Wypiekacz do chleba zuzycie pradu

1 Data: Styczeń 24 2010 13:03:10
Autor: robercik-us
Wypiekacz do chleba zuzycie pradu
Witam.

Zastanawia mnie ile prądu pobiera wypiekacz do chleba. Kupiłem nie dawno automat ZELMER 43Z010 i udało mi/nam :-) się upiec kilka bardzo smacznych i udanych chlebków. Koszt wypieku takiego chleba jest stosunkowo niski, kiedy weźmie się pod uwagę same składniki. Nie wiem natomiast jak wygląda zużycie prądu. W specyfikacji napisali, że urządzenie ma 450 wat mocy, co dla urządzeń z elementami grzejnymi nie jest wcale wiele. Sam etap pieczenia nie jest dłuższy od godziny. Dochodzą do tego chwile, kiedy maszyna podgrzewa ciasto do wyrośnięcia, silniczek napędzający mieszadło i elektronika. Wiadomo, że w czasie, kiedy ciasto wyrasta, grzałka działa z jakąś tylko częścią mocy... Czy ktoś wie może ile to urządzenie pobiera energii dla kilku podstawowych programów? :-)

Wiem, wiem, mogę sobie spisać stan licznika przed i po, ale tego jeszcze nie zrobiłem i pytam na wypadek gdyby ktoś to zrobił :-). Szacuję, że więcej niż 1 kWh nie powinno pójść, ale jak jest w rzeczywistości?

pozdrawiam
robercik-us

2 Data: Styczeń 24 2010 13:56:49
Autor: Koteczek
Re: Wypiekacz do chleba zuzycie pradu
przyjmij z zapasem 25 groszy na wypiek chleba i tyle, dolicz koszty mycia, sprzątania po zabawie w wysokości też 25groszy i masz 50groszy. Czy się opłaca? Wg mnie słabo a jednak maszynka to grat duży i trzeba sprzątać :P

3 Data: Styczeń 24 2010 14:19:59
Autor: robercik-us
Koteczek pisze:
[...]

No akurat z tym 'sprzątaniem'... to nawet 25 groszy może nie kosztować :-), bo toto się w zasadzie tylko wyciera na sucho papierowym ręcznikiem po zabawie i... można znowu. Na prąd policzyłbym jednak więcej - 1 kWh to u mnie ok 46 groszy.

Nie chodzi mi wcale o opłacalność ekonomiczną zabawy, tylko o ogólny pogląd. Tego co się je raczej do pewnej granicy nie wylicza się na grosze/złote, tylko na smak i zawartość oraz wartości odżywcze :-).

Przy zaangażowaniu max kilku minut w momencie wkładania składników do maszyny i osobistym doborze składników chleba myślę, że nawet gdyby taki domowy chleb był ciut droższy od chemicznych dmuchańców dostępnych w sklepach, to i tak jestem 'do przodu' :-).

pozdr
robercik-us

4 Data: Styczeń 24 2010 16:04:46
Autor: Prawusek

"robercik-us" <robercikus@poczta.onet.pl> wrote in message
Koteczek pisze:
> [...]

domowy chleb był ciut droższy od chemicznych dmuchańców dostępnych w
sklepach, to i tak jestem 'do przodu' :-).

    Zwłaszcza, że grzałkę procesor załącza na grzanie ciągłe przy przejściu
na pieczenie, zaś poprzez samo pieczenie działa impulsowo dogrzewając komorę
do temperatury optymalnej, czyli uzupełnia starty cieplne. Silnik pobiera
mało energii.

5 Data: Luty 05 2010 02:17:35
Autor: zbooY
On 24 Sty, 16:04, "Prawusek" <prawu...@interia.pl> wrote:

[...]

ale, zeby byl na 7 rano to sie ustawia by wystartowal ok. 4 -
mieszanie i wystygniety bedzie na 7...
wiec II taryfa
i jak masz rekuperator to Cie raczej malo boli ;-)

wiec jesli chcesz tanio piec chleb to zrob wentylacje mechaniczna ;-)

swiezy chleb w mrozny niedzielny poranek kiedy nie chce sie wyskakiwac
z pidżamy - bezcenne :-)

latem to juz niebardzo - ten gorąc tronke przeszkadza

z.

