarzenie drogowe. Ale ustalenie, kto dokładnie jechał w autobusie po prostu nie jest częścią czynności procesowych.

Data: 2009-09-24 16:28:10
Autor: Imiennika
[...]

każde zdarzenie jest wprowadzane w system ? na bieżąco ? czy są jakieś zaległości ?

--

Wypadek z udziałem autobusa