Wypadki

Data: 2020-12-08 13:13:47
Autor: J.F.
Wypadki
Taka ciekawostka, zanim sie nie pojawi raport roczny

https://www.policja.pl/pol/form/1,dok.html
od 23.11 do 7.12 - 781 wypadkow, 95 zabitych

Rok wczesniej, niestety niedokladnie rok
https://www.policja.pl/pol/form/1,Informacja-dzienna.html?page=24
1234 wypadki, 99 zabitych

Przez wirusa ludzie mniej jezdza, wypadkow mniej ... a zabitych tyle samo.
To co powoduje wypadki smiertelne ?

Predkosc, ktora przy pustych ulicach wieksza ?

J.

Data: 2020-12-08 12:22:04
Autor: K
Wypadki
On 08/12/2020 12:13, J.F. wrote:
[...]

Brak wyobrazni jednego lub wiecej kierowcow/pieszych.

Data: 2020-12-08 13:21:37
Autor: Cavallino
Wypadki
W dniu 08-12-2020 o 13:13, J.F. pisze:
[...]

Rok temu był śnieg i związana z nim ślizgawica?

Data: 2020-12-08 13:27:54
Autor: Budzik
Wypadki
Użytkownik Cavallino CavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl ...

[...]

Teraz była 3-4.12... Sam widziałem kilka aut lezacych po rowach i na dachach...
Ale imo za mały okres zeby wyciągnać jakies wnioski.

ciekawe bedzie porównanie danych z całego roku.

Jak sie zaczeła pandemia i ulice były naprawde puste to ja miałem dokładnie takie wrazenie ze ludzie jezdza jak idioci i ze totalnie pusciły niektorym hamulce.

Potem czytałem artykuł który potwierdzał, ze wypadków mniej ale bardziej tragiczne bo  nastepowały przy wyzszych predkosciach.

Ale Robert twierdzi (od czego pewnie wyszedłes, szukajac tych danych) ze w całym roku ofiar bedzie mniej niz rok temu.

Pytanie czy wystarczajaco mniej, patrzac na to ze ruch jednak jest duzo mniejszy.
O ile mniejszy? Trafił ktos na jakies szacunki przejechanych km?

--
Pozdrawia... Budzik
Wątroba była cały dzień śledziona

Data: 2020-12-08 15:25:16
Autor: Uncle Pete
Wypadki
Jak sie zaczeła pandemia i ulice były naprawde puste to ja miałem
dokładnie takie wrazenie ze ludzie jezdza jak idioci i ze totalnie
pusciły niektorym hamulce.

A ja miałem wrażenie odwrotne, raczej że zauważalna część kierowców zaczęła jeździć nie wiedzieć czemu wolniej, poniżej ograniczeń - zwłaszcza na początku, kiedy teoretycznie nie można było wychodzić z domu bez powodu. Stanowili absolutną przewagę nad tymi, którym odbiło w drugą stronę. Ale podejrzewam, że właśnie ci ostatni pracowali na podbijanie statystyk.

Data: 2020-12-08 15:39:09
Autor: Shrek
Wypadki
W dniu 08.12.2020 o 15:25, Uncle Pete pisze:
[...]

Zdecydowanie miałem inne odczucia. Dobrze mi się wydaje, że ty z warszawy? Bo na wisłostradzie na początku pandemi to "normalna prękość: to była 120 zamiast 100. Normalna to taka gdzie mniej więcej jesteś tyle samo razy wyprzedzany co wyprzedzasz;) A że jeźdzę troche szybciej niż inni (w sensie nie patrzę tak na znaki, tylko jak jest wiele pasów to szybciej niż ci wolniejsi) to nagle się okazało, że jeźdzę 120/80 zanim się ogarnąłem. W skrajnym przypadku chciałem "uciec" z lewego bo mi się ktoś w lusterku zbliżał i dopiero jak zjechałem na prawy pas to się zorientowałem, ze mam 160/80. Potem trochę się uspokoiło.