6 Data: Styczeń 24 2010 14:26:32
Autor: Grzegorz Janoszka
On 24-1-2010 13:56, Koteczek wrote:
[...]

Nikt nie kupuje maszyny do chleba pod kątem opłacalności. Ważne jest to, że masz chleb, jaki chcesz, zrobiony z czego chcesz - jest zdrowy, smaczny i nie ma żadnych świństw. A jak dom pachnie w trakcie pieczenia...

--
Grzegorz Janoszka

7 Data: Styczeń 24 2010 17:08:41
Autor: pawelWN
Re: Wypiekacz do chleba zuzycie pradu
Zastanawia mnie ile prądu pobiera wypiekacz do chleba.

Severin 600W - zużycie zmierzone to 0,45 kWh na cykl pieczenia.

8 Data: Styczeń 25 2010 11:32:47
Autor: Michał Kowalczuk
Re: Wypiekacz do chleba zuzycie pradu
Oon 2010-01-24, robercik-us vrute-a, bork, bork, bork!

Wiem, wiem, mogę sobie spisać stan licznika przed i po, ale tego jeszcze
nie zrobiłem i pytam na wypadek gdyby ktoś to zrobił :-). Szacuję, że
więcej niż 1 kWh nie powinno pójść, ale jak jest w rzeczywistości?

Mierzyłem Zelmera 43Z011 (715 W). Pojedynczy wypiek chleba, na 3-godzinnym
programie "Basic", pociągnął (jeśli dobrze pamiętam) ok. 0,42 kWh. Na pewno
było to mniej, niż 0,5 kWh - mój miernik oszacował mi koszt na 17 gr.

--
pozdrawiam,
Michał Kowalczuk

9 Data: Styczeń 25 2010 11:38:55
Autor: szerszen

Użytkownik "robercik-us" <robercikus@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hjhctv$vh8$1news.onet.pl...

Koszt wypieku takiego chleba jest stosunkowo niski, kiedy weźmie się pod uwagę same składniki.

a to dosc ciekawe co piszesz, bo jak jakis czas temu zastanawiajac sie nad zakupem takiego awtomata liczylem, to koszt samych skladnikow wychodzily mi podobnie jak zakup gotowego chleba "z wyzszej polki" w piekarni, czyli w okolicach 5-6 zeta z kg, wiec albo ja cos zle liczylem, albo "stosunkowo niski" to pojecie bardzo wzgledne ;)

10 Data: Styczeń 25 2010 11:43:21
Autor: Prawusek

"szerszen" <szerszen@tlen.pl> wrote in message

> [...]

podobnie jak zakup gotowego chleba "z wyzszej polki" w piekarni, czyli w
okolicach 5-6 zeta z kg, wiec albo ja cos zle liczylem, albo "stosunkowo

Nie policzyłeś ulepszaczy dodawanych za twoje pieniadze, a pracujących na
Matrixa.

11 Data: Styczeń 25 2010 15:22:53
Autor: robercik-us
Re: Wypiekacz do chleba zuzycie pradu
szerszen pisze:
[..]
  czyli w okolicach 5-6 zeta z kg, wiec albo ja cos zle
liczylem, albo "stosunkowo niski" to pojecie bardzo wzgledne ;)

No to już Ci wyliczam :-))).
Z przepisu w książce dołączonej do mojej maszynki do chleba:

425 ml wody - koszt pomijalny, albo mleka - koszt ok 0,5 - 1 zł
600 gram mąki poznańskiej pszennej typ 500 - w Lidlu kupisz taką mąkę za 89 gr/kg - koszt ok 50 gr.
sól, półtorej łyżeczki - koszt pomijalnie niski
cukier półtorej łyżeczki - koszt pomijalnie niski
drożdże sypkie ok łyzeczki, jak świeże, to ze dwadzieścia gram - koszt ze dwadzieścia groszy

Razem?
Po dodaniu wszystkiego wychodzi w wersji z wody jakieś 70 - 80 gr plus prąd, w wersji z mleka 1,2 - 1,3 zł plus prąd dla bochenka wg specyfikacji urządzenia 900 g.

Można dosypać otrębów/pestek słonecznika/dyni/coktolubi :-))) i wychodzi chlebek jak ta lala. Zatem nie bardzo wiem, co mogłeś sobie tam wliczać i skąd to brałeś? :-))), może jakąś gotową mieszankę? Wtedy tak :-).

Moja żona gdzieś szukała i znalazła cosik na ten temat. Wyszło, że z jednej torby za pięć zeta wychodzą ze dwa najwyżej bochenki. Jednak i ten koszt nie powala na kolana.