A piszę to nie dlatego żeby się chwalić że umiem zapierdalać, bo na prostej to każdy potrafi (choć ciężko się zatrzymać;), a wyjaśnić przyczynę tego zjawiska. Ludzie nie patrzą zasadniczao ani na znaki ani na budzik. Jadą tyle ile wydaje im się że droga pozwala - ponadto mamy coraz lepsze auta i coraz mniej prędkośc czuć - swoje robi też moda na crosovery i suvy - jak nie trzesz dupą po asfalcie to wydaje się wolniej. No a pusta trzypasmowa droga pozwala na wiele - dopóki coś kogoś nie zaskoczy...

--
Shrek

Data: 2020-12-08 16:18:01
Autor: Michal Jankowski
Wypadki
W dniu 08.12.2020 o 15:39, Shrek pisze:
[...]

Zdecydowanie - pierwsze  miesiące pandemii to strach było wyjechać na ulicę.

   MJ

Data: 2020-12-08 16:51:30
Autor: Budzik
Wypadki
Użytkownik Michal Jankowski michalj@fuw.edu.pl ...

Zdecydowanie - pierwsze  miesiące pandemii to strach było wyjechać
na ulicę.

:)
Z tym strachem to nie przesadzajmy.
Co do zasady jezdziło się bardzo przyjemnie - zero korków, kazde swiatła przejezdzane na raz.
Trzeba było po prostu uwazac jak zwykle a moze odrobine bardziej.
To zreszta w moim doczucie nie było tak ze nagle wszyscy zaczeli zapierdalac, po prostu zaczałem zauwazac debili, ktorzy wczesniej pewnych manewrow nie mieliby okazji wykonac bo było duzo aut.

No i moje obserwacje potwierdziły sie w takich podsumowaniach:
https://moto.pl/MotoPL/7,88389,25835258,polacy-i-puste-drogi-mniej-
wypadkow-praktycznie-tyle-samo.html

https://tiny.pl/7szkz

--
Pozdrawia... Budzik
"Pieniądze są jak szósty zmysł, bez którego nie sposób wykorzystać

Data: 2020-12-08 16:59:45
Autor: K
Wypadki
On 08/12/2020 15:18, Michal Jankowski wrote:

[...]

Tak sie dzialo nie tylko w Polsce ale wciaz mniejsza ilosc bezkolizyjnych dwupasmowek i autostrad robi swoje.

Data: 2020-12-08 18:05:08
Autor: J.F.
Wypadki
Użytkownik "Michal Jankowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5fcf9929$0$507$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Ja tam nie wiem jak u was - u mnie jedne swiatla przeregulowali, albo ulica sie odkorkowala ... no musze jechac 90, bo inaczej sie na zolte nie zalapie :-)

J.

Data: 2020-12-09 13:13:34
Autor: Uncle Pete
Wypadki
[...]

Z Warszawy, co więcej, nawet chyba mieszkamy niedaleko siebie. Dość często jeździłem wtedy Puławską na odcinku od Wyścigów do Piaseczna i stale obserwowałem jak środkowym i lewym pasem jadą samochody w prędkością 50 km/h - przy pustym prawym, którym wszystkich wyprzedzałem z moją jazdą "ograniczenie + ok. 15 km/h". Czasami tylko śmigało coś z WPI na tablicach.

Data: 2020-12-09 17:42:10
Autor: Shrek
Wypadki
W dniu 09.12.2020 o 13:13, Uncle Pete pisze:

[...]