W każdym razie jak sobie własnoręcznie dobierzesz składniki, to przynajmniej wiesz, co jesz :-D i... jest taniej - niestety, albo właśnie stety :-)))

pozdr.
robercik-us

12 Data: Styczeń 25 2010 16:14:56
Autor: szerszen

Użytkownik "robercik-us" <robercikus@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hjk9fu$38l$1news.onet.pl...

i skąd to brałeś? :-))), może jakąś gotową mieszankę? Wtedy tak :-).

głownie gotowe mieszanki i pieczywo raczej ciemne niż jasne i pewnie stąd takie moje obliczenia, musze temat ponownie przemyslec ;)

13 Data: Styczeń 25 2010 20:01:07
Autor: Grzegorz Janoszka
On 25-1-2010 11:38, szerszen wrote:
[...]

Jak kupujesz gotowe mieszanki, to płacisz 5 zł za zmieszanie mąki z drożdżami i solą. Jak użyjesz mąki i sam dodasz składniki, to masz kilka razy taniej, a co najważniejsze - kontrolę nad tym, co jesz.

--
Grzegorz Janoszka

14 Data: Styczeń 25 2010 20:27:31
Autor: news.dialog.net.pl
[...]

Dokładnie. Ja robie na zakwasie bez drożdzy, albo jak chce aby był bardzo
puszysty to daję 10gram (prawdziwych 60gr za 100g) do tego łyżka soli i
woda. To wtedy masz koszt koło 1zł z prądem za 1kg chleb:) Jak dodam jajko,
masło to drożej ale przecież jajko w nim zjadasz tak jakbyś normalnie zjadł
poza chlebem wiec nie mozna tak przeliczać. Mieszanki moze są proste ale 3
rózne próbowałęm i niezbyt mi pasowały, lepiej samemu mieszać.

15 Data: Luty 05 2010 00:07:28
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Re: Wypiekacz do chleba zuzycie pradu

"news.dialog.net.pl" hjkr7s$qcr$1@news.dialog.net.pl

[...]

Jak tak dalej pójdzie, to piekarze stracą tak zwany chleb, czyli zarobek.
(po co płacić za chleb z trutką, zwaną konserwantem, skoro można taniej
zjeść dobry?) Piekarz straci zarobek, więc nie da zarobić innym -- tak
właśnie tworzy się kryzys... Powinno się zabronić takiej [samo]działalności. ;)
Na przykład należy opodatkować samoproducentów chleba -- wprowadzić jakąś akcyzę. ;)

16 Data: Luty 05 2010 10:21:17
Autor: SALAMON
Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

Powinno się zabronić takiej [samo]działalności. ;)
Na przykład należy opodatkować samoproducentów chleba -- wprowadzić jakąś akcyzę. ;)

Nooo..
I tych, co sami robią dzieci ;-))

17 Data: Październik 06 2010 22:45:46
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Re: Wypiekacz do chleba zuzycie pradu

"SALAMON" hkgntu$2cr$1@inews.gazeta.pl

I tych, co sami robią dzieci ;-))

Tych, co robią dzieci w pojedynkę?
Dla tych kobiet mam antywibrator vibrobetonu. ;)

"Eneuel Leszek Ciszewski" i8ie51$mp1$1@news.onet.pl

18 Data: Październik 09 2010 13:18:58
Autor: Mamut
Re: Wypiekacz do chleba zuzycie pradu
a kilka pytań odnośnie opiekaczy:
- czy smak takiego chleba nie odbiega znacząco od takiego z piekarni,
chodzi mi o to czy nie jest to bardziej ciasto drożdżowe z piekarnika?
- jak ze swieżoscią? ile dni po wypieku nadaje sie do spożycia?
- czy na zakwasie taki chleb to już smakowo jak z piekarni? taki
zakwas można kupić czy trzeba robić samemu?
-jaki model wypiekacza polecacie. Na aukcjach popularny jest
wymieniony wyżej model Zelmera. Warto?
Czy lepiej kupić wypiekacz z jednym mieszadłem czy dwoma? podobno jest
jakiś problem z odklejaniem i wyrywaniem wypieku z tych mieszadeł
czasem...

19 Data: Październik 09 2010 23:20:18
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Sat, 9 Oct 2010 13:18:58 -0700 (PDT), Mamut napisał(a):

- czy smak takiego chleba nie odbiega znacząco od takiego z piekarni,
chodzi mi o to czy nie jest to bardziej ciasto drożdżowe z piekarnika?