Nie wiem - na puławską rzadko zaglądam. Natomiast na wisłostradzie wszyscy dostali małpiego rozumu - nie wyłączając niżej podpisanego:( Potem przesiadłem się na moto, to wolniej bo wieje;)

--
Shrek

Data: 2020-12-28 14:07:10
Autor: jerzu.xyz
Wypadki
On Wed, 9 Dec 2020 17:42:10 +0100, Shrek <1@wp.pl> wrote:

Nie wiem - na puławską rzadko zaglądam. Natomiast na wisłostradzie wszyscy dostali małpiego rozumu - nie wyłączając niżej podpisanego:(

Ja jakoś tego nie zauważyłem na Wisłostradzie. A często jeżdżę od TS
do Woycickiego. Mam własnie wręcz odczucie, że ludzie zwolnili. --
Pozdrawiam - jerzu
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

Data: 2020-12-28 15:03:58
Autor: Shrek
Wypadki
W dniu 28.12.2020 o 14:07, jerzu.xyz@irc.pl pisze:
[...]

Obecnie - tak. Na początku - wręcz przeciwnie.

--
Shrek

Data: 2020-12-08 15:56:25
Autor: Budzik
Wypadki
Użytkownik Uncle Pete 433koz@gmail.com ...

[...]

Do spowodowania wypadku wystarczy ze 1/1000 jedzie jak wariat.
Do tego w pierwszych miesiacach trudno było spotkać policje na ulicach co dodatkowo powodowało poczucie bezkarnosci.

--
Pozdrawia... Budzik
Miłosierdzie jest początkiem okrucieństwa.

Data: 2020-12-08 14:07:40
Autor: J.F.
Wypadki
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rqnr4i$dgb$1$Cav@news.chmurka.net...
[...]

Mozemy siegnac do innych dat, np 10-23.10
930 wypadkow, 113 zabitych w tym roku,
1374 / 96 rok temu

choc 12-26.04
532 / 71     w 2020
1194 / 114 w 2019

az tak wyraznie nie widac, ale jednak wypadkow 2x mniej, a smiertelnych 1.5x mniej ..

I z czym tu walczyc ... z predkoscia kierowcow, czy z nieuwaznymi pieszymi ?

J.

Data: 2020-12-08 14:11:20
Autor: TomN
Wypadki
J.F. w <news:5fcf6dfc$0$514$65785112news.neostrada.pl>:

[...]

Ilu miało COVID, ilu współistniejące choroby i COVID, podaj, to będą dane do
dyskusji a nie bicie piany.

--
'Tom N'

Data: 2020-12-08 15:52:42
Autor: RoMan Mandziejewicz
Wypadki
Hello TomN,

Tuesday, December 8, 2020, 2:11:20 PM, you wrote:

[...]

A co to za wytrychy? Naśladujesz nasz nierząd?

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2020-12-08 17:08:05
Autor: TomN
Wypadki
RoMan Mandziejewicz w <news:2279619124$20201208155245squadack.com>:

[...]

Ja?

To Jarek się głupio pyta, porównuje nieporównywalne...

Popatrz, czy Cie coś nie ugryzło w dupsko :)

--
'Tom N'

Data: 2020-12-09 13:33:29
Autor: ąćęłńóśźż
Wypadki
Oczywiście - przez wirusa ranni jeżdżą mniej do szpitali, wolą umrzeć w karetce (jeśli akurat znajdzie się niezajęta).

-- -- -
Przez wirusa ludzie mniej jezdza

Data: 2020-12-09 23:38:42
Autor: radekp@konto.pl
Wypadki
Tue, 8 Dec 2020 13:13:47 +0100, w <5fcf6dfc$0$514$65785112@news.neostrada.pl>,
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(-a):

Przez wirusa ludzie mniej jezdza, wypadkow mniej ... a zabitych tyle samo.
To co powoduje wypadki smiertelne ?

Predkosc, ktora przy pustych ulicach wieksza ?

Ludzie zdecydowanie szybciej jeżdżą.

Data: 2020-12-10 02:00:44
Autor: Poldek
Wypadki
W dniu 2020-12-09 o 23:38, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Ja jeżdżę tak samo, ale w sierpniu 2020 r. ktoś był tak niecierpliwy, że zepchnął mnie z drogi, żeby ustawić się przede mną na czerwonym świetle.

Wypadki