Odbiega. Na plus :D

- jak ze swieżoscią? ile dni po wypieku nadaje sie do spożycia?

5 dni się nadawał. Potem nie wiem, bo obiekt przestał istnieć :D

- czy na zakwasie taki chleb to już smakowo jak z piekarni? taki
zakwas można kupić czy trzeba robić samemu?

Na szczęście nie. Można kupić, lepiej samemu zrobić.

-jaki model wypiekacza polecacie. Na aukcjach popularny jest
wymieniony wyżej model Zelmera. Warto?

Mi się sprawdza.

Czy lepiej kupić wypiekacz z jednym mieszadłem czy dwoma? podobno jest
jakiś problem z odklejaniem i wyrywaniem wypieku z tych mieszadeł
czasem...

Nigdy nie miałem.

--
     ___________ (R)
 _______/ /_     GG: 3524356

20 Data: Październik 12 2010 07:59:55
Autor: Mamut
Re: Wypiekacz do chleba zuzycie pradu
Kurcze naczytałem sie troche o tym Zelmerze i nie ma dobrych opinii.
Ludzie narzekają na zbyt małą moc i niedopiekanie chleba od gory, jest
tylko jedno mieszadło, a największym problemem jest niedopracowane
zamknięcie które hałasuje podczas mieszania.
Polecicie coś lepszego w niewiele wiekszej cenie?

21 Data: Październik 12 2010 20:31:06
Autor: ZS
W dniu 2010-10-12 16:59, Mamut pisze:
ałą moc i niedopiekanie chleba od gory, jest
tylko jedno mieszadło, a największym problemem jest niedopracowane
zamknięcie które hałasuje podczas mieszania.
Polecicie coś lepszego w niewiele wiekszej cenie?

Ja pół roku miałem taki z tesco za 80zł i świetnie się sprawdzał ale zachęcony kupiłem w lidlu za 139zł z dwoma mieszadłami. Rożnicy w chlebie nie widać tylko kształt mi bardziej odpowiada bo podłużny i większe chleby można piec. Od góry i jeden i drugi opieka jak nie zrobie za dużego. Musi mieć od góry obieg powietrza wtedy upiecze. Pewnie takie z grzałką od góry byłby najlepsze ale to przerost chyba formy nad treścią jeżeli kosztują więcej niż 300zł. Ja zacząłem piec na zakwasie, ewentualnie troszeczkę drożdży aby lepiej wyrósł. Dzięki temu chleb w ogóle się nie kruszy:) (te na drożdżach bardzo mi się kruszyły nawet po 2 dniach. W smaku też ten z zakwasu lepszy jedynie nieraz za mało wyrośnie, ale daję na wszelki wypadek 1/10 kostki drożdży i wtedy nie ma problemu.

22 Data: Październik 15 2010 00:29:42
Autor: Quetz
Re: Wypiekacz do chleba zuzycie pradu
Witam!
Ja używam (będzie już ze 60 upieczonych bochenków).  Moulinex 1650W..
Dwie grzałki, dwa mieszadła. Żadnych problemów technicznych dotychczas
nie stwierdziłem, równo wymieszane i upieczone. Rusztu do bagietek nie
używałem, więc nie wiem, czy przydatne. Misę myje się poniżej minuty.
Niestety cena około 400zł. Niemniej jednak polecam

23 Data: Październik 16 2010 03:41:41
Autor: kogutek
[...]

Zanim kupisz wypiekacz czy jak to się nazywa. Kup w markecie gotową mieszankę do
chleba. Rozrabia się mikserem i piecze w piekarniku. Są z różnymi dodatkami w
stylu papryka, dynia czy słonecznik. Sprawdzisz na żywym organizmie czy dobre.
Piekę z gotowych mieszanek i na razie nie myślę tego zmieniać. Jedyna zauważalna
wada to jak dla mnie za mało słonecznika albo dyni. Do paprykowego dorzucam
suszonych pomidorów. Na razie nie pakuję się w maszynkę. miskę od miksera dobrze
się myje w zmywarce. Piekę w elektrycznym opiekaczu. Tak z 10 minut mi zajmuje
zrobienie dwóch bochenków po 70 deko. Drożdży nie czuć i w niczym nie przypomina
cista. To zwyczajny ciemny chleb, na dodatek smaczny.

--

Wypiekacz do chleba zuzycie pradu